Lieve meiden, (helaas) weer wat nieuwe dames.. Het is inderdaad een fijn gevoel om te lezen niet de enige te zijn. En het geeft ook hoop om te lezen dat best veel meiden redelijk snel zwanger zijn na de MK. Wij komen net bij de VK vandaan: alles is mooi schoon. De blaasjes konden we zien zitten in de eierstokken op de inwendige echo. Vanmorgen ZWtest gedaan en heb nog wel HcG in mijn lijf. Aankomend weekend doe ik nog een ZWtest en afhankelijk van de uitslag daarvan begin ik met ovu-testen. Een ongesteldheid ga ik als het even kan niet afwachten. Oh ja, bloedtest van de donderdag vóór de miskraam was prima. Ijzergehalte etc. wat inhoudt ook prima vit. B12 gehalte. Sterkte weer allemaal en knuf.
@jolan0 gisteren weer testen gehad en een echo. ze zagen dat er nog vocht/bloed zat en de eierstokken konden ze nu niet goed zien, maar die hebben ze zaterdag al nagekeken. Het kan zijn dat het door het vocht/bloed komt. Maar ik moet evengoed morgen naar de huisarts om te kijken wat hij zegt. En volgende week weer terug naar de gyn. @DNA86 We weten wat je voelt meid.. ff stort alles helemaal in! Ik had ook dat ik niets meer meekreeg, denk dat de meeste dit wel hebben. Ik heb ook gekozen voor een curretage, ik moest er niet aan denken om het af te wachten of tabletten te gebruiken en dan veel bloed te verliezen. Veel praten helpt en ook hier kun je je verhaal kwijt. Schrijf wat op je hart ligt, iedereen weet wat je meemaakt. Veel succes vandaag en hopelijk kun je snel geholpen worden! @Kruimel1 Wij zagen ook de blaasjes zaterdag bij de echo, betekent dat iets??
Vreselijk gevoel is dat meid! Dat er totaal geen teken is dat het een miskraam is. Was bij mij ook zo. Hoe je het ook beschrijft met de huilbuien, zo voelde ik mij ook. Ik hoop zo voor je dat het geen mola is. Sterkte meid!
@kinderwens vervelend zeg die buikpijn! Hoop zo voor je dat je daar snel vanaf bent!! @Senna1985 over een paar dagen even weer testen dan moet de test wit zijn of in ieder geval een minder duidelijk streepje. Ik ben gisteren naar de gyn geweest voor mijn bloedverlies. Echo was prima, alles was schoon. Conclusie is heb een giga heftige menstruatie heel snel achter de mk aangekregen. Mijn hormonen zijn van slag hiervoor heb ik cyklokapron gekregen, zodat het hevig bloeden nu moet stoppen...mn lichaam moet als t ware gereset worden.
mbeekje: ik wist niet dat je zo gauw al een menstruatie kon krijgen. Geluukig zag de echo er wel goed uit. Sterkte! dna: heftig allemaal he? heel veel sterkte! en laat die tranen lekker komen hoor! dat lucht op! Kinderwens: jij ook veel sterkte. Hopleijk gaat het gauw weer beter! Kruimel: fijn dat jou echo er ook goed uit zag, nu kan je weer vooruit kijken. Hopelijk is het gauw weer raak! Vandaag naar de tandarts geweest (zit naast de vk), moest een foto gemaakt worden en dan komt de vraag: bent u zwanger? Ik had nooit verwacht dat ik het met zulke kleine dingetjes zo moeilijk zou hebben! Groetjes!
@ Jolano; nou ik had het eigenlijk ook niet verwacht dat het zo snel kan, maar het kan dus wel... Schijnbaar is mijn cyclus al begonnen toen het vruchtje niet meer leefde, dat zeiden ze in het ziekenhuis tenmiste en als ik kijk vanaf het moment bij vk, dat die constateerden dat er geen hartslag was, klopt mijn cyclys gewoon. In het ziekenhuis zagen trouwens ook alweer een eitje op de echo! Vreselijk he die kleine dingetje dat je het daar zo moeilijk mee kan hebben! Het is soms ook net alsof het woord zwanger je achtervolgt, allemaal mensen die zwanger zijn of in jou geval er na vragen... Had het gisteren bij de apotheek ook, jij je hebt een kinderwens dan mag je dit niet... Je bent nu tocht niet zwanger? Echt een klap in je gezicht is dat...
