@ Lin, ik kan je de hand schudden. Na lang twijfelen toch getest vanmorgen. Ik zag eerst niets, maar na het ontbijt toch een heeeeeeel licht lijntje. Mijn man zag het lijntje gelukkig ook. Tsja niet helemaal negatief, maar ook niet positief dus . Zo schiet je ook niets op...
Misjuf: Je kan een dubbele eisprong hebben. Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Van de bm stand weet ik het niet. Summer: Vervelend he. Wij hebben deze maand ook pas de eerste normale cyclus te pakken (hopen we) nasleep is echt vervelend. Ik kan niet meer wachten tot maandag! Spannend is het. Echt een twijfel test. Gelukkig ziet mn vriend m ook. Weinig symptomen maar ben wel moe en prikkelbaar voel verder niks. Misschien toch een verlaar verjaardags cadeautje voor maandag..
@Afrola: hihi lastig he je inhouden. Bij mij was het wel binnen de 5 minuten zichtbaar alleen te zien in daglicht of met een lamp erboven en dan een beetje draaien. Dus ik denk maandag maar weer testen dan moet het duidelijker zijn. Ik weet mn cyclus ook niet ergens tussen maandag en donderdag is mn nod.. Ik heb al geprobeerd een foto te maken maar dat lukt dus niet. Bij jou wel? Ben benieuwd hoe die van jou eruit ziet. Had je ook kv 2 voor 5 gebruikt? GRoetjes
Oh spannend Lin en Afrola!!! @all: pfff, zooo misselijk. Vandaag wederom ontzettend overgegeven.. dag 3. Hoop dat dit niet nog 5 weken zo blijft Vandaag weer 2 mensen het leuke nieuws verteld.. morgen zijn opa en oma aan de beurt! Ik ben zo benieuwd hoe ze reageren... ze hebben al wel 5 achterkleinkinderen.. maar ik ben de 1e kleindochter die zwanger is... nu al zin!
@lin en afrola, spannend zeg!! Hoop echt dat het raak is!! Wanneer weer testen, maandag?! @dilann, wat fijn dat jij al een kloppend hartje gezien hebt zeg, kun je tenminste echt blij zijn! ik heb vandaag echt last van mijn hormonen, ben al 3x zomaar in tranen uitgebarsten. Ben ontzettend onzeker. Heb ook een heel klein beetje lichtbruine afscheiding bij het afvegen sinds gister. Nog 4 dagen wachten... Wat een hel. Zwanger zijn is so far nog niet leuk geweest.
@Dilan@Troelie: Ja, zeker spannend. ik ben echt een monster in mn humeur. Mn vriend zit me alleen maar uit te lachen en ik word om alles boos. Voel me echt zielig. Nu al 2 dagen zo. Ongesteldheid is nog nergens te bekennen. Maar zou ook daardoor kunnen komen hoor. Ik pin me nog niet vast op die onduidelijke test al heb ik wel goede hoop. Maandag ochtend testen. Anders pas weer woensdag middag ivm nachtdiensten. Troel, jammer dat je zo emo bent en dat bloed maakt je ook maar onzeker, hopelijk is dat snel over. Dilan, ja misselijk is echt niet leuk dat kan ik me nog wel herinneren maar je hebt het er voor over he! En leuk dat je opa en oma het gaat vertellen. Ik heb er nog maar 1 mn vriend beide. Die weten niet van de mk dus als we het hun vertellen word dat wel een echt nieuwtje. We gaan echt lang onze mond houden mocht het zo zijn. Proberen tot sinterklaas:S maar eerst eens zien of het bingo is en allemaal goed gaat. Ik zal gelijk op het forum komen als ik het maandag weet hoor! Groetjes
@ Lin, binnen 5 minuten dacht ik iets te zien. Maar even later weer niet. Dus weggelegd en na ontbijt, half uur later of zo. Toch nog even gekeken en toen zag ik inene wel een lijntje in het daglicht. Maar wel dusdanig licht dat ik niet geloof dat op een foto te kunnen krijgen. Ieg niet geprobeerd . Weet nog niet wanneer ik opnieuw ga testen. Heb ze wel in huis @ Dilan, leuk dat je het je familie aan het vertellen bent. Je kunt zulke leuke reacties krijgen . Jammer van je misselijkheid, bereid je er toch maar op voor dat je nog een paar weken misselijk blijft . Beter van te lang uitgaan dan dat het tegenvalt. En ondertussen alle middeltjes proberen. Voor het uit bed gaan eten. gember, vanillevla, cola. search zp en je komt er nog een dozijn tegen . Heel misschien helpt het (iets) @ Troelie, jij ook in je laatste wachtdagen. Wat ontzettend spannend. Wel al wat bruine afscheiding. Heb je dat vaker? @ all, vanmiddag even goed geslaagd voor kleding voor mezelf. Een winterjas en nog wat andere leuke najaarskleren. Dus als ik nou zwanger ben. Moet ik er 4-6 weken extreem van genieten en dan goed mijn best doen om er over 1 jaar weer in te passen
