Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Ik ben nu, een goeie 3 weken na de curettage weer ongesteld aan het worden. Ben 3 weken aan de pil geweest, en verwachtte dus vandaag ook mijn regels. Het is nog niet zo heel veel bloedverlies, maar er zit af en toe wel nog een bruin "kloddertje" bij, of doorzichtig slijm. Ziet er heel raar uit, beetje vies. Weten jullie wat dit is? Zijn dit nog restjes die er nog zaten ofzo? Hoe was bij jullie de eerste menstruatie na een curettage (of spontane miskraam)? Ben er nog niet helemaal gerust in. Donderdag moet ik naar de gyn voor de nacontrole. Ik hoop zo dat alles goed is en we weer opnieuw kunnen beginnen...
@DNA86 volgens mij kan dat best een restje zijn. Ik moet mijn eerste menstruatie nog krijgen dus ik heb geen ervaring @jane1981 je wordt wel heen en weer geslingerd zo he? Wat vervelend! Maar als je het zeker wil weten kun je toch ook zelf hcg laten prikken? Ik weet niet wat het kost maar volgens mij kun je op eigen houtje ook best iets laten controleren.... En verder welkom voor de nieuwelingen. Ik heb vrijdag nog bloed laten prikken maar de uitslag heb ik nog niet. Ik belde om 5 voor 3 voor de uitslag en toen kreeg ik al een bandje dat ze om 3 uur dicht gingen. Blijkbaar hadden ze er geen zin meer in. Nouja, ik denk dat het HCG wel bijna weg is, ik heb verder geen klachten meer en ik had zelfs alweer een vermoeden van een eisprong dit weekend (rare dromen, beetje glibberig daarbeneden ahum), dus manlief maar even verleid en het voelt heel goed om weer 'in de race' te zijn.
@ Jane: wat vreemd allemaal . Ik kan me voorstellen dat je echt niet meer weet wat je moet denken! @ DNA: mijn eerste menstruatie na (spontane) miskraam verliep anders dan ik gewend ben. Meer buikpijn, minder bloedverlies, meer bruinig, meer slijm, en totaal minder dagen. Heb ook enorme PMS, hormonen zijn echt nog van slag. Misschien dat de hormonen van pil bij jou nog extra 'storen'? Hopelijk straks alles goed bij de gyn. @mamavansimone: wat balen dat je uitslag niet gewoon kan krijgen, irritant hoor. Maar klinkt verder wel lekker positief! Je doet weer mee voor de 'grote prijs'. Dat moet toch fijn zijn, om nu echt vooruit te kunnen kijken! @ hier: duidelijk weer klachten, net als vorige maand, alleen wat minder heftig. Misselijk, gisteravond weer een keer moeten spugen. Gets, wat is dat irritant om je belabberd te voelen, zonder goed doel :x en dan ook nog in wetenschap dat menstruatie (en dus einde van klachten) nog meer dan een week op zich zal laten wachten. Heb gevoel dat het wellicht nog 1-2 cycli duurt voordat deze PMS wat weggeebd is.
Word er dus echt helemaal gek van, mijn ovutesten blijven negatief Vreemde is dus gewoon dat ik in .1x ook weer allemaal symptomen krijg, heb vanacht tot half 2 wakker gelegen van een brok in mijn keel, alleen kast van gehad toen ik zwanger was Volgens manlief worden mijn borsten weer voller en mijn bmmond is in 1x ook weer hard. Pff lichamen................
@jane1981 is het een idee om gewoon even rust te nemen en een menstruatie af te wachten? Als je denkt dat je zwanger bent waarom test je nu ineens weer met ovulatietesten? Waar ben je naar op zoek? Ik heb het idee dat niks wat je nu doet je zekerheid geeft, geef het een beetje tijd....