Nou ben weer thuis van de gyn. Ze zei dat ik het gewoon moet afwachten omdat dat echt beter is voor mijn lichaam. Mijn baarmoedermond zit ook nog potdicht, dus zou ook niet makkelijk zijn voor een curettage. Ze zag op de echo wel mooi dat de boel al een beetje aan het loskomen is. Dat gaf mij dan wel een soort "geruststelling", dat mijn lichaam het toch begint te beseffen. Vannacht had ik ook al wat kramp, dus komt misschien daardoor. Haar redenering snapte ik dus ook wel dat ik beter nog kan afwachten. Volgende week moet ik dus terugkomen, en als het dan nog niet gebeurd is volgt cytotec, en pas daarna curettage... Maar ik ben dus echt bang voor die miskraam he. Bang voor de pijn, bang voor het bloedverlies en weet ik veel wat er nog mee uit komt... Hadden jullie dat ook? Ik vind het zo beangstigend. Ze stelde me wel gerust dat het toch geen mola is, dus gewoon MA. Ik weet wel dat als dit achter de rug is ik op zoek ga naar een andere gyn. Ik voelde me niet op mijn gemak bij haar. Ze gaf de indruk dat je geen vragen moet stellen en maar moet geloven wat zij zegt. Ze kwam wat driftig over. Zo van "wat doe jij hier nu al? ik had toch gezegd dat je 2 weken moest wachten?" niet fijn dus. Volgende beter hoop ik.
DNA: wat vervelend dat je je niet op je gemak voelt bij je gyn. Toen ik wist dat ik een ma had had ik de vk gezegt dat ik niet wilde afwachten. Zij belde voor mij met het ziekenhuis en de dag erop mocht ik bij de gyn langs komen. Ook daar heb ik aangedrongen dat het snel moest gebeuren en ik kon de dag daarop geholpen worden dmv curretage. Ik ben daar heel erg blij om, zeker als je van andere leest dat het ook heel anders kan verlopen. (ik had wel al een paar weken bloedverlies, dus misschien dat ze daarom ook sneller handelde) Heel veel sterkte en als je echt niet kunt wachten, misschien een andere gyn vragen? En als je pijn hebt gewoon pijnstillers slikken hoor! groetjes!
@DNA86 ik zou misschien wel via huisarts of vk kijken of je een doorverwijzing naar een andere gyn kan krijgen. In principe moet een arts rekening houden met jou wensen en behoeften en die voorop stellen. Als jij niet wil afwachten, omdat dat wellicht lichamelijk iets beter is, maar als je het emotioneel niet aankan om te wachten. Je geeft zelf aan dat je bang bent, dat moet een gyn serieus nemen. Misschien heb je hier nog wat aan: Miskraam, daarop kun je doorklikken naar richtlijnen. Of kijk hier: NVOG. Een gyn moet zich houden aan de richtlijnen van beroepsgroep en daarin staat heel duidelijk in overleg met de patiënt bepalen. En de patient goed voorlichten of voor- en nadelen benoemen. In ieder geval: sterkte!
@mbeekje, dat is inderdaad heel snel. Ik heb bij mezelf ook het idee dat m`n cyclus al heel snel is, juist ook omdat ik 1,5 week bruinverlies heb gehad voordat het begin met licht (en later zwaar) bloeden. Ik ga er vanuit dat ook het vruchtje dus al wat langer overleden was. Bij de controle zeiden ze ook al dat het helemaal weer opgebouwd was. Over 1,5 à 2 weken weet ik meer! @kinderwens, pfff je blijft wel bezig zo ermee. Ik hoop echt voor je dat het snel ophoudt, want ik kan me voorstellen dat een beetje afsluiten zo ook niet makkelijker wordt. @kruimel1, fijn dat alles schoon was! En ik zou idd over een paar dagen weer testen en dan maar hopen dat hij helemaal wit is! @jolan0, ja dat zijn stomme vragen. Ik ben zowel in het ziekenhuis bij bloedprikken gefeliciteerd: mevrouw wat leuk, wanneer bent u uitgerekend. Uhhh niet meer.... en bij de echopraktijk: mevrouw, u komt voor een termijnecho??. Uhhh, nee voor controle na miskraam. Niet echt fijne opmerkingen, waar niemand iets kan doen, maar het blijft even een klap in je gezicht zo.
