Miskraam in rond Januari 2012! Hopelijk snel weer zwanger...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kinderwens2012, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ alle nieuwe meiden: welkom en sterkte. Wat ontzettend jammer en verdrietig dat jullie je hier kunnen aansluiten. :(

@ FBdB: oh nee! Meid, wat ontzettend jammer. Nu komt er heel wat op je af, lijkt me met MMM. Heel veel succes daarmee!

@ DNA: heel veel sterkte morgen, wat fijn dat je nu een dokter hebt gevonden die echt luistert en gewoon iets doet. Dan kun je eindelijk gaan beginnen met afsluiten.

@ mbeekje: he, wat vervelend dat het nog zo 'rommelt' in je lijf en het niet gewoon 'klaar en normaal' is nu. Hopelijk snel wat meer rust in de hormoonhuishouding en in je lijf!

@ hier: ik zit mezelf knettergek te maken :(
    Als dag van miskraam 1e cyclusdag is, dan is vandaag voor mij dag 24 en... ik heb zwangerschapskwaaltjes. Wat niet zou moeten, want we hebben condooms gebruikt (willen nog even wachten), maar ik voel echt dingen.
    Opgeblazen buik, snel verzadigd, koffie smaakt helemaal niet meer, veel lucht in buik, obstipatie, veel slijmerige afscheiding, gevoelige tepels, moe, snel een kortademig gevoel, vaak kleine beetje plassen en vooral ook sinds gistermiddag misselijk met regelmatig kokhalzen en wat spugen. Vooral dat laatste maakt me erg van slag en erg onzeker. Het voelt heel anders dan 'gewone' misselijkheid en is identiek aan mijn ''vertrouwde" zwangerschapsmisselijkheid. :$ Neem daarbij dat ik de laatste 2 zwangerschappen al vroeg allerlei kwaaltjes heb gekregen (bij dochter een week na ei al misselijk, moe, huilerig etc).

En dan ben ik toch lichtelijk in paniek: het zal toch niet!? Je zal toch niet nog een keer ondanks anticonceptie zwanger zijn?
    Ik vind het wel erg heftig voor een eisprong (die ik eigenlijk nog nooit gevoeld heb) of PMS (dat normaal anders voelt bij mij). :(:(

De tijd zal het natuurlijk uitwijzen, maar ik zie op tegen weer lange, lange week (of nog langer) die spanning en onzekerheid. En misschien beeld ik het me maar allemaal weer in?? (maar ja, dat dacht ik een maand geleden ook toen ik mijn spiraal nog had, en toen had mijn gevoel toen ook gelijk!)
    AAAARRRGGGHHH!!!

2. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Sow ff bijlezen... wat is er veel gekletst!

@Tulip
    Zeker ben je welkom! Etg vers bij jou nog he... Hopelijk kun je het een plekje geven! Ik had in het begin ook dat ik nog niet aan een nieuwe zwangerschap moest denken, maar een week later kwam dat wel weer.

Ik had ook verwacht dat ik er makkelijker mee om kon gaan, maar het is moeilijker dan ik dacht.

Goede reactie:
    volgens mij wordt je nog altijd zwanger tussen je benen en niet tussen je oren.
    Dat is het eerste wat iedereen zegt he... als ze horen dat je temp. of ovu testen doet...
    Laat ze maar lullen... je blijft er toch mee bezig, hou dan ook!

@Kache
    Had ik toen ook ja, maar dat waren de oppas kindjes! Daar geniet ik nu extra van! Je beseft steeds meer dat een kindje echt een wonder is!
    oh oh.. kwaaltjes... spannend! Het klinkt helemaal als een zwangerschap, maar je lichaam kan je tot 6 weken na de MK voor de gek houden he! Afwachten... we wachten in spanning mee!

@Jolan0
    Het is inderdaad dat je al zo'n mooi toekomstbeeld gevormd hebt en dat ineens helemaal wegvalt. Echt vreselijk!

@Shandy
    Ow meid, wat heftig, 2 x in zo'n korte tijd! Veel sterkte hiermee!

@Spring
    Spannend, hopelijk zeggen ze donderdag bij de controle dat je weer zwanger bent!

@Mbeekje
    Ik ken je gevoel, je wilt het afsluiten, maar het lukt niet.
    Ik heb dat met de buikpijn ook, het lukt me gewoon niet. Ik blijf
    ermee bezig.