@kache, die hormonale klachten heb ik inderdaad ook gehad. Je voelt je behoorlijk in de maling genomen door je eigen lichaam. Ik heb voor mezelf besloten om deze totaal te negeren. Hierdoor lijkt het gek genoeg ook minder te worden. Deels zit het het denk ik tussen onze oren en deels is je hormoonhuishouding helemaal in de war. @jane1981, ik ben het eens met mamaVanSimone. Neem je rust, want je maakt jezelf gek. Hoe moeilijk dat ook is. Ik heb gisteren ook weer een test gedaan en was weer witter dan wit. Ik heb me dan ook voorgenomen niet meer te testen. @DNA86, ik kan je helaas ook niet helpen. Ben nu zelf ook nog aan het wachten op mijn eerste menstruatie.
hallo allemaal, jane: ik kan me erg voorstellen dat je erg onzeker wordt door al die testen! Ik had deze ronde ook voor de eerste keer ovulatietesten gebruikt en het maakte mij ook onzeker (ondanks dat mijn eerste menstruatie al was geweest). Probeer hoe moeilijk het ook is het iets los te laten en misschien kan je nog wel een extra afspraak maken met je gyn/vk om over al je onzekerheden te kunnen praten. Er is ook zoveel op je af gekomen de laatste tijd! Sterkte! DNA:mijn eerste menstruatie na de curretage was heel erg hevig. Met ook klontjes en andere "troep". Het voelde echt als een schoonmaak. Kache: wat vervelend dat je steeds zo lang van te voren nu last hebt van hevige pms! Dat spugen lijkt me inderdaad ook super lastig! Sterkte en hopelijk breekt het gauw door! mamavansimone: hopelijk is het hsg weg en kunnen ook jullie er weer "tegen aan". Succes! Hier: Ik merk dat het opnieuw zwanger worden nu voor mij veel sterker voelt dan de geweze mk. ik hoop zo dat het raak is maar dat geldt natuurlijk voor de meeste onder ons. Ik heb me wel voorgenomen om in de volgende ronde het meer los te laten. Hopleijk gaat me dat lukken! groetjes!
Ik vind het lief dat jullie je zorgen maken. Juist op advies van de gyn doe ik de ovulatietesten, ik verwacht ook zeker niet dat ik nu al zwanger ben of word. Maar aangezien ik nog maar 1 eileider over heb is het voor mij en mijn verwerking misschien juist belangrijk om te weten wat mijn lichaam doet. Manlief en ik nemen ook absoluut de tijd en de rust om het te verwerken, het heeft bij ons beide een plekje gekregen. Tuurlijk is er ook nog verdriet en vloeit er regelmatig een traantje. Maar we willen wel verder en weten wat mijn lichaam gaat doen, zal alles weer werken zoals het hoort, dat is voor ons erg belangrijk, niet zozeer om direct zwanger te worden. Ik heb vanochtend de laatste zwtest gedaan en die was weer omo wit dus ik gok dat het een rest hcg is/was. Aangezien ik nu erg onzeker ben over mijn lichaam stel ik vragen en hoop een antwoord te vinden aangezien het enige wat de gyn zegt, doe maar ovutesten, echo krijg je pas de 20e en bloedonderzoek doen we ook niet want je bent schoon.
Jane , ik zou alle onzekerheden en vragen die je heb opschrijven en als je de volgende keer bij de gyneacoloog ze toch op zijn/haar bordje leggen , dikke knufffff
ik vind dat ze er ook zijn om de patient gerust te stelln en ik vind dat ze dat in jullie geval niet doen !!
Nee dat doen ze zeker niet, het is meer van zoek t allemaal maar zelf uit... Nja ik doe nu alleen nog ovutesten om te kijken of er iets gebeurd in mijn lijf en stop nu met de zwtesten, die van vandaag was weer omo wit dus. Doe die ovutesten of totdat ik duidelijk een eisprong heb gehad of totdat ik ongesteld word.
ikhad toen de hcg controles , omdat mijn eileider gespaard was , en dan blijven ze je bloed controleren , todat ze er 100% zeker van zijn dat ze met de operatie al het zs-weefsel hebben weggehaald, dus dat was wel fijn ......dat neemt een boe onderzekerheid al weg ...
lieve Jean, Natuurlijk mag je hier alles vragen! Het is ook allemaal zo onzeker na een mk zeker wanneer het een bbz is waarbij ook nog eens een eileider is weggehaald! Hopelijk neemt je gyn de volgende keer wel alle tijd voor je en kan je antwoord krijgen op je vragen. En als je er niet goed overvoelt, je mag natuurlijk altijd een andere gyn vragen. Doen hoor! Heel veel sterkte met alles! groetjes!
