Miskraam in rond Januari 2012! Hopelijk snel weer zwanger...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kinderwens2012, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Hey Jolan0,

Ik hoop voor jou ook zo dat het nu raak is... spannend, ik duim voor je! Zoals ik al vaker gezegd heb, ik gun het je zo... je bent altijd zo lief voor iedereen hier.

De echo waren medisch goed, echter de achterstand blijft. Vandaag wel een hele mooie CTG gehad, de gynaecoloog was erg tevreden, kleine is nog in goede conditie.
    Vrijdag moet ik weer naar de gynaecoloog voor een echo, dan controleren ze de doorstroom van de navelstreng, hopelijk kijken ze dan ook naar de groei. Anders doen ze dat op 1 november.

2. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ jolan: hoop dat je vrijdag goed nieuws krijgt mbt de mri en dat je binnenkort ook ander leuk nieuws mag melden hier.
    Mijn dochter slaap goed op de nieuwe kamer, enkel wil ze wel elke avond het ganglicht aan hebben of de deur moet open blijven.

@ kinderwens: fijn dat de gyn tevreden was meid! Nog 4 weken en de kleine mag al komen ;:)

Hier gaat het ook allemaal zijn gangetje, begin eindelijk een buikje te krijgen:D Vandaag iets te veel gedaan en nu bekaf. Gelukkig is manlief thuis en kan hij straks mooi de kleine meid naar bed brengen.

3. tulip

tulip Niet meer actief

kinderwens, fijn dat het er verder goed uitzag!

kache, veel plezier morgen!!

jolan, ik hoop zo dat het raak is nu, zeker nu je het niet verwacht...

Hier, de rugpijn is gelukkig over. Merk nu dat het alleen terugkomt samen met harde buiken als ik te veel doe. Mag sowieso geen huishoudelijk werk meer doen...op een doekje ergens over en een wasje vouwen. En buiten mijn dochter naar school brengen, mij heel rustig houden. Is heel moeilijk, maar ik doe het uiteraard, want de beeb is nu even het belangrijkst.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Gisteren is de tweeling van mijn broer geboren! Geplande ks, dus was niet echt een verrassing ;), maar toch leuk dat ze er nu zijn. Eeneiige meiden, 2800 en 2500 gram (netjes voor een tweeling, dacht ik zo!) en ze maken het goed. Alleen zo sneu voor mijn schoonzusje (die echt altijd pech heeft met dat soort dingen), de ruggeprik is mislukt, dus ze moest onder narcose en heeft het dus zelf niet meegekregen.
    Maar goed, het 'kippenhok' van mijn broer is nu compleet :p, ze hebben al een dochtertje. Jammer dat ik pas in weekend kan gaan kijken.

Zelf bij VK geweest en eindelijk even het hartje gehoord ;), alles was goed. Ik zei dat ik baby zo ontzettend weinig voelde, maar toch wel het idee heb dat ik hem/haar voel vanaf 13 wkn, dat het dus heel anders is dan bij die andere 2. VK zei meteen al, goede kans dat placenta dan voor ligt. En bij zoeken naar hartje duurde het heel lang voor dat ze het vond, er was erg veel ruis. Dat paste ook helemaal bij voorliggende placenta, zei VK (je hoort dan bloedstroom in placenta), dus nu ook benieuwd of onze 'theorie' klopt straks bij 20 wkn echo ;).

@ kinderwens: ja, woon zo ongeveer op een steenworp van het AZM, dus als ik ergens heen ga met de bus (mag niet meer autorijden en fietsen durf ik niet meer ;)) kom ik er eigenlijk altijd wel langs.
    Moet je straks ook in AZM bevallen trouwens (want ik begrijp dat dit niet dichtsbijzijnde ziekenhuis is voor jou)?

@ DNA: ik heb bewust niet voor angelsound gekozen, omdat ik bang was dat ik mezelf dan helemaal gek zou maken ;). Achteraf dus maar goed ook, want als VK bij deze termijn al zo'n moeite heeft om hartje te vinden, was het mezelf al helemaal niet gelukt, denk ik (vorige controle met 13 wkn was het VK ook niet gelukt).
    Maar je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt, ik denk dat het voor iedereen anders is.

@ Jolan0: spannend, ik hoop dat de uitslag van MRI goed is of in ieder geval duidelijkheid geeft (voeten van je zoontje, toch?). En ik hoop dat je ook snel weer ander goed nieuws mag krijgen! Na zoveel ronden ben je toch echt weer aan de beurt, zou ik zeggen!

@ Tulip: gelukkig dat het weer gezakt is! Maar ja, dan wel heel rustig aan doen nu, hopelijk blijft het dan rustig in de buik. Heb je genoeg helpende handjes die nu je huishouden kunnen doen?

@ girafje: geniet van het uitdijen :p!

