Miskraam in juli en nu weer zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lizzy1986, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @all: bedankt voor de lieve woorden.

Huisarts heeft mijn verhaal aangehoord. Het kan niet zijn dat die pijn in mijn eierstok komt doordat er iets van de mk is overgebleven zeg maar. Het is wel raar. Die hele lange cyclus vond ze ook raar. Dat kan zijn doordat je lichaam na de mk nog in de war is, maar er kan ook iets met je schildklier zijn. Om dit uit te sluiten moet ik even bloed laten prikken. Hierna moet ik het even drie maanden aankijken en als ik dan nog zo'n pijnlijke eierstok blijf houden, gaan we weer verder kijken. Misschien een cyste bij je eierstok ????? :confused: !!!!
    Nou, hopelijk valt het allemaal mee!

Ergens vind ik het heel moeilijk om nu tot oud en nieuw te stoppen, maar ik wil en kan het risico niet lopen dat ik tijdens de zomervakantie in Terschelling (hihi, gewoon Terschelling ja;)) een vroeggeboorte krijg op het eiland. Zo snel kom je er niet weg. En als mijn vliezen weer zo vroeg breken, dan sta ik daar. Ik zal dan zo snel mogelijk naar het ziekenhuis moeten en dat gaat dan gewoon niet. Ik zie mezelf al in een traumaheli overvliegen naar Harlingen waar ik dan de eerste weken zal moeten blijven in een ziekenhuis daar (mijn dochter mocht ook pas na drie weken naar huis). Dus ga ik even in de wacht!

@sjors: Ohhhhh, wat vreselijk spannend zeg! Gun het je zo!

2. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @banjabes. :) wij zijn van de winter op Terschelling geweest en toevallig vroeg ik aan de kapster daar hoe ze dat deden met geboortes enzo. En met brand/politie/ambu etc.
    Op de vraag over geboortes:
    Ze vertelde dat ze zelf recent bevallen was en dat ze binnen 5 minuten na het bellen in de ambulance lag en dat de boot dan overvaart. Ze hebben daar een eigen post met brandweer politie en amulance. Die boot gaat vrij hard. Je bent binnen 10 minuten over en bij het ziekenhuis. Er is een soort piket boot die tegelijk met een ambulance word opgepiept. Trauma heli duurt langer hoor;)
    T is natuurlijk je eigen keuze maar dan heb ik even uitgelegd hoe het daar werkt:)gehoord van een eiland bewoonster.
    Ik kan je als (politie agente op het vaste land ) vertellen dat het hier soms veel langer kan duren. En helemaal als je van een 1e of 2e etage naar beneden moet worden getakeld door de brandweer.
    O, ja cystes. kunnen ze dan niet gewoon vast je nakijken in het ziekenhuis. Kunnen ze met een echo heel snel zien. 3 Maanden wachten lijkt me niet zn pretje..Ik ben niet zo van de huisarts adviezen hoor. Ze hebben het nog weleens bij het verkeerde end.
    Wil je natuurlijk niet beinvloeden in je keuzes maar wil t toch even gezegd hebben. (wijsneus;))
    groetjes

3. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sjors
    Sorry maar heb de foto's hier inderdaad niet geplaatst, zal het nog doen.
    Een lichte streep!!! Zo begon het bij mij ook!

@ JeetjeB
    Bevalt het je in Turkije? Doe je vertaal werk met de Turkse taal? Leuk zeg! Ik heb zelf ook in totaal 5 jaar in het buitenland gewoond, op 2 verschillende plekken.

@ Yvon
    Nog 9 dagen tot de echo, can't wait!
    Nee de kleine weet het nog niet, ik wil eerst de echo volgende week gehad hebben en dan zeg ik het denk ik tegen onze ouders, broers en zussen en ik ga pas wat zeggen tegen mijn dochtertje als mijn buik duidelijk wordt. Anders duurt het zo lang voor zo'n kleintje en die begrijpt het dan toch niet.