Ik hoopte van de bloedtesten af te zijn maar mijn hcg was vrijdag nog 141.5. Nog best hoog zo 4 weken na de mk vond de gyn. Die heeft nog mijn eierstokken bekeken en geen eitjes gezien. Ik weet eigenlijk niet of ik dan afgelopen weekend een eisprong kan hebben gehad, er zit er in ieder geval nog even geen aan te komen. Over 2 weken moet ik weer prikken, en hopen dat het of flink gezakt is (hij moet onder de 30 komen zei ze) of weer gestegen want dan hebben we toevallig raak geprikt dit weekend hihi. De gyn was wel verbaasd dat ik zo enthousiast was over het opnieuw zwanger worden. Volgens mij vond ze dat ik wat te snel wilde. Feit is wel dat ik 2 weken wist dat ik zwanger was en nu alweer 4 weken NIET meer zwanger ben. Ik eis mijn cyclus terug en wel nu!
Jemig mama, dat is een flinke tegenvaller. Over cyclus gesproken, test van ruim 2 uur geleden: Heeft t nut zo nog een test te doen? Ga zo iig knuffelen..
jane, met de ovutestjes kan ik je niet helpen, weet er weinig van. Ik deed ze nooit omdat het met mijn cyclus een onbetaalbare hobby wordt mamavansimone, he dat valt zeker tegen. En over het zwanger worden: dat is jullie keuze hoor, jammer dat de gyn het niet begrijpt. kache, jeetje hopelijk voel je je snel beter. Hier nog geen tekenen van een menstruatie, maar ja dat kan bij mij ook zomaar 3 maanden duren. We hebben afgesproken dat we op 1 april een testje doen mocht er in de tussentijd niks zijn haha.
Hey lieve dames, hoe is het met iedereen? Inmiddels al nods in het vooruitzicht (of liever nog, geen nod) of toch nog in afwachting op dalende hcg's? Bij mij gaat het goed, test was van het weekend negatief, dus ik kan weer vooruitkijken. Ik vind het fijn om weer verder te kijken merk ik. Wens en vertrouwen dat er heus wel een kindje gaat komen is veel groter dan het verdriet dat het nu al 2x is misgegaan. @mamavansimone, pffff wat daalt dat langzaam bij jou zeg, hebben ze daar ook een verklaring voor, of is het gewoon zo dat elk lichaam anders is? @jane, ik kan alleen maar onderschrijven wat jolan aangeeft, natuurlijk mag je alles vragen, maar ook wij kunnen je niet alle antwoorden geven. Zoals je wellicht hebt kunnen lezen gaat het bij een ieder van ons anders, bij de een is er snel weer regelmaat, bij een ander duurt het veek langer. Net als de ene vrouw wellicht regelmatig is en de ander niet of nauwelijjs eisprongen heeft. Wat ik bedoel is dat we kunnen aangeven hoe het bij ons is gegaan, maar dat je daar ook niet al te veel waarde aan moet hechten, wie weet is het bij jou net anders en hou je je ergens aan vast wat er is. En ik zou wel echt stoppen met testen, want lijken je niet de zekerheid te geven die de gyn wellicht bedoeld heeft toen hij je aanraadde te testen. Ik gebruik zelf geen ovutesten, maar het lijkt mij niet dat de testen elke 2 uur gaan verschillen, dus hop naar bed en knuffelen met je vent, dat kan nooit kwaad natuurlijk Dikke knuffel en sterkte!