hoi Kelly ik had na mijn curretage ook alleen maar wat bruin verlies. ook had ik last van mijn benen, zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen de dag na de curretage, ben toen terug geweest naar het ziekenhuis want heb in het verleden een aantal keer een baarmoederontsteking gehad en toen had ik ook zo'n pijn in mijn benen. Doe rustig aan en hoop dat je snel weer zwanger bent xxx Danielle
Sterkte Kelly, ik hoop met je mee! Hier ook nog wat goed nieuws. Mijn bloed was nog gecheckt na de miskraam (ijzer, bloedgroep, infectieziekten, suiker etc. Het standaardrijtje begreep ik) en heb net de vk gebeld en alles was helemaal goed. Ze zei dat het 99% kans was dat de miskraam door een toevallig chromosonaal foutje was veroorzaakt. Dat stelt me wel weer enigzins gerust!
Hoi meiden, ik wil hier ook wel meekletsen. Ik heb 9 jan een miskraam gehad. Bij 6.2 weken. Alles is nagekeken en schoon. Wij proberen deze maand alweer zwanger te raken. Ik heb deze week mijn eisprong gehad. En kan 14-02 testen. Groetjes
@jolan0 als het zo is, dan komt dat door de curretage. Maar hoe en wat?? Nu heb ik wel spijt dat ik een gehele narcose gedaan heb. Met een ruggeprik had ik toch nog het een en ander meegekregen. Maar goed, van de andere kant ben ik ook wel blij met de volledige narcose. Beterschap en hopelijk ben je nu lekker aan het schaatsen! @sannez schuine mag wel, maar ook mee opletten! Bij veel oefeningen voor de schuine buikspieren gebruik je ook de rechte. Goed laten informeren bij de oefeningen. Ik wist het ook niet dat het bestond, het is ook behoorlijk pijnlijk. Nu de buikecho dinsdag ochtend afwachten en dinsdag middag moet ik weer naar de gyn. @danijelle pff met sinterklaas is inderdaad geen fijne datum. Het blijft emotioneel denk ik. Mijn schoonzus is ook zwanger, zou 2 weken eerder uitgeteld zijn als ik. En nu heeft ze de 12 weken echo gehad en dan blijft het erg dubbel. De komende 9 maanden zal ik er denk ik wel mee bezig blijven, omdat het bij haar ong gelijk zou zijn. @mbeekje ik had dat ook bij de VK, maar goed, hun kunnen ook niet direct zeggen of het goed is of niet. Ik moest ook 1 week later terug komen, maar kon wel elke dag bellen als ik vragen had. Heb in de week haar ook 1 keer gebeld en alles gevraagd wat me dwars zat of waar ik antwoord op wou hebben. Als het een kneuzing is, kan het 6 weken duren, pff.... Maar goed, beter dan een beschadiging denk ik dan maar! @kelly001 Veel sterkte met de verwerking van dit verlies. ja die spierkramp had ik ook, ze zetten je benen ook in die beugels, dat wil je niet weten. Hopelijk wordt je snel weer zwanger. @carlo1987 Voor jou ook sterkte, hopelijk heb je het een plekje kunnen geven. Spannend deze week de eisprong... dat wordt klussen Hopelijk heb je 14-2 een positieve test!
Mag ik hier ook een beetje komen spuien? Ik heb 15 jan een miskraam gehad bij ongeveer 5-6 weken. Het was een ongeplande zwangerschap (bij spiraal), maar toch zeker gewenst. We hebben namelijk al heel lang de wens voor (ooit) een derde kindje, we waren er nu alleen nog niet 'actief' mee bezig. Ik vond het een heftige (pijnlijke) ervaring alles bij elkaar, hoewel het uiteindelijk vrij 'soepel' verlopen is. Spontaan op gang gekomen, weinig bloedverlies, echo/bloed controle 'schoon', lichamelijk voelde ik me weer 'normaal' na 2 weken. Ben gewoon weer aan het werk, het leven met 2 kids gaat gewoon door. En omdat we er nu (nog) niet voor gingen, 'gewoon' gestart met condooms (vreselijke dingen, weet meteen weer waarom ik spiraal zo fijn vond). In mijn hoofd en mijn hart is het nog chaos en ik worstel. We hadden allemaal heel praktische/verstandige redenen om te wachten en die staan nog steeds, maar in mijn beleving zijn die allemaal zo belangrijk niet meer . Mijn verstand en mijn gevoel liggen nu mijlen ver uit elkaar, maar rationele manlief wil gewoon wachten totdat onze redenen 'opgelost' zijn en het beter 'uitkomt' (wat nog zeker een jaar duurt, gok ik). Als ik het heel objectief bekijk, heeft hij ook wel gelijk, maar eigenlijk wil ik gewoon NU weer zwanger worden (het gemis compenseren??). Ben iedere keer stiekem teleurgesteld omdat het condoom nog gewoon heel is en de kans op nog een 'ongelukje' nihil is. Pfffft, wat moet ik toch met mezelf!? Het blijft aan me knagen...
