Miskraam in juli en nu weer zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Lizzy1986, Jul 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troelie

Troelie Bekend lid

Jun 21, 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @lizzy, dikke knuffel voor jou! Het komt allemaal goed meis, onze tijd komt nog wel! Ik zou 22 weken zijn geweest nu. Dan had ik al geweten wat het zou worden.. Maar goed, niet te lang bij stilstaan.

@summer, ik zie dat je je banner al op een nieuwe periode hebt gezet? Ben je nu zeker ongesteld geworden? Ook een dikke knuf voor jou, we komen er wel een keer!

@sjors, hoe ging je meting?!

@all, vandaag bij gynaecoloog geweest. Zag er goed uit! Zo goed als alles is er uit. Ze wil me over 6 weken nog een keer zien, om te praten over eventueel nader onderzoek.

Ik ben gelukkig weer een beetje tot mezelf gekomen. Zat er ff beetje doorheen vorige week, maar vandaag voel ik me weer goed. Heeft me goed gedaan 1,5 week thuis.

2. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    @Lizzy: dikke knuffel! Dit blijven gewoon moeilijke dagen.

@summer: He, wat rot dat je toch weer ongi bent geworden meid!

@troelie: wat fijn dat je jezelf weer een beetje beter voelt. Ook het gesprek in het ziekenhuis was dus heel positief. Hopelijk is over 6 weken nog steeds alles goed. Vind het best goed hoor, die extra contole. Je weet maar nooit toch?

3. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Thanks lieverds! Heb vandaag een fijne dag op het werk gehad dus voel me alweer beter :)

Troel wat fijn dat alles er goed uitzag! En die na controle vind ik ook heel goed! Ben benieuwd over wat ze dan zeggen over verder onderzoeken..
    ben blij dat je je iig wat beter voelt meis, tis verdorie niet niks allemaal
    *knuffel*

4. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lizzy
    Een dag die niet meezit, moeilijk is dat. Ik denk dat het heel normaal is dat je die af en toe hebt. Je komt deze dag wel door, probeer je gedachten op iets anders te zetten vanavond.
    Knuffel voor je!

@ Troelie
    Wat fijn dat zo goed als alles eruit is! Dat is al snel!
    Wat voor onderzoek willen ze gaan doen?
    Fijn dat het beter gaat, die tijd thuis had je gewoon even nodig.

@ Banjabes
    Hoe gaat het met jou? Mag jij vandaag niet testen?
    Of voel je al tekens dat een menstruatie eraan komt?

@ Hier
    Niets bijzonders, af en toe duizelig en moe. Verder buikpijn maar gewone afscheiding. Ik heb besloten begin van de week test te doen en dan de vk bellen. Vriend is weg voor een week en heeft het fototoestel meegenomen, dus als ik vandaag zou testen kon ik geen foto maken en dat wilde ik toch graag. :)

5. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, EIN-DE-LIJK is het moment daar!
    19,5 is de afmeting van een ei dat zelfs al op springen staat.
    We moesten ''meteen'' de pregnyll zetten ipv in de avond en hebben morgen ochtend iui nr.4
    Pffffffff de weg naar deze iui was lang en zwaar maar goed aaahhhh we hopen zoooo dat het raak zal zijn.
    Duimen jullie voor ons? ;)

Morgen ochtend om 11 uur moet vriendlief zich melden met de zaadjes bij het lab.
    We hebben in de avond een verjaardag, weten nog niet zeker of we gaan maar zal proberen iets te laten horen.

@Summer
    Ahhhh meis wat balen, dikke knuff hoor!

@Troelie
    Jee meid tis allemaal niet niks, wat fijn dat je liefje bij je was gebleven! En goed dat er aan is gegeven dat er onderzoeks mogelijkheden zijn. Wilen jullie dat? Of nog niet zeker?

Liefs Sjors

6. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

Jun 24, 2011
    2,177
    0
    0
    De kempen
    Sjors wat een goed nieuws ik ga duimen!! Succes!

7. sweet84

sweet84 Bekend lid

Apr 16, 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik reageer morgen even op iedereen (dan heb ik wat meer tijd).
    Maar ik wil even tegen Sjors zeggen.....Wat een geweldig nieuws!! Hier draaien de duimen ook al hoor!

8. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sjors
    Wat een geweldig nieuws!!!!
    Waarom moesten jullie Pregnyl meteen zetten? Waarvoor is dat precies? Spannend spannend spannend voor jullie morgen.
    Dus als ik het goed begrijp worden morgen de zaadjes bij je ingebracht? Wordt dat 1 keer gedaan of meerdere keren? Moeten jullie daarnaast ook klussen?
    Ik hoop zo dat het raak is voor jullie.... We duimen voor je!

9. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Yvon
    Thanks!

@Sweet
    Mijn dank is groot meis
    !

10. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Ik ben ook vollop aan het duimen voor je sjors!
    Zo super blij voor jullie :D :D :D

11. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meis,

Zal het proberen uit te leggen;

Wij spuiten Menopur, dat is om de eitjes te laten groeien en het bms te laten groeien. Dit spuit te dus vanaf dag 3 van de ongi tot er minimaal 1 ei groot genoeg.
    De fm (f staat voor -->follikel = ei & m staat voor --> meting)
    dat is een echo (inwendig) word alles gemeten en bekeken.
    ALs de ei of eitjes groot genoeg zijn dan moet ik Pregnyll spuiten
    (dat is 1 malig om je ei of eitjes te laten springen).
    Dan word er idd 24 tot max 36 uur daarna de iui gedaan.

Bij iui is het belangrijk dat er max 3 eitjes zijn, want meer is te veel risico op meerlingen... bij IFV en ISCI moet je juist zoveel mogelijk grote eitjes hebben maar dan spuit je geen pregnyl want je ei of eitjes mogen dan juist NIET springen omdat ze die weg halen en die bevruchen ze dus buiten het lijf... das dus ander verhaal.

Vriendlief moet dan dus zaad inleveren, dat gaan ze bewerken. De slechte en langzame zaadjes worden weg gehaald. En dus krijg je in een spuit met een hele lange buis zeg maar alleen de goede zaadjes terug. Dit alles binnen een uur na inleveren. Die spuit word dan op buik van vriend geplakt (voor temp) we gaan dan naar de afdeling voor de iui. Daar krijg ik een eendebek in en brengen ze het zaad zo ver morgelijk in. Dan moet ik 15 min blijven liggen. Vervolgens mag je gaan en beginnen de 14 slopende wachtdagen. En dan dus, zwanger OF ongi.

Ow en eh klussen mag zeker, ze hebben wel liever dat je 2 dagen voor de iui niet klust omdat de kwaliteit van het zaad anders eraan gaat. Maar te lang niet klussen voor iui zorgt ook voor slecht zaad. Dus we moeten hier dus ook in de gaten houden dat we niet te lang op houden, maar ook dat we niet kort voor de iui sex hebben. Na de iui mag je zeker klussen, en dan heeft zeker zin/nut!!

Hoop dat ik het niet al te ingewikkeld heb geschreven.

12. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Lizzy
    dankjewel meis!
    Wij zijn ook echt erg blij dat dit moment eindelijk is gekomen.
    Lang op moeten wachten. Hopen dat het raak zal zijn.

13. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    ga ook nog ffeen kaarsje voor jullie aansteken. alles wat kan helpen :D

14. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sjors
    Je hebt het heel goed en uitgebreid uitgelegd, thanks!
    Ik begreep die pregnyl niet goed, maar de rest al wel door jou van eerdere posts. Ik ga echt super voor jullie duimen en zal morgen een kaarsje voor jullie opsteken.
    Hoe laat gebeurt het ongeveer? 12 uur?

15. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Lizzy
    :) thanks!

@MissJuf
    Jij ook thanks, eh ja vriendlief moet 11 uur zaad inleveren dus zal rond 12 uur de iui zijn idd.

16. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Jeetje sjors, super spannend zeg! Mijn duimpjes draaien weer mee hoor!

@ hier: ik had inderdaad ongi moeten worden vandaag, maar volgens mij ga ik het morgen worden:(

17. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Ik duim (extra hard) voor Sjors op roze deze maand! Spannend meid!!

18. summer1983

summer1983 Actief lid

Jan 26, 2011
    352
    0
    16
    Jaaah Sjors wat goed nieuws !! Heel veel succes vandaag !!
    Zal voor jullie duimen...

@ Troelie, thanx! Wat fijn dat alles goed was bij de gyn en dat je weer vol goede moed verder kan !! Onze tijd komt zeker wel. Ik ben inderdaad gister ongesteld geworden. Even een flinke baaldag gehad en nu weer nieuwe ronde nieuwe kansen! Vandaag gezellig shoppen en uiteten met vriendinnen, even wat afleiding..

@ Banjabes en Yvon, hoe issie met jullie? Dit weekend testen toch?
    Hopelijk nog niet ongesteld geworden.. Duim duim duim

@ Lizzy, fijn dat je gister nog een goede werkdag hebt gehad!

Dames fijn weekend allemaal !!

19. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    hier nog steeds geen ongi...we wachten af. Het voelt alsof ik elk moment ongesteld moet worden.

20. MissJuf

MissJuf Actief lid

Nov 6, 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sweet
    Goed dat je vandaag wat afleiding hebt, dat is fijn.

@ Banjabes
    Dat hadden we niet afgesproken dat je ongesteld gaat worden....hopelijk voelt het zo maar is het niet zo. Ik duim toch nog even voor je.

@ hier
    Vanmorgen was mijn temperatuur 0.2 gezakt, hetzelfde als vorige week donderdag (36.8) daarna was die 2 keer 36.9 en de rest 37 of 37.1. Maakte me meteen zorgen. Gisteren liep ik met de wasmand op buikhoogte en kwam tegen de deurpost aan, tegen mijn buik.
    Dacht meteen oh nee zou dat iets gedaan hebben. Heb verder nergens last van, dus het zal wel niet, maar je gaat meteen dingen afvragen.

Share This Page