Miskraam in rond Januari 2012! Hopelijk snel weer zwanger...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kinderwens2012, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeker we gaan er wel vanuit toch

Dish ik had voor mijn miskraam vreselijk bloedverlies dat het me langs de benen afliep en toch bleek ik zwanger te zijn.

2. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Kruimel1
    Jep hele dag ZH met meerdere testen. Pff, kan gewoon niet slapen van de pijn. Zo maar weer paracetamol en diclofenac innemen. Alles zag er goed uit, geen reststukken of beschadigingen in de baarmoeder. Gelukkig dus geen curretage meer.
    brr koud ja... maar misschien geeft het je een goed gevoel.
    Ik ben bijna sportverslaafd ;)
    Ik ben een instructrice van diverse lessen zo'n 10 lessen per week.
    Echt geweldig... Normaal zou ik niet zonder kunnen.
    Maar nu moet ik er ff niet aan denken.

@Senna1985
    Wat erg om te horen. Hopelijk ben je er nu weer beter aan.
    Je mag weer klussen als je geen bloedverlies meer hebt.
    Hopelijk wordt je snel weer zwanger.

@Disch
    Ow wat erg voor je, die onzekerheid is vreselijk he.
    Met 5 weken kunnen ze vaak geen echo maken omdat het vruchtje te klein is. Soms gaat het wel.
    Bloedverlies is meestal niet goed, maar er zijn meerdere dames die wel ongesteld worden terwijl ze zwanger zijn.
    Dus erg moeilijk om hier iets op te zeggen.
    Als je twijfelt gewoon de verloskundige bellen, kan ook op zondag he! Niet te lang mee wachten, stress is niet goed.
    Laat ze gewoon proberen om een echo te maken.

3. Disch

Disch Lid

7 aug 2011
    76
    0
    0
    zaanstad
    Ja wordt gek van die onzekerheid.. laat ze maar gewoon zeggen of zwanger of niet (meer)
    bloeden was net alleen beetje bij afvegen maarja ben eigelijk vanaf woensdag avond "ongesteld" dus er is veel uitgekomen zeg maar..
    heb nog een paar procent hoop maar weet t bijna zeker na die buikpijn van vanmiddag
    hoop dat ze toch gauw een soort van controle echo willen maken..
    Sterkte & succes meiden!! bedankt dat jullie even op mn berichtje
    wilde reageren!
    Kus xx

4. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Ik kan het me zo goed voorstellen! Ik zou gewoon vandaag naar de verloskundige bellen en een echo proberen.
    Voor jou ook veel sterkte en succes!

5. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

Het is zo erg, dat bloedverlies! En alle onzekerheid erbij! Weet er helaas van alles af. Alleen hoeft bloedverlies niet altijd het einde te betekeken. En daar is mijn zoon een voorbeeld van! Ook bij hem had ik bloedverlies, maar uiteindelijk is alles goed gekomen.
    Maar bloedverlies kan ook betekenen dat het fout gaat, zoals bij mijn mk....Heel veel sterkte toegewenst en inderdaad gewoon een vk bellen en om hulp durven te vragen!

Mijn kat is helaas dood, mijn man heeft hem gevonden. Was wel erg verdrietig, vooral voor mijn zoontje....
    We hebben nog een kat en die is helemaal van slag, eet slecht en zit maar op zijn broertje bij de deur te wachten. Maar we willen wel gaan kijken voor een kat erbij als mijn zoontje er aan toe is.

Dit jaar is niet echt goed begonnen zo....gelukkig hebben we nog 11 maanden voor een helehoop goed nieuws! Ik ben benieuwd!

Fijne zondag! groetjes!

