Hoi meiden, Lekker weekend aan het vieren? @ Summer, balen van je ongi @ Banjabes hoe is t nu met de buipijn, eierstok pijn? Wat spannend dat je nog niet ongesteld bent. Dat dat zo voelt en het komt niet kan iets positiefs zijn. Heb je al getest? haha, je verheugd je helemaal op een dikke buik. Bij de eerste groeide ik al vlot, maar 't is nu helemaal erg. Met strakke kleding zullen vrienden/bekenden het gelijk zien. Terwijl ik het nog graag verborgen zou houden tot tenminste de 1e echo met 8 wk. Bij de 1e vroegen ze heel vaak of ik zeker wist dat ik geen tweeling verwachte, gek werd ik er van. Maar ik zie dus ook wel voordelen van een bescheiden buikje . Maar ik zal straks wel met trots mijn buik showen hoor! @ Missjuf, bij fitness sla ik alleen de hardcore buikspier oefeningen over. Maar verder doe ik alle oefeningen wel soms met wat minder gewicht of wat minder lang. Voor bijna alle oefeningen gebruik je buik en rugspieren. Maar die heb je ook tijdens je zwangerschap gewoon hard nodig en is het volgens mij wel goed om de basis te blijven aanspannen zolang mogelijk. Bij mijn vorige zw.schap had ik vanaf 12 wk fysio vanwege BI. Daar moest ik ook oefeningen doen waarbij ik mijn buikspieren moest aanspannen waarbij je werkelijk rug of armen aan het trainen was. Dus volgens mij kan je prima Squads doen . Mijn dochter was trouwens afgelopen donderdag jarig, dus in mijn banner staat nu wel een 2 . Jij herkent dat gevoel met bekende zwangeren dat dat kan steken. Het scheelt idd dat we nu weer zwanger zijn. En helemaal als we straks de 12 wk voorbij zijn en we het kunnen vertellen. Dan zal ik me er vast ook minder druk over maken. Maar ik zal er toch zo af en toe bij stil staan @ Troelie, fijn dat na de tabletjes van de gyn alles los lijkt te zijn gekomen. Een maandje rust lijkt me heel verstandig, lekker alles laten bezinken en hopelijk kun je daarna met frisse moed weer verder kijken. Fijn ook dat de gyn je over 6 wk nogmaals wil zien en evt wat onderzoeken wil doen. Sterkte en een dikke knuffel. @ Sjorsjette, joepie, eindelijk goed nieuws een mooi gegroeid ei . Ik ben echt heel blij voor je! Wat spannend, is de IUI vanochtend goed gegaan? Nu weer op dat afgrijselijke wachtbankje, zal voor jou extra spannend zijn! @ Lizzy, dikke knuffel. Sommige dagen gaan niet helemaal zoals je zou willen. Hopelijk ben je vandaag ook weer gewoon in een goede bui . Lastig ook he dat doortellen. Dat zal je pas een beetje kunnen laten bezinken wanneer je opnieuw en goed zwanger bent denk ik. @ all, hier gaat het nog steeds goed . Vanochtend bij het boodschappen vond ik alles onwijs stinken, de bakker, de viskraam, de loempiakar. Ik werd er licht onpasselijk van. Vond ik toch wel een goed teken. Dit herken ik van mijn 1e zw.schap en dit ontbrak van de zomer. Ook ben ik 's avonds echt bekaf. Ook een reden waarom ik niet heel veel tijd op zp doorbreng en daarom ook niet elke dag wat van me laat horen . Afgelopen donderdag nog met z'n drietjes de 2e verj. van mijn dochter gevierd. Ze mocht pannenkoeken met kersjes, smarties en stroop enzo versieren. Die heeft gesmuld en veel gegeten . Het was heel leuk om te zien . Nu weer een week alleen maar gezonde dingen eten .
