Hoi hoi! DNA, fijn dat kleine weer mooi gegroeid is! En pak idd zoveel mogelijk je rust. 20 maart lekker lang gluren naar jullie ukkepuk, heerlijk! Kache, fijn dat ze gedraaid is zeg, houden zo! Voel je je al iets beter of nog zo beroerd? Is je dochter voor t eerst naar school nu? Spannend weer nwe periode! Hoe vindt ze het? Jolanda, goed zo fijn genieten met je zoon deze week!! He bah.... Weer ongi! Nieuwe ronde ik ga heel hard voor je duimen! Voel je een beetje aan wanneer ei eraan komt? Hier, het zijn idd waterpokken wat kleine hummie heeft, heerst op kdv, vandaag en deze week moest ze dan ook thuis blijven. Mama verplicht vrij dagje . Overlegd met HA en die deed er wat luchtig over dat bijna iedereen wel vroeger pokken heeft gehad en het heel onwaarschijnlijk is ik niet. Ik heb als puber wel bijna zeker weten gordelroos op rug gehad en dat is zelfde virus dus zou ik antistoffen moeten hebben maar weet t dus niet zeker...Ok wel wat gerust gesteld. Toen overleg met VK gehad en die vond dat ik bij twijfel toch beter maar ff kon laten prikken op antistoffen omdat een foetus onder 20 weken best heftig blijvende schade kan oplopen of zelfs erger... Nou dus toch vanmiddag maar ff geprikt en ik hoor t binnen 2 dgn. Duimduimduim dat ik lekker veel antistoffen al had en beebje veilig verder kan groeien!
Hoi meiden, Ik lees wel alle berichten, maar weinig tijd gehad om te reageren. Nu eindelijk even de rust om de laptop erbij te pakken en uitgebreid een reaktie achter te laten. Vandaag is het precies een week geleden dat onze kleine meid is geboren. Voor mijn gevoel is ze er altijd al geweest. Nog even kort mijn bevallingsverhaal. Op maandagochtend moest ik mij om half 9 melden in het ziekenhuis om ingeleid te worden. Ik kreeg eerst een ctg en werd er een balloncatheter geplaatst om de ontsluiting te stimuleren. Smiddags om half 4 viel de ballon eruit en bleek ik al 4 cm te hebben. s nachts rond half 2 werden de weeen duidelijk pijnlijker en om half 4 hield ik het niet meer qua pijn en heb ik om verdoving gevraagd die de scherpe randjes van de pijn weghaalde. De weeen begonnen toen echt door te zetten en om half 10 had ik duidelijke persdrang. Na een half uur persen kwam onze grote meid (4550 gram!) ter wereld. Toen ze op mijn buik werd gelegd kon ik niet geloven dat ze een meid was en moest twee keer goed kijken. Helaas moest ik wel gehecht worden en heb ik behoorlijk last van aambeien. Gelukkig heb ik nog tot donderdagmiddag kraamzorg van een leuke vrouw en is manlief daarna tot dinsdag vrij en dan moet ik alles alleen gaan doen. Gelukkig zijn er genoeg mensen die willen helpen als ik het vraag (maar ben niet zon hulpvrager). Ben ondanks de pijn nog steeds blij dat ik deze keer vaginaal ben bevallen. Heb sinds vandaag pas echt het gevoel dat de pijn minder wordt en dat ik wat meer kan in huis. Hoop donderdag voor het eerst na de bevalling buiten een rondje te lopen. Ga dan even bij mijn zus langs die vlak achter mij woont en als dat lukt ga ik vrijdag weer een stukje verder. Ben erg benieuwd hoe mijn conditie zal zijn. De kleine meid is rustig en makkelijk en de onze grote meid is een echte grote zus. Ben echt aan het genieten van beide meiden. Helaas loopt de borstvoeding ook deze keer niet zoals het moet en slaapt ze veel overdag en is moeilijk wakker te houden tijdens het voeden. Vandaag kreeg ze een volle fles en meteen daarna was ze echt wakker en actief, een compleet ander kind. Ik twijfelde de hele week al, maar nu was de beslissing makkelijk: geen borstvoeding meer! Heb bij de oudste nog twee maanden gekolfd, maar ga dat nu niet doen. Moet helaas weer gaan, de kleine meid wordt wakker en wil een flesje .. Tot later!
