@Tulip, wat fijn, dat geeft je een goed gevoel he! Hier is mijn verplichte uurtje op de bank begonnen, ff rust. Echt wel lekker ff, ik moet me dit gewoon ook gunnen!
Nog meer leuk nieuws om te delen Wordt nu al gek van de zwangerschapsdementie! Was boodschappen gaan doen en toen ik met mijn winkelwagen de parkeerplaats op liep zag ik parkeerwachters lopen. Besefte meteen dat ik mijn parkeerkaart vergeten was en ze stonden natuurlijk net bij mijn auto! Kom aanlopen en zeg meteen dat ik totaal vergeten ben om mijn parkeerkaart neer te leggen. Kijkt die man me aan en zegt dat ik geluk heb en loopt naar de auto naast me. Ik mijn boodschappen in de auto gezet en meteen mijn kaart neergelegd. Nogmaals de parkeerwachter bedankt en die zei toen nog dat iedereen wel eens een keer geluk mag hebben! Ga straks lekker gebak kopen om te vieren dat ik geen boete heb gekregen van 60 euro!
Tulip, wat heerlijk voor je meis! Fijn dat je goed nieuws brengt! Geniet ervan! Ik wil hier mss ovutesten gaan gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?
@ Noorus: Ik heb een tijd de ovu's van zwanger en kids gebruikt, de dipsticks. Was handig om de signalen van mijn lichaam rond mijn eisprong te gaan herkennen en als hulpmiddel dat we op de goede dagen aan het klussen waren. Op een bepaald moment meer op mijn lichaam gaan vertrouwen en uiteindelijk zonder ovu testen zwanger geworden!
@ Noorus: hier ook vorige ronde aan de slag gegaan met ovu testen. Deze werd niet knal, maar klopte wel met mijn temperatuur.
En hoe gebruikten jullie de ovutesten?! Dagelijks en dan bepaalde tijdstippen? Ik werk namelijk onregelmatig, dus zou iedere dag tussen 14:00 en 16:00 kunnen testen. Is dat nauwkeurig genoeg?!
Ik testte altijd direct als ik thuis kwam van mijn werk (rond 16-17u). Het maakt niet zoveel uit denk ik, zolang het maar een beetje hetzelfde tijdstip is niet 's ochtends vroeg is. Ik zie ook wel meiden hier die 2x per dag testen, omdat je het met 1x nog kunt missen. Bij mij is hij niet echt knal geweest, dus zou kunnen dat ik het net gemist heb toen. Ik heb er nog een paar over die ik deze maand ga gebruiken, maar ik denk dat ik er daarna niet mee verder ga. Ik ben er daardoor veel te veel mee bezig. Mijn vriend heeft ook liever dat ik daar mee stop.
@Noorus, Ik heb ook ovulatietesten gebruikt, ik was erg onregelmatig en ik starte op dag 10 en ging door tot ik de ovulatie gespot had. Ik heb een maand elke keer 's ochtends getest, later hoorde ik dat dat juist niet goed was. een andere maand teste ik rond 17.00 uur, maar ook ik werk onregelmatig, dus dat werkte niet echt. Het beste is na de middag, dus 14.00 en 16.00 uur is nauwkeurig genoeg ja. Ik vond ze van de ene kant wel fijn, maar vaak ook zo verplicht en dat voelde niet goed.
Noorus, met de ovutesten kan ik je niet helpen, met de lengte van mijn cyclussen zou een paar rondes ovutesten ons failissement betekenen haha. Wat bij ons tot 2 keer toe gewerkt heeft en bij een vriendin ook is gewoon max. 1 dag er tussen laten, toen was het tot 2 keer toe meteen raak.
Tulip, o wat heerlijk meid, om het kloppende hartje te horen! Tuurlijk mag je dat vol trots neerzetten hier, geweldig hoor! Geniet ervan! Wat fijn dat je het nu eindelijk vd daken kan schreeuwen he? Girafje, das nog eens mooi verdiend! Fijn dat het goed gaat met je behalve de dementie hihi Noorus, gaan jullie er gelijk weer voor? Ik vind het ook zo spijtig dat er nu weer een periode overheen gaat voor je weer zover bent! Maar wij wachten wel eerst ongie af, vind ik prettiger. Rest, bedankt voor al jullie lieve reacties, goed om te horen! Hier, gister gesprek met gyn gehad en laatste echo om te constateren dat hartje idd is gestopt. Mijn lichaam is zelfs al bezig het af te stoten gelukkig. We geven het een week de tijd, als het niet vanzelf loskomt dan hebben we volgende week donderdag curretage. Hoop natuurlijk dat dat niet nodig is en anders moet het maar, vond het best meevallen vorige x (toen was het wel vanzelf losgekomen maar zat er nog restweefsel dus helaas alsnog curretage). We gaan binnenkort iig voor het chromosomenonderzoek doen. Gyn zei dat de kans op een goede zwangerschap nog steeds groter is dan kans op miskraam weer. Dus ook wij gaan er (na 1 ongie af te wachten) weer voor. We denken gewoon positief dat het brusje er volgend jaar komt!! Volgende x moet goed gaan! Mochten we in okt nog niet in verwachting zijn gaan we voor de vervolgonder zoeken. Moeten eerst idd net als Noorus al