Hey meiden, Mag ik met jullie meeschrijven?! Mijn miskraam is wel in februrari gebeurd maar lees dat we in precies dezelfde situatie zitten. Mijn verhaal staat bij het miskramentopic. Dit is mijn 2e miskraam. Voor mijn zoontje heb ik er een gehad met 10 weken. Daarbij heb ik nooit een echo gehad, dus weet niet of er ooit wat in de vruchtzak heeft gezeten. Deze keer 3x een goede echo gehad, maar wel bloedverlies waarvan de oorzaak niet te vinden was. Mijn bloedverlies lijkt al bijna te stoppen, wij willen gelijk door voor een volgende zwangerschap. Lijkt me fijn om elkaar te steunen de komende tijd! Liefs Kwebbel
@ Kwebbel: welkom, wat verdrietig . Ik hoop dat je voorspoedig herstelt en weer vooruit kunt gaan kijken, al zal het natuurlijk echt tijd nodig hebben. @ Mamavansimone: zo, HCG nog 500 ! Dat is idd behoorlijk hoog, zoveel weken erna. Gelukkig is het dus wel zakkende en zag echo er (wederom) goed uit. Ik hoop dat je ook snel van je buikpijn af bent. @ kinderwens: eitje geweest? Dat is hoopgevend! Ik snap dat je verwacht gewoon ongesteld te worden, maar hopelijk idd dan gewoon voor kunnen gaan, zonder pijn. @ jane: kun je ovu testen doen als zw-test nog positief is? Ik dacht dat ovutesten ook reageren op HCG. Ik zie overigens geen verschil tussen beide strookjes. Veel succes in ieder geval.
Allereerst:Bootje van harte gefeliciteerd! Hopelijk mag nu wel alles goed gaan en kan je er (over een poosje) van genieten. We duimen voor je! jane: ik heb het ook niet gezien omdat ik een curretage heb gehad. Maar was in het begin ook erg benieuwd. Vooral ook hoe compleet het al was. En wat ik me ook soms afvraag is of het een jongetje of een meisje was. Maar denk ook wel dat het beter is dat je dat allemaal niet weet. Wordt het nog echter! mamavansimone: wat vervelend dat het zo lang duurt allemaal. Hopelijk wordt je gauw ongi, want hoe gek het klinkt, je knapt er wel van op daarna. Wel vreemd dat je pijn blijft houden. Hebben ze geen idee waar dat vandaan kan komen? Sannez: hoe is het ermee? Trek je het een beetje? Tulip: Hoe is het met jou? want je bent net als ik lekker alleen aan het reageren. Kwebbel: (helaas) welkom hier. Hopelijk kan je het gauw een plekje geven. Ik heb ook 2x een vmk gehad zonder echo en dat voelde niet als een "echte" mk maar nu hadden wij ook 2x een mooie echo gehad en dan is het opeens echt en dat valt niet mee om daar afscheid van te moeten nemen. (het valt natuurlijk nooit mee, want je hele droom valt weg) Sterkte en als jullie er aan toe zijn duimen dat het in 1x raak is! Kache: Ik heb dat ook als ik hier ben ben ik opnieuw (extra) met alles bezig, maar het is ook erg fijn en gezellig. Lekker af en toe blijven komen hoor! Groetjes!