@lin: hahaha...nee, ik stik niet hoor! Tja, je moet er wat voor over hebben he? Hihi. Lig je lekker zwanger te worden? Hilarisch!!! Spannend meid. Hoop dat je streepje over een paar dagen een stuk duidelijker mag worden. Je hebt iig wel de juiste symptomen! @Afrola: Ook spannend. Hoop dat het ook bij jullie zo mag zijn deze maand. @mama van jailyn: Zoey is nu 2 jaar en 4 maanden oud. Wij hebben Zoey toen nog niets verteld. Ze vraagt er gelukkig ook niet om. Dat lijkt me heel lastig zeg! Jailyn is er wel heel erg mee bezig al. Ze is ook een stuk ouder, dus ze zal dingen ook wat beter snappen al! Een moeilijke situatie! Hoop dat ze snel een broertje of zusje mag krijgen. @Dilann: wat vervelend dat je zo misselijk bent zeg! Dat kan er allemaal bij horen jammer genoeg! Spannend dat je het gaat vertellen. Hoe hebben ze gereageerd? @troelie: Jeetje meid, een beetje bloed is niet fijn. Bah, je bent al zo ongerust na een mk. Ik heb toen ik zwanger was van Zoey trouwens ook een keer een beetje bloed bij het afvegen gehad. Dat was toen ook helemaal niets. @missjuf: ?????Misschien idd een dubbele eisprong?????? Ik zou het niet weten! @dromen: ik droom allemaal rare dromen. Ik word er gek van. Alleen maar nachtmerries. Ik wordt bedreigd, ga bijna dood of ze zitten achter mijn kind aan. Word er een beetje moe van.
@ Banjabes Die afscheiding waar ik over schreef, was de vorige maand een week na de eisprong. Hoop dat het dit keer uitblijft en dat het raak is. Wat goed dat jullie om de dag klussen. Een paar dagen achter elkaar hier en manlief wil even rust . Wat vervelend die nachtmerries! Mijn dochtertje is een maand jonger dan die van jou en ze vindt baby's helemaal geweldig. Ze heeft een paar poppen en is er de hele dag mee bezig. Zou het zo leuk vinden voor haar als het raak is. @ Afrola Fijn dat de blaasontsteking weg aan het gaan is, het is zo vervelend een blaasontsteking. Hopelijk kan het eitje zich nestelen en is het gewoon raak. Spannend dat je toch een heel licht streepje kreeg, over een paar dagen weer testen en dan komen er gewoon 2 duidelijke strepen! @ Lin Van geen testdrang naar testdrang, zo grappig! Spannend hoor een heel licht streepje... over een paar dagen weer testen en dan gewoon een knaltest! Een dubbele eisprong, ja wie weet. Ik heb mijn temperatuur ook gemeten deze maand en volgens Fertility Friend heb ik eerder deze week mijn eisprong gehad, de temperatuur is ook duidelijk omhoog gegaan. Ik weet het niet meer, we zien wel. @ Lizzy Veel succes deze maand. We zien wel wanneer je wel of niet komt kletsen, het is altijd goed. @mamavanjailyn en banjabes Hier zit ik ook met het leeftijdsverschil, ik had er het liefst 2 jaar of ruim 2 jaar tussen gehad, maar door omstandigheden ging dat niet (we woonden in bij mijn ouders). Als ik geen miskraam gehad had dan zou er 2 jaar en 9 maanden tussen zitten. Als het deze maand raak is zit er 3 jaar tussen, dacht eigenlijk dat ik het teveel zou vinden, maar was eergisteren bij een vriendin en ze zei dat zij en haar zusje 3 jaar schelen en dat het altijd heel goed ging, behalve toen zij naar de middelbare school ging. Dat stelt me toch weer wat gerust..... Mamavanjailyn, vervelend dat er op het kdv zoveel zwangeren zijn, dan word je er de hele tijd mee geconfronteerd. Banjabes, ik denk dat we inderdaad verwend zijn door zo snel zwanger te raken, maar het is gek dat het 2 keer zo snel is en nu duurt het al even. Ik denk dat het komt door de miskraam, die heeft veel invloed op je lichaam. @ summer Misschien is je eisprong wat later deze maand, dat kan heel goed, maar kan begrijpen dat je er onzeker van wordt. @ Dilann Vervelend dat je zo misselijk bent! Veel plezier met het vertellen aan je opa en oma! @ Troelie Lichtbruine afscheiding kan nog oud bloed zijn, maar het maakt je heel onzeker, zeker na een miskraam. Hopelijk is het snel weg. @ hier Mag over 1,5 uur weer een ovutest doen, ben heel benieuwd hoe het nu is. Mijn temperatuur is wel duidelijk omhoog gegaan, dus eisprong gehad zou je zeggen. We hebben afgelopen week 4 keer geklust (zaterdagavond, ma, di en woe), 3 van 4 keer begon ik (terwijl het normaal andersom is), maar ik had zoiets van we moeten klussen, nu is het belangrijk. Had gehoopt vrijdag of zaterdag, maar manlief gaat meteen slapen. Wil er eigenlijk ook niets van zeggen, voelt als vervelend..... Na die positieve test van gisteren, toch vanavond maar even proberen.... Ik baal nog steeds zo dat ik een miskraam heb gehad. Ik heb mijn 1e in het buitenland gekregen en lang zwangerschapsverlof gehad. Ik had een beetje berekend dat als de 2e rond maart/april zou komen ik de 12 weken heb na de bevalling plus de zomervakantie van 7 weken. Dat voelde alweer veel beter. Maar ja helaas.....als het nu raak is voor de zomer uitgerekend. Ik heb gelezen dat als je in het onderwijs werkt en de zomervakantie in je verlof zit, je er 4 weken achteraan mag plakken. Alleen werk ik via een uitzendburo voor de school, dus weet niet of dat voor mij ook is.
