@ DNA: irritant is dat he, die vreemde signalen uit je lijf. Ik zou gewoon graag willen dat het weer normaal wordt, dan weet ik tenminste een beetje wat ik kan verwachten . Succes met afwachten. @ Girafje: veel succes bij de kraamvisite. Dat zijn niet de makkelijkste bezoekjes nu. Ik hoop dat je afspraak bij gyn niet nodig gaat hebben, maar jezelf goed laten informeren kan nooit kwaad. @ Boomie: ik zou zeker niet krampachtig doen met alcohol, rauwe producten etc. Ik geloof echt niet dat het kwaad kan in de de eerste paar weken (na eisprong zeg maar). Ik heb bij mijn oudste nog alcohol gedronken tot 6 wkn, omdat ik niet eerder durfde te testen . @ klussende dames: hopelijk snel raak!! Ben ook helemaal voor een 'zwanger na miskraam jan' topic . @ hier: dag 32... pompidompidom. Misselijk aan het afwachten .
Ik hoop heel, heel hard dat je gevoel klopt! Want ik kan je uit ervaring vertellen dat de teleurstelling groot is, als het toch niet zo is (zoals bij mij vorige maand, ondanks flinke kwaaltjes, zoals dagelijks spugen etc.). Die eerste maand na miskraam heeft mijn lijf heel vervelend spelletje gespeeld... :x
vandaag n wat mindere dag, erg hoofdpijn en moe. had diploma uitreiking van mn zusje, die kwebbelden er aardig op los. kon ik niet zo goed hebben vandaag! @kruimel, heb het liedje van blof geluisterd die onder aan je berichtje staat. erg mooi, ff een jankbuitje gehad! ga nu hopelijk lekker slapen
Kache, ja dat is dus ook waar ik echt bang voor ben. Maar heb jij normaal voor je menstruatie klachtjes? Ik heb namelijk nooit klachten voor mn menstruatie. Heb je hierover toevallig iets op internet kunnen vinden?
Ik ben januari 2011 gestopt met BV geven aan mijn jongste. Ongeveer een half jaartje daarna heb ik voor het eerst in mijn leven wat pre-menstruele klachten gekregen. PMS krijg je vooral na je 30e en na krijgen van kinderen en neemt vaak iets toe met leeftijd. De klachten ontstaan waarschijnlijk door een verstoord evenwicht tussen oestrogeen/progesteron en kunnen dus beginnen/veranderen/verergeren door situaties die ingrijpen op de hormoonhuishouding, zoals zwangerschap, borstvoeding, stoppen/beginnen pil. Ik had het voorheen niet heel erg, hoor, een weekje voor menstruatie daalde mijn libido sterk, paar dagen voor menstruatie wat vaker hoofdpijn, wat meer prikkelbaar, wat gevoelige borsten en heel soms een vlaagje misselijkheid. En dan met menstruatie was opeens alles weer helemaal weg en voelde ik me juist weer erg vrolijk en energiek. De eerste maand na de miskraam was van een heel andere orde. Heel veel lichamelijke klachten (erg misselijk maar eten helpt, opgeblazen, spugen, erg moe, huilerig, vaak naar WC, drukkend gevoel in onderbuik, verstopping, pijnlijke borsten, etc) die identiek waren aan de klachten die ik een maand ervoor, zwanger, had gehad. En ook nog nooit van mijn leven niet-zwanger had gevoeld. Maar ja, testen bleven negatief en ik heb zelfs bij de huisarts een bloedtest geeist, maar die was ook negatief en op dag 36 kwam menstruatie en waren de klachten opeens weg (heel bizar!). Deze maand heb ik weer veel dezelfde lichamelijke klachten, maar iets minder heftig, dus ik heb zelf het gevoel dat de hormonale chaos langzaam moet wegebben en in evenwicht moet komen. Sinds een paar dagen ben ik vitamine-preparaat aan het slikken wat zou moeten helpen tegen (pre)menstruele ongemakken (en cyclus regelmatig moet maken, zit o.a. teunisbloemolie in) en ik voel eigenlijk wel beter. Misschien is het maar placebo-effect, maar ach, dat maakt me nu dan ook even niet meer uit! Veel succes met afwachten!! (dat vond/vind ik eigenlijk nog het ergste, dat je zo lang niet weet waar je aan toe bent) PS: ben al weken aan het googlen, maar helaas maar erg weinig over kunnen vinden (icm miskraam)
@ Kache, ik was toevallig vandaag ook aan het zoeken naar zwangerschapsklachten na miskraam. Heb zelfs een heel stuk gelezen in een topic van vrouwen die een miskraam hebben gehad. Wat naar dat je lijf je zo voor de gek houdt elke keer! Maar ik heb dus nooit die kwaaltjes voor een menstruatie en over het algemeen ook geen menstruatiepijn. Alleen de eerste menstruaties na zwangerschap en borstvoeding waren heftiger kwa pijntjes. Als ik lees in het topic met 'eerste symptomen' heb ik veel overeenkomsten, namelijk: puisten, lage rugpijn, winderig, eind van de dag hongergevoel, hele dag door spierpijn in mn buik en steekjes in mn borsten. Liefs Kwebbel
kwebbel ik denk het niet hoor, maar zou wel leuk zijn. Ik herken 1 symptoom van mn zwangerschap: dat mn stoelgang overuren maakt zeg maar Ik heb er normaal altijd problemen mee en hoef soms dagen niet. Bij de laatste zwangerschap een paar keer per dag en nu weer (sorry voor het verhaal) maar dat zal vast ook een andere reden hebben.
