Hey! Hier sinds het het toiletbezoek gisterochtend geen bloed meer gezien gelukkig! Vanochtend nog wel iets lichtbruin verlies.. Hierdoor heb ik het idee dat het toch door het hoesten en niezen is gekomen gisternacht. En dat hoop ik natuurlijk ook! Ik blijf nog iets afwachtend en durf nu pas echt enthousiast te zijn na onze echo volgende week maandag! Aftellen geblazen dus! @Charis: hoe is het metje misselijkheid nu? @Anne: al nieuws over je vader? Sterkte iig! xx
Hoi hoi Lin nog minder dan den week voor je echo. Spannend hoof tel samen met je af! Hoe voel je he nu? Je griep al minder? Anne hoe is het met jou? En je vader? Met mij gaat het goed. Misselijkheid is bijna weg. Wel heb ik elke avond echt een droge keel niet normaal! Heb de hele nacht dorst terwijl ik goed drink overdag heel raar! Ik heb donderdag m'n eerste afspraak bij de vk. Op mijn vkpraktijk kunnen ze helaas geen echo's maken, heel jammer is dat! M'n echo's maak ik bij een echocentrum die samen werkt met vkpraktijken in de buurt. X
Hey! Hier is de griep zo goed als over. Nog wel verkouden en kortademig, maar mijn stem heb ik al bijna weer terug Na het bloedverlies op zaterdag en het bruinverlies op zondag, had ik gisteren helemaal niks meer Alleen vanochtend wel weer wat bruinverlies. Hoop dat het nog wat "naweeen" zijn van de bloeding.. Wel spannend en zenuwslopend hoor.. En dit was ook de week waarin het vruchtje in mijn vorige zwangerschap is gestopt met groeien. We tellen inderdaad de dagen af nu, nog maar 6! Wat fijn dat je misselijkheid bijna over is! Dat is ook niet leuk.. Bij mij valt het nog wel mee, alleen wat misselijk op de achtergrond wel draaglijk dus). En die dorst.. ik heb daar wel vaker over gehoord van vriendinnen. Schijnt dus wel normaal te zijn Ook ik drink nu meer dan anders, alleen 's nachts geen last van. Hopen voor je dat dat snel overgaat ivm je nachtrust! Wat jammer dat ze bij jouw vk geen echo's maken. Ik heb dat wel vaker gelezen hier op het forum! Hier in Assen ben ik nog niet bij de gyn geweest, sta nog onder de gyn. Als de echo goed is volgende week, kunnen we contact opnemen met ee vkpraktijk. Er zit hier een behoorlijk grote praktijk waar we ons dan zullen melden, daar maken ze wel echo's zelf. Zijn er geen andere praktijken bij jullie in de buurt dan waar ze dit wel zelf doen? Oja, ik had gisteren ineens heel veel pijn in mijn borsten, konj wel door de grond gaan! Net alsof ze helemaal bevroren waren en er allemaal steken doorheen gingen. Na een half uurtje was het weer over.. @Anne: ik hoop dat het goed gaat bij jullie..!
Hoi hoi, Hier wat betreft mijn cyclus in de rustige tijd van de maand, zit op dag 6, dus nog geen stress rondom klussen, eisprong, testen etc. Verder gaat het behoorlijk ruk... de onzekerheid rondom mijn vader is killing! We weten nu iig zeker dat hij prostaatkanker heeft. Hij heeft gister bioptie gehad en krijgt vrijdag een bot scan. Maandag horen we hoe erg het is en ook of er al uitzaaiingen zijn in de botten. En of ze verder gaan zoeken en hoe te behandelen etc. Het is lastig... het ene moment hoop je dat het allemaal meevalt, het volgende moment ben je zn begrafenis al aan het plannen in je hoofd.. Fijn dat het goed gaat bij jullie, Lin wel ff schrikken he dat bloed! Nog even aftellen naar de echo! XX
Och jeetje, Anne.. Ik duim voor een goede uitslag, tegenwoordig kunnen ze ook heel veel doen aan kanker gelukkig. Mijn oom is ook net onder behandeling en daar zijn de artsen zo creatief, echt ongelooflijk! Maar spannende dagen nu dus..! Probeer nog niet teveel op de feiten vooruit te lopen, al is dat vast heel moeilijk. Is er al bekend of het goed- of kwaadaardig is? Sterkte iig! @hier gaat het weer goed, griep is over gelukkig. En geen bruin- of bloedverlies meer gehad gelukkig.. Ook voor ons is het maandag een spannende dag, maar dan op een hele andere manier natuurlijk. De vorige zwangerschap kwamen we van een koude kermis thuis na de eerste echo, en daar ben ik toch wel weer een beetje bang voor dit keer. Ben blij als we dat dus achter de rug hebben!
