Kache: van harte gefeliciteerd! Fijn dat je thuis kon bevallen, maar wel jammer dat de bevalling je erg tegen viel. Hopelijk gaat alles goed, en kunnen jullie fijn gaan genieten van jullie nieuwe dochter en zusje voor de kids! Groetjes!
Gefeliciteerd met jullie dochter, Kache! Het lange wachten eindelijk beloond. Nu heerlijk genieten van de kleine meid!
kache hoe gaat het met jou en baby, en trotse broer en zus?! ben heel benieuwd! Ik hoop dat je heerlijk ah genieten bent en bijkomen
Kache, gefeliciteerd met jullie dochter. Geniet ervan meid. Kraamweek goed gegaan? hoe is het met de andere meiden? Jolan0 nog nieuws? Hier gaat het goed, Djenna is nu 4740 gram en een heerlijk tevreden meisje. We zijn zondag geweest zwemmen, echt super leuk.
Kinderwens, wat een schatje!! En fijn dat ze t zo goed doet, geniet ze samen! Hoe is het met de rest? Hier alles goed! Flinke trapjes en gedraai in mijn buik, heerlijk! Bezig met kamertje nu en al best wat kleertjes ingeslagen haha... Lekker bezig dus!
Mijn bevallingsverhaal Donderdagavond om 20:00 uur braken heel onverwacht spontaan mijn vliezen. Gedoe, want baby niet ingedaald, dus meteen plat en meteen VK bellen. Controles waren goed, maar ik kreeg platte bedrust voorgeschreven vanwege het niet indalen. Mocht van VK alleen maar even uit bed om naast bed op po te plassen/poepen. En daar lig je dan, te wachten op weeen... Om 22:00 uur begonnen ze gelukkig spontaan, eerst licht en onregelmatig en vanaf 22:30 uur zo om de 3-5 minuten, maar nog licht. VK kwam om 23:45 uur, toen 1 cm ontsluiting en nog steeds platte bedrust. Weeen bleven komen en werden steeds wat krachtiger, maar ik had niet echt het gevoel dat het opschoot, het voelde heel anders dan bij C/E. Om 2:15 uur VK weer geweest, 3 cm ontsluiting, dat viel tegen... Hoofdje was gelukkig wel een beetje ingedaald, dus ik mocht wel weer lopen/staan als ik wilde. Maar ja, midden in nacht, ik was moe, lekker blijven liggen. Weeen werden steeds pijnlijker en moeilijker op te vangen, maar bleven om de 3-5 minuten. Rond 4:30 uur gaan plassen en toen kwamen ze opeens om de 1-2 minuten, he he, begint eindelijk ergens op te lijken. Om 5:00 uur kwam VK weer: nog steeds 3 cm ontsluiting, niets opgeschoten dus, wat een tegenvaller ! Omdat de weeen staand duidelijk heftiger waren dan liggend, wilde VK nog een uurtje staand proberen, maar anders zouden we naar ziekenhuis moeten vanwege niet-vorderende ontsluiting . Ik dacht echt, kl*te! Na 2 snelle, soepele bevallingen en dan nu dit! Maar niet lang daarna dacht ik helemaal niet meer... Na inwendig onderzoek dus staand weeen opgevangen en toen kwam ik in een enorme weeenstorm die ik gewoon nauwelijks tot niet opgevangen kreeg. Pfff, wat deed DAT zeer !! Kreeg ook al heel snel persdrang en enorme druk van onderen. Ik dacht echt dat ik gek werd. Heb de hele