@Afrola: Ja, dat had ik ook met die test. Er staat wel wat maar zo licht. Vandaag niet getest morgenochtend wel testen.. Ben nu al zenuwachtig. Al bescherm ik mezelf"het zal toch wel niet zo zijn" Bij jou ook de kruidvat voorraad in de kast dus. hahaha hier ook hoor maar ben er bijna door als ie maandag niet positief is moet ik nieuwe halen. Heerlijk dat shoppen. Ik heb vd week nieuwe schoenen en een tas gekocht. Voel je je gelijk lekker bij he! Je zal toch niet alles gelijk niet meer passen? Banjabes: O vervelend van die dromen. Ik heb dat ook weleens periodes niks aan te doen. Maar lekker tegen je man aankruipen dan. Misjuf: Ja herkenbaar je wilt geen kans onbenut laten en zin maken is bij jezelf dan zo gebeurd. Volgens mij heb je goed geklust hoor. Misschien vandaag nog even proberen dan heb je alles ingedekt. Ik ben vast begonnen met duimen. @Al: Hier gaat het goed. Wel uh een beetje roze afscheiding na t stoeien vanmorgen. Dat was ook alles. hopelijk geen voorbode voor mn menstruatie. Mn humeur is vandaag ook goed. Moet ook wel he verjaardag van mn vriend. Maar ik vind het erg spannend morgen weer een testje wagen. Ik ga nog even wat doen want straks staat er visite op de stoep. Fijne dag allemaal. Groetjes
Ja kan ik me voorstellen Troelie.. hoop dat jij over 4 dagen ook een geruststellende echo hebt. Maar aan de andere kant herken ik je onzekerheid wel.. het liefst wil ik elke dag een echo om te checken of de "baby" er nog is en of het hartje nog klopt.. Nou kop op meis, we gaan van het beste uit. Er is niet een duidelijke reden wat er op lijkt dat het mis zal gaan.. Het vruchtje was vorige week goed gegroeid en bij de volgende echo volgt vast ook het hartje!
@Dilann Is een Angelsound niet iets voor jou meis??? Kan het me heel goed voorstellen zo na een mk... ik denk dat als het zo ver is ik er misschien ook één haal. @Troelie Ik duim voor je op een geweldig mooie echo meid, nog effies vol houden. @Lin & Afrola Ow meiden wat spannend!!!!! Ik duimmmmmmm... Lin jij test morgen weer? Gefeliciteerd met vriend trouwens Afrola wanneer test jij weer? @Hoop Hoe ist nu bij jou????? @MissJuf Welke ovutestjes gebruik jij meis? Die vn kv? @ALL Aller eerst sorry voor de gene die ik vergeet!! Hier gaat het redelijk, ongi neemt af en is bijna over. Spuiten gaat goed, dinsdag de 1e echo.. ben benieuwd hoe en wat nu. Voel me in ieder geval wat beter, xxx
@ Sjors Fijn dat je je wat beter voelt. Dinsdag alweer de 1e echo, hoop zo dat het een goed eitje gaat worden dit keer! Ik gebruik de ovutesten van Zwanger en kids. Bij de vorige maanden waren ze duidelijk een paar dagen positief en daarvoor en daarna negatief. Daarom vind ik dit ook zo gek. De testen waren 1,5-2 dagen negatief en nu zijn ze alweer 2 dagen positief.
