Ik ben nog niet weer ongesteld geweest dus is allemaal ff afwachten , en vind het zelf soms ook lastig hoor, want was de eerste x dat we aan een kindje begonnen dus alles is ook nieuw en zo
Wij hebben deze maand niet specifiek geprobeerd om zwanger te raken, maar we hebben ook niets tegen gehouden. Mijn voornaamste zorg was mijn menstruatie na de miskraam. We gaan het deze maand wel weer proberen.
Hey meiden, Jeetje wat veel meiden hier zeg! Wil even zeggen dat ik het verschrikkelijk vind allemaal. Wij hebben ook een miskraam gehad. Vorige week een echo gehad, kindje was gestopt met groeien met 7 weken. Donderdag aan de cytotec begonnen en voor mijn gevoel wel echt heel het vruchtzakje verloren, maar ik blijf nu toch wel erg bloeden. Soms is het heel weinig en dan ineens krijg ik toch weer buikpijn en wordt het bloeden weer versterkt. Dit is voor ons de tweede miskraam. Ik vind het allemaal heel moeilijk hoor. We hebben gelukkig al een mooi meisje mogen krijgen, maar de wens voor een tweede kindje is wel heel groot. We wachten sowieso een cyclus af dit keer. Sterkte meiden allemaal!
@banjabes Ik heb van 4 op 5 januari cytotec gebruikt. Ik heb ook heel erg gebloed tot bijna flauwvallen aan toe. Ik heb nu nog steeds dat ik denk oh het bloeden is over en zo begint het weer. Heel raar is dat. Hoop voor je dat het snel over is! Het is niet niets dat het de 2de keer is en erg moeilijk. Je wilt zo graag dat je wens uit komt. Ik hoop dat je nadat je een cyclus hebt gewacht snel een mooi klein gezond wondertje in je hebt groeien!
Helaas mag ik me hier ook melden. Vorige week donderdag een miskraam gehad op 6,5 week. Gelukkig heeft mijn lichaam het in 2 dagen zelf helemaal opgeruimd. Vandaag heb ik nog een echo gehad om te controleren of het allemaal schoon was. De vk gaf aan dat de baarmoeder alweer aan het opbouwen is voor een nieuwe cyclus. Kortom, we gaan weer met goede moed verder , ben heel benieuwd hoe snel alles weer op gang komt. Ik doe verder niet aan testen of temperaturen. Ik weet altijd precies wanneer mijn ovulatie is, omdat ik dan een kleine bloeding heb, onhandig maar soms dus ook wl makkelijk. Leuk en fijn om iedereen hier een beetje te volgen die in hetzelfde schuitje zit, het jaar nieuwe jaar begon zo goed....
hallo allemaal, Ik wil graag met jullie mee schrijven als het mag. Ik heb vandaag precies 2 weken geleden een curretage gehad. Ik was 9 weken en 4 dagen. We hadden het hartje al 2x goed gezien en het groeide goed alleen verlor ik al van voor de kerst bloed. Gisteren de uitslag gekregen en ze dachten dat ik Mola had, maar gelukkig is dat niet zo! Een hele opluchting! Wel kreeg ik de bevestiging dat het om een tweeling ging... Lichamelijk gaat het gelukkig wel weer, maar emotioneel heb ik het af en toe erg moeilijk. Wij hebben wel een zoon van 5 en dat maakt het wel wat gemakkelijker. Maar we zouden zo graag een broertje of zusje voor hem erbij willen krijgen! Wij mogen van de gyn het gelijk weer gaan proberen. Ik wil nu nog geen testen en temp gebruiken, kan ik even niet opbrengen, maar als het straks (misschien na mijn menstruatie) weer wat verder is wil ik het wel gebruiken. Heel veel sterkte allemaal! Maar wel fijn om dit zo met elkaar te delen. groetjes!
@Sannez, wat balen om te horen. Wel goed om te horen dat je baarmoeder alweer aan het opbouwen is voor een nieuwe cyclus. Ja het nieuwe jaar begon bij ons ook zo mooi! 30 december, 1 dag voor mijn verjaardag kregen we het goede nieuws. 1,5 week hebben we in vreugde geleefd en daarna 1,5 week in onzekerheid. Nu leven we in verdriet.... Hoe voel jij je nu? @Jolan0, tuurlijk mag je mee schrijven. Het is wel fijn om er met andere over te praten. Wat erg om te horen dat het bij zoveel fout gaat. Maar goed dat er ook bij heel veel goed gaat! Deze maand lekker rustig aan en gewoon genieten met je man/vriend. Ik kan het me goed voorstellen dat je het nu niet kunt opbrengen. Sterkte allemaal en ik hoop dat we snel goed nieuws met elkaar kunnen delen! Liefs...