boel bij elkaar geschreeuwd en gekreund . Al snel was druk echt niet meer te houden en ik bleef maar schreeuwen: "Ik moet poepen! Ik moet poepen!" Om 5:55 uur begonnen met persen en om 5:59 uur is N.athalie geboren... Ik was dus in 45 minuten van 3 naar 10 cm geknald, maar heb officieel dus wel bijna 8 uur over de ontsluiting gedaan. Nee, als ik moet kiezen was dit echt mijn meest rottige en heftige (en ook langste...) bevalling. Hoewel het natuurlijk feitelijk een prima bevalling is geweest (geen enge dingen), VK noemt het een mooie, vlotte thuisbevalling , het geeft eigenlijk alleen maar aan hoe soepel en vlot mijn andere bevallingen zijn geweest (ben verwend )... Maar goed, kraamtijd is wel heel goed begonnen, want yeah, we hoefden niet naar ziekenhuis!! Wat een genot, in je eigen bed/huis kunnen blijven. Inmiddels is het BV-kwartje ook gevallen en drinkt ze nu behoorlijk goed , ze slaapt goed, gewoon in eigen bedje, huilt weinig, echt een modelbaby. Ook weer heel anders dan de kraamtijd van vorige twee, maar dan nu in positieve zin. Grote broer en zus doen het heel goed, zijn trots en lief, af en toe natuurlijk wel een moeilijk momentje (toch wennen dat baby zo vaak moet drinken en dat mama dan niet beschikbaar is...). Kraamweek is voorbij gevlogen en nu moeten we het alleen weer redden, ha ha! Ik voel me echt heel goed nu, zo'n verschil met toen ik zwanger was. Zelfs met gebroken nachten zoveel meer energie! Het gaat dus goed hier .
Kache... Blij dat je nu zo lekker kan genieten na zo'n vermoeiende bevalling.( Klinkt als mijn eerste bevalling die zo'n 20 uur duurde en met 2 uur persen.... Dan heb je ervoor idd soepele bevallingen gehad hoor!) Maar meid wat een wolk van een baby, echt een gezonde meid! En fijn thuis te bevallen, had ik ook. was je bij andere in het zh? Zo te horen ben je nu fijn aan het genieten, goedzo! Lukt t een beetje nu je alleen moet doen? Kan je man andere kids naar school brengen? Geniet lekker van je meissie!
@ Kache, zoals je het zegt; misschien niet zoals je vorige bevallingen, maar klinkt (zoals je het schrijft) nog als een voorbeeld-bevalling! Geniet lekker van jullie meisje, fijn dat ze het zo goed doet! Slaapt ze op haar eigen kamertje ook al?! Mijn kraamzorg adviseerde bij het opstarten van de BV het ledikantje op onze kamer te zetten, terwijl wij het eigenlijk gewoon in haar kamertje wilden laten.... @ Kinderwens, wat een leuke foto en een lekker meisje!!! Geniet ervan! @ Hummie, heerlijk hoor nu alles beetje klaarmaken voor de kleine! En fijn he dat getrappel? Ik denk dat ik dat heel erg ga missen straks! Hier is alles eigenlijk zo goed als klaar. Kamertje helemaal af (superblij mee!) en alles gaat voorspoedig! Ik ga over een paar weken nog lekker een paar dagen naar Lissabon met een vriendin en dan gaat de tijd toch echt wel heel snel!!!
