Ik wil nog niet te vroeg juichen maar eindelijk is mijn bloeding na medicatie over! Dus mogen we weer klussen! Moest ik ff kwijt, was er zo zat van!! @FdB Hopelijk heb je een positieve test volgende week!! @ Dorientje Gewoon regelmatig klussen. Ik heb nooit ovu testen gebruikt en het was eigenlijk de eerste keer raak! Hadden we niet verwacht.
@mbeekje fijn dat je geen bloedverlies meer hebt én kunt gaan klussen! Succes... hopelijk ben je snel weer zwanger!
dit is ook de eerste x dat ik ze ga gebruiken. bij ons was het meteen de 2e ronde raak maar helaas uitgelopen op een mk. en heb nu geen flauw idee wanneer mijn eisprong is vandaar dat ik ovaltie dipsticks heb besteld
Zo hoe is het met iedereen? Iedereen met pijn en bloedingen, wordt het al wat minder? En al mensen aan het toeleven naar eisprong of menstruatie? Hier gaat het met mij wel beter, ik ben er minder mee bezig en dat vind ik fijn. Ik heb nog wel regelmatig buikpijn, maar ik denk maar dat dat komt omdat alles nog een beetje van slag is.
Ha Sannez en meiden, Bijna twee weken geleden nu en het gaat wel weer. Vandaag nog licht streepje op ZWtest, dus we gaan gewoon weer lekker verder. Een evt menstruatie wachten we niet af. Ga wel met ovutesten aan de slag want helemaal nú is dat wel zo handig. Het was n impact, maar kijk liever weer naar de toekomst dan er te lang bij stil te staan. Hoop dat t goed met jullie gaat! X
hier gaat het ook wel aardig zwangerschaps streep word al stuk lichten en wij wachten ook geen evt menstruatie af
@sannez Ik heb nog veel buikpijn, krijg dinsdag een uitwendige buik echo en moet 's middags weer naar de gyn. De eerste week moest ik nog niet denken aan een nieuwe zwangerschap, maar nu kijk ik er alweer naar uit. Ik ben dan ook weer gestart met ovu testen, al sla ik vandaag over. Maar verwacht zondag of maandag wel mijn eisprong te hebben, ik hoop het! Ik zie dat je ook nog regelmatig buikpijn hebt. Wat voor pijn is het en waar zit het ongeveer? heb je ook een curretahge gehad? @Kruimel1 Goed dat je de toekomst in kijk! Dat gaan wij nu ook echt doen. Onze zw.test was negatief en de ovu test begint al donkerder te worden. Dus hopelijk snel een positieve ovu test. wij hebben na de MK nog niet geklust, zeker omdat ik zo'n buikpijn heb voelt het niet echt prettig. mijn man is nu in het buitenland aan het werken en komt morgen gelukkig weer thuis. dan snel weer eens gaan klussen...
@kinderwens2012 nee miskraam is vanzelf gekomen bij mij. Ze hebben nog even aan bbz gedacht, maar uiteindelijk bleek m'n bm wat rechts van het midden te zitten. Buikpijn die ik nu nog af en toe heb zit ook nog steeds rechtsonder en straalt soms uit naar rug en/of been. Vanaf het begin dat ik wist dat ik zwanger was heb ik pijn gehad ook bij m'n rechterheup, ook dat is nog niet weg. Verder straalt de buikpijn ook vaak door naar schaambot. Het is niet continue, het zijn echt steken.... Ow het zit trouwens precies op de plek van de blinde darm, maar dat kan het niet zijn, want die is er al uit, haha! Aangezien ik helemaal ben nagekeken (doordat ze aan bbz dachten) en ook testen negatief zijn, maak ik me niet al te druk. Ben ook bekend met darmklachten, en alles zit ook dicht bij elkaar. Ik geloof wel dat het een het ander beinvloed. Wel goed dat ze je nakijken, laat je het even weten?
@sannez Dan klinkt niet fijn, hopelijk trekt het snel weg. Bij mij zit de pijn linksonder net boven de schaamstreek. Erg vervelende pijn. Ze zeiden dat ik ook een kneuzing zou kunnen hebben door de curretage, klinkt erg vreemd, maar goed! Ik hou je/jullie op de hoogte!
Hier gaat alles goed. Ik zit inmiddels 6 DPO, dus voor mij worden het spannende dagen. Ik heb de laatste rondes altijd een LF van 6-8 dagen gehad en toen zwanger. Dus ik zou het bijgod niet weten hoe het er deze ronde aan toe gaat. Ik hoop natuurlijk zwanger!! Ik ben gelukkig wel weer helemaal uit mijn dip van woensdag. Man man, wat was ik slecht zeg! Gisteravond is mijn man weer thuis gekomen uit het buitenland ( werk), en ik merk dat ik daardoor wel super opknap. Kan hem gewoon niet missen! Wat spannend is het allemaal he meiden? Zo na een MK, is het toch allemaal spannender dan dat je nog niet zwanger bent geweest en op je NOD wacht.Of heb ik dat alleen maar? Ik was tot voor mijn ei super kalm, maar sinds een dag of 3 begint het toch wel te kriebelen hoor!