@Iedereen: dank voor jullie lieve woorden! Met mij gaat het fysiek eigenlijk alweer goed. Twee dagen onwijze buikpijn gehad (naar mijn idee meer dan vorige keer) en heftig gebloed, maar nu gaat het sinds gisteravond een stuk beter. Ik ben vandaag dus ook maar gewoon gaan werken voor de broodnodige afleiding. Emotioneel gaat het ook wel weer. Ben even heel boos op mijn lichaam geweest: waarom kan ik wel zwanger worden, en waarom niet zwanger blijven. En waarom 2x achter elkaar? Maar ik hou het er nu maar op dat het gewoon 2x stomme pech is geweest en dat 3x dan maar scheepsrecht moet zijn. Verder heb ik er uberhaupt niet aan toe willen geven dat ik een kindje zou krijgen, dus het idee een kindje te hebben verloren heb ik eigenlijk niet. Misschien komt het nog, maar ook het zien van een mini-vruchtje deed me niet zoveel. Misschien ben ik heel hard voor mezelf, maar dit helpt op dit moment. Wat er niet is, kun je ook niet missen zeg maar dat idee. @Volgende keer weer een woordje voor iedereen, nu alleen even een ego-berichtje
@Sannez;wat vervelend meid heel veel sterkte en doe rustig aan het is zeker niet leuk om het weer mee te maken. sterkte ik leef met je mee.xxx
Jane ~ Hij gaat wle de goede kant op, maar ik zou hem nog niet als negatief beschouwen. Hier ongesteld geworden....Baal er best wel van... Ik had een ontzettend goed gevoel over deze maand en had ook allerlei symptomen. Blijkt nu gewoon een geval van PMS te zijn geweest....
jane, het zal het laatste restje zijn denk ik, maar nog niet helemaal negatief. kwebbel, tuurlijk mag dat, welkom! jolan, ja idd. Het gaat wel hoor. Wordt lichamelijk wat fitter, dus dat is fijn. Verstandelijk is het soms nog heel moeilijk. Van de week een oud klasgenoot vertelde trots dat ze zwanger was en was net zo ver (op2 dagen) na als ik zou zijn geweest, dat doet dan wel even zeer. Maar ben voor iedereen even blij. We hebben wel besloten om er meteen weer voor te gaan, maar nu komt dan weer de angst: hoelang moeten we weer wachten voor het zover is. Dat vind ik wel moeilijk. En hoe gaat het met jou?? Doe jij je verhaal ook maar eens, das goed.
Bleh ik wil ook weer verder kunnen *klaag klaag* Vandaag overdag niet veel pijn gehad maar na het eten even liggen creperen tot de pcm ging werken. Ik heb liever weeen, die gaan tenminste af en toe weg. Nonstop een steek in je buik is echt slopend, alles kost me moeite en dat is met een dreumes van 1.5 niet erg fijn, al was ze wel superlief voor haar mama vandaag Maar nu gaat het weer. Ik kijk uit naar de bloedtest van maandag. Ik wil het achter me laten en vooruit kijken.... @sannez, dus het is deze keer weer mis gegaan? Dat is wel balen zeg. @BeccaB jammer dat het deze ronde niet gelukt is @jane1981 Bijna negatief! Zo ver ben ik helaas nog niet @Kwebbel welkom, er zitten hier meer dames met een mk in februari dus klets maar lekker mee. Al hadden we je hier liever niet gezien natuurlijk
@MamaVanSimone Goed om te horen dat alles ok is, hopelijk trekt de buikpijn snel weg. Ik heb 4 weken lang heftige buikpijn gehad, maar deze week is het gelukkig een stuk minder. gelukkig helpt de pcm. Sterkte ermee... @Kwebbel Tuurlijk, klets lekker mee.. Veel sterkte de komende tijd! Niet niks om zoiets voor de 2e x mee te maken. Hopelijk mag je snel van een mooie zwangerschap genieten. @Kache Ja komende week zal ik ergens mijn menstruatie krijgen. Hoor wel zoveel verhalen dat ik bang ben dat het ook zo heftig is... maar laat het op me afkomen! @Sannez Sterkte meid... ik hoop ook dat 3 x scheepsrecht is! @Jane1981 Nope er zit nog een licht streepje, dus ook nog HCG. Morgen nog eens doen, dan is de kans groot dat het weg is! @tulip ja die angst heb ik ook... hoe lang zal het duren?