Ik heb vandaag de zwangerschapstest gedaan en het HCG is uit het lichaam. Ik heb ook voor het eerst na de MK een klein beetje witte afscheiding. Kunnen we de ovulatietesten gaan gebruiken. Wat is het beste moment van de dag om de ovu test te doen? @mbeekje goed om te horen dat alles schoon is. Hopelijk werkt de cyklokapron en heb je snel weer een regelmatige cyclus. En alweer een eitje... dat wordt klussen I know.. frustrerend he! Je wordt er in je dagelijks leven er zoveel mee geconfronteerd, had ik voorheen helemaal niet in de gaten. @jolan0 ja die vragen he. Ik had dat bij de curretage, dan krijg je een vragenlijst, staat er: bent u zwanger! Pff... maar open gelaten, dat is dan zo stom! @DNA goed om te horen dat het geen Mola is. Ik was daar ook heel bang voor, daarom heb ik meteen aangegeven dat ik een curretage wou. Dat accepteerde ze ook direct. Vreselijk zo'n gyn, ik heb er nu 4 gehad (pff) in zo'n korte tijd, maar allemaal erg lief en begripvol. Ik heb de verloskundige ook gezegd dat ik een curretage wou en 2 dagen later in het ziekenhuis controle en ik zou eigenlijk de dag erna al geholpen worden, maar door drukte is het nog een dag later geworden. En precies wat jolan0 zegt, als je afwachten niet fijn vindt, gewoon een andere gyn vragen of je verloskundige vragen om het te regelen. Je mag trouwens elke 4 uur 2 paracetamol, dus.. hopelijk helpt dat tegen de pijn. @Sannez, goede informatie... ik vind ook dat jou wensen voorop staan. We weten allemaal hoe emotioneel het is en het wachten maakt het er niet makkelijker op. Nee afsluiten lukt me echt niet... pff vreselijk. Vandaag met mijn baas afgesproken dat ik de komende maanden maar even geen les meer geef om mijn lichaam rust te geven. Heb voor de MK ook nog 3 x een longontsteking gehad. Dus was net weer begonnen met alle lessen op te pakken en toen gebeurde dit. Dus dan heb ik ff rust... heb toch werk genoeg, dus vul daar de uren mee op. Morgen naar de huisarts, ff kijken wat die zegt. Iemand trouwens gehoord van een gedraaide eierstok? Ervaring mee? Kwam vandaag iemand mee, dat ik dat zou kunnen hebben? Ik ga maar eens ff googlen.
Kinderwens: hoe gaat het met je? Mooi dat je even vrijgesteld bent van les geven! Blaasjes weet ik niet wat dat is, maar dat hoort wel op je eierstokken. Ik had gelezen dat iemand een nieuw ei kon zien zitten bij de echo na MK dus had gevraagd of de VK dit meteen ff wilde checken maar het hoort dus wel. Sterkte!
@kinderwens2012 wat fijn dat je test goed was, wel raar he om blij te zijn met een negatieve test? Succes met testen straks weer, hopelijk komt je eisprong er snel aan! Heb ff een vraagje aan je, wat ik me ook al, afvroeg toen ik nog zwanger was, maar wie weet voor de toekomst. Ik kwam er op omdat jij sportles geeft, mag je als je zwanger bent nu wel of niet buikspieroefeningen doen? En een zware les zoals bootcamp met veel springen, kan dat kwaad? Hoe is het met de rest?
