@tulip; nee we weten het niet. Vind het nu erg spannend worden en ben ook erg nieuwsgierig, maar we houden de spanning erin! We hebben nu eindelijk ook een meisjesnaam. @Girafje; ja ga ik ook zeker doen, vergeef het mezelf nooit als ik nu eigenwijs doe en er iets met de kleine is. Ik hoop ook dat we snel weten wat de oorzaak is, wordt er best nerveus en kribbig van. @DNA; zeur maar lekker meid, ik denk dat de meeste je gevoel begrijpen. Erover praten werkt het beste, het blijft spannend, ik duim voor je dat alles goed blijft gaan.
dna: Je zeurt niet hoor meid! Ik zou me ook gek maken van de zorgen, en de andere meiden die al verder zijn in hun zwangerschap deden dat ook en doen dat nog steeds. Een zwangerschap is niet (meer) zoiets onbezorgs, zeker niet als je al het een en ander hebt meegemaakt! Ik duim voor jullie dat jullie een mooie echo te zien krijgen! sterkte en lekker van je af schrijven hoor als dat iets oplucht! girafje: fijn dat je weinig kwaaltjes hebt! Geniet ervan! En dat besef komt heus nog wel, voor je het weet is het straks zo ver! kinderwens: veel rusen en goed voor jezelf zorgen is het enige wat je nu kan doen helaas...heeel veel sterkte en hopelijk haalt de kleine zijn of haar groei straks mooi in! Sterkte de komende tijd! bedankt voor jullie berichtjes. Als we iets meer weten laat ik het jullie weten! groetjes!
Zo, ben hier al heeeel lang niet geweest. Gelukkig zijn er inmiddels al weer wat zwangere dames in dit topic! Hoop doet leven Hier alles z'n gangetje.. Had nu anders een baby van drie weken gehad zoiets. We gaan gewoonmaar weer verder. Succes allemaal!
@kruimel, Wat leuk om weer iets van te horen. Hier zijn inderdaad weer veel zwanger, helaas nog niet iedereen. Ik zie dat 2013 jullie jaar wordt, ga ervoor en hou hoop! @hier, Helaas gaat het hier niet zoals het hoort, de groeiachterstand van onze kleine is nog groter geworden. Morgen moet ik terug voor een uitgebreide echo bij de gynaecoloog en dan horen we ook meer over hoe en wat. Erg spannend dus... ik voel ons kleintje gelukkig goed, vruchtwater en doorstroom navelstreng is voldoende, dus dat is positief. Hoe gaat het met de andere? Alles goed met de zwangere? Jolan0, spannend nu.. ik hoop zo dat het dit keer raak is bij je!
@ kruimel: leuk dat je weer even komt posten, alleen jammer dat je nog geen goed nieuws hebt! Zou zelf nu net moeder zijn of nog wachten op devkleine. Gelukkig mag ik al wel genieten van getrappel in mijn buik en ben ik alweer over de helft! @ kinderwens: voor jou is het morgen dus een spannende dag meid! Hoop dat ze een oorzaak vinden en dat er een oplossing voor is! Wel fijn dat je weer mag genieten van de kleine met een echo! Hier gaat alles zijn gangetje. Nog niet echt een buikje en ook maar 3 kilo aangekomen! Voel de kleine dagelijks trappelen en mijn man heeft het afgelopen week ook kunnen voelen. Kamer voor onze dochter is bijna klaar en die gaat over ruim een week daar slapen. Dan kan ik me mooi richten op de kinderkamer en dan vooral alle babyspullen weer van zolder halen.
Ja ales alles goed was gegaan, waren we nu al echt papa en mama. Ik heb er nog vaak moeite mee, waarom?? IK hou me vast aan de gedachte dat deze kleine nu een beschermengel heeft. Ja morgen weeer kijken, maar heb het wel bijna gehad met echo's, heb er nu al 9 gehad, morgen wordt nr 10. En heb al zeker 60 foto's. Moet een nieuw album halen, past er niet in. Wat leuk dat je de kleine nu voelt he, ik vind dit heerlijk, geniet er zo van.
