Miskraam in juli en nu weer zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Lizzy1986, Jul 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sjors
    Wat gek bij jouw post van gisteravond is het eerste stukje (@ Lin en daaronder) mijn stukje. Volgens mij is er iets mis gegaan.

Knap hoor dat spuiten, natuurlijk is het voor een goed doel maar het is toch heel wat! Veel succes ermee!

@ Troelie
    Alle testen zeggen dat je zwanger bent, dus dan zal het echt zo zijn. Ik snap wel heel goed dat je voorzichtig wil zijn en het niet wil geloven.

@ Lizzy
    Afwachten is moeilijk he!

@ Lin
    Jullie hebben in ieder geval goed geklust dus hopelijk is het gelukt. Helaas is het nog geen garantie....
    Anderen zien het aan me ja, helaas.... Heb mijn lenzen nu niet in dus de bril verbergt het een beetje. Gelukkig hebben de leerlingen op school nog niet veel opgemerkt.

@ Brigitte
    Jammer dat je even stopt hier, maar heel begrijpelijk.
    Heel veel succes de komende tijd en hopelijk zien we je binnenkort ook zwanger terug!

@ Banjabes
    Veel plezier morgen bij de schoolreis!

@hier
    Nog 1,5 week en ik mag testen.....toch wel spannend als je er zo mee bezig bent. Is nooit eerder geweest....
    Manlief is klaar met het klussen, we hebben donderdagmiddag, vrijdagnacht, zaterdagmiddag, zondagmiddag geklust. Nu even rust.... :) De testen zijn ook een stuk lichter dus volgens mij heeft het dan geen zin meer om te klussen toch?
    Vooral manlief moet even bijkomen....

Verder gaat het wel ok met me. Gezicht is niet fijn natuurlijk, oog is droog en eten en drinken wat moeilijker. Mijn keel deed vorige week pijn, maandag ook en nu weer, maar weer even vit C extra innemen.
    Morgenochtend naar de neuroloog, ben benieuwd, verwacht er niet veel van omdat ik gehoord en gelezen heb dat je niet veel kunt doen.

2. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sweet
    Kan me voorstellen dat je duidelijkheid over die B12 wil.
    Nog even en je hebt een screening.

3. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Sweet
    ow fijn dat er idd iemand is die nu doet luisteren! Hopen op duidelijkheid meis.

@MissJuf
    Ja er is idd iets mis gegaan met die post.... en ik kan het ook iet weg halen :( Vaag.... normaal kan je een bericht bijv ook wijzigen maar ik kan dat bij dat bericht niet.

Ja dat van het spuiten, heb het al 3 rondes gedaan. Gaat dus wennen. We blijven het wel spannend vinden. Er zijn meiden die chlomid (pillen) slikken of gonalf spuiten en sommige met prikpen... maar wat wij spuiten (menopur) is echt barbastuuke :p

*Je hebt zeg maar 2 ampulle van glas, de ene zit vloeistof in en de ander een pil. We moeten het topje van de ampul met vloeistof kapot breken en dan met een dikke naald opzuigen en in de andere ampul (die heeft onder een dopje een soort rubber waar he doorheen moet prikken met die dikke naald) en dan mengen. (dit kan door schudden of door in en uit zuigen met de spuit. Dan moeten we het opzuigen en dan de naald eraf en een dunnere spuitnaald erop. Vervolgens buik ff op een plekje ontsmette en dan inspuiten. AL met al dus best ff een circus :p:) Maar we hebben het er voor over!

@ Lizzy
    Nou meis afwachten dus nu?

@ Troelie
    Haha nou ja tis nu duidelijk toch!?

@Mamavanjailyn
    Begrijp het heel goed meis dat je effies timeout nodig hebt. Ga je zoals andere dat ook al hebben aangegeven wel missen maar zal aan je blijven denken en hoop dan gauw van je te horen, liefst natuurlijk positief nieuws hé:) dikke knuff

@ Banjabes
    Ow dan wonen we echt niet ver van elkaar! Ik zit randje barendrecht.

@ALL
    Ik merk duidelijk dat ik weer aan de hormonen ben, beetje over gevoelig. Ben beetje misselijk, boobs reageren ook een beetje, vind het drinken uit de koelkast ineens te koud (vriendlief niet) en gerommel in me buik. Dit had ik eerders niet.

