Miskraam in oktober....op naar een nieuwe ronde!

Discussie in 'Miskraam' gestart door PCOmama, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaPV

LindaPV Lid

6 okt 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ook ik had afgelopen dinsdag een slechte echo; er was helaas geen hartje meer te zien..vandaag curettage gehad. Ik vond t gelukkig meevallen!
    Mijn vriend en ik willen eig ook zsm door maar de gynaecoloog zei dat als je niet 1 menstruatie afwacht, de kans op een miskraam 2x zo groot is????

2. MomOf2

MomOf2 Actief lid

2 sep 2012
    199
    0
    0
    Ook ik heb eerst medicatie gehad. Toen ben ik ook het vruchtzakje verloren en een hoop stolsels. Had verwacht dat alles schoon zou zijn, ook omdat ik inmiddels sinds een dag geen bloedverlies meer had. Was dus een behoorlijke domper vanmorgen. Had ook geen zin in een medische ingreep en had daarom ook eerst voor medicatie gekozen. Ben nu in totaal 4 weken onderweg vanaf het eerste bloedverlies. Ben er gewoon klaar mee, wil verder. Heb eigenlijk gewoon de meeste moeite met deze lange nasleep. Hopen dat het na woensdag klaar is.
    Geen idee eigenlijk of we er in die 6 weken gewoon voor kunnen gaan, ga ik woensdag even vragen. We willen wel gelijk weer door. :p

3. MomOf2

MomOf2 Actief lid

2 sep 2012
    199
    0
    0
    Nieuwe meiden: welkom en sterkte!

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    LindaPv: ik weet niet hoe dat na een curretage is, maar na een spontane miskraam weet ik in ieder geval dat je de bloeding van mk gewoon weer mag beginnen.
    Mijn vk gaf alleen aan dat het handiger was om je cyclus weer te weten, dus vandaar dat mijn vk aan gaf om mijn 1e cyclus af te wachten.
    Maar wij zijn nadat de bloeding van de mk gestopt was gewoon verder gegaan ;)
    Igg veel sterkte met het verlies van je Frummeltje.

Dikke knuffel

5. LindaPV

LindaPV Lid

6 okt 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    El1983: bedankt voor jouw reactie!
    De gyn gaf aan dat dit kwam door de verstoorde hormoonhuishouding maar ik zie idd wisselende reacties!! Ik wil het risico uiteraard beperken en als ik een maand moet wachten doe ik dat uiteraard, maar als het niet hoeft dan ook zeker niet! Een maand extra lijkt nu eenmaal een eeuwigheid!! Daar moet ik nog maar eens achteraan gaan!

6. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Hoi nieuwe meiden...
    Fijn dat jullie hierbij aansluiten...sterkte hoor..
    Ik weet het ook niet precies ofdat je nu echt een cyclus moet afwachten.
    Zelf heb ik 21 niv weer een afspraak en zal dan meer weten..
    Vandaag weer ziekenhuis gebeld...heb ik mijn uitslag volgende week...klinkt eerbiedig maar omdat het hartje gestopt was heb je geen snelle uitslag.. nou vier weken vind ik wel erg lang... Maar goed...ik zal maar niets zeggen over de aankomende premies die gaan volgen ..
    Liefs xx

7. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    Nieuwe meiden welkom en sterkte!!
    Mom of 2 jeetje dat is balen denk je dat je het gehad hebt pff, maar dan is het hopelijk na woensdag echt voorbij !

Mijn gyn zei mij dat we er gewoon voor konden gaan mits er geen bloedingen meer waren. Ik vond het zelf erg prettig dat ik eerst weer een witte test had!
    En tja we zien het allemaal wel! En je hoort er zoveel verschillende verhalen over, de een zegt beter 1 cyclus te wachten de ander zegt dat het de eerste ronde sneller zou pakken. We wachten het wel af! Ook kwa ervaringen lees je heel verschillende verhalen.

8. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Hey El,
    die rare dromen had ik ook, verschrikkelijk confronterend was dat.
    Voornamelijk gehad na mijn miskraam, ik was nog onder invloed van HCG (had tijdens zwanger zijn ook rare dromen) en moest het onbewust precies nog verwerken..
    Die dromen minderen vast wel...

Aan alle nieuwe dames, veel sterkte hier.. we zijn er voor jullie.

Ikzelf ga misschien nog maandje wachten met zwanger worden omdat we in augustus een leuke reis in Z-Frankrijk met vrienden willen maken... dus het zou niet ideaal zijn nu zwanger te worden.
    Ik ga allesinds geen anticonceptie gebruiken nu. Mocht het deze maand toch prijs zijn, dan is het maar zo.
    Zoniet, dan start ik terug in december met volle moed.
    En misschien word ik ook wat rustiger met deze time-out;

Veel liefs!

Inne

9. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Zou kunnen, ik heb geen curretage gehad maar spontane miskraam en wij mochten onmiddellijk verder proberen.
    Weet natuurlijk niet hoe het bij curretage is... is natuurlijk een ingrijpende ingreep hé..
    Sterkte!

10. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Tegen ons is ook gezegd een ronde te wachten i.v.m. de termijnbepaling. Aangezien ik met ovulatie testen werk heb ik zoiets dat ik daarmee ook de termijn redelijkerwijs kan bepalen dus wij wachten niet...ik ben een controlfreak en een ongeduld ;)

Ik las iets over de zomervakantie...dit vind ik wel lastig, want gezien het bovenste (controlfreak en ongeduld) boek ik meestal onze zomervakantie in november al (ik heb extreme planningsdrang :D). Nu wil ik dus eigenlijk niet boeken, want stel je voor dat het snel raak is...vanaf een maandje of 6/7 zwangerschap wil ik eigenlijk niet meer vliegen of een eind rijden. Nu dit jaar maar eens een last minute boeken denk ik. We zitten te denken om naar de Canarische Eilanden te gaan in juni.

11. MomOf2

MomOf2 Actief lid

2 sep 2012
    199
    0
    0
    Als alles klaar is na de curretage gaan wij er gelijk weer voor. Ga tussentijds nog wel een test doen om te zien of alle hcg uit mijn lichaam is. Dan gebruik ik dat gewoon als pijldatum :)

12. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Wat fijn dat jullie er gelijk weer voor gaan.
    Wij ook gelukkig. :)
    Ook ik ga weer ovulatietesten gebruiken, weet nog niet wanneer ik zal beginnen ermee.
    Mijn zwangerschapstest knalt nu nog.
    Succes in ieder geval

13. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik ben op vrijdag 19 oktober ons kindje verloren en gecurreteerd. Toen heb ik ongeveer een week gevloeid. Ik ben na 16 dagen (dus begin deze week) weer begonnen met ovulatietesten ik zit nu op dag 24 en heb daarstraks een knal ovutest gehad. Dus na mijn miskraam een cyclus van 38 dagen, wat voor mij redelijk normaal is, want ik zit meestal tussen de 30 en 40 dagen in. Ben er blij mee dat het zo snel weer 'normaal' is, want dan kunnen we verder.

14. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Hey marjol...
    Spannend hoor toi toi
    Voor alle meiden in hetzelfde schuitje...liefs vanuit de zon..
    Ik dacht trouwens vandaag ongi te worden na mn miskraam op 21 okt.. maar dat is dus nog niet zo...na mn ongi ga ik ook maar ovu testen doen..hebben jullie nog tips oover het merk...? Ik kan hier weinig oefenen met onze spruit op de kamer...rustige vakantie...hahaa nou dat is ook niet zo...onze uk springt uit het campingbed en gaat voortaan op zn hoofd staan met wisselen luiers...nogmaals xxx

15. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik gebruik de testen van sensitest en heb daar goede ervaring mee.
    Zeker omdat mijn cyclus nogal varieert is het voor mij heel duidelijk. Ik vind het soms ook handig als ik dingen vooruit wil plannen.

Wij hadden deze maand ook nog mazzel, want mijn man is nu net vanochtend vertrokken voor een week naar het buitenland. Dus we konden nog net op tijd aan de klus :D
    Nu maar afwachten...

16. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Hey meiden!

Ben even een weekend weg geweest. Was heerlijk.
    Had ovutesten mee en afgelopen zaterdag een knaller!
    Was er best wel blij mee.
    We hebben helaas vanwege drukte maar 1 X kunnen klussen. Dit was zaterdag ochtend... zou het kunnen?

Hoe is het verder met iedereen?

17. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Zou zeker kunnen! :)
    Ik hoop het voor je!!!
    Nou, je kunt plaatsnemen op het wachtbankje.... ;)
    Succes met wachten.

18. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Nou dames, zo te lezen is bijna iedereen nu bezig voor de volgende ronde ;)
    Wij ook, afgelopen weekend genoeg geklust. Wel adgelopen weekend in onzekerheid gezeten, weer flink last van mijn darmen gehad 4dagen achter elkaar (zonder een verklaarbare reden), erg vroeg wakker en erg honger en 2 dagen veel slijm verlies.
    Vorige week maandag was mijn laatste dag ongi dus het kan toch nog niet of wel???!?

Senna82: lekker weekendje gehad?

Wij zijn net terug van weekendje Landal en vandaag de zwaluwhoeve :)

19. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Dag dames,

Snappen jullie dit nu?
    Zaterdagavond leuke klus ;), vandaag bloedverlies (lichtjes)... eigenlijk ook al gisteren rond middernacht bij afvegen... toch maar raar.
    Heb voor deze cyclus 30 dagen gerekend, maar kan ook 28 zijn...
    Gek lijf hoor ;)
    Verklaringen zijn welkom :)

20. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    Tja wie weet.... zou super zijn innemine!

El1983: helemaal relax nu!

Ik heb nog nooit iets met ovutesten gedaan, misschien volgende maand eens proberen, tot nu toe ongeveer uitgerekend wanneer ei en dan maar om de dag klussen een weekje haha erg vervelend haha!!

Ben vorige week ook maar weer terug begonnen met foliumzuur, was er na mijn foute echo zo klaar mee dat ik meteen gestopt was en er vorige week eigenlijk ineens aan dacht haha!

Ben erg benieuwd wanneer ik ongi wordt gewoon normaal of ? Tot nu toe dag of 31, dus vanaf curretage 19 okt, zou het volgende week zijn , we shall see!

Wel leuk dat iedereen er alweer zo mee bezig is haha!
    Hopelijk snel allemaal goed nieuws en vooral blijven plaknieuws !

Deel Deze Pagina