Miskraam in november en er weer voor gaan. Wie nog meer??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Linnepinne, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Oh leuk, ga je naar het buitenland of blijf je in de buurt? Veel plezier iig!

Ik ga morgen met een paar vriendinnen naar de bios! Verder lekker rustig aan met man en kids... na zoveel drukke weken zijn we wel toe aan een rustig weekendje!

En ja... ik ga er vanuit dat ik eerder via links zwanger ben geworden... dus nu maar afwachten wanneer het weer links is... is alleen jammer dat ik niet even zelf in mijn buik kan kijken :)

2. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Hoi dames!!

@Anne: ik ga er vanuit dat je cyclus weer op gang is:) Je bent precies 13/14 dagen na je temp.stijging ongesteld geworden, dus je hebt dan als het goed is gewoon een eisprong gehad:) Dus dat komt vast snel weer goed! Nog steeds happy met je ongesteldheid? Ik had 2 dagen erna even een dipje, toen ik me pas echt realiseerde dat het niet raak was geweest.

@Charisma: Lekker hoor dat je geen kwaaltjes hebt verder! Al voel je je mss wel zekerder met wat kwaaltjes. Hoe gaat het nu verder met je? Angstiger dan de vorige zwangerschap, of valt dat mee?

Iig heel veel plezier dit weekend jullie allebei! Wij krijgen vanmiddag/vanavond gezellig bezoek van vrienden. Eventjes lekker borrelen, nu het nog kan ;) En morgen een lekker rustdagje. Kan ik manlief nog een beetje geruststellen, die voelt zich een beetje schuldig over het feit dat ik IUI krijg (vind ik alleen helemaal niet nodig, dus zal extra lief voor hem zijn :))

xx

3. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Hoi meiden!

Eventjes weer een update! Vanochtend bij de gyn geweest en er is weer een complete "change of plans"! Ik heb mijn afspraken steeds bij 2 verschillende gyneacologen en vandaag had ik de andere dan de vorige keer. Deze zei dat hij het niet eens was met zijn collega en nog niet meteen wilde beginnen met IU. :( Hij wilde eerst nog een samenlevingstest doen.. Hij heeft een inwendige echo gemaakt en gezien dat mijn eitje op knappen staat (een follikel van 20,5 mm aan de linkerkant en baarmoederslijmvlies van 1 cm dik). De omstandigheden waren optimaal en ook mijn cyclus lijkt nu op orde (nu cyclusdag 15, dus geen lange cyclus van 49 dagen dit keer :D)
    We hebben dus de opdracht om vanavond na 00.00 uur te klussen en morgen om 12 uur heb ik opnieuw een afspraak bij de gyn om te kijken of de zaadjes van mijn man kunnen overleven in mijn vagina.

Ik moest wel even weer omschakelen, maar ben wel heel opgewekt over het feit dat mijn lichaam het zo goed doet nu! Deze gyn was ook niet zo negatief gestemd over de kwaliteit van het zaad van mijn man. Hij vond het nog een grensgeval en wilde daarom verder onderzoek (samenlevingstest, misschien zelfs 2 x). Morgen hoor ik wat de beide gyneacologen hebben overlegd met elkaar. Deze ronde iig dus nog geen IUI, maar klussen!

@Charisma: hoe is het nu met je? Gaat alles goed met je zwangerschap? :D

@Anne: heb je je ongesteldheid weer een beetje kunnen laten bezinken? En hoe voel je je nu?

xx

4. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    Hoi hoi

Ik heb een leuk weekend gehad. We zaten in een bungalow park in midden Drenthe met een overdekt attractie park. M'n zoontje heeft het naar z'n zin gehad. Was zaterdag toen we wakker werden ook helemaal wit van de sneeuw :)

Met mij gaat het goed heb helemaal geen kwaaltjes en heb vanmorgen voor de laatste keer getest en de foto stuur ik mee :)
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik helemaal geen klachten behalve dat ik heel erg moe was de eerste 3 maanden en ik op den duur last van maagzuur. M'n vorige zwangerschap had ik al voor m'n nod pijnlijke borsten veel krampjes in m'n buik, heel moe, en af en toe een vlaag van misselijkheid. Nu bijna geen krampjes en ook niet de moeheid, eigenlijk voel ik me niet zwanger!!! Moeheid heb ik niet! Ik moet zeggen dat ik echt heel bang ben dat het weer misgaat en echt toeleef naar m'n echo.