@Kinderwens2012 ik wist het pas op 8 januari, omdat ik daarvoor op wintersport was en er eigenlijk niet helemaal op gerekend had. Vanaf 11 januari begon ik helaas al bruin bloed te verliezen en sindsdien continue het idee gehad dat het niet goed was, gek hè? Toen het echt begon te bloeden en ineens al mijn klachten verdwenen was ik ergens ook wel opgelucht, omdat ik nu wist wat het was. Ik ben dus welgeteld 2,5 dag blij geweest en toen meteen ook ruim een week in onzekerheid beland. Ik moet eerlijk zeggen dat ik (na een weekend heeel boos & verdrietig te zijn geweest) er nu wel redelijk nuchter onder ben. Ik kan het relativeren door te bedenken dat het gewoon niet goed was en dat het liever nu dan later misgaat en een klein troost die ik mezelf voor hou is dat zwanger worden in elk geval best snel (ronde 3) was gelukt (nu nog zwanger blijven). En dat was voor mij al een meevaller gezien mijn geschiedenis... @jolan0 lijkt me zo naar als de echo`s eerst goed zijn en het dan toch mis gaat... ook al weet je dat het kan, maar ja de kans is toch kleiner. En dan eerst een mola dan een tweeling... pff kan me voorstellen dat je er even doorheen zit.. @iedereen, sterkte, dit valt echt niet mee. Ik vind het vooral lastig dat weinig mensen het weten en dat ik ook niet mensen er steeds lastig mee wil vallen. Ow en trouwens, de vk gaf me vanmorgen bij controle echo de foto van m`n (lege!!!!) baarmoeder mee....Alsof ik nog even dagelijks daar op wil kijken en met `m neus op de feiten gedrukt wil worden :x
Ach Sannez: wat erg van die foto! Ik heb 2 foto's van de eerder gemaakte echo's maar van de misser niet. Ik heb ze maar in het boekje van de vk gedaan van mijn zoon, maar dat voelt ook niet goed. Nu wil ik een doosje maken waar ik het in doe, samen met de foto van de test en (als ik het kan) een gedichtje of verhaaltje. maar nu kan ik ze ook helemaal niet zien hoor! Moest eergisteren al huilen bij het zien van de lege enveloppe van de vk waar de doorverwijzing in zat...dus dit is voor jou al helemaal hard gelach.... Ik hoop wel dat je iemand vind waar je je verhaal bij kwijt kunt, want erover praten lucht wel op hoor. kinderwens:ik was na het zwangerforum op zoek naar een plekje en ik denk dat ik dat nu hier bij jullie wel gevonden heb. En dat voelt erg fijn om dit met jullie te delen. Nu nog al het verdriet, maar hopelijk ook gauw het goede nieuws. groetjes
Lieve meiden, Fijn Kinderwens2012, dat je deze topic start. Ik zit nu met de laptop op schoot met een heel zere buik en onderrug.. Het vruchtje is er bij mij zondag uitgekomen, een dag na jou Zaterdag nog hartje zien kloppen.. Vandaag voor het eerst naar het werk geweest, het gaat toch weer door he? Wij hebben een 'begrafenis' gedaan op de hei, want ik heb het opgevangen. 30 januari stond al een echo dus dan kijken of ik schoon ben. Voorlopig bloeden en af en toe stolsels. Na één cyclus gaan we weer verder. Ik word over twee weken 'al' 37 jaar (met mijn uitspraak 'al' wil ik overigens niemand beledigen of benadelen, maar zo voelt dit voor mij zo). Tot die tijd doe ik geen ovutesten, zonde van het geld als ik toch eerst een ronde ongi afwacht. Sterkte met jullie verlies meiden! En we gaan er voor!
Hallo allemaal Zo als jullie hebben gelezen heb ik op 3 jan. dit jaar een mk gehad na 6 dagen bloeden en een prop ( vruchtzakje neem ik aan) verloren ben. ben ik nog steeds niet ongesteld geweest. alleen sindag maandag had ik vrij veel witte afschading maar ik had vanmiddag te groote van een m&m doorzichtig klodder slijm is dat een goed teken ???
o ok dus dat kan een teken zijn van me ei sprong ? Me vriend en ik hebben vorige week wel een aantal x geklust maar deze week heleaas niet als ik vanavond ga klussen heeft dat dan nog wel nut ?
