5 weken duurde het, maar ik heb ook nog lang met veel hCG rondgelopen. Ondanks dat dat niet op 0 stond heb ik blijkbaar toch een eisprong gehad en het lijkt er tot nu toe op dat mijn cyclus nog hetzelfde is als voor de mk.
baccab: gefeliciteerd! joepie nu kan het nieuwe topic beginnen! Dat we allemaal mogen volgen! En Baccab, probeer er opnieuw van te genieten hoor, ook al zal dat niet altijd even mee vallen! groetjes!
@Becca; gefeliciteerd! Hoe ben je er zelf onder? Ben je nu extra zenuwachtig? @Hier; vanochtend al een test gedaan, maar negatief. Maar ja, ben dan ook veelste vroeg natuurlijk weer eens.
becca gefeliciteerd!! hier, ik heb toch maar een test gedaan en niet zwanger, dus ben begonnen met de pillen. Moest ook echt wel, ik was gewoon misselijk van de pijn, die was echt niet te houden.
@ Beccab: Gefeliciteerd meid! Hoop dat je snel kan genieten! @ Tulip: Balen dat je test nega was, gelukkig kun je nu wel met een gerust hart de pillen nemen. Hoop dat het snel helpt! Net terug van mijn werk. Een collega vertelde dat ze zwanger is en 7 oktober is uitgerekend. Gelukkig vertelde ze dit vlak voor dat ik naar huis ging en staat ze op de andere lokatie, want ik baal natuurlijk behoorlijk! Weet van een andere collega dat ze ook lange tijd al bezig is (nu met IUI) en zag aan haar gezicht ook dat ze het er ff moeilijk mee had. Hoop zo dat ik haar snel mag volgen.... net als vele van ons!
@ Beccab: Proficiat! Hier krijgen we weer moed van. Ik weet zeker dat het nieuwe topic binnenkort heel goed gaat lopen met al onze verhalen @ Tulip: jammer van die negatieve test, maar wel fijn dat je met de pillen kunt starten nu. Ik hoop dat je je snel beter voelt! @ girafje: ja know the feeling. Vandaag kreeg mijn collega haar eerste echo. Ze is nu 8+1 weken, en ze vertelde zo happy over het hartje dat ze zo duidelijk zagen kloppen. Ik ben zo blij voor haar, maar ik had wel even een brok in m'n keel hoor... Ik wil ook!
@ Rebma jij kreeg griep toen je je mk had... ik had ook griepachtige verschijnselen tijdens mijn mk, alsof het je hele weerstand naar de fillestijnen helpt. @ Boomie2012 Ik duim voor je, hoe is je temperatuur erbij? @ tulip hopelijk is je pijn snel weg en de ontsteking ook natuurlijk. Krijg je een injectie in het gewricht? @ girafje en DNA Natuurlijk is dat even balen. Zo hoorde ik van iemand die ik ken dat ze in dezelfde maand is uitgeteld als dat ik ben. Alleen... zij is pas net van de alcohol af, haar vent is een wazige zonder verantwoordelijkheidsgevoel (zwerft het land rond om mensen te 'helpen') die ook nog eens in de 50 is. En ze kennen elkaar net een paar maanden (hij zou haar van de drank hebben geholpen, weet je meteen hoe lang ze clean is). Die hele situatie bevalt me niet... en ja dan denk je waarom blijft de baby bij haar wel zitten en bij mij niet? Maar goed... mijn tijd komt nog wel.
@ BeccaB: gefeliciteerd!!! Wat fijn! Zal wel spannend tijd blijven, maar hoop dat het nu allemaal voorspoedig zal gaan. @ Tulip: jammer van de negatieve test, maar wel fijn dat je nu in ieder geval wel goede pijnstilling kunt krijgen. Hopelijk trekt het snel bij! @ Girafje: dat is niet leuk, nee, als je zo dichtbij goede zwangerschap voorbij ziet komen . Hier is een goede vriendin van me ook ongeveer zo lang zwanger als ik zou zijn geweest (scheelde een weekje), vond ik ook erg moeilijk toen ze het me vertelde, maar ik merk dat het nu wel begint te slijten. Mijn tijd komt idd nog wel! @ Boomie: pfff, in de spannende dagen net voor NOD aanbeland? Tja, een nega test zegt nog niets, maar je zou het graag anders zien. Veel succes met afwachten!!