@ Lin
    Ja heb ook berichtje uit je buik, leuk he!
    Ik had vrijdag gebeld voor Moeders voor Moeders trouwens en ze hebben me nog steeds niet gebeld, vind het zo raar!
    Heb me gisteren nogmaals aangemeld op de website.
    Duurde dat bij jou ook zo lang?

@ Evy
    Spannend hoor die krampen in je buik! Wie weet?

@ Banjabes
    Goed dat je bloed moet laten prikken, ben benieuwd of er wat uitkomt. Jullie gaan op vakantie naar Terschelling?
    Als er nu een ziekenhuis op Terschelling zou zijn, zou het voor je gevoel beter zijn. Maar zoals Lin zei als je binnen 10 minuten in het ziekenhuis bent, zou nog kunnen. :)

@ hier
    Een lange dag op mijn werk gehad.
    Gisteravond lekker op tijd naar bed, maar toen vriend vannacht thuis kwam werd ik wakker en kon heel lang niet meer slapen. Ben dus helemaal kapot, normaal kun je daar wel tegen maar in de zwangerschap niet. Vriend is nu aan het koken, ik mocht met mijn voetjes omhoog gaan zitten en relaxen. Vanavond maar weer op tijd slapen. Nog 1 dagje werken en dan vakantie!

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @misjuf. Ze mailde mij voor een afspraak. Ging vrij snel.ik was toen 5 wk maar ik denk dat ik het bij 4,5 week had aangevraagd ofzo. Ben sinds maandag aan het plassen. Wel gek maar voor een goed doel.
    Anders bel je ze even?

Groetjes

5. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Hoi!
    Wel begonnen met klussen, gewoon om de dag klussen. Gebruik geen ovu testen. Vind met iedere dag die testen doen de druk nog hoger.
    En mijn ei mis ik niet als ik om de dag klus. Hoop alleen deze keer wel op een suprise ei!

6. Dilann

Dilann Actief lid

19 jul 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm, nou het was wikken en wegen. twijfel, twijfel, twijfel...
    wat ik met name lastig vind is dat stél dat de uitslag van de combi test zorgwekkend is, er een vlokkentest zou volgen, dat dat weer de nodige risico's met zich mee brengt... Nou ja, niet een heel overtuigende reden dus.. overigens speelde het ook wel mee dat ik het ook best duurt vind. (hoewel het natuurlijk echt niet alleen op basis van het geld is gekozen)

Bloedtest is standaard volgens mij... hiv, hepatitus, bloedgroep enz.

7. Dilann

Dilann Actief lid

19 jul 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sjors: Ooooooooh dat klinkt goed.. spannend zeg!! Ik duim voor je!

8. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ dilan, ik wist niet eens dat je het zelf moest betalen.....
    Dacht altijd dat het vergoed zou worden....

Voor mij een voordeel , extra echo evt meer zekerheid
    Nadeel misschien ( onnodige) stress...

9. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lin
    Ik werd toevallig net gebeld. Vrijdag komt ze langs! Ben benieuwd.

@ Yvon
    Succes met klussen. Knap hoor om het om de dag te doen.
    Hopelijk houden jullie het vol.

@ Dilann
    Ik kan het wel begrijpen. Weet niet wat we doen.
    Bij de 1e werd het automatisch gedaan, dus weet niet eens hoe of wat. Ga het eens even uitzoeken.

10. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hey yvon wij gaan ook niet aan de ovutesten.. Vind de druk dan ook hoger liggen en dan ben ik er weer zo obsessief mee bezig en dat wil ik voorkomen... Mn vriend en ik hadden het er net over.. Denk niet dat we dit jaar nog zwanger zijn, gewoon een gevoel. Net een weekend weg geboekt.. Niet komend maar de week erop, ff heerlijk met zn 2tjes en de hond weg, lekker genieten :) kijk dr zo naar uit!
    Mystery parc van center parcs geboekt, hoor je een paar dagen voor vertrek waar je heen gaat. Vorig jaar ook gedaan, was echt super leuk :D kwamen toen in port zeelande uit :)

11. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @missjuf hebben we vanaf dat de wens er is iedere maand gedaan dus daar heeft het niet aan gelegen ;)

@ lizzy , die instelling had ik vorige keer ook. Na ruim een half jaar had ik zo iets van deze maand zal het ook niet lukken, tot mijn verbazing teste ik toen positief!

truste allemaal

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hey meis,

Wist niet dat dit zo snel kon allemaal. Dus bevallen zou gewoon een optie zijn. Denk dat ik toch maar even gewoon geduldig moet zijn, want een premature baby mag je niet vervoeren naar een ziekenhuis vlakbij en om daar nou de eerste weken van je kinds leven te moeten blijven, lijkt me geen pretje. Ik vond het hier al vermoeiend genoeg om drie keer op een dag heen en weer te reizen naar het ziekenhuis en tussendoor kolven. Je bent gesloopt. Hoop natuurlijk van harte dat als er een volgend kindje komt, dit kindje niet te vroeg komt. Maar die gok wil ik niet nemen.

Heb vandaag ffies bloed laten prikken. Dit wacht ik even af en als ik de volgende eisprong links weer zoveel pijn heb, ga ik gelijk bellen.

13. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @banjabes. ik snap het hoor door je eerdere ervaring maar mocht het nodig zijn dan ben je er zo. ook al als je iets hebt wat niks met zwanger zijn te maken heeft. fijn idee toch:)

14. sweet84

sweet84 Bekend lid

16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden,hier ff een snel berichtje uit een bewolkt mallorca....We hebben van de week schitterend weer gehad,alleen waaien we vandaag bijna van t eiland af. Ik heb alles ff snel doorgelezen,maar goed genoeg om weer op de hoogte te zijn van kloppende hartjes en een lichf positieve test.

Wij genieten volop van de vakantie en elkaar.Heb van dindag tot zondag positieve ovulatietesten gehad,dus ik snap wederom weer niks van mijn cyclus....We zien wel na de vakantie,want dan mag ik eventueel testen!!Ik moest even van me laten horen,kan toch niet zonder jullie(hahaha):p

15. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    ahahaha sweet! Fijne vakantie en succes met de vakantie beeb!

16. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    zeker weten;)! Lief dat je meedenkt.

17. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hai meiden,

Even kort:

@ linn, meds al ingenomen, helpen ze tegen de misselijkheid?

@ Sjors, wow een heeeel licht lijntje, wat ontzettend spannedn!!!

@ jeetjeB, welkom

@ Yvon, Lizzy, Evy, summer succes met klussen

@ Sweety, fijne vakantie!

@ Dilann en missJuf, hopelijk alles nog goed.

@ all, hier goed, maar moe en druk en moe en verkouden...
    Dus even weinig zin/puf voor uitgebreid zp kletssessies

18. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lizzy
    Center Parcs is leuk, even lekker relaxen.
    Ik zie staan dat er voor je gependeld is voor januari, wie weet raak je dan wel zwanger?

@ Banjabes
    Was er een reden dat je dochter te vroeg geboren werd? Of weten ze dat niet?

@ Sweet
    Grappig dat je niet zonder ons kunt. :)
    Positieve ovutesten + vakantie = goed klussen :). Spannend hoor! Fijne vakantie nog.

19. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ hier
    Vandaag mijn laatste werkdagje gehad, nu een week vakantie, heerlijk!!!!
    Morgenavond viert mijn vader zijn verjaardag, dus even goed mijn buik verbergen, want vooral 's avonds is die groot. Wilde een foto van mijn buik plaatsen in mijn album maar kan de cardreader niet vinden. Morgen dus.

Heeft misschien iemand interesse om een canvas te laten maken? Ik heb een bon van Posterxxl voor 25 euro die 9 euro kost. Moet deze week gebruikt worden. Heb nog bonnen over.

20. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Dat weten ze jammer genoeg niet (is meestal zo). Mijn vliezen braken gewoon en dan moet je gewoon zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Ze konden het niet meer remmen. Binnen 9 uur werd mijn meisje geboren.

Deel Deze Pagina