Morgen zijn we verders jarig maar ga wel gewoon werken. Morgen was ook onze uitrekendatum (van de eerdere ma). Had het eerder al wel moeilijk maar vind nu vandaag helemaal zwaar.

liefs Sjors

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Wat een hoop post!
    Ik verlang naar mn bedje dus kan even niet op iedereen reageren..
    Maar wel even een berichtje voor mamavanj.
    @mamavanj
    Doe wat goed voelt. En ik snap het helemaal, kom langs wanneer je de behoefte voelt we zijn er voor je. En natuurlijk tot ziens
    Groetjes

5. Troelie

Troelie Bekend lid

Jun 21, 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meisjes,

Was ik ook weer. Net getennist, verloren helaas!
    @mamavanjailyn, snap goed dat je stopt. Vind het wel jammer hoor, maar hoop je snel weer terug te lezen (zien doen we elkaar niet hè;)). Sterkte met het tot rust komen en geniet ff lekker van elkaar thuis. Soms moet je weer even stil staan bij wat je al hebt. Dan kom je weer een beetje tot jezelf.

@sweet, wat fijn dat die internist van je moeder jou wel serieus neemt! Hopelijk krijg je antwoord op jouw onduidelijkheden en voel je je snel weer wat energieker. Laat maar even weten wat er uit is gekomen.

@Sjors, jeetje wat een gedoe zeg, vind het echt knap van jullie! Alvast gefeliciteerd voor morgen en ik ga aan jullie denken. Die uitgerekende datum moet heel confronterend zijn, gelukkig duurt het bij ons nog even (feb).. Sterkte en probeer toch een beetje te genieten van de verjaardag.

@Missjuf, heb je vandaag al wat verbetering gemerkt of is het nog hetzelfde als gisteren? Lijkt me echt heel vreemd, zo uit het niets.

@all, de testen zijn inderdaad overduidelijk positief, maar ik ben een beetje bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik kan me niet voorstellen dat dat bloed niks te betekenen heeft. Ga me nu natuurlijk vanalles in mijn hoofd halen en overal op letten. Hoop heel erg dat ik het mis heb!

Hopelijk ben ik niemand vergeten! Xx

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Hoi meiden.

@ Troelie: Ja, ik kan het me voorstellen hoor dat je zo onzeker word van alles nog 20 dagen aftellen:s lang he!

@Miss juf. Zit je ook al af te tellen? Wanneer ga je testen?

@ Sjors: Gefeliciteerd met jullie verjaardag. Wel rot dat het zn dubbele dag is. Laat je maar flink verwennen. en Wat een gedoe die hormoon behandelingen. Ik hoop dat het snel lukt en je die dingen niet te lang hoeft te gebruiken want dat lijkt me helemaal niet leuk.

@Lizz.. hoe gaat t daar? Al duidelijkheid?

@banjabes: Moeilijk van dat zwangerschapsnieuws. Ik hoop dat ik je zelf nog eerder duidelijkheid hebt. Want dat zijn echt geen leuke dingen. Ja voor hun wel maar niet voor jezelf. Voel je je nog steeds vaag?

@ sweet: ik hoop dat je snel meer weet en je beter voelt.

@ allemaal:
    Ik heb wat raars..
    Nu is mn ovutest echt wit. Ik kan nu wel zien dat ik het weekend een donkere erbij had. Dat klussen is dus goed gegaan.
    Maar vandaag sporttraining op het werk gehad. Bij een behoorlijke fysieke test kreeg ik steekjes thv mn schaambeen. Daar heb ik heel de dag last van gehad. Ik herkende het eigenlijk alleen maar van de eerste weken dat ik zwanger was. Toen had ik dat ook al heel snel. Nu moet ik nog 9 dagen tot mn NOD maar is dat niet raar dat ik dat nu al voel. En het zijn steekjes trekjes krampjes. Ik hoop dat het zo is en ook echt blijft plakken. Maar ik wist eigenlijk gelijk ' hey dit ken ik dit is goed!"
    Herkent iemand dat? Ik hoop maar dat ik mezelf niet voor de gek houd maar ik ben zo onzeker geworden over mn lijf na die miskraam dat ik toch even post.
    Groetjes

7. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sjors
    Gefeliciteerd en een hele fijne dag vandaag!
    Probeer er toch maar van te genieten.

@ Troelie
    Verschrikkelijk die onzekerheid....je wil eigenlijk gewoon een echo zien om te zien of het allemaal goed zit.

@ Lin
    Ik ken dat niet van die steekjes, het enige waar ik bij de 1e zwangerschap last van had waren pijnlijke borsten op de dag dag ik mijn NOD had. Hoop maar dat dit nu weer zo is.....
    Ik denk dat ik pas ga testen op mijn NOD, bij de vorige 2 zwangerschappen een week na NOD getest zelfs, dan wist ik zeker dat ik overtijd was, maar nu ben ik veel te nieuwsgierig denk ik. Ik wacht liever een paar dagen dan dat ik een negatieve test krijg (terwijl ik eigenlijk zwanger ben) en teleurgesteld word.