Hoi meiden Anne heel veel sterkte in deze moeilijke periode! Ik hoop dat jullie maandag te horen krijgen dat er geen uitzaaiingen zijn en hopelijk is het goed te behandelen veel sterkte. Lin ja het is killing he dat gewacht op de echo! Nou nu is het echt bijna zover. Ik weet hoe je je voelt! Ik was ook zo bang dat ik gewoon aan het trillen was. Hoe voel je je verder? Met mij gaat het wel goed. Gister bij de vk geweest en daar hebben ze m'n bloed getest en ik heb een te laag hb dus ijzer tekort! Nu 1 week aan de roosvicee ferro wat echt echt vies is! Even wat extra ijzerrijke voeding eten. Over 1 week weer bloed Laten testen bij het lab en dan kijken of ik aan de tabletten moet. Ik heb ook een lage bloeddruk wat gelukkig geen kwaad kan, alleen on combinatie met m'n ijzer tekort zorgt het er wel voor dat ik heel vaak duizelig ben op een dag! En ben ook nog steeds heel moe. X
Hey meiden! Overmorgen is het al zover, de eerste echo..! Pff, ergens heel leuk, maar daabij dus ook retespannend/eng! Mijn man en ik zijn beiden blij als het straks achter de rug is, maar we proberen er wel van te genieten als het een goede echo is natuurlijk! Dat trillen herken ik wel, dat had ik ook bij de tweede echo in mijn vorige zwangerschap. (die week ervoor hoorden we bij de eerste echo dat het waarschijnlijk niet goed zat en dit zou dan definitief zijn). Mijn man had superklamme handen toen! Het is allemaal wat, dat zwanger zijn De kwaaltjes zijn sinds gisteren wat minder: geen tot weinig last meer van mijn borsten, niet meer zo misselijk en de vermoeidheid lijkt ook iets te zijn afgenomen. Doodeng.. Gelukkig geen bruinverlies meer gehad en ik heb nog wel een enorm opgezette buik. Afwachten dus maar! @Charis: is dat standaard, dat bloedprikken? Wel goed dat ze dat doen! En ijzertekort kan je vermoeidheid natuurlijk ook veklaren.. Misschien standaard ijzer slikken elke dag om het zekere voor het onzekere te nemen? Die roosvicee is idd erg vies haha! Heb ik ook wel eens gehad! De 28e hebben jullie weer een echo toch? Dat schiet dan ook al aardig op! @Anne: hoe is het nu verder met je? Fijn weekend meiden!! Hier mijn laatste werkweekend bij mijn huidige werkgever. Heerlijk! Straks lekker regelmatige tijden (kantoortijden), kan niet wachten haha! Sinds mijn 15e eigenlijk altijd gewerkt in de weekenden, dus dat wordt nog wennen xx
Hoi hoi Lin spannend nog 1 dag! Hoe laat mag je morgen? Ik had ook de ene dag wel kwaaltjes en dan weer niet en dan kwam het weer. Nu ook alleen heel erg last van duizeligheid maar dat komt door het ijzer tekort! Ja ik mag de 28 ste weer moet zeggen dat ik het weer spannend begin te vinden. Ben toch weer bang geworden, lees ook zo vaak dat het nog mis gaat na een goede echo. Mijn vk zei dat als je een goede echo hebt gehad de kan echt heel klein is dat het nog mis gaat. Nou daar houd ik me maar aan vast! Bloedprikken is standaard ja doen ze altijd zo rond de 10 welen. Oeh dat lijkt me lekker zeg geen weekenden meer werken! Ik werk ook altijd 1 dag in het weekend. X
Wij hebben vandaag ook de eerste echo gehad en we hebben een klein knipperlichtje gezien!! De dooierzak had een heel mooi formaat en het vruchtje had nu de grootte van 6w3d. Drie dagen kleiner dan ik dacht, maar volgens de gyn zegt dat nu nog helemaal niks! Over 3,5 week hebben we de termijnecho!! (15 maart) De bloeding die ik vorige week had, is waarschijnlijk een innestelingsbloeding geweest volgens de gyn. We moeten het nog wel even laten bezinken, want ik had me zo ingesteld op negatief nieuws! Dus langzaamaan een beetje meer blij worden! Mijn gyn zei ook dat de kans op een miskraam na een goede eerste echo nog maar 2 a 3 procent is! Ik denk dat ik ook pas zorgeloos kan zijn na de eerste 12 weken, maar ik voel me er nu al veel geruster op dan gisteren! Tja, het werken in de weekenden is nooit helemaal mijn ding geweest. Maar vaak ontkwam ik er niet aan Jij elke zaterdag ofzo, Charisma? Ik werkte om het weekend altijd een volledig weekend, wat op hetzelfde neerkomt natuurlijk! @Anne: hoe is het met je? Al nieuws gekregen vandaag?