@DNA86
    ow wat fijn dat je morgen bij een andere gyn mag komen. Hopelijk kunnen ze je meer duidelijkheid geven.

Ik lees dat je vanmiddag geweest bent, wat fijn dat je morgen al geholpen kunt worden.
    Veel succes en sterkte...

@Angel2
    We weten wat je voelt, klets hier mee, dat zal je goed doen.
    Doe eerst een zw.test om te kijken of het HCG uit je lichaam is, maar houd er rekening mee dat de ovu testen je nu ook nog voor de gek kunnen houden.
    Ik ben 10 dagen na de MK begonnen met ovu testen, 3 x gedaan, maar ben er even mee gestopt. Het voelt bij mij niet goed, wil eerst ff alles afsluiten en een plekje geven. Daarnaast heb ik nog erge buikpijn en 'klus' ik nu ff niet... na mijn menstruatie ga ik weer volop aan de slag met de ovu testen.

Sterkte de komende tijd!

@MamaVanSimone
    Veel sterkte met dit verlies. Ik kan me die 'opluchting' wel een beetje voorstellen, maar het blijft moeilijk.

@Kelly001
    Ik heb op 21-1-2012 een curretage gehad en op 31-1-2012 heb ik getest en was de zw.test negatief.

@FBdB
    Ach meid, balen zeg....Kan me voorstellen als je allemaal die tekenen hebt, dat je dan een 'goed' gevoel krijgt. Jammer dat het niet zo is... Hopelijk kan de gyn je goed helpen, ik wens je veel sterkte.

@Pien72
    Zo herkenbaar je verhaal... 180 graden draait alles weer om!
    Van zo gelukkig naar zo verdrietig!

@HIER
    Poeh dames, een heel verhaal hierboven!
    Zelf ben ik er nog steeds niet goed aan, ik heb nog steeds buikpijn. Vanochtend hebben ze via een uitwendige echo mijn hele buik gecontroleerd, alles goed! Vanmiddag 'weer' een inwendige echo (dat vind ik toch echt zo vreselijk he... nu de 6e x in 1 maand), ook daar zal alles goed uit, alleen konden ze weer mijn eierstokken niet zien/vinden. Ze houden het op een irritatie/kneuzing van de baarmoeder en dit moet toch binnen een aantal weken wegtrekken.
    Ik moet over 1 maand weer terug komen!

Zondag goed met mijn man gepraat, beide waren we erg geirriteerd de laatste tijd. Ik omdat hij niet vroeg hoe het met me ging of me knuffelde als ik het moeilijk had. Hij omdat hij het wil afsluiten en het niet lukt omdat ik er nog zoveel mee bezig ben.
    We hebben besloten om het nu samen af te sluiten en er niet meer te veel mee bezig te zijn. Maar vooral positief vooruit te kijken.

Ook gaf hij aan dat hij het vervelend vindt dat iedereen alleen maar vroeg hoe het me mij gaat en niet hoe het met hem gaat!
    Kan ik me goed voorstellen eigenlijk... hij heeft het ook moeilijk!
    Iemand hier ook ervaring mee?

Ow dames, ik hoop zo dat we snel genoeg allemaal met bolle buikjes rondlopen en daarna kunnen genieten van geweldige wondertjes!

3. tante m

tante m Lid

4 sep 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    4 jan MK, 18 jan curretage.
    cyclus hiervoor was 100 dgn en daarna in de 60 dagen een positieve test dus ben benieuwd wat mn lichaam nu gaat doen.
    tot nu toe gaat alles volgens plan, zijn wel weer aan het proberen zwanger te raken.

voor nu; 18 jan curretage (1e dag) GELUKT
    2 feb ei (klopt bij een cycL van 28 dgn) GELUKT
    15 feb dus of ongi of positieve test???

als dat niet geval is moet ik z'huis bellen voor afspraak om te kijken waarom mn cylcus steeds zo lang is...

spannend!!!!!

4. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    dna: goed dat je een andere gyn hebt bezocht. Ik wil je heel veel sterkte wensen vandaag, want als het moment daar is valt het toch erg zwaar. maar als straks alles achter de rug is en je bent een week of 2 verder zal je zien dat het steeds ietsje beter met je gaat.

vlinders, tante m en andere nieuwe dames: welkom en heel veel sterkte toegewenst met het verdriet...

