@sweet84: weet hoe je je voelt, meestal denk ik ook dat ik het een plaatsje heb gegeven, maar dan moet er idd maar iets kleins gezegd worden en krijg ik het emotioneel nog steeds moeilijk. dikke knuf @Banjabes: wat vervelend meid, toch nog even op je tanden bijten en mocht het op je 'nieuwe' NOD nog steeds niets zijn, toch nog even testen. dikke knuf @lizzy: het is idd niet leuk, maar het is echt wel zo dat je nog even kan genieten nu lekker met jullie twee en dat beebje komt er zeker en vast . klussen: zag er gisteren zo naar uit om 's avonds te klussen met m'n vriend, maar dat viel ook hard tegen. Nadat dochtertje in bed lag en dan zijn dochter (12j) was gaan slapen om 22u, voelde ik het al kriebelen om naar boven te gaan; dit gebeurde pas om 24u, de jongste (2j) had een nogal moeilijke nacht, waardoor we al moesten stoppen van voor we begonnen waren. Toen ik terug kwam zag m'n vriend het niet meer zitten en schoot ik vol, hij vind dat ik te veel druk op hem leg en dat het niet echt opwindend is om te horen dat we moeten vrijen omdat ik m'n ei gevoeld heb, dit snap ik wel hoor, maar ik kan er ook niets aan veranderen dat er maar een beperkte tijd is per maand om te proberen. Draaide het al uit op ruzie en wij hij niet meer vrijen en zou hij vandaag wel even over huis komen. Heb hem proberen uitleggen dat ik er zo naar had uitgekeken en dat ik het ook niet zo onromantisch bedoel. Uiteindelijk toch nog geklust om 01u 's nachts maar voelde me er nadien niet echt happy bij. Hierdoor heb ik zo niet het gevoel dat we nu een beebje gemaakt hebben. Kindjes maken lijkt altijd leuk maar soms is het ook wel eens wat minder , dus heb me nu al ingesteld op volgende maand pfff
@Evy. ah ja herkenbaar. De laatste keer wist ik mn eisprong door ovutesten en was het zn drukke week, we hebben ons er echt alletwee toe moeten zetten.Hij druk met de tuin aanleggen. Ik een mega werkweek van 6 dagen en positieve ovutesten dood moe etc. wel gelukt en wel raak. Vraag me niet van welke keer maar romantisch, uh nee niet alle keren.. Je bent na je ei ook nog 2 dagen vruchtbaar dus misschien kunnen jullie het vd week nog goed maken Zwanger willen worden is helemaal niet leuk. Zeker niet als je steeds een teleurstelling krijgt. @sweet. Jammer dat het op je werk niet lekker gaat. Waarom vraag je je dan af school kan zn leuke tijd zijn he. Jammer, ik hoop dat je die vinger er achter weet te krijgen. Zodat t probleem opgelost kan worden. @Banjabes. Lastig als je lijf zo onduidelijk is. Misschien toch ovutestjes gebruiken. Mij gaf het inzicht. Al legde ze ook wel de druk wat hoger omdat je weet wanneer je vruchtbaar bent.. Ah misschien is het toch niet nodig. Anders gewoon de dokter bellen. Wel vervelend allemaal @lizzy. Lastig zeg. Dikke knuffel voor jou! @Troelie. Hoe is het bij jou nu? al voorzichtig aan, wat aan het herstellen? Groetjes
@lin2011: ah wist dat niet dat je dan nog 2 dagen vruchtbaar bent, dacht enkel nog de dag nadien, dat is dan ook weer goed om te weten . Misschien moet ik idd iets minder erop gefocused zijn. Ik voel m'n ei en dan zou ik het onmiddellijk willen doen . Bij m'n MK had ik m'n ei ook goed gevoeld en toen was het wel raak. Bij m'n meisje waren we op verlof en dan was alles zo ie zo al meer ontspannen. M'n vriend heeft daar serieuze bedenkingen bij dat je zo iets kan voelen, ach we zien wel hé
@lin, laatste dagen nog niet heel veel vooruitgang geboekt. Alleen het bloeden is zo goed als gestopt. Hoop dat ik snel van het zweten 's nachts af ben en dat die buikpijn over gaat. Het is zo vervelend! Verder gaat het best goed met me! @evy, wij zijn nu nog niet zo heel lang bezig, dus die irritatie hebben we nog niet gehad gelukkig. Maar kan me er wel wat bij voorstellen hoor! Hoop dat het goedkomt voor jullie deze periode. Mijn 2e zwangerschap is ook ontstaan na mijn eisprong en was eigenlijk de enige keer rondom mijn eisprong. We kwamen er een beetje laat achter dat ik mijn eisprong had..
