Hoi Danielle, Ik wil je toch graag feliciteren! Snap je onzekerheid wel hoor. Heb je na die twee miskramen contact gehad met een gynaecoloog? Want daarna mag je voor een vroege inwendige echo bij een volgende zwangerschap om je eerder gerust te stellen dat alles goed zit. Misschien kan je dit opperen bij de verloskundige? Succes.
@Danielle ik snap je onzekerheid helemaal. Ik zou ook inderdaad f contact opnemen met je verloskundige. Je mag vast voor een vroege echo komen Ik ga in ieder geval voor je duimen dat het een plakbeebje is. Ik heb nu weer dat ik twee dagen bloedverlies heb. Het was net 2 dagen helemaal gestopt! Zal wel een restje zijn nog.. De controle was goed dus ik maak me maar geen zorgen. Kom maar op met het volgende ei
Hallo Meiden, Dit is ook wel een topic voor mij. Zal me even voorstellen ik ben Jantine en ben nu 28 jaar en heb 2 kids van nu 3,5 en 1,5 jaar echte energievreters... Ik heb tussen de 2 kids een miskraam gekregen op ouderjaarsavond 2008 van een 2-ling en nu afgelopen 5 juli een miskraam moeten opwekken omdat het kindje niet meer leefde ik was toen bijna 10 weken.. Maar vandaag op controle geweest bij de gyn want ik was nog niet schoon en nu vandaag bij een echo weer gekeken en jawel ik was "schoon" en met nog een verrassing ik ben vandaag vruchtbaar ofwel een eisprong dus misschien wel klussen vanavond nog... Vind het wel spannend hoor de gyn heeft groen licht gegeven om gewoon ermee te beginnen zodra wij daar klaar voor zijn... Nou dat was een lang verhaal hoop niet dat ik jullie daarmee erg lastig val.....In ieder geval DAMES succes en hoop erg snel op positief nieuws!! Liefs Jantine
Hoi meiden, Ik kan me helaas ook bij jullie aansluiten. Afgelopen vrijdag 22 juli kwam ik er met 10wk5d achter dat het vruchtje al met 6wk gestopt was. Gister van de gyn cytotec meegekregen en het lijkt goed aangeslagen te zijn. Volgende wk krijg ik nog een controle echo. Op dit moment zijn we dus nog niet actief bezig met opnieuw zwanger worden. Maar dat gaat wel weer gebeuren. Ik denk dat we deze eerste ronde wel zien. Ik wil vooral gaan genieten van elkaar tijdens onze vakantie en als we zin hebben dan leuk, maar niet heel gericht klussen. @ Lizzy, leuk dat je dit topic bent begonnen. Kunnen we met elkaar meeleven. Het is toch net even anders dan er 'gewoon' weer voor gaan . Succes allemaal!
afrola: Heb jij nog bijwerkingen gehad van cytotec? Ik kreeg een migraine aanval, zo zwaar dat ik eerst helemaal niks meer kon zien en daarna 3 dagen de wereld door een lachspiegel zag... Nu twee weken later zweeft er nog steeds een flits in mijn gezichtsveld, zoooo irritant!!
Hoi Jantine, Lastig val? Natuurlijk niet! Gedeelde smart is halve smart. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Jij ook een verhaal zeg en op oudjaarsavond een tweeling kwijt raken, heftig hoor. Veel sterkte met het verlies en ik hoop dat jij ook binnenkort op dit topic mag melden dat je weer zwanger bent.
Sommige dames zijn hier toch bekend met ovulatietesten? Kan iemand mij vertellen of je ook met ochtendurine mag testen, of kan die dan onterecht positief uitslaan. Heb 20 testen van clear bleu digital gekocht. Wat een geld, maar nu gun ik ze mezelf wel, even kijken of alles het weer doet na de primolut. In de bijsluiter is het niet helemaal duidelijk, alleen dat je 4 uur daarvoor niet naar het toilet mag zijn geweest voor het testen. Nu moet ik elk kwartier plassen, dus voor mij een moeilijke opgave haha.
Ik teste vaak met de 2e urine, niet de ochtend urine want het schijnt dat je het LH hormoon in de loop van de dag aanmaakt. Ik deed vaak eind van de ochtend begin van de middag en als ik tegen mn eisprong aanzat savonds nog een keer en heb zo mijn piek gevonden...
Maar ik gebruik niet van die dure testen hoor, ik heb de dipsticks van zwanger&kids, werken ook prima!
Hoi, Mag ik me ook bij jullie clubje voegen? Ik heb 10 juli met 9,5 week een miskraam gehad. Na een week was het hcg uit mijn lijf, en nu wil ik zo snel mogelijk weer het gevoel van zwanger zijn terug hebben, ik mis het zo! Heb geen idee hoe mijn cyclus nu in elkaar steekt,,, Groetjes Yvonne
Bedankt voor de tip om vroeg contact met de verloskunidge te zoeken. Ik heb verder geen onderzoeken gehad na de miskramen. Het waren heftige menstruaties die ik toen had, maar had er verder niet echt last van. Ik denk dat ik het nu heel even rustig aan ga doen. En dan bel ik maandag de verloskundige om te overleggen. Iedereen veel succes bij de volgende ''poging''. En ik blijf zeker dit topic volgen.