Hoi Kruimel! Jammer dat het bij jullie ook nog niet gelukt is....maar 2013 moet gewoon ons jaar worden!!! Het gevoel van als alles goed was gegaan hadden we nu een babytje erbij heb ik ook heel sterk. Maar ik doe erg mijn best het weg te stoppen. Ik vroeg me af of dit gevoel minder werd als je opnieuw zwanger bent, maar durfde het niet te vragen. Maar nu lees ik dat de zwangere onder ons ook nog steeds met deze gevoelens worstelen. Gelukkig kunnen de meeste van ons nu wel weer fijn genieten van trappelende voetjes in hun buik! Kinderwens: heel veel sterkte vandaag! Wat ontzettend vervelend! Ik hoop zo dat het goed gaat met die kleine! Het moet gewoon! Als die zorgen zorgen er ook voor dat je niet kan genieten. Ik hoop zo dat je gauw een antwoordt krijgt op al jullie vragen. Ze houden je gelukkig wel heel goed in de gaten. Dat is wel erg fijn. Alleen al die onzekerheid...om gek van te worden! Knuffel voor jou! Girafje: leuk dat je man het getrappel ook heeft kunnen voelen! Ze wordt het voor hem ook steeds echter! DNA: hoe is het met jou? Heb je al een echo gehad? Kache: hoe is het met jou? Voel je je steeds iets beter? Andere meiden: ik ben ook benieuwd naar jullie hoor! En ik hoop dat het ook met jullie goed gaat! groetjes!
kinderwens: ik ben zo benieuwd hoe het bij de gyn was...ik zit al de hele dag te hopen dat het goed nieuws mag zijn......en dat de kleine "gewoon"wat klein is maar het verder helemaal goed doet.....
Kinderwens, spannend, hopelijk valt het uiteindelijk mee. Kruimel, snap je goed, zelfs met deze beeb in mn buik heb ik er de laatste weken veel aangedacht, zeker toen alle septembermama's 1 voor 1 bevielen. Hier alles met de beeb prima, ik moet het wat rustiger doen, omdat ik veel last van buikpijn,heb. Niet meer sjouwen enz. Wij krijgen sowieso nog 2 groeiecho's omdat grote zus dysmatuur was. Volop met de babykamer bezig... Jolan, 2013 wordt zeker jullie jaar!! Hoe is het met je zoontje??
Hallo zou me ff voor stellen ik ben dorien heb ben 24 jaar me vent en ik hebben een kinder wens. hier even een korte uitleg, inmiddel 10 dagen overtijd , maar nog steeds niks gaande geen menstruatie en heb nog geen test weer gedaaan de laatste was vorige week maar heb ook nergens last van denk zelf dat me lichaam weer van slag is. me vriend en ik hebben het er over gehad in middels zijn we nu 1 jaar bezig vorige jaar okt gestopt met de pil. nov. meteen raak in jan. een mk met 6 week en 4 dagen toen 7 maand geen menstruarie gehad enin overleg met het zieken huis allemaal onderzoeken gehad was allemaal goed dus hebben ze toen aangeraden om juli 1 maand aan de pil te gaan en ging weer goed aug uit me zelf goed ongesteld geweest en nu weer mis denk ik dus we hebben gezegt we wachten nu af tot dec. mocht het dan nog niet goed zijn gaan we weer met de gyno bellen kijken wat die nu zeggen. ZUCHT bah word er echt moedeloos van.... Ik middels heb ik net nog de gyn proberen te bellen maar helaas kan maar tot 4 uur . dus morgen ochtend ga ik bellen....
@Kinderwens: ik duim voor goed nieuws voor jou! @ jolan0: ja 2 weken geleden eerste echo gehad en een kloppend hartje gezien! Zat ook mooi op schema. Maar sinds vorige week ben ik echt enorm ongerust geworden. Ik ben zo bang dat volgende week bij de volgende echo het niet goed is @ zwangere meiden: hebben jullie ook die extreme angst gehad in het begin dat het weer zou misgaan? Bij mij is het soms zo erg dat ik gewoon 100% zeker weet dat het al mis is... Zou het een voorgevoel zijn, of maak ik mezelf gewoon gek? Kennen jullie dit?
dna, ik heb het in het begin heeeel vaak gedacht. Op een gegeven moment was ik er zeker van dat op de 20 wekenecho zou blijken dat ons kindje iets vreselijks had. En nu nog vind ik het moeilijk dat we over een week of 16 een kindje in de wieg hebben liggen. Ik probeer het van mij af te zetten en te genieten, want het is zo om met al die zorgen.
@ dna: JA! Ben blij met elk schopje wat ik voel omdat voor mijn gevoel dan alles oke is met de kleine. Merk dat ik bij mijn dochter de kwaaltjes veel meer normaal vond en nu eerder twijfel!