@MissJuf Mn post was zo lang dus dacht met kleurtjes wat overzichtelijker, maar doe dat vaker hoor. Wat fijn dat je test van 11/10 (lekker vroeg in de ochtend ook) haha maar eh fijn dat die positief was meid!! Ow en nog 2 weekjes en dan heb je je echo cool!!!! Heel fijn dat je er zeg maar 2 mag. Sommige houden voet bij stuk. Wat fijn trouwens dat je mee gaat doen aan mvm!!!! @Lin2011 Al iets uitgevonden voor je werkkleding probleem???? @Yvon Wat balen dat je toch ongi bent geworden meis! Ik duim voor je op een positieve ronde nu. @Summer Ik hoop ook voor je dat je je banner gauw in zwanger mag veranderen. @Afrola Voor jou is het ook bijna echo tijd he meid, hou je het nog vol??? @Evy Ja die focus op zwanger worden en geplande klussen dat herkennen we hier!!! Wat vervelend dat jullie bonje hadden rond om klussen. Knufff @Lizzy Meis zie dat jij ook ongi hebt geworden, K*T zeg. Op de volgende ronde dan maar. @Troelie Meid wat vervelend dat je niet zon lekkere nachtrust hebt zeg! Hoe voel je je nu? @Sweet Och meis wat naar dat je het allemaal ff te veel werd/is. Hoop dat je een beetje rust heb kunnen vinden op het strand. Knuffffff @Banjabes Ow wat F*ck zeg steeds negatief testen! Knufffffffff Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt. @ALL Hier gaat het goed. Ik ben onwijs MOE! En boobs zijn gevoelig. Buikje is ook niet weg gegaan zal wel hoor. Pfff kan bijna niet wachten! Hoop zoooooooo dat het raak is. xxx Liefs Sjors
@Sjors: Nog een weekje toch? Spannend hoor! Nou oplossing.. ik heb een zwangerschaps hempje eronder dan zit mn buik wat prettiger in mn broek. En hij lijkt iets minder gezwollen dus het gaat nog wel. nog een week of 3. @Evy. Ja een paar posts terug heb ik een lijstje met vruchtbare dagen en de procent kans gepost hier maar dan zou je even een stuk terug moeten gaan zoeken in dit topic. Had ik uit een boek gehaald. En je eisprong kan je voelen maar dat deed ik alleen voor de mk daarna voelde ik m niet meer.. @Misjuf. Nog 2 (lange) weken. Fijn dat je een vroege echo krijgt he. Ik tel met je mee hoor. @Afrola. Jij mag dinsdag toch? @all. Zit echt zo af te tellen naar maandag 15.50 de echo! Ben zo benieuwd of het okay is. Werkbroek zit wel redelijk nu. Ik draag mn vest niet meer dat zit niet en ik krijg er pijn van in mn rug. Het zijn ook niet mn eigen platen want die van mij is ter reparatie dus heb een goed excus om m los mee te nemen. Ik denk dat ik de 9 a 10 wk wel ga redden zo. Ben kotsmisselijk maar dat hoort erbij. Echt spugen nog niet maar het scheelt niet veel. ((1x met 4 weken gedaan) Avond eten heb ik wat meer moeite mee. Groetjes
Hallo meiden, Alles goed met jullie, aan het genieten van het heerlijke weer?? Hier echt een baaldag.. Vandaag op mijn werk gehoord van 2 collega's dat ze zwanger zijn, allebei 13 weken en dat het allemaal goed gaat. Afgelopen Mei getrouwd en nu al 13 weken zwanger. Vind het echt super leuk voor hun, maar kan er echt even niet meer tegen om de hele tijd blij te zijn voor anderen. Ik wil het ook zo graag.. En hier inmiddels ook al bijna een jaar verder. Maar omdat ik zwanger ben geweest telt dit niet en beginnen we voor de gynaeclogen weer opnieuw, voelt nu even zo oneerlijk ! Thuis gekomen even flink lopen janken, luchtte wel even op. Pfff sorry voor mijn ego-bericht, maar moest dit echt even kwijt...
