Hoi Essie, waar jij nu mee zit, meteen beginnen of 1 maand afwachten, zat ik ook mee. Gelukkig had ik geen keuze omdat ik nu primolut tabletten gebruik en dan moet je zowiezo wachten. Maar anders had ik het denk ook niet gekunt. Gynaecologen konden ook niet zeggen waarom het beter was een maand te wachten. Ze zeiden: dat adviseren we gewoon. Ze snappen toch dat we geen geduld hebben, haha. Heel veel sterkte. Toch weer spannend denk, nu deze maand voor jou weer? Of is het nu toch een andere spanning als voor je miskraam? Vond die spanning hiervoor eigenlijk wel heel erg leuk, zou het wel of niet? Nu heb ik ook haast, het mag niet, maar toch voelt het zo. groetjes Jetje
September al, balen zeg. Ik was deze keer gelukkig in een paar maanden zwanger. Bij mijn zoontje (nu twee) duurde het ook langer. Op een gegeven moment ga je echt 'klussen'. Al het leuke is er dan wel vanaf. Na de daad denk je: die is weer in the pocket, haha.
Kwam bij mij ook misschien omdat we het om de dag deden een hele maand lang, was toen zo onregelmatig, wilde niets mislopen. We moeten het idd leuk houden.
Nee precies wachten duurt al zo lang!! Dus jij mag volgende maand er wel weer voor gaan met die tabletten? Opzich gaat deze ronde hetzelfde als de andere rondes alleen heb ik nu voor het eerst mega zere borsten sinds mn eisprong, net zoals toen ik zwanger was. En sinds mn eisprong heb ik af en toe lage zeurende buikpijn dat heb ik normaal ook niet. Maargoed toen ik wel zwanger was, was ik enorm verbaasd omdat ik ook toen al roze/bruin slijm verlies had vanaf een week na eisprong. Toen mijn menstruatie maar niet doorzette ben ik gaan testen en die was positief. Maar ondanks een positieve test met wel roze slijm verlies kon ik niet genieten en terrecht want het zette dus door in een miskraam. Daarom ben ik nu al bang na mn eisprong zodra er roze komt dat het toch niet goed gaat. Helaas deed de gyn er helemaal niks op uit toen ik vertelde dat elke keer te hebben na mn eisprong...
Ik mag over twee weken weer. Ik neem nog even lekker een wijntje en een biefstuk. Ik help t je hopen. Wel raar ja Essie, maar al de gyn er niks van zegt dan zal het wel goed zijn. Kan je straks wel testen? Ik ga straks ovulatietesten gebruiken. Kijken of alles weer functioneert.
Ik heb de testen al voorradig in huis En geniet maar lekker van t wijntje en de biefstuk haha nu het nog kan allemaal... Ja ik hoop ook dat het goed is maar die gyn was niet zo aardig en erg sagerijnig en had meer het gevoel dat ze niet echt naar me luisterde.... Nog 2 weekjes, ik hoop op geluk voor je!
Hallo Dames, Ik wil mij ook bij jullie clubje voegen. Ik heb 9 juli (met bijna 9 weken) op vakantie te horen gekregen dat het hartje gestopt was met 7 weken. 13 juli is de miskraam opgewekt met cytotec (of zo iets...)Ik heb daar nog steeds naweeën van in de vorm van migraine. Gisteren een zwangerschapstest gedaan, deze was nog licht positief. Dus dat betekent dat het hcg bijna mijn lijf uit is. Het advies van een cyclus afwachten, daar hebben we niet echt naar geluisterd. We zijn vanf april 2010 al bezig en in oktober heb ik een vroege miskraam gehad, tenminste dat denkt de dokter, ik was alleen 10 dagen overtijd, ik heb nooit een positieve teste gehad. Maar de gyn. had het wel over mijn 2e miskraam en ik hoop de laatste. Dus een maand wachten willen we niet, we wachten al zo lang.... Ik herken ook een aantal klachten die jullie hebben. Ik heb af en toe krampen in mijn baarmoeder en mijn borsten voelen net zoals tijdens mijn eisprong. Nu had ik gister ook een positieve ovulatietest, maar ja geen idee of ik daadwerkelijk een eisprong heb..... pff aan de ene kant hoop ik dat ik snel ongi ben zodat ik weet dat mijn lijf het doet en ik weer mijn cyclus kan bijhouden. Aan de andere kant interesseerd het me geen ene fluit en hoop ik doordat ik niet hoef te tellen e.d. dat ik straks al zwanger ben. Hoewel dan misschien mensen wel weer zeggen dat ze het snel vinden na de miskraam. Maar de wens is zo groot!!! Aan de ene kant geeft het steun om te weten dat we niet de enige zijn die dit meemaken, maar eigenlijk wil ik dat niemand dit hoeft mee te maken....
