Hey allemaal, Ben even wat afwezig geweest afgelopen week.. Hebben een beetje raar nieuws gekregen... Mijn vader is in korte tijd nogal veel afgevallen, Nu blijkt dat zijn psa waarde extreem hoog is (daarme meten ze oa prostaatkanker) Vanmiddag krijgt hij meer onderzoeken maar ik heb er geen goed gevoel over... Verder ben ik gister ongesteld geworden... zucht... zal ff het lijstje aanpassen!
Bezig voor een beebje: *Manouk - 21j - 1e kindje - mk 12/12 - NOD 18/01 *Lica - 27j - 2e kindje - mk 12/11 - NOD 20/01 - 20/1 positieve test - 4/2 echo *San987 - 26j - 1ste kindje - mk 30/12 - NOD 27/1 - 30-1 positieve test - 21-2 1ste echo * Dorianne - 31j - 3e kindje - mk 28/12 - NOD 4/2 *Pink - 33j - 2e kindje - mk 02/01 - NOD 7-2 (22-1 pos.ovu.test) *MamaAnnelies - 21j - 2e kindje - mk 12/01 - NOD 10-02(vermoedelijk) *Flower82 - 30jr - 2e kindje - mk 31/12 - NOD 16/2 * Anne - 35j - 3e kindje - bbz 3/12 -NOD 7/3 *Salamander - 25jr - 1e kindje - ma 20/11 - NOD 17/3 (vermoedelijk) *Loontje4 - 35j - 2e kindje - 2e ma 28/12 - NOD onbekend *Sunflower 27jr - 1e kindje - 2e mk 25/12 - NOD onbekend (Telt af naar 28-01, verwijdering poliep in bm) *Jackie - 21 jr - 2e kindje - mk 25/12 - Nod onbekend
anne1977 wat een naar nieuws... Sterkte. Hier nu een week voor nod, en sinds gister misselijk. Zou 't..?!
Wat schrikken Anne!! Wanneer krijgt hij de uitslag van de onderzoeken? Heel veel sterkte! Hier nog steeds zo blij met mn menstruatie... stom he? Alle zorgen zijn van mn schouders afgevallen. Heb vandaag, al zingend, mn huis gesopt, haha! Vanavond gaan mn man en ik uit eten omdat we morgen 7 jaar samen zijn! Ik zie hem er ook van genieten dat de zorgen weg zijn. En nu maar hopen dat ik gauw weer zwanger ben!
Anne, wat naar dat nieuws. Sunflower, ik duim mee! Salamander, proficiat en laat het smaken. Volgende echo staat gepland op 8/3.
Ooh wat spannend flower!! Duimen maar! Lica, en, voelt het als aftellen? Vind je het erg spannend? Wat zou ik op sommige momenten toch graag even een man zijn. Gister had ik het met mn man over de wens om weer zwanger te worden. De wens is bij beiden wel even groot denk ik. Alleen ik ben er continu mee bezig in mn hoofd. Terwijl mijn man zei dat hij er heel onbevangen in staat, van: we zien wel. Dat zou ik ook wel willen. Word nu soms een beetje gek van mezelf, hoeveel ik ermee bezig ben. En ik ben bang dat als ik er zo op gefocust ben, dat het dan juist niet lukt. Dat hoor je vaak toch? Pff.... een vrouwenhoofd is af en toe echt vermoeiend!
Grrr.. Was positief maar na mijn vorig bericht wat bruinverlies gehad en net iets rood.... Afwachten maar hoe het verder gaat.
@Salamander; ik herken je verhaal heel erg. Mijn vriend stond er precies hetzelfde in als die van jou en ik was er continu mee bezig. Ik dacht er zowat de hele dag aan... Zeker na de miskraam. Gaat het wel weer lukken, word ik ooit nog zwanger?? Toch ben ik weer in de eerste ronde na de mk zwanger geraakt. En de twee keren daarvoor was ook in 1 keer raak... En ook bij die keren was ik er continu mee bezig... Dus bij mij gaat die vlieger niet op, dat hoe meer je er op gefocust of mee bezig bent, dat het dan juist niet lukt. Ik hoop voor je dat het snek raak mag zijn.