@Lin: gefeliciteerd met je vriend! Fijne dag. Ik ben benieuwd morgen.. spannend! @Afrola: haha ja dan wordt het kort genieten van je winterjas! Thanks voor de tips wbt misselijkheid... ik zal zo nog eens verder zoeken. @Banjabes: vervelend die dromen.. het schijnt toch ook bij zwangerschap te horen? Ik heb er alleen geen last van.. Hoop dat je snel weer een beetje rustig slaapt.. @MissJuf: ik werk op een uitzendbureau en over het algemeen is het zo dat je wbt verlof onder cao van het uitzendbureau valt (meestal abu of nbbu) en in dat geval is het gewoon een verlof van 16 weken. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, waarbij er andere afspraken zijn gemaakt, dus ik zou het tzt wel even checken als ik jou was. @Sjors: Ja ik denk dat ik dat ook wel wil.. maar dat kan vanaf 12 weken toch? Maar even kijken of ik rond die tijd nog steeds zo neurotisch ben.. Ik duim voor je voor dinsdag!
@ linn, vandaag ook niet getest, maar morgenochtend wel. Wil het weten, dus hopelijk zit er echt wat . Zou echt zo te gek zijn met verlof de mooiste maanden van de zomer vrij . Mijn buik groeit heel snel. Met de ma kon ik met 6 wk al de helft van mijn broeken/rokken niet meer aan, mijn darmen liggen gelijk stil waardoor mijn buik enorm opzet . @ Sjors, fijn dat spuiten goed gaat. Nog steeds zo'n last van de hormonsters? Spannend weer dinsdag FM @ Missjuf, zwanger worden is niet te plannen, jammer he?! Maar als de vaste krachten wel altijd extra weken krijgen, zou ik als ik jou was tzt alles op alles zetten om hetzelfde te krijgen. Vreemd trouwens van nogmaals posi ovutest terwijl een eerdere postitest + temp aangeeft dat je ei is gesprongen @ Banjabes, wat irritant dat je steeds nachtmerries hebt. Tja, ju kunt er zo weinig aan doen @ Troelie, nog 4 spannende dagen . Nog even volhouden @ Dilann, vandaag niet zo misselijk? @ all, vandaag straatfeest gehad. Heel gezellig en heerlijk weer . Nu rustig op de bank met helaas hoofdpijn . Maar lekker op tijd slapen en hopen dat dat goed lukt! Morgenochtend testje wagen en ik vind het heeeel spannend.
@All: zow alle visite de deur (tuin) uit. Keuken weer schoon. Ben kapot maar het was wel gezellig. Ik ben nog steeds moe, krijg last van droge ogen maar is dat een kwaal? Op vanmorgen een beetje roze/lichtrood verlies ik denk van de ingang zeg maar na geen bloed geen buikpijn. Morgen ochtend testen dan is het mn langste cyclus dag na de mk dus nod? Of anders woensdag nou in iedergeval deze week is een NOW(eek). @Afrolla: Spannend he, hopelijk wel duidelijkheid morgen, vind het nu zo vaag. O van die zomer verlof had ik nog niet bij stil gestaan! Beter Slaap lekker des te sneller is het ochtend! Wel even posten he doe ik ook @Sjors: Ja, indd spannend. Voor jou ook dinsdag is al bijna Duimen gaat door hier hoor @Dilann: hoe reageerden opa en oma?? @Troelie: Hoe gaat het vandaag beetje kunnen ontspannen? Nog even meis mag je naar je beeb kijken GRoetjes!
@lin, gefeliciteerd met vriendlief!! Fijn dat het gezellig was, het weer werkte goed mee he?! @sjors, nog 2 dagen wachten en dan hopelijk hele mooie eitjes! Spannend he?! Hoe gaat het nu met de hormonen, heb je er weer zo'n last van als vorige keer? @afrola en lin, morgen gelijk ff laten weten he?! Wij wachten in spanning af! @all, hier erg gespannen. Ben er zo bang voor dat het weer fout gaat. Heb nog steeds wat bruinige afscheiding. Het zit wel echt in de schede en zie het alleen als ik met wc papier er iets verder in ga. Heb ook was steekjes in onderkant buik, lijkt op bandenpijn. Nog steeds emo. Vandaag visite gehad en ben kapot nu. Net ff 1,5 uur op de bank geslapen. Ga zo lekker naar bed.. Nog 3dagen wachten .
@Sjorsjette: in spanning afwachtende....heb erg zere borsten en een vreemd gevoel in mijn onderbuik...dus spannend!
Spannend allemaal dames! Ben benieuwd of er morgen positieve testers zijn! Hier vandaag rare steekjes links onder in mn buik en volgens mij vruchtbaar slijm.. Beetje vroeg dus weet het niet..we zien wel