Morgen weer een testje doen. Gister gesprekje gehad met gyn ivm mijn ovutesten, vreemde was namelijk dat mijn zwtesten steeds minder worden (erg groot verschil) maar de ovutesten hetzelfde en zelfs iets donkerder werd. Nou die vraag heeft hij met meerdere gynaecologen (en fa) besproken. Je lichaam kan wel degelijk een eisprong krijgen als je nog hcg in je lichaam hebt. Volgens hen krijg je geen eisprong als hcg word aangemaakt. Je lichaam reageerd op aanmaak hcg en niet op aanwezigheid, dus misschien ook hier wel fijn om te weten. Mama wel balen dat t zo langzaam gaat, nu gewoon afwachten? Sannez sterkte. Hoe is t met de rest?
jane, ik heb ook begrepen dat je best al zwanger kunt worden ook al heb je nog wat hcg in je.. kwebbel, o ja zie dat jij ook al een rits rondes achter de rug hebt. Bij onze dochter duurde het 14 maanden (ik tel altijd in maanden i.p.v. rondes omdat sommige rondes bij mij 3 maanden duren) en nu 5 maanden, dat was echt lekker snel, maar ja nu maar weer zien.
@ Bootje: nog gefeliciteerd! Hopelijk gaat het nu wel goed en straks een prachtige beeb. Veel succces in de komende spannende tijden. @ BeccaB: wat jammer, toch ongi. Ik had ook die eerste keer enorm heftig (lang) PMS, tot spugen aan toe, was er ook echt van overtuigd dat zwanger was. Vervelend dat je lijf je zo kan beetnemen. Hopelijk is het eenmalig t.g.v. miskraam! Veel succes de komende ronde. @ Mamavansimone: he, meid, ik vind het echt vervelend dat het bij jou ook zo blijft slepen . Zorgen voor een klein kind als je je niet fit voelt, is erg vervelend. Gelukkig dat je meisje wel heel lief voor je is geweest! Ik hoop dat je snel pijnvrij bent. @ Kinderwens: fijn om te horen dat buikpijn minder is. Ik kan me voorstellen dat je bepaald geen 'zin' hebt in ongi nu, maar ik hoop dat het meevalt (uiteindelijk is het mij enorm meegevallen, het was meer dat het heel anders liep dan normaal). In ieder geval ben je wel voorbereid op vervelende periode, dat scheelt toch vaak al, toch? Succes! @ Jane: hoop dat test vandaag negatief is. Het was al erg licht, dus goede hoop, zou ik zeggen. @ sannez: ik kan me goed voorstellen dat je erg boos bent (was ik al na 1 keer), veel sterkte! @ tulip: fijn te horen dat je (lichamelijk) beter begint te voelen, maar ja, het verlies gaat niet weg natuurlijk. Dubbel als je dan een bekende 'happy zwangere' tegenkomt. Ben stiekem wel blij dat ik ze momenteel niet veel zie om mij heen. @ hier: rustig op weg in nieuwe cyclus, nog netjes met condoom. Het dagelijkse leven werkt hier momenteel erg afleidend. Moet een boel dingen regelen, afspraken met kinderpsychiater, consultatiebureau, aanmelden op scholen etc. En erg druk op het werk.
Boven zwtesten, eerste 20e, 21, 22, 24 en laatste de 26e. Onderste ovutest, eerste 21e, 22, 22, 23, 24, 24, 25 en laatste 26.
@Kache Ik ben vandaag ongesteld geworden. Wel meer dan normaal, maar gelukkig geen erge klachten. Het voelt wel goed, een echt afsluiter en dan kunnen we weer 'aan de slag'... hihi.. @Jane1981 Ziet er heel negatief uit nu... meestal niet leuk, maar nu wel fijn! De ovulatietesten zijn erg duidelijk, heb ik normaal niet zo. Alleen tijdens de ovulatie zo duidelijk, 2-3 x. Als je zo kijkt, lijkt het dat de 4e je ovulatie aantoont.