@Summer. Ja, dat snap ik blijft een klap zulk nieuws he. Wees maar even verdrietig hoor dikke knuffel en ik hoop echt dat het voor jullie ook niet lang meer duurt.xxx @hier. Spugen spugen spugen Nou het was feest vandaag, ik had dienst en na het opstaan de wc pot even van binnen bekeken. na het ontbijt onderweg naar werk in de auto, gelukkig een zak mee genomen omdat ik me zo ziek voelde. Wel betrapt door mn collega die geloofde me voedselvergiftigingssmoesje van de vis van gister gelukkig. Nog een reanimatie er achteraan dat deed ook wonderen voor mn misselijkheid. Maar ben gelukkig thuis, gedouched en voetjes op de bank. Als dit morgen weer zo is sla ik even over hoor. Ben al weer een paar dagen niet lekker, word er gelijk bang van. De vorige zwangerschap ben ik 1 dag heel ziek geweest en achteraf gezien is het rond die tijd niet goed gegaan precies de week waar ik nu in zit. Dus vind die echo heel spannend maandag. Sorry voor mn echo berichtje. Groetjes en een dikke knuffel voor iedereen die m nodig heeft (ik heb mn tanden gepoetst)
@ Summer: Ik kan me goed voorstellen dat dit soort nieuws dubbel aankomt... tuurlijk ben je blij voor hen, maar na een jaar hopen en een grote teleurstelling van de miskraam, wil je zelf ook zo graag.. en is het geduld een beetje op.. Mag je je best even rot over voelen hoor... hoop zo ontzettend dat het bij jullie ook snel weer raak mag zijn. @Lin: nog 2 dagen.. spannend! Wordt vast een top echo.. snap dat je gaat vergelijken met de vorige keer, maar het hoeft natuurlijk helemaal niet weer zo te zijn. Ik ben af en toe een dag of paar dagen echt goed ziek en dan gaat het wel weer een tijdje goed. En tot nu toe hier alles goed. Nou spannend, hoop dat je maandag een prachtig kloppend hartje te zien krijgt! @all: Afgelopen dagen gelukkig even niet zo misselijk geweest... helaas daarvoor in de plaats wel heel moe en veel hoofdpijn, maar ik weet niet zo goed of dat door de zwnagerschap komt, of dat het wellicht gewoon een beetje grieperig is.. lig de hele week al voor 9uur in bed Nou ja, vandaag lijkt het wel goed te gaan. Net even de stad in geweest, voor het eerst even wezen snuffelen in een winkel met positiekleding.. niks gekocht,n nog niet nodig, maar toch vast leuk om even te kijken. Maandag heb ik de intake bij de vk.. dat doen ze bij mijn vk pas na de 1e echo. (in mijn geval 2e echo) Ik moet dan ook doorgeven of we voor een combinatie test willen gaan (nekplooi meting en bloedonderzoek)... en ik weet het niet zo goed. Nog vol twijfels... pff... Fijn weekend allemaal nog even.. geniet van het herfst zonnetje!
@Dilan. Ook minder dat je zo ziekjes was. Lastige keuzes die onderzoeken. Ik denk dat we vragen aan de echo maker of hij/zij iets vreemds ziet of aanleiding ziet voor verder onderzoek. Als dat niet zo is dan gaan we geen verder traject ervoor volgen. We hebben het er samen al over gehad. Maar t blijft lastig hoor. Ik hoop ook een tikkend hartje te zien, ben dan minstens 6,5 tot max 7 weken dus dan moet ie het doen toch? Groetjes
@summer: kan er volledig inkomen, na mijn MK in juni, in juli te horen gekregen dat een vriendin en een kennis zwanger zijn en uitgerekend rond de periode dat ik uitgerekend was, daar blijf ik wel een beetje van balen. Dikke knuf! @lin2011: duim dat je echo maandag super is. Nog niet te veel paniekeren, elke zwangerschap is anders, dat ziek zijn hoeft niets te zeggen hoor.