@misjuf. Tot 12 weken zit de beeb achter je schaambeen. Heb ik nagevraagd ivm mn werk (agressie) Dus die wasmand moet je je niet druk om maken. @Banjabes. Zolang er geen bloed is kan die buikpijn ook een andere reden hebben he. @afrola. Mijn buik groeit ook sneller pas amper mn broeken nog normaal en zeker aan het einde vd dag. Denk dat het dubbel zo snel groeit door dat nog niet alles weg was vd miskraam. Dus sinds gister mn positie spijkerbroek uit de kast getrokken. @Sjors: De dag een beetje doorgekomen in het zh? Duim duim duim! @hier Ik ben ook echt bekaf moet echt even gaan slapen, vreet energie zwanger zijn. Nog 9 dagen tot de echo vind het wel echt spannend worden.
Hai meiden, Ik ben er ook nog... heb afgelopen week alles meegelezen, maar weinig puf gehad om te reageren.. sorry Nu ook wat achterhaald om nog op alle berichtjes van afgelopen weken te reageren.. zal proberen weer een beetje bij te blijven. Nog wel even voor 2 dames.. @Troelie: fijn te horen dat je weer wat rustiger bent en het stukje bij beetje een plekje kan geven.. vindt het zo rot voor jullie en hoop dan ook echt dat het in de nabije toekomst wat rooskleuriger wordt en je een volledige zwangerschap mag doorlopen. @Sjors: Super leuk om jouw goede nieuws te lezen!! Ik duim voor je!! Hier gaat het ok. Heb behoorlijk last van misselijkheid en ben nog steeds erg moe. Daarnaast afgelopen week ook veel hoofdpijn. Natuurlijk is het voor het goede doel en heb ik het er ook wel voor over, maar ik hoop toch dat zwanger worden straks nog wat leuker wordt... Verder hebben we het inmiddels ook al aan heel veel mensen verteld.. dit ook omdat ik me zo ellendig voel en het daardoor ook lastiger is om te doen alsof er niks aan de hand is. (op mijn werk zie ik de wc momenteel meer dan mijn collega's) Maandag heb ik weer een echo.. super spannend! Moet dan zo rond de 9,5 week zijn.. maar als het goed is kunnen ze dan ook beter aangeven hoe ver ik ben, dus wellicht verschuift het nog iets.
@misjuf. Ik heb helemaal je vraag over het hoofd gezien. Ik heb een ketting uitgezocht kon kiezen tussen de armband/ketting er zitten echte parels aan erg leuk paars. En omdat ik 10weken mee doe, ook een dik boek met alles over zwanger bevallen en de eerste kraamdagen, tips en trucks erg leuk. Kreeg ook nog t magazine zwanger. @Dilan. ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Heb je het nog op een speciale manier verteld? Spannend weer een echo. ik zat me ook al af te vragen heb er dan 1 met 7 weken maar wanneer de volgende zou zijn dan?
@ lin leuk die ketting hè ? Heb ik ook liggen, kreeg toen een dvd en een mutsje en een nachtlampje. Wat een verwennerij!
@afrola: Eierstokpijn is nu weg. Ik had het dinsdag en woensdag. Oef, was echt niet leuk! Wel gefeliciteerd met je dochter haar verjaardag nog. Hihi, al die snoepjes mogen natuurlijk op zo'n dag! @lin: wat zou die buikpijn dan kunnen zijn? Voor een innesteling zou het veel te laat zijn toch? En die voel je toch ook niet bij je eierstok. Ik dacht zelf dat het misschien een flinke verlate eisprong kon zijn. Ik weet het ook niet. Net getest en iig een dikke vette niet zwanger, maar idd ook nog zeker geen bloed. Ik denk iedere keer dat het gaat komen, maar dan komt het toch niet. @dilan: hoop dat je jezelf snel wat beter gaat voelen. Dikke knuf!
05/10fm Sjors (dosering Menopur omhoog) 06/10 NOD Zien 07/10 NOD Banjabes 08/10 NOD Yvon 09/10 NOD Summer 16/10 NOD Lizzy 17/10 Echo Lin 18/10 Echo Hoop 25/10 NOD Sweet .../10 NOD missillie 27/10 Echo Afrola 10/11 Echo (termijn) + intake vk Afrola Zwanger!! Dilann- ronde 3, 1e ronde na MK op 30/7/11 Voorlopig uitgerekende datum: 12 mei 2012 (?) Lin-Ronde 3, 3e ronde na mk op 20/7/2011 Voorlopig uitgerekende datum 5 juni 2012 (?) Afrola- Ronde 4, 2e ronde na mk op 26/07/2011 Voorlopig uitgerekende datum 6 juni 2012 (?) Hoop- Ronde 2, 2e ronde na mk op 30/07/2011 Voorlopig uitgerekende datum 6 juni 2012 (?) MissJuf - ronde 3, 2e ronde na mk op 21/07/2011 Voorlopig uitgerekende datum 12 juni 2012 (?) willen jullie hem weer even up to date maken? Ik laat mezelf nog maar even staan, want ik weet het ook even niet.
