Een bewogen dag op het forum... Hier ook wat familie trubels, lang verhaal ze zoeken t maar uit! Ga er geen energie in steken tijdens de nog zware nachten hier!!! El ik snap die berekening ook niet! Gelukkig vergroot de kans dus wel in 2014 voor je door de iui...twijfel niet aan jezelf, t gaat niet over falen lieverd...xxxx Sjezus blondie wat edn ziekenboeg. ? Wat hoor ik dat rs virus ineens vaak... is hij ook zo benauwd... nou sterkte voor de nacht!! Marjol, idd een spannende dag voor je! Rust bij en doe je verhaal als je er aan tos bent,,,,
Hier onze update: We hadden eerst een gesprek met een klinisch geneticus. Die zeiden dat ze een idee hadden, maar dat niet alle symptomen bij Bastiaan overeen kwamen met hetgeen ze gevonden hadden. Ze denken aan een zeldzame skeletafwijking, waarbij er een gen mutatie heeft plaatsgevonden. Ze zijn nu bezig deze mutatie te onderzoeken. Dit duurt nog een paar maanden. Als dit het is dan worden mijn man en ik ook onderzocht, maar de kans dat wij deze mutatie hebben is erg klein, omdat wij er normaal uitzien. Als dit het dan blijkt te zijn en wij hebben het niet was het heel veel pech en een kans van 1: op vele honderdduizenden . Als dit het niet is dan kunnen we evt. verder onderzoek laten doen op ander e gen mutaties bij Bastiaan, maar ook bij ons om te kijken of ze iets kunnen vinden. Vervolgens hadden we een afspraak bij een gyn (een prof.dr.). Nou die kwam even fijn binnen, want het kwam op ons echt over dat het bij ons allemaal nogal meeviel, want we hadden een kind en die was gezond dus wij hadden de zekerheid dat het in ieder geval mogelijk was. Bij mijn man kwam echt het stoom uit de oren. Uiteindelijk nog maar een keer ons hele verhaal gedaan en nu blijken ook de hele vroege miskramen (4/5 weken) wel relevant te zijn. Het kwam er op neer dat wij nu 7 zwangerschappen hebben gehad 1 kind en al 3x een kloppend hartje met daarna nog een miskraam. Ze kunnen niets voor ons doen op dit moment en de statistiek zegt dat wij een kans van 50 tot 75% kans hebben op een gezond kind bij een volgende zwangerschap. Dus het advies van de gyn is eigenlijk als je er aan toe bent dan probeer maar weer. Wel hebben we afgesproken dat wij starten bij de verloskundig en daar de controles houden alleen krijgen we 3 extra GUOs 1x op 12 weken, 1x op 16 weken en 1x op 20 weken. Daarna zijn we nog bij maatschappelijk werk geweest en zij vond het wel erg dat de gyn zo onverschillig was geweest. We gooien het er maar op dat zijn referentiekader wat afwijkt omdat hij de hele dag door mensen met vele miskramen e.d. ziet. Zij gaf ook aan dat ze niet heel vaak mensen ziet met en een zwangerschap die geëindigd is op 22 weken en ook nog eens veel miskramen ervoor. Ze vond echt dat ik heel sterk was en dat als we er weer voor willen gaan ze ons ook wil begeleiden in het psychische gedeelte omdat een nieuwe zwangerschap heel stressvol zal zijn voor ons. Ons besluit is nu dat we het deze maand toch maar weer gaan proberen en we zien wel waar het schip strand . Ik wil niet over 10 jaar spijt krijgen en denken wat als we toch @el: Fijn dat ze jullie nu eindelijk gaan helpen. Ik hoop dat jullie snel zwanger zijn m.b.v. IUI. Ik hoor er goede verhalen over. @blondie: zielig hoor die kleintjes als ze ziek zijn. Knuffel voor je beebje.