@ sweet, jeetje dat is heftig als je zo'n migraineaanval krijgt . Ik heb gelukkig geen bijwerkingen gehad. Voelde me op de top van de buikpijn/krampen iets misselijk. Maar verder niets. Ik had zulke heftige verhalen gehoord dat ik me op het ergste instelde. Het was niet bepaald fijn, maar het was wel te doen vond ik. Maar met zo'n bijwerking als jij hebt (gehad). Nee dat is echt niet leuk Hopelijk verdwijnt die flits ook weer snel! @ Jetje, ovulatietesten kun je idd beter niet met ochtendurine doen. Zo rond 12:00 heb ik begrepen dat dan een ideale tijd is. Maar dat moet maar net uitkomen natuurlijk . Ik heb ze meestal aan het eind van de middag gedaan precies als ik uit mijn werk kwam. Maar daarmee miste ik altijd net dé piek, mijn ovutest werd tenminste nooit extreem donker. Wel kon ik eruit afhalen op welke dag die was.
Hoi meiden, @nieuwe meiden: welkom! Fijn dat jullie erbij zijn gekomen. Het is fijn om dingen te kunnen delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten. Ik heb mijn verloskundige gebeld toen in de miskraam kreeg en ik heb gevraagd waar ik rekening mee moest houden. Ze heeft me verteld dat ik niet mocht vrijen zolang ik bloedde. Dat hebben we dus niet gedaan. Op een gegeven moment heb ik toen het wat minder bloedde tampons ingedaan. Wij hebben nu zomervakantie en we gingen dagjes weg. Zegt me moeder ineens dat dit helemaal niet mag. Ik opgezocht op internet en daar stond inderdaad dat dit absoluut niet mag. Kan een ontsteking of infectie veroorzaken! ik heb toen vorige week bij de dokter een uitstrijkje laten maken en vandaag de uitslag: alles is goed! Ben zo opgelucht. Wel heel stom van mijn verloskundige hoor!
afrola: Ik heb wel vaker last van migraine gehad, vooral toen ik nog aan de pil was. Mijn lijf reageerde erg heftig op de hormonen die in de medicijnen zaten. Krampen vielen wel mee, alleen idd op de top, daarna ben ik ook gelijk alles verloren. En het werd gelijk minder. Ovulatietesten heb ik ook altijd na mijn werk gedaan. Op een gegeven moment voelde ik het ook aankomen, dus had ik maar 4 testen nodig om het zeker te weten. Ik ben ook erg tevreden over de dipsticks van zwanger&kids. Yvon1893: Welkom....Hoe voel je je nu?
Banjabes: Mijn moeder gaf ook gelijk aan dat ik geen tampons mocht gebruiken. En maandverband gebruik ik niet veel, dus sta je daar in de supermarkt naar maandverband te zoeken net alsof je voor het eerst ongesteld bent geworden....
Hoi, . Van het infectiegevaar heb ik gelukkig vooraf zelf gelezen maar is mij ook niet meegedeeld, gelukkig is alles goed! Ik heb tijdens mijn mk ik het zkh gelegen ivm te pijnlijke weeën , Toen kort nadat het echt eruit was mocht ik gaan en voelde ik me direct lichamelijk beter. @ sweet 84 eigenlijk op het moment niet zo goed. ( raar voor mij om te zeggen meestal is het antwoord goed en snel verder naar een ander o derwerp) ik voel me leeg, ik mis het zo! En dan dat pendelen denk misschien krijg ik daar wat hoop van maar meeste is volgend jaar. Nu weet ik dat ik me er niet aan vast moet pinnen maar toch. Voel me niet heel super en wellicht ook wel een beetje zielig.... ( voor zover je dat van jezelf mag vinden) Hoe gaat het met het geestelijke herstel van de andere hier? Groetjes Yvonne
Hoi Yvon, Wat erg dat je zo naar voelt. Heb me ook zo gevoeld, herken het maar al te goed. Bij mij diende de miskraam 19 juni al aan, dus heb me er inmiddels al aardig in berust. Maar eigenlijk pas sinds afgelopen weekend dat ik me echt een stuk beter voel. Echt hoor, t komt goed, je geeft t uiteindelijk een plek. De hormonen zorgen er ook voor dat je je wat depressiever kunt voelen. Mijn gynaecoloog zei dat je het aantal weken dat je zwanger bent, in jouw geval 9, dat je 9 weken jezelf moet vertroetelen en rustig aan moet doen en dat je dan emotioneel weer pas op peil bent. Sterkte meid.
Dat lege gevoel herken ik Yvonne. En ik blijf ook maar tegen anderen zeggen dat t goed gaat. En dan te horen krijgen dat je zo sterk en dapper bent. Soms zou ik willen schreeuwen, gillen, met dingen willen gooien. En dan alleen maar willen huilen....En als je een keer de slappe lach hebt voel je je schuldig. Het pendelen geeft mij ook een goed gevoel, misschien omdat de pendels het de vorige keer ook bij het goed eind hadden. En jezelf zielig vinden is niet raar, maar heel normaal het is niet niks wat je meemaakt. We slepen elkaar er wel doorheen!