Miskraam in oktober....op naar een nieuwe ronde!

Discussie in 'Miskraam' gestart door PCOmama, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Nou meiden bedankt voor alle steun. Sinds vanochtend flink bloedverlies en megapijn in mijn onderrug. Het is nu in ieder geval vroeg mis gegaan en ik had toch al niet zo'n goed gevoel bij die lichte testen.
    We gaan weer voor een nieuwe ronde. Net een weekend center parcs geboekt voor in maart. Om lekker te genieten met onze kleine vent. Wie weet volgende maand...volgens mij moet ik ultiem vruchtbaar zijn nu.

2. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @ikapika: wat vervelend dat je zo'n nare ervaring hebt gehad. Aan het feit dat je over artsen praat denk ik dat je in het ziekenhuis loopt. Mijn ervaring is dat verloskundigen van een praktijk toch wat empathischer zijn en gyns klinischer (uiteraard afhankelijk van de persoon).
    Ik zie ook dat het net gebeurt is. Met de tijd wordt het makkelijker, maar voor nu wens ik je heel veel sterkte.

3. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Sterkte ikapika. Ik laat het maar allemaal over me heen komen als het mis is. Maar snap je goed. Bij de eerste foute echo zei de echoscopiste tegen mij: volgende keer beter!!! Hoe dom. Sommige zijn gewoon zo afgestompt en zeggen dingen die je altijd bij blijven. Dikke knuffel het leven wordt echt weer mooier hoor! X

Marjol je kan weer verder. Ik denk dat je bij de 90 procent hoort deze maand waar de bevruchting alweer voor nod is misgegaan. Als je al zolang enzo bezig bent dan weet je het gewoon hè dat er wat was. Ik wist het ook 1 X omdat ik gewoon 1 dag overtijd was....met een gevoelige test zie je dan wel een vaag streepje. Ik doe nu geen gevoelige testen meer. Knuffel en succes de komende ronde!!

4. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Hey lieve Ikapika,

Meid, ik heb met je te doen... Eerst ff een dikke knuffel!!
    En nee, natuurlijk is het niet normaal dat ze niet ff ondertitelden wat ze deden en zagen op de echo. Mijn ervaring is helaas ook niet echt positief bij de gyn. Enorm lopen draaien en duwen net dat ding vd interne echo en het schermpje stond niet eens naar mij gedraaid!! En niks zeggen idd. Heb nog dagen een beurs onderlijf gehad daardoor...
    Die gasten hebben gewoon al zoveel gezien dat dit allemaal routine voor ze is en ze de empathie zijn verloren.
    Was je alleen bij de echo? En kun je er goed over praten met je man/vriend? Er schijnt ook een heel mooi boek te zijn over het verlies van een prille zwangerschap. Misschien is dat wat voor jou? Hoor hier veel positieve verhalen over...!
    En, kleine troost misschien, maar mijn vk zei dat de meeste vrouwen zich na de 1e ongi weer veel beter voelen omdat de hormonen dan allemaal weer een beetje gereguleerd worden. Dat is nu natuurlijk een zooitje.
    Ik zag dat je 15 Jan weer voor controle moet?
    2 tips:
    1. vraag een andere gyn of laat je vk checken, die kan dat namelijk ook
    2. Ik vond het psychisch erg zwaar om zo lang te wachten, wilde graag weten of ik schoon was en het afsluiten. Hierover gebeld en toen mocht ik meteen de volgende dag komen. Heel fijn!

Meid, sterkte!! Neem de tijd on verdriet te hebben en je rot te voelen. Het is niet niets. Heb je al op een bepaalde manier afscheid genomen? Misschien met ritueeltje/kaarsje/iets met echo...
    Succes en ik denk dat je je na je 1e ongi weer een stuk beter voelt!

Liefs

5. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Marjol, balen zeg!! Zo'n definitieve bevestiging is nooit leuk.
    Zelf test ik niet voor NOD om valse hoop en extra verdriet/teleurstelling te voorkomen...
    Heerlijk zo'n wkndje weg! Enjoy!!

6. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Jettos, ja hoor, hier alles goed... niet misselijk :D en de 16e mag ik al terug voor een echo, ik profiteer ervan ;)
    Morgen terug werken, dus zal zien hoe dat gaat, maandag is de lastigste dag, nadien is het rustiger ;)

Anderen, er zijn veel nieuwe mensen bijgekomen, ik kan niet meer volgen, maar voor degenen die helaas hetzelfde, als wij gehad hebben; moeten doorstaan, een dikke knuffel en veel sterkte. Neem je tijd, ik heb me er snel doorgewerkt, maar dat was niet goed.
    Het boek : als je een prille zwangerschap verliest; is ook goed. Geeft eigenlijk wel uitleg over mogelijke oorzaken en zo... ik kan het aanraden !

Verzorg jullie goed !

7. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    @Jettos; met mij gaat het goed hoor :) Lees rustig mee met jullie. Nog niet ongi geworden maar verwacht het wel deze week. '

Ik zou dus deze maand weer verder gaan met iui maar heb dit weekend een paar belangrijke beslissingen genomen! Ik heb morgen om 17.00 uur een afspraak met een consulent van het cambridge dieet. Ik ben namelijk de laatste 8 jaar behoorlijk aangekomen. Zo ben ik van 70 kilo na 103 kilo gegaan en ik voel me zelf vreselijk. Als ik mezelf niet zie zeg maar voel ik me eigen eigelijk niet zoals ik eruit zie maar als ik me zelf dan op een foto zie of in de spiegel walg ik er gewoon van. Ik heb nu 3 miskramen gehad en de artsen en ikzelf denken door me overgewicht dus ik wil daar gewoon nu 100% voor gaan. Als ik nu zwanger word krijg ik het er helemaal nooit meer af. Dus ik ga wel de hormonen slikken omdat ik anders geen cycles heb maar niet de iui behandeling. Word ik ondertussen toch zwanger dan is dat natuurlijk ook super. Ik heb vorig jaar ook een week cambridge gedaan maar toen de CB500 dat was echt heel erg zwaar en moest stoppen omdat ik toen zwanger bleek. En ik ga nu de CB800 doen. Dat is overdag 2 shakes in de ochtend en als lunch en avond eten gewoon normaal eten. Maar dat bestaat dan wel uit een maaltijd van 400cal. Ik heb uitgerekend als ik dit een beetje tot de zomervakantie vol hou dan kan ik rond de 28 kilo kwijt zijn. Dus dan kan ik mooi zwanger zijn zonder dat je er niets van ziet. Wel blijf ik hier mee kletsen en lezen want ja het is en blijft een droom en die geef ik niet op! Een kindje is nog steeds hardstikke gewild.

8. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Heftige beslissing Wendy, maar het is waarschijnlijk wel een hele goede! ik heb dat ook gedaan voordat ik zwanger werd van de eerste ne je merkt dat je dan prompt ook echt iets beter vruchtbaar bent.. Ik was 32 kg kwijt geraakt, maar enkel middels een south beach dieet dus dat is prima voor mij gegaan. Nu werd ik daarna gelijk zwanger en bam alle kilo's er weer aan, maar gelukkig binnen 10 maanden er ook weer af...je kunt het meid! Succes!

9. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    lieve wendy... daar zit ook aan te denken... ik weeg 80 met mn 178 maar wil heel graag ook 7 kilo kwijt... na mn zwangerschap woog ik snel 75 maar door emoties ben ik flink aan de snoep gegaan... ik wacht nu ff mn ongi af en als die komt ga ik ook cambridgen een maandje, heb het eerder gedaan de 800 en die valt best mee..
    je kunt het! en hopelijk intussen lekker spontaan zwanger....

10. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    ikapaka, dikke kuss!! blijf praten.. blijf huilen...
    ik heb ook nog mn emo's...van de week rolden mn tranen alle kanten op! ik wil niet zeggen dat het slijt, maar op een gegeven moment geef je het een plekje! en geef het aan op het ziekenhuis bij een volgende zwangerschap... ik heb dat ook gedaan..
    mijn eerste ziekenhuiservaringen met mijn goede zwangerschap waren ook minder... echter bij mijn tweede zwangerschap gaf ik dat aan! helaas liep deze dan fout maar ik ben uitermate goed behandeld. zelfs nog meerder malen een telefoontje gehad met de vraag hoe het was! dus aangeven meid!! en idd dat boek, dat heeft mij ook geholpen..
    bol.com | Zoekresultaten: prille zwangerschao | Algemeen
    liefsxx

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Meiden, dankjewel voor alle lieve en bemoedigende berichten. Dat doet me echt goed.
    Ik zat er echt even doorheen.

