Zo herkenbaar het gevoel dat je niet wilt dat anderen eerder zwanger zijn. In mijn omgeving zijn er al genoeg zwanger geworden sinds wij bezig zijn voor een tweede en de baby's zijn ook bijna allemaal al geboren. Mannen kunnen het inderdaad veel makkelijker loslaten. Voor hun wordt het pas echt als ze een echo zien of als de kleine er is. @ Kinderwens: Moeilijk. Het eerste wat in mij op komt is vragen of ze het fijn vindt als je met haar over je zwangerschap praat of juist niet.
@ kinderwens, ja idd een moeilijke situatie maar denk wel dat ze liever heeft dat je t verteld dan dat je het nog even achterhoud. vraag haar er idd naar of ze het fijn vind dat je er over praat en vraag ook naar haar gevoelens. wat ik nl merk dat als ik eenmaal zeg dat ik t niet erg vind als er over gepraat wordt door zwangere collega dat het er ook heel veel over gaat. en dat ze dan niet nog vraagt van goh hoe vind je het nu of hoe voel je je als ik er nu over praat.
kinderwens, ik denk dat ook scheelt, hoe gek dat ook klinkt dat jij ook al een miskraam gehad hebt. Ws heeft ze het met jou veel minder moeilijk dan iemand die binnen een maand gewoon zwanger is en wat allemaal goed blijft gaan. Ik vind het verschil tussen mij en mijn man ook wel moeilijk. Wij hadden dus wel een echo met kloppend hartje gezien en hij weet omdat wij al een kindje hebben wat dat betekend. Toch vind hij het niet moeilijk (dat zegt hij zelf) om het achter hem te laten en vooruit te kijken. Ik kan dat dus (nog) niet.
Heej lieve meiden Word helemaal emotioneel van al jullie berichten Onbewust vind ik het ook allemaal wel erg moeilijk. Probeer altijd nuchter te blijven, maar gevoelsmatig doet het me toch wel veel Denk dan wel eens ik zou nu weken zwanger geweest zijn, dat maakt me alleen maar verdrietiger Maar denk dat ik het voordeel heb een miskraam bij 5 weken gehad te hebben, ik heb namelijk niet lang blij kunnen zijn zwanger te zijn. Kan me heel goed voorstellen dat hoe verder je in de zwangerschap bent, hoe moeilijker het afscheid is. Ik vind het vooral moeilijk als ik andere zwangere dames zie/hoor. Mijn ouders heb ik overigens nooit verteld over zwangerschap en dus de miskraam, ik wil hen over een tijd graag goed nieuws brengen. Met vriend heb ik het er wel eens over, maar die heeft het toch anders ervaren (het gebeurd ook niet in zijn lichaam, dus dat snap ik ook wel). Maar inmiddels heb ik wel weer een positieve kijk op de toekomst en geniet ik van al de leuke dingen waarvan ik zeker weet dat die nog in het verschiet liggen @ Tulip, je bent zeker niet de enige hoor! Het is fijn steun aan elkaar te hebben hier toch?! Ik hoop dat je een manier kan vinden om het wat beter te verwerken voor je Ik heb zelf een chunck voor op mn armband (Noosa) met een vlinder gekocht, dat heeft me wel rust gegeven (letterlijk een plekje) @ Kell, kan me voorstellen dat je liever eerst zwanger wilt worden. Ondanks dat je het haar ook gunt, wil je zelf gewoon eerst weer dat positieve gevoel terug krijgen. Ik hoop dat het je lukt uit de negatieve spiraal te komen, ik ben juist wel bewust feestjes en dingen aan het plannen, je kan sowieso gaan als je zwanger bent toch?!! @ Kache, ik kan me voorstellen dat je onzeker en gespannen bent. Ik heb het ook, maar moet me bewust met andere dingen bezig houden van mezelf. En zeg ook echt hardop bij pijntjes en krampjes dat het allemaal niks te betekenen heeft. @ DNA, denk jou ei wel geweest hoor. Temp gaat nog wel stijgen! @ Girafje, lukt het klussen wel ondanks je dip!? @ Collo, het is fijn te weten dat je makkelijk zwanger kunt raken. Ondanks dat ik in ronde 3 een VMK kreeg, ben ik er nog niet gerust op dat het zwanger raken weer snel lukt @ Kinderwens, mja qua aanpak kan ik je niet echt tips geven, maar het in ieder geval wel vertellen aan haar. Ze zal het moeilijk vinden, maar daar heb je ook begrip voor en dat is al fijn!
Kinderwens: Ik zou inderdaad ook eerlijk zijn tegen over haar en ook aan haar vragen hoe ze het ervaart. Misschien herkent ze die gevoelens helemaal niet, maar als ze ze wel herkent is het fijn dat ze weet dat haar vriendin (jij dus in dit geval) die gevoelens begrijpt. Daar zijn jullie immers vriendinnen voor! over verwerken: we zitten inderdaad allemaal in het zelfde schuitje. Maar het is inderdaad fijn dat we dit van elkaar herkennen en er steun van bijelkaar kunnen vinden! Girafje: sterkte met je dip.... kache: en had je deze ronde minder last van pms? Ik hoop het wel voor je dat het afneemt! Want dat is niet fijn. Klussen: veel plezier en succes! Hier zitten we inmiddels op het wachtbankje! Groetjes!