girafje, wat fijn dat je zo lekker ah genieten bent nu van je twee meiden!! meid... een goede 9 pond respect haha!! (kleine hummie was 8 pond vond ik al genoeg .) was je bij de eerste met keizersnee bevallen? Wel een heel andere ervaring dan nu he? Geniet heerlijk verder van je meisjes! Leuk om even je verhaal te lezen.
@ hummie: eerste was inderdaad een keizersnee ivm stuitligging. Ben blij dat ik beide bevallingen heb mogen doen, want beide manieren zijn mooi/bijzonder geweest.
yessssss!! uitslag bloedprikken is binnen... ik heb genoeg antistoffen tegen het waterpokken virus, dus geen zorgen voor buikbeeb pfffff, blij!!! girafje, bijzonder dat je het allebei hebt meegemaakt en ook de 'oerkrachten' van het naturrlijk bevallen!
@ Hummie: he, wat een opluchting ! Fijn dat er dus geen reden voor zorgen is. Is kleine hummie er erg ziek van? Vind waterpokken altijd zo'n rotziekte, met al die jeuk enzo... Blij dat mijn kids het gehad hebben (jammer alleen van de littekentjes ). @ Girafje: zo, dat is een flinke meid ! Ik kan me voorstellen dat je toch blij bent dat je nu het natuurlijke proces hebt kunnen ervaren, het is toch iets bijzonders die oerkrachten... Hopelijk valt het herstel ook erg mee (en oh, die aambeien, had ik ook enorm last van na mijn 1e, 10 x erger dan hechtingen...) en ben je snel (pijnvrij) op de been. @ Jolan0: nee, dame is niet ingedaald, maar dat hebben nr 1 en nr 2 ook nooit gedaan (en wel netjes in hoofdligging geboren), dus ben niet zo bang dat ze nog terugdraait. @ hier: druk met nesteldrang en lijstjes , de 37 wkn komen in zicht, dan moeten dingen toch klaar zijn... Dochterlief heeft eerste schoolweek erop zitten, valt niet tegen. Ze lijkt al meteen zo veel ouder en wijzer! Ze vindt het leuk, maar zijn natuurlijk wel veel indrukken en vermoeiend. Kwestie van wennen, he?
Girafje: Hoe gaat het ermee? En met de kleine meid? Wel hulp (durven) vragen hoor, het is fijn om deze tijd even vertroeteld te worden. En dan kan je een beetje bijtanken voor straks als je er alleen voor staat. Hoe vind je dochter het nu ze een grote zus is geworden? Leuk hoor! Geniet ervan! En dat je geen bv geeft is niet erg hoor. Het is fijn dat je voor jezelf een beslissing daarin hebt gemaakt. En als het niet lukt en je er niet goed bij voelt is het ook niet leuk voor jou om te doen. Hummie: gelukkig! Dat is toch een gerustselling! Is je dochter weer opgeknapt? Had ze er veel last van? Kache: hoe gaat het met je lijstjes? En je nesteldrang? Grappig dat iedere zwangere daar op een dag toch last van krijgt! En hoe gaat het deze week op school? Ja ze zijn dan opeens groot! En je zoon, gaat het daar ook goed mee op school? Hoe gaat het met de andere? Groetjes!
@Hummie, gelukkig, een zorg minder he. @girafje, Fijn dat je nu ook een natuurlijke bevalling meegemaakt hebt. Zeker bijzonder he. Tegen aambeien werkt otrivin neusspray erg goed, 2 x p.d. sprayen. Klinkt gek, maar is tip van mijn kraamverzorgster. Hier waren ze zo weg. Hier gaat het goed. Djenna blijft een kleintje, ze wil volgens mij niet boven de $ kg uitkomen. Nu 14,5 week en 3970 gram. Zal het komende week zover zijn? ze doet het super, erg vrloijk, draait sinds donderdag van de buik naar de rug en dan lachen, hihi. zo lief. Zelf heb ik flinke buikgriep gehad 4 dagen, hierdoor is de bv erg teruggelopen, we voeden nu weer af en toe bij. Nu weer goed eraan, dus hopelijk gaat de productie weer omhoog.