@Kruimel Mijn huisarts denkt dat ik een gekneusde baarmoeder heb. Nog nooit van gehoord, haha, maar goed. Voor de zekerheid krijg ik binnen 1 week een uitwendige echo om de hele buik te controleren. Ja dat hoorde ik ook, ik moet volgende week dinsdag weer naar de gyn, dus dan vraag ik dat ook even. @Sannez tot de 12 weken kun je gewoon doorgaan met alles (zolang het prettig voelt). Maar buikspieren niet meer te veel trainen. Als je zwanger bent, gaan je buikspieren uit elkaar staan en komt er een soort vlies tussen. Als je dan deze spieren gaat trainen, kan het vlies beschadigen. Springen mag gewoon, zolang het goed voelt.
kinderwens: een gekneusde baarmoeder? Hoe kom je daar nu aan? Sterkte ermee! Ik ben geen sporter. Ik wandel wel graag en zit elke dag op de fiets (in de zomer fietsen we veel extra). Maar ik heb inderdaad ook gehoort dat het niet zo goed is om je buikspiren te trainen als je zwanger bent. Helaas heb ik nu het griepje van mijn zoontje overgenomen...voel me niet erg lekker helaas. Maar goed, komen we wel weer doorheen. Vanmiddag lekker naar buiten (ben benieuwd of de ijsbaan al open gaat vind die kleine super leuk) knap je ook altijd wel weer van op. Groetjes!
@kinderwens2012 thanx voor de info, dit is tenminste concreet . Ik had al dingen gehoord over rechte buikspieren niet en schuine weer wel, pfff ingewikkeld! En een genkeusde baarmoeder? Bestaat zoiets? En hoe kom je daar aan en nog belangrijker van af (waarschijnlijk rust of zoiets...). Sterkte iig, het klinkt namelijk behoorlijk pijnlijk. @jolan0 beterrschap, hopelijk kun je snel met je zoontje het ijs op, super leuk lijkt me dat!
Hallo dna, Ik had op 28 november mijn termijn echo gehad en daar bleek dat het niet goed was. Mijn verloskundige heeft toen voor 30 nov een afspraak geregeld in het ziekenhuis voor nog een echo bij de gynacoloog. Op de brief had de verloskundige geschreven of ze snel een curretage wilde doen omdat ik het emotioneel heel zwaar had. En toen heb ik op 5 dec een curretage gehad. Net op de dag van het grote kinderfees, sinterklaas lag ik in het ziekenhuis om mijn klein wondertje bij me weg te laten halen. Komt er natuurlijk ook nog ff sint met pieten langs, nou ik kan je wel zeggen dat dat niet makkelijk was. Nog heb ik emotioneel heel veel last, afgelopen zondag zou ik op de helft van me zwangerschap zijn. als je het echt zwar hebt geef het dan aan, dan moeten ze daarop in spelen. wens je heel veel sterkte xxx Danielle
@DNA wat een vreselijk mens de gyn! Juist nu wil je graag duidelijkheid en zit je vol met vragen. Zou zeker fijn zijn dat je naar een andere gyn kan. Zelf heb ik het gehad met de vkpraktijk, moest maar een week wachtend en had geen tekenen van een mk zat ook vol vragen.. Sterkte meid! @kinderwens Wat fijn dat de test negatief is. Toch raar dat we er nu blij mee zijn. Hier is de test ook negatief. Jij dus een gekneusde baarmoeder. Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Erg vervelend en pijnlijk lijkt me datzeg! Hoe lang kan het duren voordat je er weer vanaf bent?
ik heb gisteren een currettage gehad. heb weinig bloed verlies vandaag alleen wat bruin verlies. maar heb heel erg last van mij benen spierpijn achtig. wij zijn wel van plan om gelijk weer zwanger te worden. ik zit eraan te denken om ovulatietesten te gebruiken. en ik ga denk ik volgende week een testje doen om te kijken of hcg al uit mijn lichaam is. en dan hopen dat het snel weer raak is. op 24 jan had ik een afspraak voor een echo ik was toen negen weken toen zagen ze dat het hartje niet meer klopt en ja na precies 1 week op 31-jan heb ik een currettage gehad. het blijft moeilijk en heel pijnlijk ik hoop dat we snel zwanger zullen zijn en dat alles goed zal gaan.