Hoi Lin super zeg! En nu lekker genieten wat is dat een opluchtiging he als je dat hartje ziet. Gefeliciteerd Hier hebben we alle 3 de griep te pakken! We hoesten ons longen uit ons lijf Pfff. Voel me echt beroerd! Ik werk inderdaad op zaterdag of af en toe een zondag. Werk In hey centrum van Amsterdam dus daar zijn ze het hele weekend open. Ik ben altijd donderdag en vrijdag vrij en dan een dag in het weekend. X
Hey! Het is idd een behoorlijk opluchting! Ik merk wel dat ik nog steeds een beetje bang ben voor een miskraam. Vandaag ben ik bijvoorbeeld niet misselijk, waardoor ik meteen ga twijfelen.. Ik probee er wel zoveel mogeljk van te genieten! Jij nog 10 dagen voor je volgende echo, Charis! Spannend! Beterschap met de griep! Niet leuk, ik had hem laatst al te pakken.. Jouw werkschema is ook wel lekker dan @Anne: nog nieuws rondom je vader? Sterkte!!
Hey ladies, Gaat het nog steeds goed bij jullie allebei? Hier ook constant de 1 na de ander grieperig, ik ben echt opnieuw snotverkouden en ook ligt mijn jongste dochter met koorts op de bank.. Ik zit op dag 15 in mijn cyclus en had vanmorgen een temp verhoging van 0,4... dus ga er vanuit dat ik gister een eisprong heb gehad... We hebben dinsdag avond en gister avond geklust, dus hoop dat er genoeg rond gezwommen heeft! Baal er dan weer van dat we het niet toevallig woensdag avond gedaan hebben... maargoed... om de dag zou voldoende moeten zijn... hoop ik. Nu het zenuwslopende wachten weer.,.. ik haat de tweede helft van de maand! Met mijn vader gaat het redelijk, uitslagen maandag vielen mee... hij heeft een nog wel te behandelen tumor en zijn botten waren schoon... Alleen is het nog afwachten of het niet in zijn lymfen zit... wat natuurlijk wel een beetje eng is. 5 maart heeft hij een afspraak in het AVL... dus we wachten vol spanning af! Ohhh ik wil zo graag ook zwanger zijn....zucht....