Zo Marjol, wat een verhaal! Snap dat je daar gisteren even helemaal moe van was... Als ik het samenvat lijkt de kans op een genetische afwijking voor nu toch meer op toeval te berusten, alhoewel het wel vreemd is dat jullie zoveel miskramen hebben gehad. Dat geeft vraagtekens. Verder was de gyn een ongevoelige hork. Ik denk wel eens, hoe slimmer hoe botter vaak. Die slimme dokters hebben we wel nodig, maar het zou fijn zijn als ze eens gespreksvoeringstechnieken zouden krijgen, pfff! Wat erg voor jullie dat hij zo bot was, bah! En gelukkig hebben jullie dus afgesloten met een lief mens die meedenkend was en begreep dat een komende zwangerschap heeeel spannend zal zijn. Fijn dat er medisch en psychisch zo bovenop wordt gezeten als het weer zover is. Durf je het weer aan? Ervoor te gaan? Ik snap je wel, spannend blijft het toch en je wilt niet met een schuldgevoel zitten: wat als...? Meid, ik heb respect voor jullie. Wat zijn jullie sterk en wat maken jullie heftige dingen mee. Een heel dikke knuffel voor jou!
BABYNIEUWS!!!! Even heel snel tussendoor: Om 6.24u is onze geweldige zoon geboren!!!! 4.20u gingen we richting ziekenhuis, dus het is heel snel gegaan. Gewoon geen hechtingen. Alles ging heel voorspoedig.
Nou meiden, inderdaad wat een pittige forumdag gister zeg! Pfff... Lvm: blijft die nare gebeurtenis nog steeds doorgaan? Lijkt me heftig naast een zwangerschap die op z'n eind loopt en de slapeloze nachten... Sterkte meid!! De laatste loodjes... Blondi: zo wat een drukte in jouw gezin. Wat is het rs virus? Is dat ernstig? En je andere kindje de amandelen eruit. Een hele ziekenboeg idd. En jij moet de boel maar draaiende houden. Vannacht een goede nacht kunnen maken? Lieve El: ik snap je zo goed! Als je dan daadwerkelijk voor behandeling in aanmerking komt geeft dat hoop en perspectief, maar het is ook confronterend: het lukt niet om op de natuurlijke manier zwanger te worden... Dat is ook gewoon heftig en eigenlijk heel goed dat je deze gevoelens hebt denk ik. Het hoort erbij, het is gewoon niet niks. Bij mij is het destijds allemaal zo snel gegaan dat ik amper de tijd heb gehad om het te verwerken. Ik denk dat de klap daarvan bij mij nog wel gaat komen... En je borrelende gevoelens die er niet uit kunnen... Dat klinkt alsof je wel druk opbouwt in jezelf. Klopt dat? Gun jezelf de tijd om alles op een rijtje te zetten en als je merkt dat het na een paar weken nog steeds alleen maar in jezelf borrelt, zou ik het zeker aangeven bij de fertiliteitspoli, ze hebben daar speciaal psychologen/maatsch werkers voor om je bij te helpen. Maar, ik ben blij voor je dat er wat gaat gebeuren, eindelijk! Weer een stap dichter naar je kindje inderdaad. O ja, je kunt ook veel kwijt op het vruchtbaarheidsbehandelingen topic. Ik heb daar veel aan gehad. Knuffel voor jou meid! Lappie, vandaag MOET het gebeuren he!? Zie dat je online bent, dus lijkt er nog niet op..? Morgen wordt je anders ingeleid he, spannend! Mamenzo, bij jou ook al hommeles dus. Dat kan veel energie kosten he. Niet leuk voor je meid... Sterkte. @hier: alles is eigenlijk wel rustig. Misselijkheid is nagenoeg weg en ook pijnlijke borsten zijn nagenoeg weg. Aan de ene kant weer fijn aan de andere kant, twijfeldetwijfeldetwijfel... Mag pas over tweeënhalve week weer echo, dus zit eraan te denken om halverwege een pretecho te laten maken.
O, LAPPIE, we tikten tegelijk... Yes, eindelijk goed nieuws hier!! GEFELICITEERD!!!! Wat heerlijk dat het zo snel is gegaan en dat je dan niet bent uitgescheurd...! Alles goed met de kleine ook?? Mag je alweer naar huis? En hoe heet hij? (Of wil je dat niet op het topic?) Enne, straks als je er tijd voor hebt: FOTO!!! Helemaal super Lappie!! Just on time!!
Gefeliciteerd...jij hebt van een rotte 4 februari weer een feestelijke 5 februari gemaakt. En wat Mieksel al zegt: Naam en foto graag
Lappiee, Gefeliciteerd lieverd met jullie zoon!! Wat fijn dat alles goed verlopen is, moet je nog lang blijven in het ziekenhuis? Ennuh foto's en hoe de knappe knul?