Goeiemorgen meiden! @ Kache, begrijp uit jou verhaal (heb niet hele topic gelezen) dat je onverwachts zwanger was. Wat is de reden dat jullie tot de zomer willen wachten!? Ik lees in je handtekening dat je een kindje uit 2007 met autisme hebt, hoe gaat het met hem? (heb zelf met autistische kinderen gewerkt, vandaar mijn interesse). @ Rebma, welkom en heel veel sterkte! Hoe was de echo gister? Hier ben ik niet in de ziektewet geweest, ben gewoon doorgegaan met werken eigenlijk @ Banjabes, wat heerlijk dat je nu gewoon weer jezelf mag zijn! Waarom heb jij een jaar lang rekening moeten houden met van alles? @ Girafje, succes met klussen! En toch moeilijk om te horen lijkt me Hoop dat we straks allemaal zelf ook goed nieuws mogen brengen. @ Becca, gefeliciteerd! @ Boomie, balen van je neg. test! Maar nog eventjes geduld @ Tulip, hoop dat je pijn nu snel afzwakt! @ Sandana, wat een situatie zeg Bij dat soort verhalen krijg ik inderdaad twijfels waarom ons frummeltje niet bleef plakken Hier wáárschijnlijk ei gehad! Pffff! Maar goed, hebben niet goed geklust, dus op naar de volgende ronde! Ga over 2 weken op wintersport, dus dan kan ik in ieder geval gewoon heerlijk apres-skiën en in de sauna daar!
Tja, mijn redenen om te wachten . In het kort? Mijn autistische zoon. Het kriebelde al geruime tijd voor een 3e, maar we hebben het als gezin de laatste jaren niet zo makkelijk gehad door autisme van zoonlief (wachtlijsten, diagnostisch traject, zoeken naar juiste behandeling/aanpak/hulp, verwerken van verdriet van heftige diagnose etc). Heb lange tijd overleefd ipv geleefd en dus echt even niet moeten denken aan een baby erbij. Ook geen reden voor haast, ben pas 32 jaar. Het laatste half jaar zit alles lekker op de rit en hebben we onze weg gevonden. En kriebelde het wat sterker, alleen nog niet concreet, tot ik dus plots (ondanks de spiraal) zwanger bleek. Na de schok snel geschakeld en zagen we het helemaal zitten. Maar ja, dat mocht dus niet zo zijn. Een deel van mij wilde (natuurlijk? ) meteen weer zwanger worden, maar manlief had toch allemaal praktische bezwaren waar we uitgebreid over gesproken hebben. En verstandelijk ben ik met hem eens (het klinkt misschien heel berekenend ). Een baby erbij zal een heftige verandering zijn voor zoonlief en we willen niet dat die samenvalt met zijn eerste maanden op speciaal onderwijs (aug dit jaar), we willen liever geen baby in feb/mrt (hebben veel verjaardagen in paar weken tijd, altijd een erg zware periode voor mijn zoon) en door nog even te wachten zal ook dochterlief al een paar maanden op school zitten en wat gewend zijn daar voor een baby erbij komt. Met mijn zoon gaat het overigens wel goed nu, hij zit op dagbehandeling 4 dgn in de week en we zijn bezig hem dus op cluster 4 onderwijs te krijgen. En we hebben thuis veel aanpassingen gedaan en erg veel geleerd over opvoeden van een autist ... Het blijft veel tijd en geduld kosten, maar we zijn er nu aan gewend.
Becca: Wow, gefeliciteerd meid! Helemaal super! @Noorus: Wij zijn nu een jaar bezig met de twee periodes van zwanger zijn erbij gerekend. Ben nogal een muts. Haha, houd overal heel erg rekening mee (mocht ik zwanger zijn), dus zodra we bezig zijn met zwanger worden betekent dat geen alcohal, geen sauna (infecties) en netjes leven. En nu kan dat even wel. Is inderdaad ook wel even lekker. @Kache: Wat een heftige tijd zullen jullie hebben gehad met jullie zoon. Fijn dat het allemaal nu wat rustiger is geworden. Ik begrijp heel goed dat jullie ervoor kiezen om voor jullie zoon niet alles samen te laten vallen. Dat zijn anders wel heel veel prikkels voor hem. Wel lastig he om te moeten wachten terwijl je wens zo groot is?