6. Kruimel1

Kruimel1 Actief lid

3 dec 2011
    203
    0
    16
    Nou, zit na een uur fietsen alweer in de auto. Ging totaal niet :( dacht dat ik flauw ging vallen pfff.
    Wat heerlijk dat je zo sportverslaafd bent. Dat herken ik :) bij ons thuis staat alles in het teken van mtb'en. Lekker is dat hè?!
    Hoop dat je je gauw oké voelt!
    X

7. Kruimel1

Kruimel1 Actief lid

3 dec 2011
    203
    0
    16
    @jolan0: gecondoleerd met jullie katje :(

8. danijelle

danijelle Actief lid

11 aug 2011
    146
    0
    0
    ik ben huismoeder
    brabant
    Hallo dames,

Ik heb op 5 dec een curretage gehad. Ik zou toen 12 wkn zwanger zijn maar het kindje was met 7 wkn en 5 dgn gestopt met groeien.
    Ik moest om half 10 in net ziekenhuis zijn en zou rond half 11 geholpen worden maar dat is uiteindelijk half 4 geworden. Net op de dag van sinterklaas gingen ze mij wondertje bij me weg halen en dan ook nog zolang wachten, ik was gebroken van verdriet. Operatie is verder goed gegaan em rond 6 uur was ik weer thuis, nog in de narcose, weer niet veel meer van die avond.

Het is nu 8 wkn geleden en ben nog niet ongesteld geweest, wel controle gehad in ziekenhuis, maar daar is niets nagekeken alleen gevraagt of ik nog bloed verloor maar dat deed ik niet meer dus alles was goed volgens haar en stond zo weer buiten.

En nu speelt mijn lichaam een spelletje, heb klachten die bij ongesteld worden horen maar ook vage zwangerschapsklachten pffff.
    Denk dat ik volgende week toch maar een test ga halen.

Fijne zondag nog

Groetjes Danielle

9. sannez

sannez Actief lid

3 jul 2011
    272
    349
    63
    NULL
    NULL
    Jeetje, weer nieuwe meiden hier, verdrietig hoor, sterkte allemaal!

@jolan0 sterkte ook met het verlies van je kat.

@danijelle, spannend, het zou natuurlijk kunnen! Je kan ook nu testen en over een week weer en kijken of het streepje beter wordt. Hij kan nl nu ook positief geven omdat er nog hcg in je zit.

@kruimel1 balen van het sporten, bij mij ging het gelukkig wel goed, maar wel op een iets lagere intensie dan anders.

@dish sterkte, hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Ik heb een vraagje waar ik zelf over na zit te denken. Ik had vanaf 10-1 bruiverlies, vanaf 17-1 werd dit echt rood bloed en dat bloed zette de 19-1 door en volgens mij verloor ik het vruchtje op 20-1. Nu heb ik sinds 2 dagen heel veel vruchtbaar slijm, had ik gisteren onwijze pijn die ik ook altijd bij mijneisprong heb en vanmorgen de roze afscheiding die ikmook altijd de dag na eisprong heb.... Kortom dit zou heel mooi zijn, maar tegelijkertijd volgens mij veel te snel na miskraam. Tenzij je de 1e dag bruin al als start van de miskraam telt. Iemand die enige wijsheid kan bieden???

10. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    @danijelle spannend zeg! Hoop voor je dat je lichaam je niet voor de gek heeft!

@Dish Ik hoop dat je snel duidelijkheid heb... Wat een onzekerheid zeg!

Ik ga morgen weer de gyn bellen. 5 jan dus cytotec genomen.. Veel bloed verlies, t vruchtzakje bleef hangen is de 7de dr uit gehaald. 20 jan helemaal schoon verklaard, met beetje bruin verlies nog. Vanaf de 22 weer bloed verlies en is nu steeds erger geworden dacht eerst hele snelle menstruatie, maar t wordt per dag erger tot vandaag dat t er soms gewoon uitloopt... pff...

11. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    sterkte mbeekje: hopelijk heb je gauw wat meer duidelijkheid!

Danijelle: sterkte met afwachten! Inderdaad erg spannend! Ik duim met je mee!

Voor alle nieuwe meiden: heel veel sterkte, we weten helaas wat jullie meemaken...knuffel voor jullie!

Sannez: ik zit hier ook te tellen op de kalender. Ik denk dat er gewoon geen touw aan vast te knopen is, bij de een is het vroeger en bij de ander laat het lang op zich wachten evenals de eerste menstruatie.

groetjes!