Kache: wat een prachtige baby! Gefeliciteerd hoor! Fijn dat dat ze een grote broer en zus hebben die zo trots op haar zijn! Het is voor iedereen wennen de eerste periode, en ook de oudste 2 moeten natuurlijk aan hun nieuwe plekje als oudste en middelste wennnen, maar het lijkt me zo genieten als je dan ziet hoe ze op hun zusje reageren! Jammer dat je bevalling je zwaar viel. Maar gelukkig mochten jullie thuis blijven en is uiteindelijk alles goed gegaan! Elke bevalling is weer anders, dat zie je maar weer! Fijn dat de bv goed gaat en dat het zn zoet kindje is! En dat je je nu weer goed voelt, dat is ook helemaal super! Geniet er maar fijn van! Noorus: bij mijn zoon toendertijd adviseerde ze ook dat hij op onze slaapkamer "moest" staan. Maar toen de kraamweek over was hebben we hem al heel gauw in zijn eigen kamer gezet, omdat ik geen oog dicht kon doen. Kijk gewoon tegen die tijd waar je je prettig bij voelt. Het wiegje is zo verplaatst moet je maar denken. (voor snachts was het in het eerste begin wel makkelijk met de bv, maar omdat de bv daarna niet zo goed meer liep hadden wij de nachtvoeding al gauw vervangen voor een fles zodat ik kon kolven). Fijn dat het goed met jou een de kleine gaat. Geniet ervan! Kinderwens: wat een heerlijke lachebek is jou dochter toch! Daar word je helemaal vrolijk van! Ik vroeg me af wie is er nu van jullie als eerste is uitgerekend? Hier: eerste tekenen van ongi, dus helaas...maar verder gaat het eigenlijk wel zn gangetje. We gaan 30 april op de kinderrommelmarkt zitten, en ik ben nu wel zo ver dat we een heleboel peuterspeelgoed (zoals 3 wielertje, tractor, fietsje, kruiwagentjes, zandbak, werkbankje enz) gaan verkopen. Is een idee van mijn zoon. Hij zag zijn oude fiets staan en vroeg of hij hem mocht verkopen. Van de opbrengst gaan we een grotere nieuwe fiets kopen. Ik vind het erg moeilijk, maar aan de andere kant, weet ik soms ook niet hoe lang ik het nog wil bewaren. En tegen de tijd dat het misschien wel zo ver is, staat markplaats vast ook nog wel vol met leuke spulletjes. Groetjes!
@ Kinderwens: aaah wat is het toch een leuke meid! Word je helemaal vrolijk van, van dat lachebekkie @ Kache: heftige bevalling hoor volgens mij. Staat mij ook nog te wachten haha. En wat fijn dat je je nu zo goed voelt! Eindelijk enegie, fijn hoor! Lekker genieten van je gezinnetje @ Hummie: ook alweer 25 weken, gaat snel! Leuk he alles klaarmaken voor de kleine! @ Noorus: goh jij ook al richting de 30 weken zeg! Leuk vooruitzicht van dat reisje! @ Jolan0: zo balen Mijn duimen blijven toch gewoon doordraaien voor jullie hoor! Ik denk dat ik de volgende ben? De laatste 4 weekjes zijn ingegaan. Vanaf 1 mei eindelijk verlof, pffff ik kijk er zoooo naar uit! Zo'n stress op het werk momenteel, niet fijn. Ik ga blij zijn als ik daar even een paar maandjes niet aan hoef te denken. Verder alles goed hier. Ik begin nu wel vocht vast te houden in mijn voeten en onderbenen, auw! En mijn navel doet ook steeds zo'n pijn, volgens mij probeert ze daardoor naar buiten te kruipen haha Het begint nu echt wel spannend te worden hoor. Ik kijk er erg naar uit, maar maak me best veel zorgen om de bevalling, brrrr.
Noorus, ja heerlijk die duwtjes en trappeltjes!! Dat blijft zo bijzonder! Wat lekker dat je er nog even tussenuit gaat nu t nog lekker kan. En dat kamertje af is! Heerlijk he elke dag ff rondkijken in kamertje en snuffelen aan alle nieuwe spulletjes en kleine kleertjes! Al een eerste pakje uitgezocht voor na de geboorte? Over baby op kamer... Lekker doen wat voor jullie goed voelt . Kleine hummie heeft 6 weken in wiegje naast me gestaan was wel handig met bv en vond t heerlijk zo dicht bij ons. Toen ze wakker begon te worden van manliefs gesnurk is de naar eigen kamertje gegaan omdat ze anders elke x wou drinken werd te vermoeiend en daarna kreeg iedereen meer nachtrust . Jolan, ach wat balen meis!! Ik blijf voor je duimen! Hoe lang zijn jullie er nou mee bezig? En zouden jullie hulp willen van fertiliteit arts oid als je te lang vind duren? Lijkt me idd wel ff slikken om die spulletjes die je bewaard had weg te doen maar idd er is zo weer wat gehaald indien nodig! Knuf voor jou meis! DNA! Wat gaat t snel nu... Ja jij bent nu de eerste he! Spannend hoor. Fijn dat je bijna verlof hebt... Die laatste weekjes zoveel mogelijk rust pakken hoor! Wil je thuis of in zh bevallen?
