@ Kache: nou die is mooi duidelijk hoor! Zalig gevoel @ Kinderwens: is het een jongetje of zeg je zomaar "zijn" om ons te misleiden? @ Hummie: hoe gaat het met je? Ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag. Heb aan je gedacht hoor! @ Noorus: hopelijk snel weer negatieve zs test, en dan heel snel weer een positieve @ Hier: ovutesten worden steeds duidelijker, dus mijn ei komt er nog aan
@Kache, nee we willen het niet weten. Ik vind de spanning en verrassing veel leuker. Wow, super zeg... ik hoop dat nu alles goed mag gaan en dat je lekker kunt genieten. @DNA, Het kan een jongetje zijn, nee we weten het echt niet, ik praat meestal in de hij vorm, weet eigenlijk niet waarom. Zo weer lekker een uurtje sporten, ff werken en dan weer lekker bij ons in het zwambad duiken. Heerlijk, lekker genieten met dit weer. Dames, fijne dag, geniet ervan!
Kache, mooi hoor! Iedereen een fijne dag, hier is het 4 dagen braderie...dus wij zijn daar elke dag wel even te vinden.
kache: (voorzichtig) gefeliciteerd! Wordt een mooie test zo! Kinderwens: gefeliciteerd met de mooie echo! Geniet er lekker van! groetjes!
De testen zijn netjes donkerder geworden, de laatste van vandaag net zo donker als de controlestreep. Blijf een goed gevoel houden, zwangerschapskwaaltjes lijken erg op de zwangerschap van mijn zoontje (en niet op de miskraam ), dus ik merk dat ik eigenlijk (nog) niet angstig of onzeker ben . Gebeld met VK, kan er over een maandje heen (dan 8,5 wkn). Gezien miskraam mocht ik ook een week eerder komen, maar dat kwam erg rot uit met werk, kinderen, oppas, etc, dus dat heb ik toch maar laten zitten. Dan wacht ik liever een weekje langer, zodat we ook samen (zonder kids) kunnen gaan. Vermoeidheid is flink toegeslagen, ben blij dat ik nog vakantie heb . Ik was vergeten hoe intens moe/slaperig je kunt worden van zwanger zijn... Buik is ook al flink opgezet, als het zo doorgaat dan kunnen over 1-2 weken de positiebroeken al aan . @ hoe is het met jullie??
@ Kache: Top dat de testjes donkerder worden! Het is een goed teken hoor dat je de kwaaltjes van de zwangerschap van je zoontje herkent. Ik had de eerste weken ook duidelijk meer kwaaltjes dan met mijn mk. Slim dat jullie een weekje wachten zodat jullie zonder kids kunnen gaan. Toch veel prettiger en wie weet krijg je een inwendige echo . Ik draag nog steeds mijn eigen broeken, maar 's avonds zit een trainingsbroek toch een stuk prettiger! Ben zelf ook erg moe en blij dat ik vakantie heb. Door het warme weer is mijn dochter slaapt mijn dochter nu 's middags nog even en dan kan ik zelf ook even bijtanken! Nog 2 dagen en ik mag weer voor een echo! Ben benieuwd wat mijn definitieve datum wordt!
kache, fijn dat de testjes donkerder worden...hopelijk gaat de tijd tot je eerste afspraak snel voorbij girafje, ja spannend altijd he of de termijn nog klopt, wie weet kom je nog wel wat vooruit, dan schelen we niet zoveel meer Hier gaat het een stuk beter. Ik ben niet meer echt misselijk, en kan weer heerlijk eten, (lees= vreten), ben ook 2,5 kilo afgevallen, dus nu mag het er weer aan. Wel hondsmoe, maar eigenlijk zie ik dat niet meer als kwaaltje, vond dat misselijk zijn en overgeven veel erger. Bij M. ook heel de tijd moe geweest en op een gegeven moment van die B12 spuiten in mn bil gehad: auwie
Heej meiden! Hier weer terug van heerlijk weekend London! Echt genoten met mijn vriendinnen @ Kache, heerlijk meis! Fijn dat je je niet onzeker voelt (is alleen maar k*t!) geniet er lekker van! @ DNA, duidelijk ei. Succes op de wachtbank! @ Girafje en Tulip, wat gaat het hard bij jullie meiden! Gaaf hoor! @ Tulip, alles in februaritopic goed? (durf daar niet meer te kijken) Hier vandaag negatieve zwangerschapstest, dus helemaal blij mee (precies 2 weken na miskraam). Dus ga nu beginnen met ovutesten...
zit in januari topic, net op de valreep 29 januari. Goed dat de test negatief is en wel snel hoor, bij mij duurde het 6 weken. Hopelijk heb je je ei snel gevonden.