Die kramp in mijn onderbuik herken ik ook.. Ik heb daar vandaag contact met mijn verloskundige over gehad... die vertelde dus dat er een wondje in je baarmoeder zit en die is aan het genezen... en dat kan zich als een buikpijn manifesteren... als het erg wordt moet, of ik heb er na mijn ongi (die ik niet hoop te krijgen) nog last van heb dan moet ik contact met de ha opnemen.
Hoi Sweet84, Wat een vreselijk nieuws voor jou ook zeg, wel fijn om zo lief en leed met elkaar te delen. Hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn. Ben blij (niet dat ik het jullie gun hoor) dat ik jullie ook over buikpijn lees. Dan is het weer weg en dan komt het weer. Elke keer denk je, wat gaat er nu weer gebeuren en dan ga ik weer een keertje extra naar de wc om te checken. Ga ik me toch weer een beetje zorgen maken, maar nu ik jullie stukjes lees doe ik dat maar niet meer.
@jetje: Jeetje wat een heftigheid heb jij meegemaakt de afgelopen tijd. Ik ben getrouwd in Bali in april en ik zou precies op mijn bruiloft ongi worden. Om het uit te stellen heb ik ook primolut geslikt. Ik vond het achteraf helemaal niet fijn. Ik heb serieus net zoveel buikpijn gehad toen ik eenmaal een bloeding kreeg als toen ik een miskraam kreeg. Ze zeggen ook dat het heftiger kan zijn, maar ik vond het echt heel erg. Daarna had ik een hele lange cyclus met zwangerschapsverschijnselen. Pijn in mijn borsten, nachten wakker liggen, veel plassen heel de dag door. Misselijk. Komt echt door die primolut denk ik, want ik was echt niet zwanger die eerste ronde. De tweede ronde was ik wel zwanger, maar had ik veel minder symptomen! @gekko: wat jammer dat jullie al zo lang bezig moeten zijn. Hoop echt dat jullie deze ronde weer zwanger mogen zijn. Wie hebben jullie het allemaal verteld van jullie miskraam eigenlijk. Ik hoef het niet zo nodig kwijt aan iedereen merk ik. Mijn man wel en dat is wel heel lastig hoor!
Mijn ouders, schoonouders, zusje, schoonzus en zwager en 3 hele goede vrienden wisten het. (die vriendin wisten zelfs dat we gestopt waren met de pil, tja als mijn vriend bier op heeft wil hij wel eens dingen verklappen....)Oh ja en mijn opa en oma, ze konden wel eens wat goed nieuws gebruiken. Na mijn miskraam heeft mijn moeder de rest van de fam. ingelicht, ook omdat mijn zusje 3 dagen daarna jarig was en ik nog niet helemaal lekker was. Wij vonden dat we dit niet moesten verzwijgen en het vertellen aan vrienden en familie heeft ons geholpen het een plekje te geven ook al is het nog heel vers (2 weken). WIj hebben een hele hechte familie die al het een en ander hebben meegemaakt met zwangerschappen, dus ik denk dat het dan ook een ander verhaal wordt. Maar er zijn nog genoeg mensen in mijn omgeving die het niet te weten krijgen. Ik heb net jullie verhalen eens goed gelezen wat een verhalen. Ik hoop dat jullie binnenkort allemaal weer goed nieuws hebben. Want sterke mensen verdienen dat!
Hoi Banjabes, Toevallig, ik zie net op jouw banner dat jouw dochter maar een paar dagen eerder is geboren dan mijn zoontje. Was dat met die primolut zo heftig joh? Moet nog 6 dagen slikken en dan maar voorbereiden op een hoop ellende als ik het zo lees. Kan het nog meevallen. Zelf kon ik er wel makkelijk over praten. Familie en vriendinnen wisten ook wel dat ik zwanger was. Had t net de dag ervoor verteld. Kon t niet stilhouden. En ze zagen natuurlijk allang dat ik geen alcohol meer nam enz. Maar ik begrijp jou ook dat je het stil wil houden. Het is toch bijna niet te bevatten als je het niet zelf meegemaakt heb.