Kinderwens: dat is vervelend, buikgriep. Veel drinken en veel aanleggen en extra kolven, dan moet het wel weer beter gaan met de bv. (als je een kant per keer geeft, even de andere kant kolven, dan maak je een hogere productie) Genieten is het he? Zeker als ze wat steviger is en ze gaat rollen en lachen. Dan heb je echt contact! zo leuk! Genietse! groetjes!
Djenna weegt nu 4145 gram... joehoe, eindelijk boven de 4 kg. Heerlijk meisje, ze doet het zo goed. Behalve de bv dan... net bleef ze maar zeuren met bv, nu dus maar flesje. Vanavond maar weer proberen, zometeen werken.
@ kinderwens: jeeh! Boven de 4 kg, kan me voorstellen dat het als een mijlpaaltje voelt . Fijn dat ze het goed doet! @ Jolan0: dochterlief heeft het enorm naar zin op school, ze rent er letterlijk iedere dag naar toe, ha ha! Afgelopen vrijdag voor het eerst ook wat namen van kindjes van haar gehoord, denk dat ze haar draai helemaal gaat vinden. Soms thuis wel tekenen van vermoeidheid, maar zoonlief heeft ook weken nodig gehad om te wennen. Met hem gaat het trouwens ook heel goed op school, juffen zijn erg tevreden en hij heeft de toets van januari (voor zijn doen) goed gemaakt. Lijstjes zijn nog niet afgewerkt en nesteldrang is nog niet weg , maar we komen er wel. Babykamer is in ieder geval klaar voor gebruik. @ hier: baal! Vandaag op controle blijkt baby opeens dwars te liggen, dus toch weer gedraaid! Eigenwijsje zeg... Morgen afspraak bij de gyn om draaipoging te bespreken, spannend!
Kinderwens, fijn dat jullie meisje t zo goed doet! En wat bv betreft... Vooral veel aanleggen om de productie op te krikken hoor! T loopt best snel terug als je gaat bijvoeden. Maar t belangrijkste, volg je gevoel . Jolan, hoe is t met jou? Kache, fijn dat je kindjes t zo goed doen op school! En wat jammer dat eigenwijze buikbeeb toch weer gedraaid is... Hopelijk bedenkt ie zich nog ! Bijna 37 wk meis... Wat gaat t toch snel! Succes nog even met de laatste voorbereidingen en nog even genieten vh getrappel in je buik en geduw. Girafje, hoe is het met je? Hier, gisteravond 20 weken echo gehad!! Wat vond ik t spannend zeg voor die tijd pffff.... Je hoopt zo dat alles goed ontwikkeld is zover ze kunnen zien! Gelukkig kon de echoscopiste ons vertellen dat t kindje goed ontwikkeld is en mooi groeit gemiddeld qua lengte en buik/hoofdomtrek enz... Heeeeeeel opgelucht en blij waren we zeg!! Tevens kon ze ons vertellen dat kleine hummie grote zus wordt van een broertje... We krijgen een jongetje! *blijblijblij*
Hummie: gefeliciteerd meid! Met de prachtige echo! Fijn dat het goed met de kleine gaat. En wat leuk, een jongen! Geniet ervan! Kache: fijn dat je kids het naar hun zin hebben op school. Dat is toch het aller belangrijkste! En ik ben van mening, dat zolang ze voorderingen maken dat het de goede kant op gaat. Niet iedereen hoeft er professor te worden, misschien wordt je zoon straks een heel knappe vakman. Die zijn straks heel hard nodig! En ze zijn nog zo jong, het kan nog alle kanten uit! (ervaring met slechte cito's op mijn zoon zijn oude school, waar speciaal onderwijs werd voorgesteld, nu op montessorischool en het gaat heel erg goed! Maar ja, hij had het daarnaast ook niet naar zijn zin op de oude school.) Sterkte met het draaien. Ik vond het geen pretje...probeer je (hoe moeilijk ook) goed te ontspannen. En hou er rekening mee dat als het lukt, de kleine weer in de oude liggen kan gaan liggen zodra je bent opgestaan en dat je dan alles voor niets hebt doorstaan. Kinderwens: joepie 4 kilo! Netjes gedaan! En als je zelf met de bv wilt doorgaan, dan is de enige manier inderdaad veel aanleggen en of kolven en veel blijven drinken en voorzichtig zijn met bijvoeden. Maae ik snap best dat je dat doet hoor. Jou meisje is een kleintje en je wilt natuurlijk niet dat ze ook maar iets afvalt. Maar flessenvoeding is natuurlijk ook goed. En als het niet lukt, dan moet je je absoluut niet schuldig voelen hoor! Hier: gaat alles gaat z'n gangetje. Weinig nieuws te vertellen helaas.... Met de andere ook alles goed? Groetjes!