@ banjabes,,, hè vervelend! Misschien heb je een late innesteling? Het kan wel had ik vorige keer ook. Teste toen ook pas paar dagen na nod positief..... Laat mij ook maar even staan, geen ongi nog niet getest. Ik wacht tot de duivels denk ik, heb weinig vertrouwen erin....
hoi meiden ik heb ook in juli een miskraam gehad en wil nu graaag zwanger worden zit nu dus in ronde 2 van zwanger worden en hoop op 21 oct of 17 oct niet ongesteld te worden... heb wel weer beetje misselijk gevoel en zo en hoofdpijn en een opgeblazen buik lijkt net of ik 3 maand zwanger ben of zo groetjes viktoriya
@banjabes. Heb je ovutesten gebruikt? Zou zomaar kunnen hoor dat je eisprong nog van slag is. Kan heel goed de eerste maandan. Ik had het 2 maanden dat mn eitjes niet sprongen en een keer 2 eitjes die heel laat waren. Als je t niet vertrouwd bel je toch even met de dokter? Groetjes
@viktoriya, welkom op dit forum. Wat naar dat je ook een miskraam mee hebt moeten maken. Leuk dat je met ons mee komt kletsen, het is hier heel gezellig hoor ! Hoe gaat het met je, zijn jullie al lang bezig met zwanger proberen te worden? Eerste kindje?! Veel plezier bij ons! @sjors, hoe is het gegaan in het ziekenhuis?! Wat fijn dat je ei groot genoeg is zeg! Kreeg er kippenvel van toen ik het las! @testladies, hoe gaat het ermee, al getest?! Kom maar op met al dat roze, want heb zin in positieve berichten! @all, ik vrijdag heel positief geroepen dat het goed ging, begon vrijdagavond de ellende. Wat een hel zeg. Ik kreeg heel erge buikpijn, wist niet meer hoe ik moest zitten/liggen. Heb 2x over het spoednummer van ziekenhuis gebeld vanwege de pijn (en ik ben helemaal geen pieperd wat dat betreft, maar dit was echt niet leuk!). Rechts onderin zat de pijn, als ik erop drukte, verging ik van de pijn. Ik was misselijk en kon op een gegeven moment mezelf niet meer ontspannen, waardoor ik helemaal lag te shaken. Had het ook ijskoud. Mijn vriend vond het doodeng zei hij zaterdag. Zaterdag was nog niet veel beter, maar nog wel handelbaar. Heb naproxen geslikt, vannacht redelijk geslapen en nu gaat het gelukkig wel weer. Was ff niet zo leuk, maar zal er wel bij hebben gehoord.. Nu weer opgelucht adem halen en weer vooruit kijken.