Ammie1984 dank je wel voor je reactie! dat geeft toch stiekem een beetje hoop! Maar goed, nog even geduld, ik heb een langere cyclus dan gemiddeld dus ja, moet helaas daardoor meer geduld hebben...
Hoi hoi, Hier wat betreft mijn cyclus in de rustige tijd van de maand, zit op dag 6, dus nog geen stress rondom klussen, eisprong, testen etc. Verder gaat het behoorlijk ruk... de onzekerheid rondom mijn vader is killing! We weten nu iig zeker dat hij prostaatkanker heeft. Hij heeft gister bioptie gehad en krijgt vrijdag een bot scan. Maandag horen we hoe erg het is en ook of er al uitzaaiingen zijn in de botten. En of ze verder gaan zoeken en hoe te behandelen etc. Het is lastig... het ene moment hoop je dat het allemaal meevalt, het volgende moment ben je zn begrafenis al aan het plannen in je hoofd..
Hier toch meer bloedverlies dus ben bang dat ik toch ongesteld ben. Wat kan je lichaam je toch voor de gek houden! Sinds vandaag ook niet echt meer misselijk .
anne, wat naar dat je vader toch prostaatkanker blijkt te hebben! Pff... hopelijk zijn er geen uitzaaiingen en is het goed te behandelen! Sterkte! flower, balen dat je toch ongesteld bent geworden! je leest het zo vaak dat meiden/vrouwen denken dat ze zwanger zijn maar dat inderdaad hun lichaam hun voor de gek heeft gehouden. Duimen voor de volgende ronde!!
Hier even behoorlijk 'na verdriet'. Ik had een dagboek bijgehouden tijdens mijn zwangerschap, daarin ondertussen ook geschreven dat het niet goed was gegaan en verteld over de miskraam. Er mistte nog een heel stuk, aangezien ik een maand na mijn miskraam alsnog een curettage heb gehad en later ook nog een second opinion. Ik schoof dit steeds voor me uit maar vanmiddag heb ik dit dagboek eindelijk afgerond. Ook heb ik een brief geschreven naar mn kleine vlindertje. Mijn man had dit ook al gedaan, en dit alles, samen met alle kaartjes die we in die tijd hebben gehad en de echo's vormen nu een mooi herinneringsboek. Maar die brief heeft even weer flink mijn emoties omhoog gehaald en ik heb net dan ook een tijd flink zitten huilen. Pff, lucht wel op zeg! Zo gek, vanochtend was ik helemaal happy dat mijn menstruatie weer voorbij is en we langzaam aan kunnen gaan 'oefenen' voor het 'klussen'. En nu was ik even weer helemaal overmand door verdriet en het gemis! Ik kan het nu weer relativeren hoor. Het verdriet om het verlies van mijn kindje staat voor mij los van een nieuwe zwangerschap! Maar is wel even vreemd om op 1 dag zulke tegenovergestelde gevoelens te hebben!
Flower, balen zeg... ja... je lijf kan je zeker erg voor de gek houden bah! Hier is de menstruatie weer voorbij... dus op naar een nieuwe kans voor ons beiden! Ohw Salamander... jaaahh heel herkenbaar hoor! Soms is het ook wel fijn om het er lekker even allemaal uit te gooien! Oh jij zit ook weer na je menstruatie, voor de klusdagen... nou dan gaan we er met zn allen maar eens tegenaan Hihi vanavond vast even oefenen met valentijn!
Haha ja we zitten met zn 3en in t zelfde schuitje inderdaad! Ja valentijn, inderdaad! Ik ben bang dat oefenen m hier niet gaan worden vanavond. Het is op het moment zo druk op mn werk dat ik echt kapot ben als ik thuis kom.. beetje jammer! Morgen nog een dagje en dan heerlijk weekend! Ben er aan toe! Fijne avond he?!