vermelde, 3 maanden na mk wachten voordat ze verder kunnen onderzoeken en daar willen we niet op wachten. We laten de natuur ondertussen gewoon haar werk doen. Verder gaat het hier wel weer aardig. Het verdriet is nu omgeslagen in, afsluiten en weer door! Wat ik wel moeilijk vind is dat de uitgerekende datum vd tweeling begin dit jaar, nu heel dichtbij komt. Nu denk ik wel regelmatig... verdorie anders had ik nu met een mooie dikke buik gelopen en er wellicht al bijna twee bij gehad!! De tijd tikt wel door en dat vind ik weleens moeilijk, niet het ergste dat er wat langer tussen zit, maar je bent zo weer een jaar verder. Dikke knuf voor jullie allemaal! liefs humm
Hummie: knap dat je zo positief bent! Maar niet je verdriet wegstoppen hoor, laat het ook af en toe toe, dat lucht op. (dit geld uiteraard ook voor jou Noorus! Pas goed op je zelf!) Want al met al valt het allemaal helemaal niet mee...ik hoop voor je dat de natuur zijn gang gaat en dat het allemaal meevalt. Sterkte hiermee... Maar wat je schrijft over de uitgerekende datum heb ik ook. Ook ik was in verwachtig van een tweeling. En ook al gaat het eigenlijk erg goed, ik vind het heel erg jammer dat het straks augustus is, zonder die dikke buik en die kleintjes. Ook hoopte ik steeds voor die datum opniew zwanger te zijn en dat is nog niet het geval. Maar goed ook onze tijd zal vanzelf wel komen. groetjes!
hummie/jolan, ik kan mij dat gevoel van die uitgerekende datum zo goed voorstellen, zelfs ik kijk er nog tegenop, en hoe moet dat dan voor jullie zijn..... hummie, vind het wel een goede tip van jolanda, probeer niet aan je verdriet te ontsnappen he?? Ik hoop dat ieder van ons in 2013 een mooi beebje op de wereld zet!!
Ook ik heb dat gevoel van de uitgerekende datum die dichterbij komt... Dat heeft wel een beetje meegespeeld in het plannen van onze trouwdatum. Dan heb ik toch iets leuks om naar uit te kijken en mee bezig te zijn. Maar toch blijft dat gevoel wel hoor, dat we over een maandje met 3 hadden kunnen zijn...
@ Hummie: Knap dat je zo positief bent eronder! Goed dat jullie onderzoeken laten doen waar jullie zelf achter staan. Heb een collega die zwanger is en ik zou even ver zijn. Vindt het nu niet meer zo erg als ik haar zie, nu ik zelf ook zwanger ben. Gelukkig werkt ze op de andere lokatie en zie ik haar niet veel....
Heej lieve meiden! @ Kinderwens, ik ben ook benieuwd of ik die ovutesten wat vind... @ Tulip, max 1 dag ertussen laten werkt zeker wel, maar door lange cyclus hebben we soms wel weken achter elkaar moeten volhouden en dat ging echt niet meer van een leien dakje... Ik wil dat eigenlijk voorkomen door met ovutesten van te voren te weten of eisprong misschien komt ipv achteraf zoals met temperaturen. @ Hummie, meis fijn dat je MK vanzelf op gang lijkt te komen. Hoop dat het doorzet (gek eigenlijk dat je zoiets hoopt... ). Hier hebben we ook het chromosomenonderzoek gedaan. Daar krijgen we pas over 2 maanden uitslag van. En ja, denk dat wij er meteen voor gaan (enige tegenargument was bij eventuele zwangerschap het ontbreken van de duur van de zwangerschap, maar aangezien ik m'n eisprong wil spotten is dat argument van de baan). Ik ben bang dat deze cyclus heel lang gaat duren, dus wil hem daarom eigenlijk niet missen en mentaal en fysiek kunnen we het weer aan. En ja dat die datum dichterbij komt is pijnlijk he?! Wat dat betreft zijn we constant onderhevig aan allerlei emoties, maar hier proberen we ook hoofd hoog te houden (te huilen als we er behoefte aan hebben) en hoop houden op een hele mooie toekomst!
Hallo dames, ben weer terug van vakantie, heb een beetje proberen terug te lezen en helaas niet allemaal de mooie berichten waar ik op hoopte! Noorus en Hummie: heel veel sterkte lieve meiden, dikke knuffel!! Wat ontzettend verdrietig dat het weer is misgegaan . Hopelijk brengt het onderzoek jullie iets verder? DNA, Jolan0: balen meiden, dat jullie weer een nieuwe ronde in moeten . Ik kan me voorstellen dat de snel naderende 'uitgerekende datum' emotioneel is. Heel veel succes de komende ronde!! Tulip, girafje, mamavansimone, kinderwens: fijn om te lezen dat alles voorspoedig verloopt, behoudens vervelende kwaaltjes . @ hier: op het wachtbankje . Ei gespot op vakantie, veel geklust en sinds eergisteren begin ik weer van alles te voelen, maar ja, dat is niets nieuws. Heerlijke vakantie gehad (goed weer ook, veel beter dan in Nederland ), maar nu toch wel weer blij dat ik in mijn eigen bedje mag slapen.