@ troelie dankje jah ik heb in mei mijn spiraal er uit gehaald en direct de eerste ronde raak wat in juli dus een miskraam is geworden. we zijn nu ondertussen in ronde 2 dus spannend maar ben nog jong he
@ Afrola Bedankt voor je info over fitness. Dan weet ik dat ik gewoon alles kan blijven doen, alleen wat minder lang en zwaar, behalve de echte buikspieroefeningen. @ Lin Ik weet ook dat die wasmand geen kwaad kon, maar dat denk je dan toch even in een flits. Leuk hoor die cadeau's van MVM. @ Dilann Vervelend dat je je niet goed voelt, het hoort erbij maar toch. Spannend hoor weer een echo! @ Banjabes Spannend hoor, niet ongesteld en ook niet zwanger. @ Yvon Hoe is het bij jou? Ben je al ongesteld? @ Viktoriya Welkom hier. Voor ons is het fijn om hier te schrijven, hopelijk vind je dat ook. Hoe oud ben je? @ Troelie Wat vervelend dat je zo'n pijn had zeg, ik herken het wel, had ik bij mijn miskraam ook. Hopelijk is nu alles eruit en was het dit. @ hier Een leuk weekend gehad. Mijn schoonzusje was hier gisteren gekomen en blijven slapen. Gisteren nog wat kleding gekocht, ook een truitje die wat losser zit en een elastiek onderaan dus mooi verbloemd en een vest wat je dicht kan maken met een lintje en dus de hele zwangerschap gedragen kan worden. Maar ik was net toch even heel erg geschrokken! Ik ging naar de wc en kreeg bij het afvegen bloed....nu is het weer weg, maar voel mijn buik. Ik weet het niet.... Manlief is niet thuis, hij zit in het buitenland, sprak hem net op internet maar zijn ouders zaten erbij dus kon niets zeggen. Ik had zo het gevoel dat het dit keer goed zat, maar ben nu heel bang geworden! Ik ga zowiezo dinsdag weer een test doen.
@missjuf, maak je niet druk hoor!! Het heeft helemaal geen zin, want bloed zegt echt niks.. Ik weet dat het heel moeilijk is, omdat gelijk je angst aangeroerd wordt als je bloed ziet, maar probeer je niet te druk te maken. Het is zo zonde van onze energie dat we ons zo druk maken. Probeer te genieten en ervanuit te gaan dat het goed is. Meer kunnen we niet doen, laat je babytje lekker groeien zegt mijn verloskundige altijd! (klinkt echt heel fijn als je dat zou kunnen ).
Het is moeilijk om je niet druk te maken. Ik kan het verder aan niemand kwijt nu.....wel even heel moeilijk. Fijn dat ik het hier van me af kan schrijven. Ik had ook even mijn baarmoedermond gevoeld en die stond nu laag.
@misjuf.O daar zou ik ook van schrikken ook al weet je dat het bij 20% van de zwangerschappen voorkomt. Vervelend dat je niemand hebt om nu even advies bij te vragen. Fijn dat er dan zn forum is. Rustig aan meis probeer maar een beetje te ontspannen misschien helpt het? Groetjes
@ Troelie en Lin Dank je wel voor jullie lieve reacties. Zal proberen mijn gedachten ergens anders op te zetten.....wel moeilijk. Heb zoveel vragen, maar ik kan niets dan afwachten. Het was eenmalig, maar toen ik mijn baarmoedermond voelde zat er ook wat bloedachtig slijm aan mijn vinger. Net naar de wc geweest en niets. Wel buikpijn.....
ik ben 21 en het is idd fijn om van je af te schrijven ik heb ook nog steeds veel verdriet en onbegrip en hoop dat ik gewoon snel een posi test in mijn handen kan hebben
@ Missjuf, oh wat eng dat bloed. Ik zou me ook rot voelen hoor als het mij zou overkomen . Ik duim voor je dat het niets te betekenen heeft! Vervelend ook dat je mannetje in het buitenlnad zit en je niet met hem kan knuffelen en praten. Dikke knuffel van mij dan maar. @ Troelie, oeh zo'n heftige buikpijn klinkt ook eng. Dat ze je niet voor controle wilde zien . Ben je nog meer verloren na die buikpijn? Gelukkig is het inmiddels wel weer minder geworden. Hopelijk houdt het snel weer op! @ Lin, de eerste zw.broek weer uit de kast getrokken. Ik zit er over te denken. Maar probeer toch eerst al mijn andere broeken uit denk ik. Het irritante van mijn zw.spijkerbroek is dat die zo uitlubbert. 's ochtends zit ie perfect. En 's middags zakt ie onwijs van mijn kont . @ Viktoriya, welkom. Succes met zwanger worden. @ all, vandaag rustig dagje gehad. Vanochtend gingen we wandelen, maar ging het al snel echt regenen . Toen maar weer richting huis gelopen. Verder met huishouden bezig geweest en met z'n drietjes wat aangerommeld. Desondanks onwijs moe. Dus zo lekker bankhnagen en vroeg naar bed!