Hoera, mag weer op de wachtbank! Gisteravond laatste keer geklust en nu maar weer afwachten.... Gisteravond was voor mij echt ff een verplichting, maar gelukkig was zondagavond een geslaagde klus dus als ik zwanger ben weet ik goed wanneer uk gemaakt is @ Noorus: Heb zelf ook een vlindertje voor aan mijn armband gekocht. Als het goed is krijg ik hem morgen eindelijk! Wacht er al een maand op, was steeds niet op voorraad :x.
@ Girafje, succes op de wachtbank meis! Mijn thermometer was gister kapotgekauwd door onze hond, dus kon vanmorgen mijn temp niet meten (best cruciaal moment, grrrr!) maar heb vandaag weer nieuwe gekocht, dus morgenochtend wil ik een hoge temp zien (dan kan ik ook op de wachtbank). Mooi dat je ook een vlindertje hebt gekocht!
girafje en jolan, suc6!! Lijkt mij ergens wel makkelijk dat je precies weet tot wanneer je moet klussen Hier is het gewoon een paar weken met steeds max 1 dag er tussen omdat het anders gewoon niet te zeggen is.
Pfff ik vind da heel wat opr Tulip, merk ook dat m'n vriend er na een week om de dag gewoon meer moeite mee heeft... Zorgt wel voor lachwekkende tafarelen, maar makkelijk is anders...
Ja hier zou dat ook niet lukken denk ik. Vorige zondag was de laatste keer hier, en het ging echt niet meer haha Hopelijk is mijn ei daarvoor al geweest, want we hebben het wel even gehad haha
@ noorus, natuurlijk kun je wel naar feestjes als je zwanger bent. maar sommige zijn dan alleen anders. We gaan eind mei altijd naar emporium, een dancefeest en wil dat dus niet echt van te voren vastzetten. Ook dacht ik dus zwanger op vakantie te gaan en zwanger de kermis te vieren. Nu moet ik de gedachte weer omdraaien. In de hoop natuurlijk dadelijk toch weer zwanger te zijn
Oh gelukkig zijn wij niet de enige die af en toe moeite hebben met klussen. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om wekenlang elke 2 dagen te klussen haha, afgelopen klusweek deden we het 4 keer met steeds een dag ertussen en de laatste keer was echt wel een verplichting. Wat het verwerken van de MK betreft was ik er al snel overheen. Het wachten op de menstruatie vond ik vervelend en het steeds positief blijven testen na die tijd. Ik heb geen moeite met ander zwangere vrouwen, dan krijg ik gewoon extra zin in ons nieuwe beebje want ik ben ervan overtuigd dat we er ook nog eentje krijgen Ik geef mezelf nog tot Simone's verjaardag en als het dan nog niet gelukt is denk ik dat we misschien maar aan de ovulatietesten moeten ofzo, tot die tijd ga ik gewoon af op wat mijn appje zegt. Die kleurt gewoon een hele week groen zo van 'hier ergens moet je het doen' dus dat doen we dan braaf en dan wachten we weer af. Ik heb nu allemaal klachten, al een paar dagen krampen, slijm en rommelende darmen, dat had ik de vorige cyclus ook en toen werd ik 4 dagen te vroeg ongesteld maar dat zou nu wel erg vroeg zijn, ik zit op dag 19 in mijn cyclus... Dus geen idee waar dit op uit draait, ik hoop natuurlijk een plakbeeb maar ik reken nog nergens op. Voor mijn gevoel is mijn lichaam zich nog aan het herstellen...
tis ook niet echt leuk die verplichting, maar als ik zwanger wil worden zullen we wel moeten met deze cylcussen doen ovutestjes ook niks.
@ MamavanSimone, welke app gebruik jij?! Womanlog toevallig?! @ Kell, dat omschakelen zal zeker wel even lastig zijn ja... Ik begreep niet echt dat je daarop doelde (dat je natuurlijk zwanger was en daardoor anders over die gebeurtenissen dacht). Ik ga nu wel weer alles aan en uitgaande van de situatie nu en als het binnenkort raak mocht zijn, dan zie ik wel wat ik met die afspraken doe
Ik heb na de MK een zinzi armband met een sterretje eraan gekregen van mijn man. Die draag ik altijd en als ik het moeilijk heb, denk ik eraan. Gisteren echt een slechte dag gehad, hele dag misselijk en hoofdpijn, vreselijk... nu gaat het gelukkig beter. Ja ik ga het ook zeker mijn vriendin vertellen, ik weet dat ze daarna er niet graag over praat, ze vindt het nu al vreselijk als andere over kinderen praten en zo... maar goed, zal allemaal wel loslopen. Ik ga weer aan het werk... fijne dag dames! En ik hoop op veel plakbeebs de komende dagen/weken!
@ Sandana: JAAAA!! Wat fijn meid. Hopelijk een beetje beter genieten nu. @ kinderwens: ik zou idd open en eerlijk zijn en haar laten aangeven waar zij zich het beste bij voelt. Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk voelt, maar je kunt niets anders. Het is nu eenmaal erg oneerlijk verdeeld in 'zwangerenland' en dat is niemands fout. @ tulip: petje af hoor, zo vaak klussen. Aan inzet en motivatie kan het zeker niet liggen. Krijg dat hier echt niet voor elkaar . Ik hoop dat je snel resultaat mag zien! @ Jolan0: pms was nog steeds vrij heftig, alleen dit keer slechts 3 dagen voor menstruatie (ipv 2-3 weken!), dus (gelukkig) weer een verbetering t.o.v. vorige maand. Waren wel 3 lange dagen en ik hoop dat dit volgende maand weer een beetje beter wordt . @ wachtbankdames: succes met het aftellen tot NOD @ klussende dames: veel plezier en succes.