Marjol, wat een lome koe die gyn van jou. Idd wat Mieksel zegt hoe slimmer hoe lomper Wel dat de maatschappelijk werker zich zo goed kan inleven in jullie, en jullie door het hele traject wil blijven volgen, dus ook als het straks weer raak is. Durf jullie het weer aan om ervoor te gaan? Of willen jullie nog even wachten? Wat zijn trouwens GUO's? Lvm, dikke knuff, Blondie, pfff dan lijkt me idd erg zwaar als je twee zieke kids hebt. Ik hoop dat ze beide snel op knappen Mamenzo, jij ook een dikke knuff. Die 57% is een berekening op een zwangerschap voor dit jaar. Dus ik heb dit jaar 57% kan om dit jaar zwanger te worden. Verder snap ik het zelf ook niet,maar dit was de gyn zei hihihihi.
Lappie: Gefeliciteerd!!!! Naam en foto!! Marjol: wat een verhaal, maar begrijp dat jullie er toch weer voor gaan, wel fijn dat je begeleiding erbij krijgt want zal hoe dan ook heeeeel spannend en stressvol worden! Pff ik vind het zo knap van je, je klinkt zo sterk! Respect! El: Lijkt me ook erg heftig allemaal, maar zeker niet aan jezelf twijfelen!
Lappie proficiat met jullie zoon!!!! Ik ben ook benieuwd. Mieksel wat heb jij mooie woorden voor iedereen opgeschreven. Marjol, een heftig verhaal, heb het gelezen en het raakt me. Wat een botte hork! En ik had niet beseft dat jullie al zeven miskramen hadden.... Jeetje zeg . Ik heb niet van die mooie woorden als mieksel, maar ik leef met jullie mee en een knuffel ook van mijn kant. Alle anderen: even te moe om op te reageren.... Hier alles weer iets rustiger. Ik ga zo slapen! Ben pas net thuis en kruip nu in mijn bed.
@el: een guo is uitgebreid echoscopisch onderzoek @hier: -5 kg sinds mid december...yay!! Gisteravond ook de verlos gesproken en volgens mij vond ze het verstandiger als we nog even zouden wachten, maar ikheb haar ook gezegd dat we een soort van tijdsdruk voelen. Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en ben ik 33 waarbij we zo ie zo een verhoogd miskraam risico hebben en we komen nu steeds dichterbij de leeftijd dat je ook daarmee nog een verhoogd risico gaat lopen. Dan heb je dus dubbel risico. Dit snapte ze wel en ze dacht en hoopte ons binnenkort weer te zien.
Marjol: 5 kg eraf lekker hoor! Liefsvanmama hoe is het met jou begint ook mooi op te schieten, nog geen gerommel? Hier alles goed alleen hoorde ik vandaag toch iets waar mijn haren recht overeind gaan staan. Het nichtje van ml is in januari bevallen met 34 weken, ze zijn nu thuis en alles gaat gelukkig goed. Nu ging ze met haar moeder even naar de stad iets halen, en haar vader was thuis dus die mocht oppassen. Nu begon de kleine al wat te huilen, maar ze gingen weg want de kleine mocht nog niet eten (borstvoeding) want ze wilde geen dikke baby, dus opa heeft een uur met een krijsend kind gezeten, tot ze weer terug waren en ze toch maar eens ging voeden. Pff. Wij hebben lekker een lekker dik en mollige baby, was onze oudste als baby ook en nu echt niet meer. grr
wat goed marjol!! Wat vreselijk dat nichtje.. Heeft niet veel verstand ook. Met bv kun je gewoon niet teveel geven. Mijn eerste zoon was een mega dikke beer en nu is ie bijna 6 en nog maar 21 kilo. Oh daar word ik gewoon boos van. bah
Nou daar wordt ik ook boos om. Je voorkomt juist overgewicht door op verzoek te voeden! Baby's en kinderen leren luisteren naar hun lijf en dus niet te overeten, etc... Nee, hier nog geen gerommel maar wel steken. Meer indalingssteken zeg maar. Heb ook nog een behoorlijk hoge buik en weinig lucht....
Marjol, goed zeg -5 kilo! Woehoeoeoeo Lvm, het is nu wachten op jou, jeeej spannenden dagen zijn voor jou aangebroken Maartje, nou dat had de mijne moeten wezen, ook dat haar moeder dit goedkeurde?? Kan echt niet. Ik heb bijna nog nooit een slanke baby gezien, dit zakt later altijd weer weg als de groeispurt aan komt. Sommige mensen