@FBdB ow.. das echt spannend ja! Ik hoop zo op goed nieuws voor jou! Altijd fijn als je man thuis is he, ik zit nu ook alleen, helemaal niet leuk zo.. Maar heb 2 kleintjes in bed liggen, dus niet helemaal alleen Ik vind het ook allemaal spannend, zeker omdat ik net als de meeste niet weten hoe de cyclus is. Maar ik verwacht dat de meeste spanning zal nog wel komen. Hou ons op de hoogte he!!
@ kinderwens: wat vervelend dat je nog steeds buikpijn hebt en dus ook nog steeds bij gyn terug moet komen. Maakt het ook niet makkelijker om een beetje los te laten? Ik ging me tussen de oren pas echt een beetje beter voelen toen het lichamelijk weer 'helemaal' normaal was (na 2 weken). @ FBdB: nou, dat wordt dan weer afwachten! LF is luteale fase toch? Hoort die normaal niet 14 dagen te zijn? Maar dat het spannender is, als je al een keer zwanger bent geweest, dat herken ik wel. Bij mijn eerste was ik er helemaal niet mee bezig (heb pas een test gedaan toen ik al ruim 2 weken overtijd was , kan me er nu geen voorstelling meer van maken!), bij mijn 2e des te meer. Toen echt naar NOD toegeleefd en wilde zo graag testen, ben te vroeg begonnen . Maar fijn dat jullie allemaal langzaam weer aan eitjes en klussen kunnen gaan denken! Hier is het nu 3 weken geleden en afgezien van mijn emoties, is het bijna alsof er nooit miskraam is geweest. Ben wel benieuwd wanneer menstruatie nu gaat komen. Vandaag wel een baaldag, geboortekaartje van achternichtje viel in de bus (met net-1-uur-oud-foto), het nieuwtje van de dag was dat ander nichtje zwanger is van 3e kindje. Ben blij voor haar natuurlijk, maar ik kon niet helpen te denken: deze week was ik 8-9 weken geweest... Heb een lang gesprek met manlief gehad en we zijn tot een compromis gekomen . We wachten tot juli en dan ruimen we de condooms op. In de tussentijd kunnen we (hopelijk) al een eind op weg komen met verbouwing (extra slaapkamer), kan ik mijn cyclus weer eens leren kennen/bijhouden en straks netjes op tijd starten met foliumzuur. Heb nu wel meer rust. Een half jaar, 5-6 menstruaties, dat is nog te overzien he? Bovendien zou ik persoonlijk niet zwanger willen worden in april/mei/juni omdat we al zoveel verjaardagen hebben in jan/feb/mrt. Mijn kinderen zijn binnenkort jarig en schelen slechts 4 dagen (en 2 jaar ), nog een kind in feb jarig lijkt me echt heel, heel druk! Ik vind het nu al zo'n gedoe met cadeautje, tractaties e.d. en daar komen straks nog kinderfeestjes bij ook ... Dames: veel klusplezier! Hopelijk snel een positieve test in handen en hopelijk vinden jullie het niet erg als ik een beetje mee blijf lezen, al gaan we er nu niet meteen voor?
@Kache Ik heb inderdaad moeite om het los te laten en het een plekje te geven! Soms gaat het goed, maar als je dan veel pijn hebt, wordt je ook weer erg verdrietig. Vandaag ook eerder gestopt met werken, zo'n pijn. Ik moet dan echt snel rust nemen, dan wordt het weer minder. Fijn om te horen dat jullie samen tot een mooit compromis gekomen zijn. Die maanden vliegen zo voorbij en hopelijk ben je dan snel zwanger. Blijf er gezellig bij..
Hier een beetje in de war. Ik heb het idee dat ik aan het ovuleren ben, of dat het eraan zit te komen. Voor mijn doen zou ik een week eerder zijn als dat inderdaad zo is.... Ben benieuwd....
Ik slik folium zuur sinds ik gestopt ben met de pil. en kan je gewoon door gebruiken tot 8 week zwangerschap.