Ja ik ben hier enorm aan het aftellen. Nog 22 keer slapen. Klinkt immens lang. Dat die emoties van de miskraam naar boven komen is normaal. Ik had vandaag ook een slechte dag. Was bijna aan het wenen achter mijn pc op het werk. Terwijl ik eigenlijk terug bij de gelukkige ben om zwanger te zijn. Ik mis dat kleine bubbeltje. Ik weet dat het niet zou mogen maar toch ben ik boos op mezelf voor de miskraam. De reden van de miskraam is namelijk een cmv infectie en als ik beter had opgelet had ik dat waarschijnlijk niet voor gehad en dan was ons bubbeltje er nu nog. Ik word ook altijd geconfronteerd met mijn schoonzus die voor dezelfde periode is als ik. En dat maakt dat ik ook vaak aan herinnert wordt, hie het had moeten zijn. Ik heb zo een gevoel dat dit kindje een meisje gaat zijn en mijn gevoel bij het vorige zei een jongen. En ik weet nu al dat ik commentaar ga krijgen van oh nee weer een meisje. En dat maakt mij ook verdrietig want voor mij is een gezond kind krijgen echt echt waar het allerbelangrijkste. Mijn omgeving praat enkel maar over het geslacht. Percies of dat er iets toe doet. Voila hier weer even mijn emobui van me afgeschreven. Zit weer met tranen in de ogen. Flower, wat balen. Dat lichaam wil ons altijd maar voor de gek houden. Ik duim voor de volgende ronde. Ik hoop dat je net zoals de rest hier een kindje mag verwelkomen in 2013! Anne, dat nieuws van je vader zal je nog harder in de emotionele rollercoaster brengen. Hoe gaat hij zelf om met het nieuws? Veel klusplezier aan de rest!
Lica, wat vervelend dat je omgeving het alleen maar heeft over het geslacht terwijl iedereen blij mag zijn met een gezond kindje!! Heel vervelend! Laat je niet gek maken, het is jouw kindje! En je mag jezelf niet de schuld geven van je miskraam meis! Ik weet niet wat die cmv infectie veroorzaakt, maar wat schiet je ermee op om jezelf zo te beschuldigen? Mijn verloskundige zei dat als het vruchtje goed is vanaf het begin, dat het zo blijft en als het fout gaat, het vanaf het begin al niet goed was. Ze zei dit meteen toen we hadden gehoord dat ons vlindertje niet meer leefde. Dat ik er niks aan had kunnen doen om het te voorkomen. En dat ik dus ook niet iets fout had gedaan. Wij kunnen er niets aan doen dat de hartjes van onze kleintjes zijn gestopt meis! Goed dat je van je afschrijft! Heerlijk he? Hier van t weekend ook weer even slikken toen ik hoorde dat een vriendin was bevallen van haar 2e kindje. Je gunt het iedereen zo, maar het confronteert jezelf met iets wat je nu mist! Ik was mijn inbox van mn smsjes aan het opschonen en ik kwam een smsje van mn man tegen waarin stond: "ik moet steeds aan jou en de kleine denken." Dat zorgde weer voor wat tranen, mis ons vlindertje op dat soort momenten enorm! Maar goed, dat zal nog wel vaker gebeuren, hoort er nu eenmaal bij.
Ja Salamander dat kan inderdaad deugd doen dat van je afschrijven. Het zijn vaak heel kleine dingen die je weer laten confronteren met dat verdriet. CMV is een infectie die kleine kindjes vaak hebben. Heel onschuldig, ook voor volwassenen. Maar heel schadelijk voor ongeboren kind. Vooral eerste trimester. Je kan dit overkrijgen door contact met speeksel of tijdens het verluieren. Dus steeds je handen goed wassen en geen speeksel contact (van zelfde glas drinkenenz.) En ja ik was mijn handen 80% van de tijd maar vergat het wel eens. En ik at vaak haar restjes op, of ze mocht mee proeven van mijn bord. Dus vandaar vind ik het wel mijn schuld dat het is misgelopen. Ik had er van in het begin beter op moeten leten. Maar ja daar bereik je niets mee natuurlijk, met een schuldige zoeken. Ik heb ook zo een gevoel dta het vorige een jongen was. Nu denk ik een meisje. En omdat de meeste spreken over een jongen lijkt het wel of ik iedereen weer teleurstel. Eerst die miskraam en dan nu het geslacht. Terwijl het enigste wat ik graag heb is twee gezonde kindjes die niet veel schelen in leeftijd. Oeps het is weer een heel verhaal geworden. Was niet de bedoeling.