@DNA, ik ken je gevoel. Ik heb dat best lang gehad, bij elke echo zat ik in spannend. Met 19 weken een bloeding gehad en toen dacht ik meteen 'dat was het weer', gelukkig bloeding door placenta. Met 20 weken echo vol spanning. Gelukkig kan ik er wel van genieten, ondanks de extreme spanning op sommige momenten. Het wordt wel steeds minder, je krijgt steeds meer vertrouwen. De eerste 12 weken vond ik het ergste! Morgen moet ik naar de gynaecoloog, spannend!
Hie gaat het redelijk nu 5 dagen ongesteld ga vanavond ovulatie testen bestellen en aankomende rond echt ons best doen en goed testen. wie kan mij vertellen wanneer ik het beste kan gaan beginnen te testen ??
@ Girafje: wat heerlijk dat 20 wkn echo goed was! Fijn dat kamertje al zo opgeschoten is, ligt je dochtertje er nu al? Wij zijn nog druk met verbouwen van zolder, waar nieuwe kamer van mijn dochter moet komen. Maarre nog nauwelijks buikje? Wow , kan me er niets bij voorstellen bol als ik al ben, ha ha! @ Jolan0: pfff een MRI voor je zoontje? Dat valt niet mee, gelukkig zonder narcose idd. Hopelijk verloopt het voorspoedig en is uitslag goed! @ kinderwens: nee, meid, wat vervelend dat je kindje achter loopt in groei , dat zijn niet de berichten die je wilt krijgen. Ik hoop dat er niets ernstigs is en kleine de groei een beetje gaat inhalen! Sterkte, wat een onzekerheid weer... @ kruimel1: wat jammer dat het tot nu toe nog niet gelukt is. Kan me goed voorstellen dat je dan meer dan eens denkt aan het frummeltje dat had kunnen zijn. Ik moet zeggen dat het gevoel bij mij is verdwenen, ik word zo in beslag genomen door deze zwangerschap (en mijn 2 kinderen), dat ik eigenlijk nauwelijks meer aan de vorige denk . @ DNA: wat vervelend dat je nog steeds zo onzeker bent, maar ik vind het wel te begrijpen. Het is pas laat mis gegaan de vorige keer, toch, je hebt lang 'nietsvermoedend' rond gelopen. Ik denk dat het vertrouwen pas weer een beetje terugkomt als je weken verder bent. Ik was vooral tussen de 6-12 weken gespannen, hoewel de ernst van mijn kwaaltjes aan de andere kant wel weer bemoedigend waren. Maar ja, als ik dan een dagje minder misselijk was, ging het meteen weer spoken in mijn hoofd... Ik ben nu nog wel eens bang dat er iets misgaat, dat ik nu zo aan het 'afzien' ben, maar toch met lege handen kom te staan. Maar dat gevoel heb ik bij mijn dochter tot de bevalling gehouden, dus ik probeer het maar een beetje los te laten. @ hier: sinds de 13 wkn gaat het een beetje beter hier, mijn eetlust is grotendeels hersteld (en dus ook weer 3 kg aangekomen, nu nog 5 kg onder normaal gewicht) en het spugen is erg afgenomen. Ik blijf wel moe en misselijk, maar met medicatie is het nu wat beter te doen, heb ook weer wat energie om kleine dingen te doen (uitje naar speeltuin e.d.). Vooral als ik in middag 2 uurtjes kan slapen, gaat het best redelijk. Voel verder maar weinig in de buik. Heel af en toe een plopje, maar het is maar licht en meestal eenmalig, dat ik twijfel, was dat echt baby? Mijn dochter voelde ik bij deze termijn veel duidelijker en dat maakt me soms weer wat onzeker. Aan de andere kant, mijn baarmoeder voel ik al ongeveer bij mijn navel , dus het zal toch wel goed groeien. Nog een dikke week en dan hoop ik voor het eerst het hartje te kunnen horen! (vorige controle bij 13 wkn niet gelukt)
@ Kache: ja ben nu inderdaad enorm bezorgd omdat ik de vorige keer met 11 weken pas de eerste echo had waar bleek dat het vruchtzakje leeg was. Al die tijd geen bloedverlies ofzo gehad, dus voor mij zegt het niets dat ik geen bloedverlies heb. Maar nu hebben we al een hartje gezien, en ik heb meer kwaaltjes, dus heb er een beter gevoel over. Maar toch he... Morgen weer echo. Heel erg spannend! Duimen jullie voor ons?