Kraamvisite is gelukkig heel goed gegaan. Al snel verteld dat ik net een mk had gehad en dat we al zo lang bezig zijn. Daar schrokken ze wel van, ze hadden het niet verwacht. Ze hebben het zelf ook meegemaakt en dat maakte het een stuk makkelijker! Ze vonden het wel heel knap dat ik toch op visite kwam en mijn vriendin vroeg ook nog heel lief of ik de kleine wel vast wilde houden. Even lekker met de kleine man op schoot gezeten en zelfs nog even op de foto. Mijn vriendin vertelde later nog dat ze bij deze zwangerschap de eerste tijd vanaf 5 weken regelmatig een echo heeft gehad bij de vk waar ik ook zit. Was blij om dat te horen, want weet nu al dat ik bij een volgende zwangerschap erg in de spanning zal zitten de eerste weken. ZWanger na mk jan topic vindt ik een top plan! Het is toch anders als je zwanger wordt na een mk, dan ben je met hele andere zaken bezig! Hoop dat we allemaal snel mee kunnen schrijven
@ Kwebbel: ik duim voor je dat je gevoel gewoon klopt! Wanneer zou je kunnen/willen gaan testen? @ girafje: fijn dat de kraamvisite toch meegevallen is en dat je vriendin het zo kon begrijpen! Het praat toch anders met iemand die zelfde ervaring heeft. @ tulip: lang hoor, 48 dgn... maar ja, je bent het (helaas) gewend, he? Nog een tijdje afwachten tot 1 april... @ hier: begin van middag... ongesteld!! He, he, dat is dan ook weer duidelijk. Op naar een maand met veel minder klachten (enne... beetje minder lange cyclus mag ook wel )! Heb nu wat zeurende ongi-krampen en af en toe een beetje hoofdpijn, eindelijk een keer zoals ik gewend was voor de miskraam, dus ik hoop echt dat zaken weer een beetje normaal gaan worden! Verder lekker in de tuin, genieten van zonnetje. Heerlijk tweedehands romannetje gehaald om lekker te relaxen. @ allen: nog een NOD in het verschiet?? Kan ik voor jullie duimen!
@ kache: Balen dat je ongi bent, maar wel fijn dat het weer meer zoals voor de mk is. Veel leesplezier in de tuin! En het praat zeker heel anders met iemand die dezelfde ervaring heeft. Dan krijg je tenminste geen domme opmerkingen!
Hey meiden, Ik denk dat mn lijf me behoorlijk voor de gek heeft gehouden. Het lijkt er op dat ik toch ongesteld word. Had ik ook wel rekening mee gehouden. Maar t is lwel een teleurstelling als je een week lang kwaaltjes hebt. Liefs Kwebbel
Kwebbel, wat een teleurstelling Tullip, jeetje wat duurt dat lang! Dan weet je ook niet (als je ze al gebruikt) wanneer je een ovutest moet beginnen of stoppen? Girafje, bij jou ligt alles nog vers in het geheugen, Sterkte met jullie verlies! Boomie, blijf gewoon sporten hoor, dat is lekker gezond en je hoeft je niet druk te maken. @Hier: Gezien de vorige cyclus zou ik eergisteren eisprong hebben. Maar heb nog steeds geen smiley op mijn ovu-digitest (ochtend en avond). Lijfen, snap er niks van soms... We vrijen vrolijk verder (nou ja, de moetjes zijn soms stom). Succes allen weer.
@ Kwebbel: Balen meid! Het blijft waardeloos dat onze lijven ons zo voor de gek kunnen houden! @ Kruimel: Hoop dat je snel een smiley hebt en tot die tijd veel plezier
Hoi meiden, Ik lees nog steeds mee en het valt me op hoe onze lichamen in de war zijn. Kache eindelijk je ongi en hopelijk deze cyclus minder pms. Kwebbel balen dat je gevoel niet klopte. Tori ik zag in jouw onderschrift een hele korte cyclus. Bij mij deze keer ook maar ook heel weinig bloedverlies. De eerste dag alleen met opstaan en verder niet en daarna twee dagen heel licht. Herkennen jullie dit. Wordt er erg onzeker van en denk dan zou ik alsnog zwanger zijn? Heb zelfs al een test klaar liggen. Meiden veel sterkte vind het maar niks deze periode.
Hey meiden, bloed stelde niets voor. Het leek wel een restje van de miskraam. Rood slijmerig sliertje (sorry voor de details). Heeft iemand van jullie dat een paar weken na de mk gehad? Nog steeds in onzekerheid dus!
Gelukkig toch duidelijkheid, ongesteld geworden. Niet de duidelijkheid waar ik op hoopte, maar goed. Vol goede moed naar de volgende ronde. Hopen dat we met zn allen maar snel naar het zwanger-gedeelte mogen verhuizen!!
hallo dames! ik heb 3 weken geleden ook miskraam gehad,bij echo 23-2 bleek missed abortion,nu weet ik zeker dat ik afgelopen woensdag eisprong gehad heb!(voelde net als de laatste keer toen ik zwanger ben geworden) en nu dus weer steeds last van onderbuik/liezen,en weer vaak branderige steken in borsten en heel apart,ik heb weer mijn klier in oksel pijnlijk!dit heb ik alleen maar gehad toen ik zwanger was!!wat moet ik hier nu van denken?mijn hcg hormoon is uit mijn lichaam van miskraam,want heb vanmorgen negatief getest?misschien toch weer beginnende zwangerschap?? of is mijn lichaam erg van slag en houdt het me nu heel erg voor gek!!pfff alvast bedankt voor reacties en ik lees nu ff gezellig mee fijn weekend allemaal!