FBdb: dat is niet leuk, die pijn! Je hoort het van meerdere dat de eerste keer menstruatie zwaarder en pijnlijker is. Als mijn cyclus weer normaal zou zijn dan zou ik het vandaag moeten worden, maar voel nog niks....ben benieuwd....(maar hou er ernstig rekening mee dat het gewoon wat langer kan duren voor het op gang komt, maar hoop natuurlijk op iets anders)
    Fijn dat je een lieve gyn hebt waar je je goed bij voelt, dat is erg belangrijk! Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!

Kache: wat een onzekerheid! Maar weet wat je bedoeld. Hier hopen we wel op een zwangerschap, maar zelf heb ik het idee dat m'n lichaam gewoon nog niet de oude is. Als ik ongi wordt zie ik dat gewoon als afsluiting en nieuwe start. Bij jou ligt het natuurlijk wel iets anders omdat jullie iets anders besloten hebben. Maar misschien zijn het bij jou ook gewoon nog alle hormonen die in de war zijn?

zo kinderwens: wat een lange mail! Gezellig hoor!Wel vervelend dat je nog steeds buikpijn hebt. Wordt het wel iets minder?

Tante m: dat zijn inderdaad lange dagen! Lijkt me dat je daar ook onzeker van wordt! zou prachtig zijn als je de 15de een +test hebt! Maar anders kan de gyn misschien wel wat meer duidelijkheid geven wat er eventueel aan de hand kan zijn. Sterkte!

En hier, probeer druk met vanalles bezig te zijn om niet steeds hiermee bezig te zijn. Als mijn cyclus direct normaal zou zijn (normaal altijd rond de 28 dagen) zou ik vandaag of in elk geval deze week ongi moeten worden. Ik voel niks, dus denk ook wel dat dat (helaas) gaat gebeuren. Maar probeer het als een mooie schoonmaak te zien en ga er dan met frisse moed weer tegen aan!

Groetjes!

5. tulip

tulip Niet meer actief

kache, zijn de verschijnselen al minder??

kinderwens, mijn man vind het ook allemaal moeilijk. Ik merk dat hij er minder moeite mee heeft wat er gebeurd is dan ik. Hij vind het wel erg, maar ik denk dat hij het in dit stadium nog niet echt als kindje gezien heeft en ik wel. Maar we hebben het er samen wel goed over.

jolan, mooi dat je het zo kunt zien, toch hoop ik voor je dat je niet meer ongesteld wordt;)

Hier is het qua cyclussen juist ons probleem om vlot zwanger te worden, die wisselen echt heel erg.

6. hipperdepip

8 feb 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij hebben in december te horen gekregen dat het hartje van ons kindje niet klopte. We waren toen 10 wkn en het hartje was met 8 wkn en 4 dgn al gestopt. Het was ook maar een heel klein vruchtje, die helemaal ineens was gekrompen. Het deed echt veel zeer omdat we het totaal niet aan zagen komen. Ik heb op 21 december een curretage laten doen omdat ik niet wilde wachten tot het mis zou gaan. De operatie ging helemaal goed. Eenmaal thuis gekomen hebben we een mooi doosje gemaakt met alle echo's en een knuffeltje (wat we hadden gekregen van de vk) dat bewaren we, ook hebben we met kerstavond een kaarsje aangestoken in de kerk samen met de overgrootouders. En zo hebben we het goed afgesloten. Ik heb 22 januari mijn menstruatie gehad. Voor zover ik het dat kon noemen heb maar 2 dgn een klein beetje bloedverlies gehad.. Gelukkig had ik op 1 februari een afpsraak met de gyn. dus dan kon ik het nog even navragen.. Die kwam tijdens de echo erachter dat ik een kyste in mijn baarmoeder heb.. Hellup!!:$ Ik dacht echt wat is dat? en wat nu? Maar dat kan dus blijkbaar altijd gebeuren staat los van de miskraam en de curretage. Dat verklaarde wel dat de menstruatie zo weinig was, en niet goed had doorgezet. Maar voor de toekomst maakte het niet uit. Het zou er bij de volgende menstruatie wel uitkomen.. Ik denk.. ja hoi! Wij willen weer gaan beginnen! Maar ook dat is geen probleem.. De kyste heeft geen invloed op een volgende zwangerschap, en kan ook geen miskraam veroorzaken. Het is eigenlijk gewoon een oud eitje... En daar komt dan gewoon weer een nieuwe bij. Inmiddels zitten we rond de vruchtbare dagen (zo ongeveer dan, want het nadeel van een kyste is dus dat je je vruchtbare dagen niet kan berekenen) en rond 23 februari kunnen we weer gaan testen!!! Spannend dus.. en zeker ook omdat we (vooral ik) bang zijn dat het weer mis kan gaan.. Maarrrrr daar gaan we maar niet vanuit...:)

Voor iedereen die een miskraam heeft gehad, hoe moeilijk en pijnlijk het ook is.. Het is een ongezond vruchtje geweest, en het is misgegaan bij de bevruchting (in 99% van de gevallen) dus het is niet jouw schuld.. ook al heb je veel zware dingen getild, of stress/ruzie gehad. Probeer het een plekje te geven...