Ik slik ook foliumzuur sinds dat ik gestopt ben met de pil. Dat moet je ook meteen gaan slikken hoor! 4 weken voor de vermoedelijke conceptie ( kun je nooit weten) en tot 8 weken zwangerschap. Gewoon doen, kan geen kwaad. @Kache: LF is inderdaad luteale fase. Deze is normaal tussen de 10-14 dagen. Bij mij is die dus erg kort, eigenlijk te kort om zwanger te worden... Liep net in het ziekenhuis om hier onderzoek naar te doen, en toen was ik wel zwanger! Helaas dan niet blijven plakken, maar het kan dus blijkbaar wel. We wachten deze cyclus nog af en mocht het niet gelukt zijn, dan gaan we alsnog de MMM in. Soms ben ik bang daat mijn MK gekomen is door de LF en dat het niet goed heeft kunnen hechten. Tja, je wil alles uitsluiten he... Mijn man heeft met oud en nieuw zo'n harde knaller afgestoken, die voelde ik in mijn buik en we werden er misselijk van. Die knaller sloeg gewoon een krater in de tuin. Hij verwijt zichzelf soms dat het door hem komt dat ik een week later die MK kreeg. Hij steekt nu nooit meer vuurwerk af met oud en nieuw als ik bij hem in de buurt sta. Echt wel zielig vind ik het voor hem, hij worstelt er soms heel erg mee. Of dat zijn zaadjes niet goed zijn enz. We denken altijd maar dat het aan ons ligt, maar ik merk toch dat mijn man er ook mee worstelt. Ze zijn dan niet zulke praters, maar als ze dan hun gevoel laten spreken vind ik het wel heftig hoor. Had nooit verwacht dat hij zichzelf weleens de schuld gaf. Uiteindelijk zullen we nooit weten wie de schuldige was... We houden het er maar op dat het niet levensvatbaar was en dat God het daarom weggenomen heeft. Hoe oneerlijk het ook is... Geven jullie jezelf weleens de schuld van de MK?
kache: fijn dat er wat duidelijkheid is voor jullie! Blijf wel gezellig hier mee kletsen hoor! Ik denk dat we het straks toch ook vaker over andere dingen zullen hebben wanneer de mk-en een plekje hebben gekregen en de eerste + testen er weer zijn. Kinderwens: ik had ook steeds pijn links onderin. Heb er geen verklaring voor gekregen. Maar heus na 2/3 weken na de mk gaat het lichamelijk beter en durf je weer vooruit te kijken, ookal blijft het emorioneel soms erg moeilijk! Ik heb 2 vraagjes: zijn jullie ook nog steeds soms zo verschrikkelijk moe? Ik wel, vooral tegen de avond. En de andere vraag is, bij een curretage moet je dan de dag van de ingreep rekenen als eerste dag van de nieuwe cyclus? Dit lees ik wel over een spontane mk. Ik wens jullie allemaal een fijn weekend. Geniet van het winterweertje! Groetjes!
FBdB: En is het je gelukt minder hier te kijken/schrijven? Ik heb gisteren echt minder gekeken en leuke dingen gedaan (de kleine uit school met de slee wezen ophalen en toen nog een hele tocht gemaakt vond ie geweldig!). Jou vraag of ik me wel eens schuldig voel moet ik beantwoorden met nee. Ik heb me nooit schuldig gevoeld, zou ook niet weten waarover want ik kan er toch niks aan doen of veranderen en dan ga ik me alleen nog maar rotter voelen. Maar je hoort het helaas vaak dat vrouwen zich erover schuldig voelen. Niet doen hoor! Dit overkomt je helaas. Het enige waar ik dan wel weer dankbaar voor ben is dat ergere ellende me bespaard is gebleven zoals overlijden als het veel groter is of veelste vroeg geboren wordt enz. Zeker na het zien van het programma document over te vroeg geboren baby's. Echt verschrikkelijk als je dat allemaal mee moet maken, maar petje af voor de ouders die dit allemaal toch doorstaan en al die moeilijke beslissingen moeten maken! Knap hoor! En zoals ze zeggen, je krijgt kracht naar kruis! En dat geld ook voor ons!
@BeccaB Ik ben ook door de war, donderdag werd de teststreep van de ovu test al iets donkerder en nu zie ik 'm amper. Morgen weer eens testen. Ik heb vrijdag niet getest, maar denk niet dat ik toen de ovu gehad heb. @Kelly001 Ik neem het gewoon in.Dat raden ze ook aan... @FBdb Dat schuld gevoel ken ik. net voor mijn laatste menstruatie heb ik antibiotica gehad en na tijdens mijn menstruatie 3 dagen prednison. Na 3 dagen ben ik ermee gestopt, omdat ik toen hoorde dat dit niet goed was voor de vruchtbaarheid/zwangerschap. Soms denk ik, zal het invloed hebben gehad? Mijn man is ook niet zo'n prater, soms best moeilijk! @jolan0 ow dus jij ook... ik hoop dat het snel weg gaat en ik weer iets positiever wordt. Moe ben ik ook veel, maar heb ook de laatste maanden veel meegemaakt: Oma overleden - 3 x longontsteking gehad en toen ook nog de MK Voor zover ik weet is het bij een curretage ook zo dat het de 1e dag van de cyclus is, maar dat weet ik niet zeker! @HIER Pff ben zo verkouden, gisteren en vandaag weer eerder naar huis gegaan, net lekker in bad geweest. Krijg hoofdpijn van de verkoudheid en niezen doet pijn in mijn buik, echt vreselijk! En ik moet nog zoveel doen, zo me toch maar weer oppakken....