Ooh sorry, girafje zit in feb. topic En ja, ik ben ook blij dat het zo snel weer negatief is... Hopelijk laat mijn ei niet te lang op zich wachten...
Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie Ik zit inderdaad weer op de wachtbank. Weer aftellen dus. Maar gelukkig veel afleiding de komende maand
@ noorus: ja ik zit in het feb topic. Gelukkig gaat alles goed! Fijn dat de testen alweer negatief zijn, kun je zoeken naar je ei. Super dat het weekend geslaagd was! @ dna: hoop dat dit de laatste keer wachtbank voor je wordt!
@Kache; wat een super nieuws, geweldig dat ook je gevoel goed is. @Girafje; spannend, morgen echo! Geniet ervan. @Noorus; Succes met klussen, hopelijk snel een plakbeeb voor jou! @Hier; hier gaat alles goed, buik is flink aan het groeien, krijg veel leuke reacties. We kunnen al aftellen, 1e helft zit erop. Ik kijk er zo naar uit he! Even een vraagje, misschien kan toevallig een van jullie me hierin helpen: Ik wil na het zwangerschapsverlof minder gaan werken, is het verstandig om ouderschapsverlof op te nemen of beter om mijn contract uren omlaag te laten zetten? Weet iemand de voor-/nadelen van beide?
Kinderwens, voor ouderschapsverlof lever je 25% salaris in. Daarbij is het een bepaalde periode en daarna moet je weer je oude contracturen gaan werken. Wil je na je ouderschapsverlof je uren blijvend verlagen moet je eerst voor dezelfde periode je oude uren werken, anders moet je je verlof terugbetalen. Dus stel je werkt nu 40 uur en neemt voor 1,5 jaar verlof op en gaat 32 uur werken. Als jij na die 1,5 jaar je contracturen blijvens wil verlagen naar 32 uur, dan moet je eerst weer 1,5 jaar 40 uur werken voor dat mag.
@Tulip; Dat is goed om te weten, dat wist ik dus niet dat je dan eerst je oude uren weer moet werken. Bedankt.
Volgens mij hangt het heel erg van je werkgever (en/of CAO) af hoor, hoe de regeling is. Want dit klinkt mij geheel niet bekend in de oren. Ik heb ouderschapsverlof opgenomen bij een contract van 24 uur in de week (op naam van mijn zoontje). Ik heb het gespreid, 4 uur per week, dus dan 'duurt' het ruim een jaar voor je verlof 'op' is. Nog tijdens dat verlof heb ik mijn contract aangepast naar 20 uur per week (vanwege omstandigheden met mijn zoontje). Aansluitend aan dat ouderschapsverlof heb ik een 2e ouderschapsverlof opgenomen op naam van mijn dochter, wat nu nog tot januari loopt. Ik werk nu 15 uur bij contract van 20 uur per week. Ik heb nooit meer 24 uur gewerkt en is ook niemand geweest die dat van mij heeft verlangd. De enige vereiste bij ons is dat je eerst minstens 2 jaar in vaste dienst geweest moet zijn, voordat je verlof opneemt. De uren ouderschapsverlof krijg ik bij mijn werkgever voor 60 % betaald (maar dat is geloof ik bijzonder, normaal is het onbetaald). Ik zou gewoon even heel goed bij personeelszaken informeren hoe bij jouw werkgever de regeling is!
ow, in de kinderopvang iig, want ik heb het op meerdere kdv's gehoord. Maar misschien dan beter even informeren bij je werkgever dan??
ik heb het nagevraagd. Ik kan mijn contract na het ouderschapsverlof aan laten passen. Het voordeel dat je normaal krijgt is dit jaar voor het laatst, dus helaas niet van toepassing. Ik krijg 26 x mijn weekuren aan verlof, ik werk er 40 dus mag 26x40 uur opnemen aan verlof, met een maximum van 20 per week. Ik wil 10 uur verlof opnemen, dus hoop dat mijn baas ermee akkoord gaat dat ik 2 jaar ouderschapsverlof heb.