@ Kinderwens: jeeej 4kg voorbij! Gaat goed @ Kache: koppig ukje heb je daar Kan er nog gedraaid worden? @ Hummie: fijn zeg die goede echo! Dat lucht erg op he? Lekker genieten hoor En leuk dat er een jongetje bij komt! Hier: vandaag weer de tweewekelijkse echo gehad. Het heeft hier vreselijk gesneeuwd vannacht, en daardoor zijn we 3u onderweg geweest naar het ziekenhuis (normaal 30min). Daar bleek dat de gyn die de echo zou doen er niet was geraakt door de sneeuw, dus moesten ze ons ergens tussendoor nemen. Daar hebben we dus nog eens bijna 4u zitten wachten pffff. Maar het wachten werd wel beloond gelukkig. Alles gaat goed met ons meisje, ze groeit gewoon lekker door op haar eigen tempo. Het blijft een kleintje, maar we moeten ons geen zorgen maken. Ook vruchtwater is ok, niet super veel, maar ook niet te weinig. En we kregen er nog een mooie 3D echo bovenop zelfs! We hebben er echt van genoten om ons kleine meisje te bewonderen *verliefde zucht*
@ DNA: het was wat, he, al die sneeuw , maar fijn dat jullie toch alsnog je echo hebben gehad en je meisje het goed doet! @ hier: mega-eigenwijsje hier in mijn buik, vandaag bij de gyn lag ze gewoon weer met koppie naar beneden ! Afgelopen nacht dus toch spontaan zelf weer goed gedraaid (en ik had al zo'n voorgevoel, had een hele slechte nacht gehad met veel buikpijn en lompe actie in de buik) Dus nu weer gewoon rustig afwachten .
@Kache, Fijn dat jullie uk zich weer goed gedraaid is. Geniet van de laatste loodjes (ik mis het best wel)!
Hoi meiden, Wat is het rustig hier! Zijn jullie fijn aan het genieten van jullie kleintjes? Voor Kache gaat het nu echt opschieten! Gaat het allemaal goed met jullie? En met de kleintjes die al geboren zijn? En met de moeders? Hier helaas nog niks te melden. vandaag mijn nod, nog niks gezien maar ook niets wat wijst op een zwangerschap dus ik ga er vanuit dat het weer niet gelukt is.... groetjes!
hoi hoi! ja heel rustig hier Kache , hoe gaat ie? Komt heel dichtbij nu he?! Nog met koppetje naar benden? Jolan, ik hoop zo dat die knaller van een positieve test nou ook eens jouw overkomt meid!! ik duim voor je hoor!! hoe lang zijn jullie nou weer bezig na de mk? Hoe is het met de rest? Hier alles lekker. Geniet enorm van de trappeltjes van ons buikjongetje! Heb al heerlijk de eerste kleertjes geshopt . Nu ad slag met babykamertje. leuk!