Hoi allemaal, Ik heb een 'vroege' miskraam gehad. Het moment was ook nog eens klote. Ik was samen met mijn vriend op vakantie en op de dinsdag kon ik testen (NOD dag), nou de test was nog nooit zo duidelijk geweest. Wij helemaal blij! De twee dagen erop heb ik ook getest en ook positief. Een kleine week later ging ik weer een test doen en die gaf ook aan zwanger (clear blue), maar diezelfde dag werd ik tevens 'ongesteld' en het bleef ook nog eens doorzetten. Zaten we daar lekker in onze dip op vakantie. Had ik afgelopen weekend een verjaardagen; kregen ze het over miskramen. (Wij willen het graag geheim houden dus konden niks zeggen), maar dan voel je je nog verder de grond in zakken. Je kunt er weinig aan doen, dus gaan we weer met volle moed verder... Alle anderen wens ik heel veel succes met het klussen! Groetjes Milouu
O dat is ook vreselijk zeg.. Wij hadden het net zo'n beetje aan onze families verteld en dan klrijg je opeens de klap dat het niet goed is.. Ik voelde me ook nog eens prima, niks aan de hand. Terwijl ik bij de eerste miskraam al meteen het gevoel had dat het niet goed zat. Dacht dus deze keer wel te vertrouwen op mijn lijf.. Maar goed, nu weer positief en we gaan er weer voor. Iedereen succes met zwanger worden. wel een heel leuk topic om elkaar te steunen en om te zien wie er wanneer weer zwanger gaat zijn!
Hihi, ik keek net op mijn banner en volgens mij is er iets verkeerd gegaan. Mijn dochter is namelijk van 16 mei. Maar het scheelt niet veel dan. Grappig hoor! Bij mij was de primolut idd geen pretje. Maar wie weet valt het bij jou wel enorm mee meid. Het hoeft natuurlijk niet bij jou ook zo te gaan. Weet je wat ik heel moeilijk vind met vertellen. Mensen weten niet hoe ze moeten reageren als ze het zelf niet hebben meegemaakt. Toen ik een vroeggeboorte had gehad, reageerden mensen echt raar. 'Ja, maar alles is nu toch goed, ze heeft er toch niets aan overgehouden?(niet zo zeuren dus!)'. Dat soort opmerkingen. Dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen, want ze weten het niet. Maar daar heb ik nu gewoon echt geen zin in merk ik.
Gezellig druk al dames Helaas wisten al veel mensen van onze zwangerschap omdat we met 9 weken een positieve echo hadden.. En het net voor de 12 (wat al 14 bleek te zijn)mis ging.., in het begin van de zwangerschap ook wat problemen gehad waardoor mn collegas het ook al wisten.. Ben er door bloedingen en miskraam ook 4 weken uit geweest dus is wel fijn dat ze het weten.. De rest reageer ik morgen ff op want morgen weer na alles aan het werk.. Kan natuurlijk weer niet slapen Fijn dat jullie allemaal komen kletsen dames, zo zie je naar je bent niet alleen!
Hier wisten ook al veel mensen het.. we hadden het na een posi eerste echo verteld aan mijn ouders en wilde het bij ouders, broer, zus en opa's en oma's laten. Helaas wilde deze mensen het ook vertellen.... ik moest dus daarna heel veel mensen bellen...en niet iedereen reageerde even ok... Mijn baas wist het ook al toen ik ineens geen koffie meer hoefde en mijn collega's raden het na mijn blaasontsteking...Dus die kon ik ook gelijk inlichten.... op zich wel handig... kreeg de miskraam op een dag dat ik moest werken... en ik mocht al niet komen omdat ik een miskraam zou verwachten ergens in die tijd... ik was namelijk wel gewoon gaan werken anders die dag.. voelde me s'morgens echt fit Het is idd wel fijn dat we hier met elkaar kunnen kletsen... gedeelde smart is dus duidelijk halve smart!
Ik sluit me ook graag aan bij dit topic. Eind maart 1e positieve test. Wat na 2 dagen in een vroege miskraam eindigde. Eind april opnieuw een positieve test. En na 6 dagen opnieuw een vroege miskraam. Ik ben zo boos geweest. Snapte gewoon niet waarom mijn lichaam me voor de 2e keer in de steek liet. En vandaag weer een positieve test. Voor de 3e keer zwanger.... Ik wist het eigenlijk al sinds vorige week. Toen had ik bij afvegen wat bruin bloed. Vandaag zou ik ongesteld moeten worden. Eigenlijk wilde ik niet testen omdat ik bang ben om het te lezen. Maar omdat ik 2 paarden heb en die normaal ook elke dag rij en ik heel erg bang ben dat het onder andere daardoor fout is gegaan wilde ik het toch zeker weten. Heb 2 testen gedaan. Van clearblue was echt een knaltest. Maar ik ben op dit moment zo ontzettend bang.....
Danielle... (makkelijker gezegd dan gedaan.. maar ik ga het toch zeggen) Probeer te genieten dat je zwanger bent.. maak een afspraak met de vk en probeer vooruit te kijken... Verder natuurlijk: Gefeliciteerd met je knaltest.