@ lin ja kan me voorstellen dat je even moest omschakelen zeg!! Maar wel fijn dat je weet dat je eisprong er echt aankomt nu. Ik hoop echt dat het nu raak is en goed gaar en dat dat iu niet hoeft te gebeuren. Wel spannend weer morgen! Gaan ze dan inwendig kijken wat de zaadjes van je man doen? Even met je beentjes in de lucht vanavond na het klussen haha heb ik ook gedaan bij beide zwangerschappen haha wie weet helpt het :)

@anne hoe is het met jou? Fijn weekend gehad? Hoe was je ongie dit keer? Hetzelfde als normaal?

X

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,7 KB
      Weergaven:
      6
  5. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Haha, de beentjes in de lucht herken ik :p Dat had ik ook gedaan bij mijn zwangerschap vorig jaar, dus nu dacht ik ook: baat het niet, dan schaad het niet ;)

Vanochtend dus weer naar de gyn geweest. Er gebeurde iets meer dan ik had verwacht, maar dat vond ik niet erg. Ik kreeg een eendebek in (wat een rotding, zeg!), zodat hij een kweekje kon maken van mijn baarmoederslijm. Deze was heel goed, goede PH waarde (7,5) en dun en draderig. Daarna heeft hij een stukje van ons geklus eruit gehaald (haha:p). Deze heeft hij onder de miscroscoop gehad, ik mocht ook even kijken, en toen zagen we meer dan 10 bewegende cellen. Heel gappig om te zien! Een positieve uitslag is als er minimaal 1 a 2 cellen bewegen (en het klussen was ook nog eens 11 uur ervoor, dit mag maximaal 12 uur zijn!).

Daarna kreeg ik nog een inwendige echo. Daarop was te zien dat mijn eitje waarschijnlijk gesprongen was, want er vlakbij was een hoopje vocht te zien wat er waarschijnlijk bij vrij was gekomen. De follikel was nog net zo groot als gister (20,5 mm), dus waarschijnlijk is hij gister na de echo nog wat verder doorgegroeid naar 20 mm en is hij sinds vanacht weer wat gekrompen (omdat ie toen wss is gesprongen). Ook mijn baarmoederlijmvlies was qua dikte gegroeid van 10 naar 12 mm.

Al met al een hele goede uitslag! Niet verwacht!! Helemaal niet na de twee zaadonderzoeken bij mijn man. De gyn verklaarde dit door uitermate goed baarmoederslijm, dit kan de zaadcellen beweeglijker maken blijkbaar. Ook dacht hij dat de vorige onderzoeken momentopnames waren, omdat de uitslagen beide keren zo verschillend waren :)

Nu dus duimen dat de zwemmertjes van mijn man de weg weten ;) Over 2 weken weet ik dus weer meer!

@Charis: Naar Oranjestad geweest? Ik woon zelf in Assen (Dr.), dus ken het wel een beetje daar:) Wel ff lekker eruit geweest dus!
    Ik snap trouwens heel goed dat je je extra druk maakt omdat je niet zoveel voelt. Probeer jezelf voor te houden dat je dat bij je zoontje ook niet had! Al kan ik het me wel heel goed voorstellen hoor. We hebben er nou eenmaal een nare ervaring mee gehad en zijn bang dat het nog eens gebeurd. Maar ik heb goede hoop voor je hoor! Want 2 miskramen na elkaar is zeldzaam ;)

@Anne: hoe is het nu met je?

xx

6. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    Hoi

Linne nou spannend nu weer zeg!! Wel positief allemaal en fijn om te horen dat er actieve zwemmertjes tussen zitten. Nu gaan we heel hard duimen!! Hoop echt dat het raak is.

Ja ik was inderdaad naar oranje stad haha toevallig zeg dat je in assen woont, ik ben daar zaterdag nog wezen bowlen :)
    Zelf woon ik in Amsterdam.

Ja sinds vandaag last van pijnlijke borsten dus de kwaaltjes komen wel denk ik.

X

7. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hey meiden,

Ik leef nog hoor!
    En ik lees allemaal positieve berichten!!
    Ik lig nu in bed met mijn telefoon dus tik niet zo handig een heel verhaal! Morgen ff een update!

Truste!

8. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Hey meiden!