12. sannez

sannez Actief lid

3 jul 2011
    272
    349
    63
    NULL
    NULL
    @jolan0 dat denk ik inderdaad ook... ik wacht gewoon rustig af. Vanmorgen even een test gedaan en in alle hoeken en richtingen waar ik hem ook bekeek: negatief. Dus dat betekent dat iig alle hormonen zo goed als uit mijn lichaam zijn! Haha, ik geloof dat ik voor het eerst blij ben met een negatieve test...

13. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    He meiden,
    Wat een verhalen allemaal, we zitten veelal in hetzelfde schuitje. Blij om te lezen dat ik niet de enige ben :(

Jolan0, sterkte met het verlies van je kat! Wij hebben zelf 2 van die monsters rondlopen en ik zou echt ontroostbaar zijn als 1 van de 2 iets overkomt..

Hier is het nu iets meer dan 8 weken geleden dat ik gecuretteerd ben, 28 november 2011, en nog steeds niets...Ik heb ongeveer 3 weken bruinig bloedverlies gehad, daarna af en toe nog een beetje, en sinds 3 weken helemaal niets meer. Vorige week heb ik twee dagen achter elkaar 'sochtends vroeg enorme kramp in mijn buik gehad, dus ik dacht: nu komt het eindelijk. Maar niets..Wel al enige tijd behoorlijk slijmerige afscheiding. Ik hoop echt dat het gauw doorzet! Als ik over 2 weken nog niet ongesteld ben, moet ik terug naar de gyn. Maak me toch een beetje zorgen, je leest zoveel over Asherman..

14. Nolewsky

Nolewsky Niet meer actief

Hey dames !
    Ik heb 13 December een miskraam gehad ( opwekt met cytotec ) 3 januari had ik controle en ik was schoon en de test bij de gyn was negatief ! Ze vertelde me dat het HCG uit m'n lichaam was .. Ik werd alleen maar niet ongesteld .. !
    Tot dat ik afgelopen week een zwangerschapstest deed en de clearblue digital gaf aan zwanger 1-2 ik ben dus DIRECT na m'n MK zwanger geworden zonder ongesteld te zijn geweest.. Terwijl ik voor m'n MK er 15 maanden over gedaan heb .. Oftewel je bent zeker vruchtbaarder na een miskraam !!

15. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Pfeh....nou meiden, ik heb heel erg geluk.

Gisteren avond is er een enorm achtergebleven stuk uitgekomen nog. Waarschijnlijk bleef het daarom ook zo bloeden nog heel de tijd. Ik moest vertellen hoe het gegaan was de afgelopen week en ik vertelde dat ik toch steeds opnieuw aan het bloeden was. Het was zeker geen oud bloed zeg maar. En ook dat ik gister dan dat enorme stuk nog was verloren.

Toen ze keek was het SCHOON! Ze vertelde dat ze dat zeker niet verwacht had toen ze mijn verhaal hoorde. Wel nog een beetje oud bloed zag ze, maar dat verdwijnt vanzelf. Wat een mazzel zeg! Dat ik dan net gister dat stuk moest verliezen. Ik heb zelf het gevoel dat als dat stuk er nog zou zitten, dat ze dat dan wel weg zouden halen. Het was echt best groot.

Ik ben zo opgelucht!

16. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Dit was bij ons absoluut niet zo. Wij waren pas in de 5e maand na de eerste mk weer zwanger geworden. Terwijl ik van mijn dochter in ronde 1 zwanger werd en van mijn tweede zwangerschap in ronde 2 en dus best normaal gesproken best snel en makkelijk zwanger wordt.

17. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Danijelle Vreselijk meid.. Ik had hetzelfde als jou, zou vrijdag ochtend om 10.30 uur geholpen worden, maar door spoedgevallen ben ik pas zaterdagochtend om 12.00 uur gecurreteerd. Zo vreselijk, je bent erg verdrietig en hebt veel spanning. Ik ben ook huilend de narcose in gegaan en wordt ook weer huilend wakker. Vreselijk...

Hebben ze bij de controle geen echo gemaakt?

ik hoop zo voor je dat je weer zwanger bent! Vervelend die onzekerheid!

@Sannez, het klinkt als je eisprong, maar durf het je niet te zeggen.

@mbeekje, ai das niet goed nee... hopelijk kunnen ze jou duidelijkheid geven.