Tulip, bij mij vallen de rondes mee. Ik was in juli gestopt met de pil, maar omdat ik toen nog borstvoeding gaf duurde mn eerste cyclus 3 maanden. Wel gek, we zaten samen in het september-mama topic en nu komen we elkaar hier weer tegen. Ik vind het zo verschrikkelijk lastig dat je weer helemaal van voor af aan moet beginnen. Kinderwens, wat fijn dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk blijft het bij deze ongesteldheid en word je daarna 9 maanden niet ongesteld! Jane, zou wel fijn zijn als die positieve ovutesten je eisprong aangeven. En nu hopen dat het raak is. Een miskraam met 12 weken ziet er erg heftig uit. Dat wens ik niemand toe. Ons kindje was af, vingertjes, teentje, ribbetjes, oogjes, mondje, alles was compleet. Het moest alleen nog groeien. Kache, fijn dat je wat afleiding hebt, dat werkt het beste he. Becca, wat een teleurstelling dat je ongesteld bent geworden. Zeker als je door zulke signalen al een klein beetje hoop krijgt. Sannez, wat verdrietig dat je dit 2 keer achter elkaar moet overkomen. Ik herken je gevoel wel! Het geeft ook zo veel onzekerheid voor de toekomst. Sterkte! MamavanSimone, wat naar dat je nog zo'n last hebt van buikpijn. Ik hoop voor je dat het snel over is en je verder kunt! Bootjekatootje, van harte gefeliciteerd. Wat zal het ook een spannende tijd worden voor je. Krijg je snel een echo? Wel om vragen hoor als je dat graag wilt! Hier nog steeds erg moe. Vandaag overdag 3 en een half uur geslapen. Het bloed word minder en heb het idee dat het niet meer heel lang zal duren. Vorige miskraam heb ik wel 5 weken gebloed. Maandag ga ik de vk bellen. Mn man en ik willen graag nog een gesprek over hoe dit heeft kunnen gebeuren. Woensdag zagen we nog een spartelend kindje met goede hartslag en zaterdag had ik een miskraam. Waarom groeide het kindje zo goed op termijn en werd het toch een miskraam. Blijft toch raar dat er niets op de echo's te zien was en we steeds gerustgesteld naar huis gingen. Liefs Kwebbel
Kinderwens, ja dat was even minder, maar ik gun het haar tuurlijk wel. Maar het was ook zo toevallig dat ze evenver was. Was ze bv 20 weken geweest, dan was het al heel anders geweest. Kwebbel, ja toeval idd. Was beter geweest als we elkaar hier niet gezien hadden he. Er waren best wat septembermama's waar het misgegaan is: wij, mamavsimone, karin en volgens mij nog iemand.
@jane1981 Nou dat begint er op te lijken he! Ik mag morgen weer bloed inleveren, ik ben erg benieuwd! @hier heb ik een heftig weekend achter de rug. Ik heb de hele week al flink last van mijn buik rechtsonder, vanmorgen was ik een luier aan het verschonen op de grond en kreeg ik ineens felle steken in mijn buik in het midden, ik dacht echt dat ik flauw ging vallen, stond op het punt om naar het ziekenhuis te gaan. Na een hele rustige douche en 1.5 uur platliggen met een ibu-pcm-cocktail ging het wel weer een beetje en sindsdien voel ik me alsof ik net bevallen ben, zo beurs is mijn buik. De pijn rechts is nu wel eindelijk weg!! Ik ga morgen wel urine opvangen om een blaasontsteking uit te sluiten, ik vermoed zelf eigenlijk dat het een eisprong was, al was het dan wel een uberpijnlijke. Als het verhaal van Jane klopt dan zou dit wel het geval kunnen zijn, ik zal het over 2 weken wel weten als ik ongesteld wordt want seks is nu het laatste waar ik aan moet denken. Laat deze ronde maar mooi aan me voorbij gaan...
MamavanSimone ~ Mijn laatste eisprong was ook zo pijnlijk!! Ik heb de pijn af en toe echt weg moeten zuchten en ik stond soms voorover gebogen... Kan me wel voorstellen dat je deze ronde aan je voorbij laat gaan.