@Charis: Nou ja! Das helemaal toevallig! Dat je net in Assen bent geweest, place of all places! ;) Amsterdam kom ik ook regelmatig doordat vrienden van ons daar wonen, maar dat is ook wat waarschijnlijker om te bezoeken dan Assen haha! (al vind ik Assen een hele leuke stad;))
    En de kwaaltjes beginnen dus te komen? Spannend hoor!! :D Hoever ben je nu precies? 5,5 week ongeveer denk ik? Dus nog 2,5 weekje tot de echo! Spannend!

@Anne: ben benieuwd naar je update:) ben wel nieuwsgierig hoe je het nu beleefd hebt om weer een ongesteldheid te hebben. Ik vond het vlak na mijn ongesteldheid wel eventjes zuur en telde de weken van mijn miskraam dus nog wel door.. Merk nu dat ik daar een beetje vanaf ben, omdat we ons nu weer wat beter kunnen focussen op een nieuwe kans om zwanger te worden. Maar misschien tel ik dan wel weer als ik toch weer ongesteld word.. Geen idee nog..

xx

9. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    Hey

Ja lin dat is Zeker toevallig dat ik in assen was ja :)

Volgens mij ben ik nu 5 weken heb over precies 3 weken m'n echo. Spannend hoor.
    En jij mag plaats nemen op het wachtbankje ook weer spannend.

@Anne Ben ook benieuwd hoe het met je gaat?

10. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Joehoe hier ben ik :)

Gister onverwacht bij een vriendin blijven eten/hangen dus geen tijd meer gehad!

Charis nog steeds lekker zwanger! En maar afwachten...
    Ik kom ook uit Regio Noord Holland, vlakbij Haarlem!

Lin, ik lees allemaal mooie berichten!! Superspannend nu dus! Ik ga heel hard voor je duimen dat het gewoon meteen raak is... over het algemeen ben je extra vruchtbaar na een miskraam dussss!

Tja en ik... Het gaat eigenlijk wel goed met mij! Voor het eerst sinds mijn operatie voel ik me de afgelopen week echt weer mezelf! Eigenlijk kwam mijn menstruatie nu als een opluchting... echt weer een nieuwe start ofzo!
    Moet ook zeggen dat ik dit over het algemeen de meest relaxte tijd van de maand vind... Hoef nog nergens aan te denken..
    Straks komt het klussen, eisprong, afwachten,testen...daar word ik heel onrustig van.

Ik zat er even over na te denken of ik aan de ovu testen zal gaan maar doe het maar niet, man en ik klussen sowieso om de dag dus er zwemt genoeg! Ik blijf wel tempen zodat ik kan zien of de eisprong geweest is zodat ik weet wanneer mijn nod is. Lin jij hebt ook een onregelmatig cyclus zie ik.
    Nou moet ik zeggen dat mijn cyclus het laatste half jaar beter was dan een paar jaar geleden... alles tussen de 25 en de 32 dagen... maargoed, zit uiteindelijk toch een week tussen.

Wat is het trouwens irritant koud he? Hahaha, ik ben het type 'mag het het hele jaar zomer zijn'. Vind dat ijs/sneeuw maar niks. (ja leuk in het buitenland als je kan skien)

X

11. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    En nu nog maar 2,5 week wachten op je echo! :D

12. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    @Anne: Ik pin me ook vast op het bakerpraatje dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam haha ;) Ik voel het al wel wat trekken bij mijn baarmoeder, maar kan me natuurlijk ook van alles in mijn hoofd halen omdat ik het zo graag wil ;)

Goed te lezen dat je lekker in je vel zit! Dan kunnen we de miskramen langzaam aan achter ons laten:)

Als ik je verhaal zo lees, dan zijn ovutesten ook overbodig! Je kan achteraf natuurlijk dan wel zien of je een eisprong hebt gehad:) Voor ons vind ik ovutesten wel handig, want wij klussen van onszelf niet om de dag de hele cyclus lang ;) Dus wij hebben en startschot bij een positieve ovutest haha! :D Min cyclussen zijn idd ook best onregelmatig, al lijkt et dat dit beter is geworden sinds mijn miskraam.Al egt mijn gyn dat dit ws welweer zijn oude patroon al gaan aannemen :( Maar dan mag ik terugkomen om daar tabletten voor te nemen.

En idd, wat is het KOUD! Bah!! Maar goed, ik zit nu binnen met de verwarming lekker aan. Is ook wel knus:)

xx

13. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hallo dames!

Charis, hoe gaat het met je?