@lin: volgens mij moet het dan idd te zien (kunnen) zijn! Ik was er met 6,5 wk en kon toen een hartje zien. Wel met een inwendige echo overigens! @evy: welKom nog hier!
@Lin2011 Ow jee meis rustig aan met dat spoegen, niet te snel druk maken hoor meis! Spoegen is lastig maar hoort erbij. Blijf wel letten op genoeg drinken. Ivm uitdrogen. Dat gebeurd sneller dan je denkt. En de eerste weekjes zijn het aller aller allerrr belangrijkste maar goed dat hoef ik eigenlijk helemaal niet te zeggen hé bedoel het goed. Knuffffffffff. @Summer Aw das idd niet funny om te horen van 2 collegas dat ze 13 weken zwanger zijn. Maar meis wat bedoelde je nou met dat je gyn vind dat je het niet mag tellen en opnieuw beginnen??? @Dilann Dat heftig moe/vroeg slapen en hoofdpijn herken ik van de zwangerschap van vorig jaar. Ik had het bij gyn aangegeven en die zei dat het echt heeeeeeel goed kan komen door zwangerschap. Het vormen van een mensje kost de een nou eenmaal meer energie dan de ander. En de tip was toegeven aan de slaap behoefte en genoeg drinken (mbt hoofdpijn). @ALL Mijn gevoel blijft nog altijd erg positief . Oef moet toch wel blijven onthouden dat het ook niet raak kan zijn anders is het straks echt een teleurstelling! Nog een klein weekje!!!! xxx liefs Sjors
@ Evy Vervelend he dat moeten klussen! Uiteindelijk hebben jullie toch nog geklust en dus een kans. Misschien krijg je het vandaag ook voor elkaar? @ Troelie Fijn dat het bloeden gestopt is. @ Sjors Ik ben heel blij dat ik over 2 weken wat meer weet en dan zo'n 2,5 week daarna weer. Vooral na de miskraam vind ik dat wel heel belangrijk om er zeker van te zijn. Ik ga zeker meedoen aan MVM, alleen al voor jou . Ik hoop zo dat het raak is voor jullie. Wanneer heb je besloten te testen? Ik zie dat het nog 6 dagen zijn voordat je kunt testen. @ Lin Nog maar 2 dagen en dan heb je je echo. Het schiet echt op voor je! Wel op het einde van de dag, dan zit je de hele dag in spanning denk ik. Wat vervelend zeg dat je zoveel hebt moeten spugen! Dat is echt niet fijn. Ik kan me voorstellen dat je je meteen zorgen maakt als dat de vorige keer ook was. Heb je toen ook buikpijn gehad en bloedverlies gehad? Meestal gaat het daarmee samen. @ Summer Moeilijk is dat he om zwangeren in je buurt te hebben! Dan word je weer zo geconfronteerd. Je moet maar zo denken, jou tijd komt zeker! Je kunt zwanger raken. Gebruik je deze maand ovutesten? Zo kun je je eisprong helemaal goed spotten. Een dikke knuffel voor je! @ Dilann Fijn dat het beter gaat met de misselijkheid. Moe dat heb ik ook ja, op tijd gaan slapen kun je het beste doen. Bij mijn 1e lag ik ook elke dag om 9 uur in bed en dan de volgende ochtend om half 7 nog niet uitgeslapen zijn. Ben benieuwd of dat nu ook zo is. Ik krijg ook eerst een echo over 2 weken en dan met 10 weken een intake en echo. Wat betreft nekplooimeting en bloedonderzoek daar heb ik nog niet over nagedacht. Ik woonde bij mijn 1e zwangerschap in het buitenland en daar werd dat automatisch gedaan. @ hier Een rustig dagje gehad vandaag. Ik voel me niet 100%, gisteren op tijd gaan slapen en vanochtend terug naar bed gegaan. Denk dat mijn weerstand door de zwangerschap minder is, dat had ik ook bij de 1e. Als ik moe was werd ik ziek. Mijn benen zijn slap en hoop niet dat er een griepje op komt. Vandaag maar weer op tijd slapen en morgen rustig aan doen, dan komt het helemaal goed.