@ Hummie: ik ga in het zh bevallen. Hier in België is dat eigenlijk standaard, je hebt hier niet veel vrouwen die thuis bevallen.
@Kache' Klinkt inderdaad best goed die bevalling, maar kan me voorstellen dat je door de andere 'makkelijkere' bevallingen deze minder prettig voelt. Maar wat een schatje.. heerlijk. @DNA; spannend, de laatste weekjes. Geniet van je verlof. Hier gaat alles goed. Djenna gisteren 5 maanden en ze woog 4,9 kg, super he. Ze heeft gister ook voor de eerste keer groente gehad, eerst trok ze een gek gezicht, maar daarna lekker smikkelen. Zo heerlijk. Laatste voeding zijn we nu ook naar voren aan het schuiven, dus kunnen we zelf ook optijd in bed. Dat scheelt als je een goed aantal uren kunt slapen. Vanmorgen werd ze om 7 uur wakker, heerlijk.
Dna, o je komt uit belgie... ja NL is een bijzonder land dat dat nog thuis kan wat dat aan gaat! Je welverdiende verlof nu meid... Heerlijk, nu goed je rust pakken! bijna 38 weken, tjonge best laat voor verlof he? Gaat t nog goed of ben je t al zat die dikke buik? kinderwens, fijn dat djenna weer zo goed is gegroeid! en ja een beetje kunnen doorslapen word je een veel vrolijker mens van! hier alles goed! deze week 2 testen in ziekenhuis. eerste is suikertest omdat kleine hummie met 39 weken al best groot was bij geboorte (8 pond 52 cm), net boven de norm, gaan ze voor zekerheid nu checken op zwangerschapssuiker. tweede is rhesus negatief factor C in mijn bloed welke ervoor kan zorgen dat ik antistoffen kan ga vormen en de baby bloedarmoede kan krijgen. Dus voor de zekerheid nu checken. Hopelijk alles goed!
DNA, hoe gaat ie meis?? Wat spannend nu komt t echt dichtbij he? Ik spiek elke dag even hier of er al iets gaande is (ik VDB bevallen met precies 39 wk dus dat is bijna voor je). Kache, nog zo aan het genieten vanje meissie en andere kids? Gaat t goed en Ben je beetje bijgekomen van zware bevalling? Rest Vd meiden hoe gaat ie? Hier alles goed maar erg druk op t moment, ik met babykamer en vriendlief met buitenkant huis. Hakt er op t moment wel in pffff... Maar dan is t maar weer klaar allemaal! En babykamer is natuurlijk erg leuk nu t bijna af is, alleen nog behangen en laminaatje erin dan kan ik gaan inrichten ! Suikertest wad gelukkig goed, normale waarden , blij! Andere testuitslag hoor ik ook gauw maar verwacht ik ook geen gekkigheid van. Kunnen we vakantie boeken voor eind mei!! Heerlijk er nog even uit met z'n drietjes !