Ik zou het zeker proberen meid! Je weet maar nooit! Het kan ook een teken zijn van een komende eisprong, dus zeker aan de slag gaan! Misschien is ie al geweest, maar misschien ook niet. Dus... Klus ze! ps. eventueel even ovutesten gebruiken of temperaturen om te zien of je ei geweest/ in aantocht is??
Jeetje wat zijn er inmiddels al weer veel meiden bij gekomen. Ik wil indereen heel veel sterkte wensen en hoop dat iedereen het een plekje kan geven. Dorientje ~ Spannend meid, het kan van alles betekenen, maar ik zou ook gewoon nog een paar keer klussen. Je weet het tenslotte maar nooit Ik ben gisteren dus voor het eerst ongesteld geworden en heb aardig wat krampen daarbij gehad, voornamelijk in mijn rug. Dat is overigens iets dat ik niet gewend ben. Ik heb ook het gevoel dat ik aardig leeg loop, maar misschien is dat alleen maar goed. We hebben besloten dat we na mijn menstruatie ook weer gaan klussen.
@jolan0 idd niet echt een handige actie, maar ik ga er maar niet vanuit dat ze het verkeerd bedoelde, was die ochtend in het zkh ook 'van harte gefeliciteerd' bij het bloedprikken... Agh ja het staat niet op mijn voorhoofd. En gelukkig heb ik zeker wel een paar goede vrienden die het weten, maar wil het er ook niet de hele tijd over hebben. Hier schrijven helpt ook wel! @dorientje succes en wie weet! Ik had van mijn vriend een grote bos rozen gekregen toen we wisten dat ik zwanger was. Die hebben net zo lang gestaan en verwelkten toen het misging (bizar toeval). Test en foto vind ik niet zo moeilijk, maar naar die rozen kon ik echt niet kijken. We hebben er zondag eentje in de zee gegooid als afscheid. Wij hebben niet echt een plan nu, ik laat het voorlopig gewoon op z'n beloop, wat komt dat komt en ik moet zeggen dat ik ook wel weer zin krijg
@sannez Ik denk ook dat je door zo te denken alles het beste kunt verwerken. Ik hou in gedachte dat dit kindje een gids gaat worden van ons volgende kindje. Bij ons weten wel meer mensen het, dit is ook wel fijn. Ik kan er elk moment van de dag wel met iemand over praten en krijg erg lieve berichtjes. Dit doet ons beide erg goed. En het is geen lastig vallen, andersom zou je toch ook voor andere klaar staan in zo'n situaties. En anders hier lekken kletsen, iedereen weet hoe het is he! Wat lullig van de vk om je daar een foto van mee te geven? Wat is het nut ervan? Ze bedoelt het natuurlijk goed. @jolan0 Ik had al een 9 maanden dagboek, daar heb ik alle 4 de echo's in gedaan. Ik heb elke week alles bijgehouden, ook de week van onzekerheid. Het verhaal van de curretage en kan mijn gevoel erin wegschrijven. Fijn om te horen dat je hier je plekje gevonden hebt. Ik vind het ook fijn om te praten met personen die in dezelfde situaties zitten. Om te horen hoe iedereen er mee omgaat en het vervolg erop. @Kruimel1 welkom... sterkte met dit verlies. Was het je eerste zwangerschap? Heb je ook nog zo'n buikpijn? vervelend he... hopelijk wordt het snel minder. @Dorientje, je menstruatie kan na een MK 4-6 weken duren. Over die 'klodder' slijm zou ik niet weten! Misschien heb je nu je eisprong? Meteen aan de slag gaan @BeccaB, fijn dat je een menstruatie hebt, dan kun je over een paar daagjes weer aan de 'slag' gaan. Succes, ik hoop het zo voor je he meid!
Mag ik ook meeschrijven? Ik ben op 28 november gecuretteerd, nadat bij de 8 weken echo bleek dat het hartje met 6 weken gestopt was met kloppen. Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn eerste menstruatie. Vorige week bij de gyn geweest en die zag bij een inwendig onderzoek al een eitje, en dik baarmoederslijm dus zij dacht dat het binnen 2 weken zou gaan gebeuren, maar tot nu toe nog niks...Ik baal als een stekker, ik wil gewoon weer aan de slag!