Hier gaat het nog niet zo goed..
    Heb nog steeds last van de buik en moet om 14.30 uur weer bij de gyn zijn voor verdere onderzoeken.
    Pff zo moeilijk, me op het werk weer af moeten melden.
    Vind het ook erg vervelend. Zou vandaag weer beginnen met les geven, maar dat doe ik toch maar niet. Hopelijk woensdag weer en misschien morgen ff rustig zelf trainen.

Morgen ook maar een test doen om te kijken of de hormonen weg zijn.

18. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @RoAn1981
    Vervelend inderdaad, dat afwachten steeds he..
    Zou ht kunnen zijn dat de krampen je eisprong zijn geweest?
    Misschien ben je alweer zwanger?'

@Nolewsky, gefeliciteerd! Super nieuws zeg..
    Dat geeft ons alle denk ik goede hoop!

@banjabes, dat is inderdaad fijn dat het nu schoon is!
    Ik begrijp je opluchting.

19. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nolewsky: van harte gefeliciteerd! Hopelijk mag alles nu wel goed gaan! We duimen voor je!

Banjades: wat fijn dat je schoon bent! Gelukkig is meer ellende je bespaard gebleven!

Kinderwens: ik had ook lang last van mijn buik (voel nog steeds een zere plek als ik erop duw, maar wordt wel minder gelukkig).
    Ik ben benieuwd wat je gyn ervan zegt. En wat je werk betreft: neem de tijd die je lichaam nodig heeft om te herstellen, het is allemaal niet niks. Ik weet dat voor je gevoel niet zomaar weg kunt blijven maar ik denk dat wanneer je het fosseert dat niemand er wat aan heeft. Misschien voel je je ook ietsje beter wanneer je bij de gyn geweest bent zodat je weet of/wat er aan de hand is. sterkte!

20. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    #80 DNA86, 30 jan 2012
    Laatst bewerkt: 30 jan 2012
    Hallo allemaal,

Ik wil ook graag even mijn verhaal kwijt. Afgelopen donderdag ging ik voor de allereerste keer naar de gyn voor de eerste echo. Nou dat was dus niet wat we ervan hadden gehoopt. Meteen was duidelijk dat er niets te zien was, terwijl ik toch al 11 weken zou moeten zijn. Het moet dus heel vroeg al mis gegaan zijn. Maar mijn placenta groeide dus wel, en mijn lichaam heeft nog helemaal niets door. Ze zei dat ik een miskraam zou krijgen. Ze zei ook dat ze het vond lijken op een mola-beeld. Toen ze dat allemaal zei voelde het alsof de hele wereld onder me weg gleed. Alles werd zwart, en ik hoorde bijna niets meer van wat ze verder zei. Ik moest 2 weken later terugkomen, en als er dan nog niets was gebeurd zouden we kijken voor een curettage. Nadien nog bloed laten prikken en toen naar huis. Daar ben ik compleet ingestort. Het hele weekend ook steeds huilbuien gehad om alles wat niet mocht zijn en alles wat nog moet komen. Ik heb geen enkel teken van een miskraam ofzo tot nu toe. En het wachten vind ik echt vreselijk. Vandaag gebeld dat ik niet wil zitten afwachten, en morgen mag ik langskomen om alles verder te bespreken.

Ik heb nog zo veel vragen die ik toen niet heb gesteld, simpelweg omdat ik gewoon niets meer kon denken ofzo, ik was compleet van de kaart. Hopelijk krijg ik morgen meer duidelijkheid, en kunnen ze me verder helpen met een curettage. Ik wil hier zo snel mogelijk een streep onder zetten en verder met mijn leven. Nu nog hopen dat het geen mola is, maar "gewoon" een MA... Anders zijn we nog verder van huis.

Het doet deugd om te zien dat ik niet de enige ben. Rationeel weet je dat ook wel, dat dit zo veel vrouwen overkomt. Maar op dat moment voel je je echt alleen op de wereld.

Ik wil iedereen ook superveel succes wensen, en ik hoop dat we allemaal heel snel mogen genieten van een probleemloze zwangerschap. We komen hier wel doorheen!

Deel Deze Pagina