Ik zou eigenlijk alleen voor mijn bloeddruk naar het ziekenhuis gaan. Mijn vk wilde het zekere voor het onzekere nemen. In het ziekenhuis hadden ze dit natuurlijk ook niet verwacht. Maar de volgende keer doe ik de eerste echo bij de vk (via echobureau). Ik heb een hele zorgzame vk. Ze bellen elke dag en ik kan alles bij ze kwijt. Ik breng ze volgende week ook een bloemetje als dank. Er is zo'n groot verschil tussen het ziekenhuis en de vk.

Dikke knuffel aan iedereen. Ik leef zo mee met jullie allemaal. En het is erg fijn om hier met iedereen te praten. Thanx!

12. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    Ikapika: Dikke knuffelll...

@mamenzo: Wat grappig dan gaan we samen cambridgen :)

@PCOmama: De beslissing was niet eens zo moeilijk ben al een hele tijd met 2 dingen tegelijk bezig en dat is het afvallen en het zwanger worden. Na de miskraam in oktober heb ik nog geen goeie cycles gehad vandaar dat de keuze dus niet echt heel moeilijk was, we waren toch al aan het wachten daarop en dat we weer konden beginnen maar het voelt voor mij gewoon niet goed, ik wil dat als ik zwanger ben ik een mooi buikje heb en daar dan van kan genieten en niet steeds denken van nou je ziet voorlopig toch niets bij me. En ik heb ook nog eens longproblemen dat is de reden dat ik zo ben aangekomen. Dus als ik nu zwanger word ben ik gewoon bang dat ik straks zo'n dikke zwangere muts ben die geneens meer de trap op kan lopen. :( Dus ga hier gewoon voor en misschien gaat het afvallen wel sneller dan ik denk en kunnen we over een paar maandjes weer beginnen.
    Knap hoor dat jij 30 kilo was kwijtgeraakt echt super.

13. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Het lukt je zeker weten, ik weet dat het moeilijk kan zijn, maar als je de gedachte ook vast houdt van frummeltje dan komt het zeker weten goed.. Dit jaar gaat het je echt lukken meid!

Hier even goede nieuws delen....frummeltje groeit goed! Mooie echo gehad, dus dit is een blijvertje GODZIJDANK!

Hoef dus niet meer bij de ferti arts te komen en mag volgende week voor echo nummer 5 bij de gyn en dan 30 jan heb ik de combinatietest...zo spannend, maar goed.

Vanmorgen was het afscheid enorm zwaar van de hond, wat heb ik gejankt zeg! Nu zijn manlief en ik alles aan het opruimen ivm zoonlief om hem zo min mogelijk ermee te confronteren...:( zal wel even blijven die moeilijkheid, maar komt goed! Ze krijgt een mooi nieuw baasje dat weet ik zeker!

14. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Pcomama...wat fijn, dat legt de lat weer wat hoger om te genieten..
    En acht weekjes dat is ook alweer heel wat...
    Hoe is het verder met de meiden. Het is wat stilletjes vandaag..

Ik ben vandaag bij de internist geweest...om een lang verhaal kort te maken moet ik wat onderzoekjes laten doen..en heb dan 18 febr een uitslag of ze me nog onder handen moeten gaan nemen...

15. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @pcomama: fijn dat je een goede echo hebt gehad en dat je volgende week weer mag. De eerste periode is na een miskraam toch erg stressvol.

16. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ja het is erg prettig moet ik zeggen, ik merk dat sommige erg jaloers kunnen zijn hihi, maar ja het geluk heb ik nou eenmaal dat ik bij de fertiliteiten liep! Ja ik mag LIEP zeggen, want vandaag hebben ze het daar afgesloten en behoor nu tot de gewone zwangeren jeaaah hahaha...

Volgende week is het dus voor ons echt DDay want dan mag iedereen het ook weten, dan zijn we 10 weken...tsjah en het kan uiteraard altijd nog mis gaan, maar dan hoef ik tenminste niet meer stiekem te doen, ben ik erg slecht in!

17. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Hè Pcomama...het is al 2013 hè...je onderschrift is zo lief maar de datum klopt niet!!

18. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Woehehahaha, zal ik dat eens aanpassen dan ;)

19. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Pcomama, wat een fijn nieuws allemaal. Ik ben echt heel blij voor je.

Vandaag weer de eerste dag wezen werken. Moeilijk, maar de kids in mijn klas zijn een welkome afleiding.

20. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

pcomama, proficiat met een goede echo!!

Deel Deze Pagina