oei, ons "clubje" blijft groeien.... En of de zwangerschap nu gepland of ongepland was, het eerste kindje of een 2de, 3de of 4de kindje, je eerste mk of meerdere, er was een leventje, een verlangen, een kindje ook al was het nog zo klein en pril. En het valt gewoon niet mee, voor niemand! Heel veel sterkte allemaal. Ben zo blij dat we hier herkenning bij elkaar vinden en elkaar er doorheen kunne slepen! Dank jullie wel hiervoor! En Kache, Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal bij jullie speelt, maar ik zal als ik jou was wel je gevoelens duidelijk proberen te maken bij je man. En het zijn ook de hormonen die door ons vrouwen heen gieren en volgens mij zijn al die gevoelens na een mk veel heftiger aanwezig dan daarvoor! (ik zelf ben namelijk nog nooit eerder er zo erg mee bezig geweest als nu en tijdens mijn zwangerschappen natuurlijk!)Sterkte! groetjes!
Ik sluit me ook graag aan bij dit topic. Nou ja, graag... You know what I mean... Vandaag een regelrechte baaldag, zie mij topic. Hopen dat de emoties zoals ik ze vandaag voel met iets positiefs te maken hebben! @Carlo; we kennen elkaar nog uit het miskraam forum. Goed te lezen dat je nu je ei hebt gehad! Wie weet weer samen zwanger?? @Kelly; sterkte de komende dagen, het is allemaal ronduit k*t om zoiets mee te maken... @Kache, pfff... wat een verhaal. Niet verwacht, toch gekregen en ook weer weg. Wat een achtbaan van emoties moet dat zijn! Sterkte meis!
hallo allemaal, Ik zit in een emotionele achtbaan. 18 januari kreeg ik enorm pijn in mijn buik en ben met spoed met ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Bleek dat ik een buitenbaarmoedelijke zwangerschap had in mijn eierstok en hij was al gescheurd dus had al anderhalve liter bloed in mijn buikholte. Met spoed geopereerd en 3 zakken bloed gekrgen. bleek dat ik al 2 maanden zwanger was! ja achteraf wist ik het, ik wilde die ochtend een zwangerschapstest doen, maar was al te laat. Nu komt het besef van wat er allemaal is gebeurd, ik was zwanger van ons eerste kindje! waarom is het fout gegaan? ligt het aan mij? mijn lichaam? Ben nog steeds onder behandeling van bloed prikken voor het hcg dit daalt. as donderdag weer bloed prikken. Is het raar dat ik hoe groot onze wens ook is bang ben om weer zwanger te raken? ik ben er echt nog niet klaar voor. Hoe doen jullie dat? gr marenka
@fdbd, heb jij je al gehad/gevonden? We hebben idd zelfs op dezelfde dag een mk gehad. Ik hoop dat je t ook een beetje een plek hebt kunnen geven.
Zoals jullie hebben gelezen heb ik 3 jan. een mk gehad. me vriend en ik hebben 2 week geleden om de dag geklust een week lang en gisteren en vandaag een test gedaan maar negetief. en ook nog steeds niet ongesteld geworden ,hoop eigenlijk dat ik snel weer ongesteld word dan kan ik tenminstens mijn vruchtbaarheids dagen weer bekijken en dan klusse
Ik heb ook zondag mijn ei gehad! Alleen ga ik uit van een LF van 8 dagen, dus dan zou ik zondag mijn NOD hebben. Testen zal ik pas volgende week woensdag/ donderdag. Het liefst pas volgende week zondag, maar of ik het zo lang vol kan houden weet ik niet!
@ Marenka: wat een verhaal , ik kan me voorstellen dat je nu helemaal van de kaart bent. Zo, dat is nog eens een flinke ingreep en dan zo acuut, zo onverwachts... Buitenbaarmoederlijk is toch gevaarlijk en dus eng. Ik kan me ook goed voorstellen dat je, aangezien dit je eerst 'ervaring' met zwanger zijn is, dat je nu bang bent en vol vragen en onzekerheden zit. Wil je een hele dikke virtuele knuffel geven! Misschien heeft het nu eerst even tijd nodig, tijd om het een beetje te gaan bevatten en verwerken, voordat je weer prettiger kunt voelen bij de gedachte zwanger te raken? Je vraagt hoe wij dat doen, dat is moeilijk antwoorden. Voor mij persoonlijk geldt dat het in mijn lijf 2 keer al wel goed gegaan is en het dus makkelijker is om vertrouwen in eigen lijf te hebben. Sterkte! @ Kinderwens: een gekneusde baarmoeder? Dat klinkt niet lekker! Hopelijk ben je er niet al te lang 'zoet' mee! En pfff, een zwangere schoonzus, ai, dat lijkt me toch moeilijk (en verdrietig). @ Jolan0: Ik moet ik eerlijk zeggen dat ik al maanden flinke babykriebels heb, jaloers ben op zwangere collega's en andere dikke buiken die ik voorbij zie komen, fantaseer hoe ik weer achter een kinderwagen loop, weemoedig bij babykleertjes sta te kijken en ze graag weer eens zou willen kopen. Maar nu het weer even 'echt' is geweest, is het gevoel idd 10 keer sterker. Soms zou ik wel willen dat het gevoel even uit kon zetten. Was ook wel eens fijn geweest als ik ook 'gewoon' er voor kon gaan zodra ik het gevoel "jaaa!" had. Bij mijn eerste dik half jaar gewacht want ik wilde niet zwanger trouwen (datum stond immers vast), bij mijn tweede ook maanden uitgesteld want ik wilde niet zwanger solliciteren (nieuwe baan nodig) en nu zijn we dus weer om allerlei verstandige redenen aan het wachten. @ FBdB: emotionele achtbaan? Ja nogal. In een week tijd alle kanten opgegaan schrik, paniek, hoop, vreugde, onzeker, bang, verdrietig. Vanwege de spiraal meteen een echo (paar dgn na positieve test) gehad en die was meteen eigenlijk al niet hoopvol, ben dus ook echt naar huis gestuurd om miskraam af te wachten, maar prille zwangerschap konden ze niet uitsluiten, dus ik bleef telkens een sprankje hoop houden, vooral omdat ik me zo ontzettend zwanger voelde (vol kwaaltjes). Uiteindelijk zijn deze pas de dag van miskraam afgenomen. Ben zo boos op de natuur geweest. Tegen alle regeltjes in gekregen, maar dan niet mogen houden! @ andere dames: veel sterkte!