Meiden bedankt voor jullie lieve reacties, altijd fijn om je verdriet en onmacht ergens neer te kunnen zetten en weten dat anderen hetzelfde voelen/gevoeld hebben.. Een dikke knuffel van mijn man en een lekker warm bad doet wonderen, voel me alweer stukken beter !! @ Sjors, in december is het een jaar geleden dat wij zijn begonnen aan onze kinderwens. In Juni raakte ik zwanger wat helaas is uitgelopen op een MK. Als ik niet zwanger was geworden zouden we in december in aanmerking komen voor verdere onderzoeken, indien het nog niet gelukt was. Maar omdat ik wel zwanger kan worden, mag ik pas volgend jaar Juni weer terug komen, indien ik nog niet zwanger ben. Hopelijk is dit allemaal niet nodig en mag ik gauw Roze testen... Voor jou wordt het ook spannend !! Zou natuurlijk wel super goed nieuws zijn als je gevoel gelijk heeft, ik duim voor je !! @ Misjuf, Ik gebruik inderdaad ovu-testen en ik temperatuur. Dit deed ik ook al voor mijn MK, en kan zo goed mijn eisprong vinden. Helaas geeft dit geen garantie dat je dus ook daadwerkelijk altijd zwanger raakt.. Maar we blijven doorgaan.. Voor jou ook nog spannende weken tot de eerste echo, komt vast helemaal goed! @ Linn, spannend nog 2 dagen tot je echo.. Hopelijk een mooi kloppend hartje, zal voor je duimen !
@sjors. Nee, hoor vind het lief dat je dat zegt. Ik ga nu ook al naar mn bed toe. Ben zo moe, ik zet mn wekker maar als het weer drama is morgenochtend dan meld ik me echt ziek hoor. Even aan de beeb denken werken komt dan wel later. @Misjuf, Nee, ik had toen geen bloedverlies en wel last van buikpijn dat heb ik nu helemaal niet. Ik wist toen niet dat het niet goed was/kon zijn. @all Thanks voor het duimen. ik ga al slapen het is nog voor 9e maar ben zo moe morgen 5.30 de wekker weer en er staan ook nog nachtdiensten op t programma dus ik ga alleen als ik me niet zo ziek voel. Groetjes
@MissJuf Haha thnx voor deelname mvm @Summer ow snap m nu ja. Pfff das we balen. Maar ik hoop en duim voor je dat het allemaal niet nodig zal zijn en dat je gauw een positieve test in handen mag hebben!!! @Lin2011 Blaas wel war slaap/rust zand jou kant op. Hoop dat je je gauw wat fitter zal voelen @ALL Er zijn er een aantal die de vraag stellen wanneer ik ga testen. Ik wil eink zoals banner aangeeft vrijdag testen. Hoop dat ik het vol kan houden tot dan. Door de ''kwaaltjes'' zou ik bijna eerder willen testen maar ben zo bang dat de test door pregnyll dan vals positief is. Sommige meiden zeggen dat het na 8 dagen al uit je lijf is en anderen zeggen weer pas na 10 dagen... dus vandaar dat ik niet eerder dors te testen balen zeg!!! Hahaha het liefst zou ik het wel willen doen. xxx
@sjors. ik zou dan toch vrijdag testen hoor. Dan weet je dat de uitslag ook echt klopt. Wel goed te horen dat je er een goed gevoel over hebt. Thanks, ik ben nog steeds misselijk (niet meer gespuugd) ben wel thuis gebleven vandaag ook nog keelpijn en zo moe. En erg huilerig. Gewoon ook teveel gewerkt en dan zwanger dat vreet echt energie. Morgen zou ik nachtdienst hebben maar heb me ziekgemeld met 'buikgriep'. thanks voor het zeuren Groetjes
@ Summer Temperaturen en ovutesten helpen je inderdaad je eisprong te vinden en kun je wat gerichter klussen, wat ook wel fijn is. @ Sjors Vrijdag testen is goed ja, eerder heeft dan toch geen zin. Ik ben benieuwd hoor, nog maar een paar dagen. @ Lin Beterschap! Niet fijn dat je je niet lekker voelt. Ik voel me sinds gisteren ook niet 100%, beginnende keelpijn en slappe benen. Heb wel goed geslapen vannacht, vandaag maar rustig aandoen. Nog 4 dagen en dan heb ik een weekje vakantie.