Lin, nog een weekje tot je nod... voel je al wat? Of probeer je het lekker een beetje te negeren?

Ik zit druk in de klustijd! Vandaag dag 13 dus er zou zomaar een eisprong kunnen zijn! temp was vanmorgen nog netjes 0,1 gezakt.. dus wacht maar af wanneer hij omhoog gaat!

Verder gaat het best heel lekker eigenlijk!

14. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    Hey meiden

Ja met mij gaat het wel goed, kan alleen nog steeds niet genieten leef echt toe naar 6 feb. Maar voelde me vandaag echt beroerd misselijk en al en ik ben daar blij mee haha!!!

@anne nou zet hem op he ;) klussen jullie iedere dag rond je ei of om de dag?

@ lin en voel je al wat? Nog 1 week voor je kan testen?

Ik werk in een parfumerie en al die geurtjes kon ik vandaag niet zo goed hebben haha! Werken jullie alle twee ook?
    Zelf werk ik 32 uur per week.

15. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Heyhey!!

@Anne: Spannend!! Zou natuurlijk heel mooi zijn als je cyclus weer mooi op orde is :) Voe je ook iets van ovulatiepijn ofzo? Voor kij is het ook altijd een goed teken als mijn temperatuur iets daalt! En dan straks, net als ik, op het wachtbankje!

@Charis: Heerlijk, beroerd zijn;) Kan me heel goed voorstellen dat je kwaaltjes wil voelen voor een bevestiging! Maar het is nu toch echt aftellen geblazen tot 6 februari :D

Ik voel niet enorm veel, maar ik ben er wel heeeeeeel erg mee bezig! Toen ik zwanger was, voelde ik ook niet zo veel namelijk. Ik heb wel een wat trekkerig gevoel bij mijn onderbuik en liezen en mijn temp is mooi hoog. Maar uit mijn temp zou ik op zijn vroegst aanstaande donderdag wat meer kunnen halen (10DPO).
    Ik heb er ook een heel goed gevoel bij deze ronde, maar ik hoop daarom niet dat he extra gaat tegenvallen als ik gewoon ongesteld word. GRR, ik HAAT het wachtbankje ;)

Op dit moment ben ik werkzoekende. Ik heb wel werk als woonbegeleider, maar ik ben in september afgestudeerd voor maatschappelijk werk dus ik zoek daar nu werk in:) Ik ben al iets van 150 sollicitaties verder en 7 gesprekken, maar de mannen zijn erg gewild in de zorg waardoor ik het daar steeds van verlies.. Het is ook niet een hele goede tijd om te solliciteren helaas. De concurrentie is groot (100-150 sollicitanten per vacature) :( Maar ik heb nu wat lopen wat veelbelovend is, dus ik hoop daar aangenomen te worden!

xx

16. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Goede middag!

Haha Charis, wat kan je dan blij zijn he met die zo vervelende zwangerschapskwaaltjes! Hoe misselijker hoe beter ;)

Wij klussen om de dag, iedere dag wordt wel wat veel... zeker omdat ik niet precies weet wanneer mijn ei komt...dus we beginnen al vroeg! Maar mochten we toevallig zin hebben kan het wel eens 2 dagen achter elkaar gebeuren! Op zich zou om de dag voldoende moeten zijn om er constant zaadjes rond te hebben zwemmen!

Lin, temp nog steeds mooi hoog? Wanneer ga je testen? Of wil je echt wachten tot je nod?

Hier een beetje onduidelijke temp.... Was steeds 36.3 en de laatste 2 dagen 36.2.... vandaag 36.4.... niet echt een mega verhoging en ook niet zo hoog als na mijn ei vorige maand..
    Ook zie ik vandaag pas voor het eerst vruchtbaar slijm... Dus weet het niet meer!
    Dinsdagavond geklust en vanavond ook maar weer...

Haha misschien dat ik volgende maand toch maar eens ovu testen ga proberen!

Lastig zeg, dat er zo moeilijk werk in is te krijgen, wanneer hoor je wat van de soll die nu loopt?

17. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Heyhey!!

Haha Anne, jullie hebben het er dus maar druk mee! En al dat geklus is ook nog eens heel goed voor de lijn :D En om de dag is idd voldoende voor een goed resultaat!
    Gezien je temp kan het best zo zijn dat je ei er dus nog aan moet komen.. Tenzij hij vanaf vandaag minimaal 36.4 blijft! Want 36.4 is in jouw geval voldoende geloof ik! Maar ovutestjes zijn idd wel handig haha! Het geeft mij altijd een goede richtlijn!