Forever in our heart.. Friemeltje...

7. kalli

kalli Niet meer actief

@Kinderwens: Hier hebben we iets soortgelijks gehad, mijn man begreep maar niet dat ik het nog steeds niet afgesloten had, maar helaas heb je geen aan/uit knopje en kun je het pas afsluiten op het moment dat je daar klaar voor bent. Bij de een duurt dat gewoon langer dan bij de ander. Daarbij heeft het kindje wel in jouw lijf gezeten, dus jij hebt bol gestaan van de hormonen, ook die kennen geen reset-knopje. Ik merk dat ik het nu, na twee maanden, wel heb kunnen afsluiten en dat ik weer met de toekomst bezig kan. Ik hoop dat ook jij er een plaatsje voor kunt vinden, maar forceer het niet, het vindt je anders toch wel weer...

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Kinderwens: he bah, wat balen dat je nog steeds buikpijn hebt en je maar blijft 'leuren' naar gyn/echo, zonder dat het echt iets verbeterd heeft nu. Ik hoop dat je er snel vanaf bent, zodat het ook beter zal lukken om het een plaatsje te geven.
    Fijn dat je een goed gesprek met manlief hebt kunnen hebben en gevoelens uitgesproken zijn. Sterkte!

@ Hier: pffff. :(
    Gisteren de hele dag misselijk geweest, gekokhalst, gespuugd. Maar wel honger en met redelijk smaak eten, al zat ik snel vol.
    Vandaag op mijn knieen naast WC de dag weer spugend begonnen. Naast wat ik al had, nu ook vage ongikrampjes in onderbuik, soms trekkend gevoel in onderrug en huilerig. De kinderen zijn een handvol vandaag en ik kan niets hebben, heb al onpedagogisch geschreeuwd :).
    Loop nu vaak naar WC om te kijken of bloed komt, maar tot op heden gewoon veel helder slijm.
    Mijn gedachten blijven maar in cirkeltje draaien: voel me zwanger, tja maar dat kan toch eigenlijk niet, maar toch voel ik het! Dit cirkeltje heb ik ook een lange, slopende week gedraaid vorige maand voor ik eindelijk een test heb gedaan (toen spiraal dus nog had). En toen had mijn gevoel het dus ook bij het juiste eind, dus waarom nu dan niet??

Heb normaal wel 2-3 dagen van tevoren PMS-klachten, maar heel anders dan dit en dan zou dit wel heel, heel heftig zijn. ;) (maar ja, heb natuurlijk ook nog nooit PMS na een miskraam gehad, dus who knows??)

Zal proberen te wachten tot cyclusdag 30 (maandag) voor ik ga testen (als er geen bloed komt natuurlijk), maar ik vraag me af of ik dat wel volhoud?? :)

9. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    kache: wanneer verwachtte je je menstruatie?
    Niet leuk zo, maar misschien heb je wel een virus want om mij heen hoor ik dat er meer aan het spugen zijn.
    En ja kan er natuurlijk ook eerder een testje tegen aan gooien, misschien geeft het je iets meer rust?
    Ik zou nu ook ongeveer ongi moeten worden, maar voel niks. Ook geen zwangerschapsverschijnselen (ik heb nooit hoeven te spugen gelukkig). Maar ben wel bezig met dezelfde vraag, zou ik zwanger kunnen zijn? Wanneer wil ik gaan testen? Wetende dat het ook nog gemakkelijk 2 weken op zich kan laten wachten....
    Sterkte met afwachten! En een keertje onpedagogisch schreeuwen krijgen ze gelukkig niks van, en daarna gewoon extra met ze knuffelen maar het weer helemaal goed.

10. kalli

kalli Niet meer actief

@Kache: Heb jij na je mk getest of jouw heg wel omlaag is gegaan? Het komt namelijk weleens voor dat die nog lang hoog blijft en daar kun je dan heel ziek van zijn. Ik geloof dat er ergens een topic is dat hierover gaat, ik zal eens even voor je kijken...

11. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    Hallo allemaal. Bedankt voor jullie steun, doet me goed! Ik ben alweer thuis. De curettage is goed gegaan, en het viel me heel goed mee. Ik was snel weer helemaal wakker, en kon al snel iets eten en naar de wc, dus ik mocht om half 2 al naar huis. Ik heb nog wel een beetje kramp en bloedverlies, maar dat komt helemaal goed. Ik moet nu een maandje aan de pil, en over en maand terug voor controle. Daarna kunnen we er hopelijk op het gemak weer voor gaan :)

12. kalli

kalli Niet meer actief

@DNA86: Het lijkt me heel dubbel, maar het is goed te horen dat alles vlot gegaan is. Veel sterkte met de verwerking!

13. tulip

tulip Niet meer actief

dna, gelukkig is het goed gegaan, veel sterkte nog!! Waarom moet je nog een maandje aan de pil als ik vragen mag??

14. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    @ tulip: De dokter vond het beter dat ik niet meteen terug zwanger raak, en misschien ook voor de hormonen ofzo? Dat weet ik niet precies. Maar we willen sowieso mijn lichaam nog even de tijd geven om bij te komen voor we er opnieuw voor gaan, dus ik vind het niet zo heel erg, het is maar 3 weekjes.

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Lief dat je meedenkt, maar toen ik mijn eerste echo (ivm zwanger bij spiraal) kreeg was mijn HCG slechts 28, 4 dagen later kwam de miskraam en 4 dagen daarna op controle bij gyn was HCG nagenoeg 0 (ze heeft het wel gezegd, ik geloof 0,1 of zo??) en zag baarmoeder schoon uit. Dat was dus 3 weken geleden, dus mk was lichamelijk echt, echt klaar.

Tja, een virusje dat kan natuurlijk altijd ;). Maar deze misselijkheid en op deze manier spugen (komt meestal vrij weinig eten mee, vooral maagzuur/slijm) heb ik slechts 2 keer meegemaakt en beide keren was ik zwanger. Het voelt gewoon heel anders dan 'gewone' misselijkheid.

Ik verwacht mijn menstruatie eigenlijk nog niet :(, op zijn vroegst dit weekend, daarom wil ik eigenlijk ook nog niet testen, maar ik heb natuurlijk geen idee wanneer ei is geweest/komt. En omdat ik niet actief bezig ben/was met zwanger worden is het al bijna 2 jaar geleden dat ik het bijgehouden heb. Ik was altijd ongeveer 1 keer per maand en nooit rare dingen gevoeld (tot begin dit jaar), dus tja... Of het nu 25 of 35 dagen is, geen idee...

Wellicht is de PMS gewoon heel heftig nu, net zoals een eerste menstruatie heel heftig kan zijn :(.

@ DNA: fijn dat je weer thuis bent en het is meegevallen! Veel sterkte met het herstel.

16. tulip

tulip Niet meer actief

kache, nou het blijft wel heel spannend voor je.

dna, ah op die manier, was even nieuwsgierig.

17. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    @Jolan0 Volgens de gyn was het mijn eerste menstruatie weer, heel snel achter de mk aan... alleen erg lang en hevig dat ik medicatie moest hebben

@FdBd Het bloeden is maandag ochtend weer gestopt en tot hop heden is het er niet zeer geweest. Heel erg vreemd heb nu volgensmij vruchtbaarslijm, dat zou wel heel erg gunstig zijn (a)
    Wat vervelend dat ongie bent geworden.. :( en nu het traject in gaat

@DNA Gelukkig dat de curretage goed is gegaan. Maar toch .. Hoop dat de tijd voor je snel gaat en snel weer verder kunt gaan voor een gezonde plak beeb ;) Dat geldt natuurlijk voor iedereen hier ;)

18. Kruimel1

Kruimel1 Actief lid

3 dec 2011
    203
    0
    16
    @dna: Hoop dat je weer gauw opknapt! Sterkte.

Hier iedere dag met ovutesten in de weer zonder resultaat nog :-/

19. tulip

tulip Niet meer actief

kruimel, hmm jammer, hiervoor was je cyclus best netjes. Iig tegenover die van mij, wij kunnen geen ovutestjes doen als we er voor gaan, wij moeten op zeker spelen:p

Deel Deze Pagina