Hi allen, Leuk om jullie verhalen weer eens te lezen. Inmiddels groeit iedereen goed zo te lezen en zijn er weer een paar meiden met verlof Onze laatste vakantie samen hebben we net achter de rug, 2 weken Spanje. Gisteren de 20 weken echo, om voor mijn gevoel bevestigd te krijgen dat het een jochie is. Alle medische controles kwamen voorbij en alles in orde. Pffff. En de hele tijd maar springen en draaien hihi. Nou, ondertussen hield de baby constant de benen maar bij elkaar. Ik dacht echt: Zo is onze tijd om en weten we het geslacht nog niet! Uiteindelijk, ja hoor de beentjes wat uit elkaar. Zegt de echoscopiste: En als je hier goed kijkt (zoomt in) zie je drie witte streepjes. Gefeliciteerd, het is een meisje! Waaaaaaat!!! Ik barstte meteen in huilen en lachen tegelijk van ontlading. Wat heeft mijn gevoel het fout gehad zeg! Dacht echt dat het een jochie was, en met mij de hele wereld. Slechts 1 collega zei een meid. We zijn echt helemaal superblij en trots en het is dat vandaag alle winkels dicht zijn, maar morgen ga ik mijn eerste aankoop voor de baby halen in de stad en die zal lekker ROZE worden. JOEHOE! Succes weer allemaal met de zwangerschap en shoppen en kwaaltjes en bevallen Liefs, aanstaande mama van een dochtertje
@ Kruimel: wat fijn dat alles goed gaat! En een meisje, super leuk! Gefeliciteerd hoor! @ Hummie: leuk zeg, babykamer inrichten. En een lekkere vakantie in het vooruitzicht, heerlijk Hier alles nog rustig helaas. Zondagavond heb ik even wat oefenweeën gehad, maar daar is het bij gebleven. Afgelopen maandag bij de gyn geweest. Hij zei dat er al vanalles aan het gebeuren is daarbinnen. Mijn bmm is nog maar 0,7cm lang, en ik had al een heel klein beetje ontsluiting. Ze ligt ook al helemaal ingedaald. Het kan voor elk moment zijn, maar ze kan evengoed nog 2 weken op zich laten wachten. Pfff ik vind het niks hoor die onzekerheid over wanneer gaat er wat gebeuren haha Ik wil nu echt mijn meisje kunnen knuffelen enzo. Ben het zwanger zijn op zich nog niet beu, en heb ook niet zo veel last van mijn buik die in de weg zit ofzo, maar het wordt nu toch echt wel tijd.
Hallo allemaal, Kinderwens: Hoe gaat het met de hapjes echt eten? Vind ze het lekker? Wat gaat het snel he? Fijn dat je nu een paar uurtjes meer kunt slapen! DNA: ik zie dat het in Belgie normaal is om in het zh te bevallen. Als je net als hier de keus zou hebben, zou je dan ook naar het zh gaan? Hebben ze daar ook zoiets als kraamhotels waar je kan bevallen? Zie je op tegen de bevalling? Het gaat nu echt opschieten! Ik ben benieuwd hoor! Zijn jullie helemaal klaar ervoor? Spannend he allemaal?! Ik wens je een goede bevalling toe! En daarna kan je eindelijk heerlijk gaan knuffelen! Kruimel: Gefeliciteerd met jullie mooie echo! En een meisje! Ha ha al een beetje aan het idee gewent? Ik ben benieuwd wat voor moois je allemaal gaat kopen vandaag! Zo leuk die voorpret! Geniet ervan! Hebben jullie een fijne vakantie gehad? Voelde vast extra bijzonder zo met zn tweetjes? Hummie: fijn dat de suikertest goed was! En heb je de andere uitslagen inmiddels al binnen? Hopelijk zijn die ook allemaal goed. En is de babykamer af? Leuk hoor! En ook nog even lekker weg maar dan met zn drieen. Geniet ervan! Kache: Hoe is het met jou? en met je gezin? Heb je je bevalling al een klein beetje een plekje kunnen geven? Ik hoop dat allesgoed gaat en dat jullie heerlijk volop aan het genieten zijn! Hier: laatse paar dagen van de vakantie. We hebben lekker rustig aan gedaan. Verder eigenlijk weinig nieuws. Nou meiden, ik ben benieuwd naar de nieuwe pas geboren babyfoto's! Spannende tijd voor een paar van jullie! Groetjes!