@ hier
    Vanmorgen bij de neuroloog geweest. Wat ik al dacht, er is niets aan te doen. Ik moet ook nog een lapje 's nachts op mijn oog om uitdroging te voorkomen. Ze wilden logopodie voorschrijven, waarvoor weet ik niet maar ok, weet nog niet of ik dat ga doen, vind het een beetje overbodig. Ik moet over 4 weken terug komen. Neuroloog zei dat Prednison inderdaad wel eens gebruikt wordt hiervoor, maar is niet zeker dat het helpt. Ook al was ik niet met zwanger worden bezig, dan zou ik 2 keer nadenken of ik Prednison zou willen gebruiken, zo'n sterk medicijn.

Vanmorgen op de wc bij afvegen, beetje lichtroze afscheiding. Daarna ook helemaal niets meer. Zou het de innestelling kunnen zijn? Ik dacht eerst ik zal toch niet een week eerder ongesteld worden, dat die ovutesten fout waren of zo.....maar daarna was het weer weg.....

Vandaag in de vergadering vertelde een collega van me dat zijn vriendin 10 weken zwanger is, hij had foto's van de echo bij zich en liet deze rond gaan. Ik kreeg echt een brok in mijn keel en dacht ik zou nu ongeveer 13 weken geweest zijn, niet ver ervan af..... Ik had het er moeilijker mee dan dat ik dacht, was er niet meer zo mee bezig. Op school weet niemand het van mijn miskraam, ik denk dat als ik weer zwanger ben ik het ook vertel van mijn miskraam, anders weet iedereen dat we bezig zijn.

Trouwens afgelopen weekend was mijn zusje aan het graaien....ze vroeg hoe het met me ging en met mijn buik??? Ik dacht he hoezo, toen zei ze met zwanger worden. Ik kan niet liegen dus heb tegen haar verteld dat ik een miskraam gehad heb en werd even emotioneel en zij ook. Dus nu weten mijn ouders en zusje het ook.

Ik hoop zo dat het volgende week raak is en dat het dit keer wel goed zal gaan..... Stel dat het niet raak is, dan weet ik niet of we er de volgende maand voor gaan. Dan zou de eerste dag van mijn menstruatie 10 september zijn, terwijl dit bij mijn dochtertje 14 sept was, dan zou de 2e op dezelfde dag geboren kunnen worden..... Het scheelt maar 4 dagen... moeilijk is dat he?
    Eigenlijk moet ik daar nog niet aan denken, misschien heb ik volgende week wel een positieve test in mijn handen.

8. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Dat roze klinkt als een innestelingsbloeding hoor. Ik hoor wel de goede dingen bij je kwaaltjes.
    Ik zat even te googelen maar veel mensen hebben van 1,5 tot een week voornod krampjes en steekjes en dan blijkt dat later een innesteling te zijn.
    Ik probeer t wachten tot na mn nod want ik wil geen teleurstelling.
    Rustig aan met naar de pretnison grijpen hoor dat is zn zooi.

groetjes

9. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Nou ga ik net naar de wc. Verlies ik bloed en slijm. Het is licht rood. Niet helder en het was met 3 keer wegvegen weg.
    Misschien toch ongesteld? Al zitten er geen velletjes bij of is het oud of helder rood. Het is nu dag 18 in mn cyclus en ik heb op zondag een donkere ovutest gehad. (4 dagen geleden)
    He gatver ik weet dat het goed kan zijn maar vind het dood eng allemaal.
    Ik gaf net missjuf nog een berichtje maar volgens mij zitten we in het zelfde schuitje..

Groetjes

10. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lin
    We hebben allebei de vruchtbare periode afgelopen weekend gehad, dus eigenlijk kunnen we nu niet ongesteld worden zou je zeggen. Zoals je al zei waarschijnlijk is dit de innestelling, tenminste daar hopen we op.....
    Ik heb eigenlijk geen kwaaltjes, alleen een beetje buikpijn, dat is nu pas begonnen.
    Laten we hopen................ :)

Ik ga niet aan de prednison, zou het niet willen alleen als het echt zou helpen, maar nu natuurlijk helemaal niet, wie weet zit er iets in mijn buik?

Kwam straks thuis en zei tegen manlief dat een collega vertelde dat zijn vriendin zwanger is en ongeveer 10 weken. Dat ik dat toch even moeilijk vind omdat ik ook zoiets geweest zou zijn.
    Hij reageert niet eens........ik was zo boos. Ik zei heb je me wel gehoord......ik vond het moeilijk. Normaal is hij vol begrip maar wat betreft die miskraam vond hij dat moeilijk, hij begrijpt niet dat ik het af en toe moeilijk heb ermee, voor hem is het gebeurd en het is zo. Herkennen jullie dit?

11. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even proberen.
    Moeten jullie elke keer apart je banner erbij zetten of kan het op de een of andere manier automatisch?

12. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    He? Ik snap het niet....waarom komt mijn banner er niet te staan?
    Wie kan me helpen?

13. sweet84

sweet84 Bekend lid

Apr 16, 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sjors: GEFELICITEERD met je verjaardag!

Missjuf: Naar is dat he die collega's die met leuk nieuws komen. Gelukkig heb ik het dit schooljaar (nog) niet. De meeste collega's weten wel van mijn miskraam af, dus ik denk niet dat het zo plompverloren wordt verteld.
    En trouwens balen dat de neuroloog niks kan doen voor je.

Vandaag heeft een goede vriendin te horen gekregen dat bij haar vriend bijna geen enkele zaadcel te vinden is. Ik ben er zelfs van slag van. Hoe kan ik haar nou helpen of ieder geval steunen? Zeggen dat het allemaal goed komt klinkt nu ook zo raar, want wat nou als het echt niet goed komt. En wat als ik weer zwanger ben hoe ga ik haar dat vertellen? Ik vond het de vorige keer al moeilijk en toen wisten we alleen nog maar dat het langer duurde dan normaal....

14. sweet84

sweet84 Bekend lid

Apr 16, 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je moet je banner in je handtekening zetten. Als je klikt op gebruikersinstellingen zie je links ergens handtekening wijzigen staan. Daar moet je de link van je banner plakken.

15. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sweet
    Thanks, hopelijk staat hij er nu wel.
    Verschrikkelijk voor je vriendin zeg en ze kunnen er helemaal niets aan doen?

16. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog niet?

17. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hehe.....eindelijk gelukt!

18. Troelie

Troelie Bekend lid

Jun 21, 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @Missjuf, wat vervelend dat hij jou niet snapt. Mijn vriend heeft ook wel dat nuchtere 'het is nou eenmaal zo en weer vooruit kijken' maar hij snapt wel dat ik het er wel moeilijk mee heb soms. Misschien moet je je vriend concreet uitleggen wat je dan denkt en wat het dan precies is wat je erg vindt. Misschien snapt hij je gevoelens dan beter?!

Vervelend dat ze er niks aan kunnen doen. Hebben ze wel een idee waardoor het ontstaan is?! Hebben ze nog iets gezegd over of het vanzelf weer wegtrekt dan ofzo?!

Wat fijn dat je het nu aan je ouders en zusje verteld hebt! Kan me zo voorstellen dat dat wel een opluchting was?! Ik ben heel blij dat iedereen het bij ons gewoon weet, ik schaam me er ook niet voor.
    Ben er zelfs trots op dat ik zwanger was. Hoe voelen jullie dat?!

@lin en Missjuf, fingers crossed! Ik ga voor jullie duimen (voor iedereen natuurlijk :))!

19. Troelie

Troelie Bekend lid

Jun 21, 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Ohja, ik heb de verloskundige trouwens nog gebeld en verteld dat ik me wel een beetje zorgen maak en nou mag ik volgende week donderdag al komen!! Fijn hè?!

20. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    @sweet: Wat fijn dat deze internist je zo serieus neemt meid. Zo kan je tenminste stappen in de goede richting gaan nemen.

@sjors: Wow, echt knap dat je dat durft dat spuiten (ik ben niet zo'n held). Als ik het zo lees is het nog een hele onderneming. Maar wel voor een heel goed doel.

@lin: Dat herken ik niet van die steken/krampjes bij je schaambeen, maar mijn lichaam vertelt me eigenlijk nooit dat er een ei aankomt. Het is altijd een gok hier en dus veel vrijen.

Kan die bloeding geen innestelling zijn? Dat je dus een hele vroege eisprong hebt gehad?

Mis Juf: Oh, wat lastig van die collega zeg! Bah! Heel herkenbaar. Op mijn werk lopen alleen maar zwangeren rond. En steeds meer mensen beginnen te vragen wanneer wij voor een tweede gaan. Vandaag een moeder die mee was op de schoolreis. En daarna dat het zo leuk was voor mijn duo-collega en dat er ook zoveel zwangeren zijn op school. Tja, weet zij veel!

Misschien wel fijn dat je zus en ouders het weten, dan kan je het tenminste kwijt.

Hier gaat mijn man er ook heel anders mee om hoor. De ene dag veel verdriet en de andere dag weer heel vlak. Hoort misschien wel bij het verwerkingsproces.

@hier: Lekkere dag gehad vandaag. Heel gezellig en erg geboft met het mooie weer. De schoolreis zit er weer op voor dit jaar;)! Ben wel aardig kapot nu (gaaaapppp)

Share This Page