Wie kan mij helpen? voor dat ik mijn mk kreeg 3 jan. keek ik altijd op internet wanneer mijn vruchtbaarheids dagen waren. maar heleaas kan ik dat nu niet doen omdat ik nog steeds niet ongesteld ben helaas. maar nu heb ik geen flauw idee wanneer ik mijn eisprong heb
Zolang je niet weet hoe cyclus/eisprong is (en dat weet je gewoon niet na miskraam), kun je het niet berekenen. Je kunt ovu-tests gebruiken of, als het haalbaar is, gewoon 'blind' 3 keer per week vrijen. Dan heb je hoe dan ook 2-3 keer geklust in je vruchtbare periode, wanneer die ook blijkt te zijn. Succes!
ok thanks dus als ik 3 x in de week klus beetje omn te dag en komt het waarschijnlijk wel goed gaan we dat zolang doen tot in wel of niet ongesteld word
@Kache Lijkt me ook inderdaad een moeilijke situatie! Allemaal die emoties... vreselijk de natuur he! Hopelijk kun je er goed met je partner over praten! Ja een zwangere schoonzus, we waren zo blij dat we samen zwanger waren. Samen naar de 9 mnd beurs, samen verlof, samen kraamtijd... Hoe leuk is dat... maar helaas, nu mag ik toekijken hoe het bij haar gaat, *snik-snik*. Hopelijk mag ik snel meegenieten, al ben ik dan minder ver dan haar. @jolan0 wat een mooie woorden, zo waar! Goed gezegd! Ik ben ook zo blij dat ik er hier goed met iedereen over kan praten! Die gevoelens en de emoties zijn nu bij mij ook heftiger als voor de zwangerschap en MK. @FBdB Die baaldagen, nooit fijn he! Hopelijk gaat het morgen beter! Ow spannend... hopelijk heb je volgende week een positieve test! @mrenka1980 Poeh, heftig verhaal. Wat vreselijk! Die vragen heeft denk ik bijna iedereen gehad. Nu was het bij mij niet zo heftig, maar in de eerste week na de MK had ik ook het gevoel dat ik een nieuwe zwangerschap niet aan zou kunnen, emotioneel en dat ik er ook niet klaar voor was om echt verder te gaan. Sinds een paar dagen heb ik dat gelukkig wel weer, door het vele praten en het een mooi plekje te geven! Het blijft moeilijk, praat er veel over, geef het de tijd en probeer het een mooi plekje te geven! @Dorientje101 Mij hebben ze ook aangegeven dat de ongi ook goed pas 6 weken later kan komen. Heb je ovu teste gedaan? Het kan nl ook dat je zwanger bent, maar slechts een paar weken. Ff spannend, maar afwachten dus... En... natuurlijke blijven klussen en genieten! @hier... Pff, ik heb zo'n moeite met slapen. Heb de gekste dromen, alles over zwanger worden/zijn en bevallen... Of ja dromen, zijn meer nachtmerries...
Hallo Nee ik heb nog geen ovu test gedaan heb ik trouwens nog nooit gedaan dus weet niet echt hoe dat werk heb zondag net een zwangerschap test gedaan en was gewoon spier wit dus negatief. dus we gaan gewoon vrolijk door met klussen en we zien het wel, alleen duurt me te lang hahah
Goed nieuws hier: eindelijk ben ik ongesteld geworden! Bijna 8,5 week na de curettage. Ik vond het echt zo lang duren, ik ben nu ontzettend opgelucht dat alles het gewoon blijkt te doen, om het zo maar te zeggen... We kunnen gauw weer beginnen! Ben zo blij!
wat goed Ik heb een bijna negatieve zwangerschapstest zometeen bel afspraak met de gyn ff kijken wat zij zegt hoe nu verder betreft IUI