Ik heb normaal voor mij ei altijd 36.1/36.2. Hij is na mijn ei gestegen naar 36.3 en van daaruit verder naar 36.4/36.5 en soms 36.6
    Toen ik zwanger was, was dit een constante temp van 36.7 vanaf 12 DPO. Dus daar hoop ik nu ook op ;) Nog 2 daagjes wachten daarvoor.. Misschien dat ik morgenochtend een vroege test er tegenaan gooi, maar mss kan ik me beheersen en wacht ik nog eventjes wat langer tot zondag of maandag ofzo.. ;)

Ja, werk zoeken is idd lastig.. Maar ik heb intussen weer een uitnodiging voor een soll.gesprek! Ik had twee dingen lopen waar ik veel kans maakte doordat ik mensen heb ingeschakeld die mij wel wilden aanbevelen en dit is er dus eentje van. Van de andere heb ik nog niets gehoord, maar van 'insiders' hoorde ik dat ik daar ook op de stapel lig voor de genodigden:)

@Charis: hoe is het nu met de geurtjes?? ;)

18. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    Hellowww ladies

Anne ja wij kluste ook niet iedere dag hoor. Nou vanavond even met de beentjes omhoog :)
    Ik hoop dat je de ovutestesten niet nodig hebt volgende maand dat het deze maand raak is :)

Lin ja is een moeilijke periode he om nu een baan te vinden, ik hoor het veel om me heen.
    Pff spannend hoor. Heb je vroege testen in huis? Dan denk ik dat je snel gaat testen. Ben heel erg benieuwd :)

Ik neem me woorden terug dames haha ik kan niet meer blij zijn met m'n misselijkheid haha! Voel me al 2 dagen zo beroerd!! Maar ja is voor een goed Doel dus ik zie het maar al iets positiefs haha.

19. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Hey meiden!

Toen ik de vorige keer zwanger was ben ik gaan testen op 12 DPO omdat mijn temp ineens verder steeg naar 36.7 en toen had ik een positieve test in mijn handen.
    Nu temperatuurde ik vanochtend ook weer (11DPO) en zag ik dat ie ook nu weer was gestegen naar 36.7...! Dat heb ik dus alleen gehad toen ik eerder zwanger was.. Dus ik kon me niet beheersen en heb een test gedaan.. En die is heeeel licht positief! (kv2v5) Wel ietsje lichter dan bij mijn vorige zwangerschap, maar het is natuurlijk ook een dag eerder (1,5 dag zelfs, want mijn eisprong was 's nachts).

Ik durf nog niet echt heel blij te zijn, maar ik denk dus dat ik weer zwanger ben..! Nooit verwacht door de uitslag van het onderzoek bij mijn man! Hij komt zo thuis, dus dan ga ik het hem vertellen!
    Morgen nog maar even weer een test doen, om te kijken of hij dan weer wat donkerder is.
    Wat een onwerkelijk gevoel is dit..

Zo met al mijn concentratie naar het sollicitatiegesprek:p Best grappig, want de vorige x dat ik mijn eerste zwangerschaptest in mijn handen had, had ik daarna ook een sollicitatiegesprek. Hopen dat deze beter uitpakt! ;)

@Charis: dus echt heel erg misselijk? Haha, wat grappig dat je nu al spijt hebt van je eerdere uitspraak ;)

@Anne: al meer duidelijkheid te bespeuren??

Nog eventjes wat.. Ik heb deze ronde voor het eerst Shatavari (vrouwenginseng) geslikt en ik heb wel het idee dat dit geholpen heeft.. Heb er meerdere positieve verhalen over gehoord..
    Mijn cyclus was heel netjes 28/29 dagen en nu dit resultaat ook nog eens..
    (ik slikte het trouwens alleen tot aan mijn eisprong)

xx

20. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    Hoi hoi

Spannend lin!!!!!! :) heb je een foto die je kan uploaden?
    Ben benieuwd zou echt super zijn :)
    Succes bij je sol. Gesprek

Anne en heb je je eisprong al gehad? Of is je temperatuur nog hetzelfde?

Hier maak ik me zorgen heb 3 dagen hele pijnlijke borsten gehad en vanmorgen was het helemaal weg ;-( dat had ik bij m'n miskraam ook :(

X

Deel Deze Pagina