Hoi hoi Anne gelukkig vielen de uitslagen van je vader mee. Ik hoop dat het niet in z'n lymfen zit en dat hij gewoon behandeld kan worden. Spannend weer op het wachtbankje Anne. Ik ga duimen dat het raak is bij je deze maand! Ik hoop het echt voor je. Alweer beetje opgeknapt en je dochter? Met mij gaat het goed. Behalve dat ik veel last heb van m'n bloedarmoede. Ik heb vrijdag bloed laten prikken dus krijg van de week de uitslag. Donderdag m'n 2de echo! Begin wel zenuwachtig te worden ervoor. Lin hoe is het met jou? Xxx
Hey meiden! @Anne: goed te horen dat de botten van je vader schoon zijn en da zijn tumor te behandelen is! Nu dus afwachten op het nieuws van 5 maart, spannend! Ik duim voor jullie dat alles goed zit verder! En nu dus ook aftellen tot je weer meer weet over een mogelijke zwangerschap! Volgende week donderdag is dan je NOD ongeveer denk ik? Ik herken het, dat dit een zenuwslopende periode is in de cyclus.. Bij mij duurde het me ook altijd te lang..! Wat betreft het klussen bij jullie: dat moet gewoon voldoende zijn hoor Ik hoop oprecht voor je dat het snel raak mag zijn bij jullie.. Ik weet uit eigen ervaring natuurlijk hoe groot de wens kan zijn en dan is elke maand wachten te lang.. En al helemaal na een miskraam natuurlijk.. Hoe beleef jij je miskraam nu nog, Anne? Bij Charis en mij zit dat denk ik nu een beetje anders als bij jou.. Daarom gun ik het je ook echt!!! Is de griep alweer een beetje over bij jullie? Ik ben van mijn griep af gelukkig @Charis: nog drie nachtjes!! Spannend!! Ik snap dat je er weer zenuwachtig voor wordt! Ik ben er ook nog niet helemaal gerust op. Denk dat het een hoop zal schelen als we die 12/13 weken-grens voorbij zijn! Wat merk je precies van je bloedarmoede? Hoop dat je je snel weer wat beter voelt dan! Hier gaat het goed. Ik heb geen bloedverlies meer gehad gelukkig! Ik heb de laatste week wel behoorlijk last gehad van misselijkheid en vermoeidheid. Soms val ik gewoon in slaap op de bank 's avonds. Dat heb ik normaal nooit! Die misselijkheid vind ik wel een beetje vervelend (ik wil niet teveel klagen!), dus ik denk dat ik van de week nog even langs de huisarts ga daarvoor. Mede omdat ik vanaf volgende week start met nieuw werk en ik het dus nog even geheim moet houden Ik bedacht me dat ik onze echofoto nog niet had gepost hier. Dus bij deze alsnog eventjes. Misschien vinden jullie dat wel leuk om te zien Het grote witte rondje is de vruchtzak trouwens. En je kan daarnaast een klein garnaaltje zien zitten haha! De vruchtzak was volgens de gyn mooi groot, wat een goed teken zou zijn (ik was hier volgens eigen berekening 6w6d, volgens de gyn 6w3d) Meiden, ik tel met jullie allebei de dagen af!
Hoi dames Heb m'n echo gehad en alles is goed! Je kon alles al mooi zien 2 armpjes 2 beentjes maagje, blaasje alles zag je al goed. Echt super. Ik ben zelfs 2 dagen verder gezet. Ik ben nu 11 weken en 1 dag. Anne hoe is het met je? Wanneer kan je gaan testen? Hoop zo dat het raak is! Lin hoe is het nu met je? Nog last van misselijkheid? Ik nog wel met vlagen vooral als ik iets ruik wat ik vind stinken dan ga ik over m'n nek! En vermoeidheid herken ik heel erg! Heb ik ook echt last van. En door m'n bloedarmoede heb ik het nog erger ook ben ik vaak duizelig en zie ik zwarte vlekjes. Maar al met al voel ik me super. Kan nu echt gaan genieten denk ik. X
Wow, wat een mooie foto Charis!! Echt superleuk!! Echt al een minimensje! En natuurlijk lekker dat je 2 dagen vooruit bent gezet! Scheelt gevoelsmatig toch weer En zoals je zelf zegt, het genieten begint nu echt!! De kwaaltjes gaan afnemen en jullie kunnen je dan helemaal gaan richten of de baby die komt! Leuk, leuk, leuk! Anne, nog een week tot je NOD of niet? Spannend!! Voel je al iets? Hier geen last meer van misselijkheid, omdat ik tabletten de huisarts heb gekregen. Werd er echt niet vrolijk van en het beinvloedde mijn hele dag. Dus heel blij met deze oplossing! Wel nog last van vermoeidheid en passiviteit! Ben niet vooruit te branden haha! Oja Anne, slik je nog ijzer voor je bloedarmoede?
Charis, op deze echofoto kun je die NUB-theorie wel toepassen geloof ik. Daar had ik laatst al iets over gelezen op ZP
Hier wat info: Nub-theorie - zwanger Je kan de foto ook plaatsen in het forum. Ik heb er te weinig verstand van, maar daar zijn er wel wat meiden die hier beter een mening over kunnen geven
Hey meiden, Ik leef nog hoor! Ik ben alleen echt heel ziek geweest...heftige griep! Donderdag is mijn nod... voel me nog steeds niet helemaal beter dus geen idee of ik wat anders voel! Mooie echo's!! Ik moet nu rennen naar zwemles! XX