@Sandana; ja, soms lijkt het erg oneerlijk. Maar ja, babies kijken niet naar de ouders, ze worden gewoon geboren... Maar het voelt anders ja! Wat betreft temperaturen; dat doe ik (nog) niet. @Noorus; ja groot gelijk. Ik denk ook altijd maar aan de positieve dingen als ik ongesteld ben geworden! @Hier; ik dacht dat de pijnlijke borsten afgenomen waren, maar is vandaag toch weer heftig toegenomen. Ooohh hoop hoop Morgen wordt mijn kleine meid alweer twee jaar *snik* maar ook erg leuk. En heel druk haha
Dank jullie wel meiden. Het is wel spannend, ik loop sinds dinsdag met spotting en vanmorgen werd dat erger en toen dacht ik dat het afgelopen was.... Ik heb 2 dagen alleen maar lopen huilen. Maar dinsdag is mijn HCG gemeten en dat was 399, vandaag opnieuw gemeten en het was 1113, dus bijna 3x zo veel! Dat is toch wel een gerust stelling. Ik weet dat je nooit 100% zekerheid hebt, maar voor nu stelt het me iets gerust. Nu uitkijken naar een echo met hopelijk hart activiteit!!
@ Boomie: Duim voor je dat het een goed teken is! Gefeliciteerd met je dochter. Veel plezier vandaag! @ Becca: Fijn dat je HCG goed omhoog is geschoten! Hoop dat je een mooi kloppend hartje mag zien als je op echo mag! Zit zelf weer op het wachtbankje. Mag de 13e weer naar de gyn en heb besloten voor die tijd niet te testen!
Goeiemorgen! @ Kache, bedankt voor je verhaal. Kan me voorstellen dat jullie als gezin een hoop te voorduren hebben gehad de laatste jaren. Fijn dat jullie nu je weg hebben weten te vinden hierin en dus voor een 3e kindje willen gaan. Het is alleen maar goed dat jullie rekening houden met bepaalde periodes waar jullie oudste het al moeilijk genoeg in heeft. Waarom dan haast maken, als dat mogelijk moeilijkheden op zal leveren, en dat net nu het zo goed gaat met jullie zoon! Ik hoop dat jullie in de zomer zwanger mogen raken van een mooi 3e wondertje! @ Banjabes, fijn dat je nu dan weer even alles mag! Ik hou er eigenlijk niet zoveel rekening mee. Ben sowieso al wel een sporter en (redelijk) gezonde eter, maar hou soms ook wel van een wijntje en die worden de eerste 2 weken van mijn cyclus ook gewoon genuttigd wanneer ik daar zin in heb (niet dat dat elke dag is hoor ) @ Boomie, gefeliciteerd met jullie dochter! En spannend van je symptomen joh! @ Beccab, fijn dat je HCG zo mooi gestegen is! Hier lijkt ei ineens echt geweest te zijn! Op dag 37 dus pfff! Hoop dat mijn volgende cyclus gewoon weer normale lengte mag hebben!
@ baccab gelukkig gaan je waarden goed, ik wens je veel succes. @ noorus Laat eitje, maar gelukkig is 'ie er dan eindelijk! Het einde is in zicht, hopelijk is je volgende cyclus korter. Pfff. hier is het me vanochtend ineens in de nek geschoten! Ik lag met mijn hoofd op het kussen in rugligging, wilde mijn hoofd naar links draaien en tjak! Pijn!!
Ik heb weer af en toe ongikramp en steekjes, net zoals toen ik net zwanger was... En ik ben met vlagen licht misselijk... Ik zit nu op dag 28, maar ik durf nog niet te testen, ik wacht tot dag 36, mijn langste cyclus bij de vorige rondes. Ik vrees dat mijn lichaam me voor de gek aan het houden is en dat ik binnenkort ongi word, maar stiekem hoop ik toch wel een beetje dat het raak is...
Hallo meiden, ik heb afgelopen zaterdag en miskraam gehad bij 4 weken en 6 dagen. Gelukkig hoefde ik niet gecuriteerd te worden want ik heb het hele weekend al flink gebloed. Ook mocht ik meteen weer aan de clomid (follikel opwekker). Wij hebben dus niet gewacht op mijn volgende cyclus,maar zijn dus gewoon weer gaan tellen op de dag dat ik mijn miskraam heb gehad. Wie van jullie heeft hier ervaring mee ? Volgende week mag ik weer achter mijn man aan rennen hihi, en 2 weken daarna dus alweer testen (als ik niet mijn ms heb gehad natuurlijk). Ik loop ook bij een fertiliteitspoli en vanaf as maandag heb ik alweer mijn 1e follikelmeting. Het lijkt misschien allemaal wel snel, maar dit is voor mijn echt het beste, niks kan je beter troosten dan een gezonde nieuwe zwangerschap. Maar ik zou zeker niet meer dit kleine vlindertje vergeten.....