5. tulip

tulip Niet meer actief

kache, gefeliciteerd met je nichtjes!!! Zeker netjes voor een tweeling.
    Die theorie klopte hier ook hoor, op de 20 wekenecho duidelijk te zien dat de placenta voorlag. Nu wordt het bewegen trouwens wel duidelijker hoor, maar ff geduld hebben.
    Heb idd hulp, mijn man doet veel en kleine lichte klusjes kan ik zelf als ik het over de hele week uitspreid. Mijn dochter gaat sinds deze week volledig naar school, dus dat scheelt ook een boel.

6. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ kache: gefeliciteerd met je nichtjes! Wel jammer voor je schoonzusje dat ze onder narcose moest. Veel plezier dit weekend als je gaat kijken!

7. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kache: gefeliciteerd met je nichtjes! Wel erg jammer dat de bevalling zo zwaar is geweest. Ik hoop dat ze de tijd neemt om het een plekje te geven maar ondertussen ook kan genieten van der meiden!
    Zo zie je maar dat een bevalling altijd heel anders loopt dan je van te voren verwacht.....zelfs bij een geplande keizersnee....
    Maar Kache, genietse van het weekend!

tulip: vond je het moeilijk nu je dochter echt naar school gaat? En heeft ze het naar haar zin? Fijn dat je man zo goed helpt (maar goed dat vind ik in z'n situatie ook niet meer dan logisch....) Probeer je er wel bij neer te leggen als hij dingen anders of half doet zoals jij het altijd doet....Geniet van de kleine zijn/haar bewegingen! Fijn gevoel he?

kache: fijn dat je het hartje heb gehoort! Misschien ligt de kleine wel in stuit, dan kan je het ook niet goed vinden. wel een spannend moment straks weer he? als de 20 weken echo eraan komt.

kinderwens: fijn dat de kleine verder wel goed doet ookal is het te klein. Maar ik snap dat de stress er helaas niet minder om wordt. Hopelijk laten de verder onderzoeken ook goede resultaten zien. Sterkte hoor meid!

hier: nog geen ongi maar ik verwacht het wel maar zoals altijd tegen het einde blijft er de hoop....maar ik ben ook zenuwachtig voor de uitslag van morgen. Ik ben zo benieuwd of nu eindelijk eens duidelijk wordt wat het is en wat eraan gedaan moet worden. Ik laat het jullie weten.

Straks gaan we even naar een poppenkastvoorstelling. Even iets leuks doen!

Fijne dag! Groetjes!

8. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Kache, van harte gefeliciteerd met je nichtjes. Super leuk en mooi gewicht voor een tweeling.

Ik mag in Venlo bevallen gelukkig, mits er complicaties komen natuurlijk. Wel ideaal, dicht bij zo'n academisch ziekenhuis.

Ik heb de placenta ook voor liggen en voelde de kleine pas van 20,5 weken.

9. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Jolan0, spannend, zolang de ongi weg blijft is er hoop he!
    Succes morgen, hopelijk krijg je dan meer te horen.

10. tulip

tulip Niet meer actief

Veel plezier jolan! Ik duim voor een goede uitslag morgen...laat je het nog weten?? En voor een uitblijvende ongi;)
    Ik mis haar wel, tis stil in,huis, maar nu komt het wel goed uit, kan ik veel rusten.
    En ja probeer maar te negeren dat hij dingen anders doet haha, maar mn vingers jeuken;)

11. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    tjionge jonge....stuur ik net een berichtje, gaat de deurbel, staat er iemand van de coeriersdienst met een brief van de orthopeed. Ik helemaal in de stress want hij zegt erbij dat het heel belangrijk is en dat het daarom persoonlijk bezorgt wordt en dat ik ook nog moest tekenen voor ontvangst. Maak ik hem open is de afspraak verplaatst naar maandag.
    Ik ben me lam geschrokken....ik moet echt stoppen met me vanalles in mijn hoofd te halen....het is vast iets onschuldigst maar toch....en nu moet ik ook nog eens langer wachten....
    sorrie voor dit off topic ego berichtje

12. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    @ Kache: gefeliciteerd met je nichtjes! Leuk zeg, een tweeling! Nou 3 meiden in huis, lijkt me niet niks ;)
    En wat leuk, toch nog even het hartje gehoord! Lijkt me iets magisch om te horen!

@ tulip: zal inderdaad wel stil zijn nu je dochter op school zit. Maar die rust kun je ook wel gebruiken!

@ jolan0: Spannen zeg! En niet mee inzitten hoor, je kunt hier altijd je verhaal komen doen, maakt niet uit waar het over gaat :) Balen dat je nu nog langer in spanning moet blijven zitten. Ik zou me ook al vanalles beginnen inbeelden hoor als ik zo'n brief zou krijgen!
    Ik ga voor je duimen dat die ongi helemaal niet doorkomt de komende 9 maanden. Je verdient het echt meid!

@ Hier: ja die angelsound, ik weet dat de meningen daar heel verdeeld over zijn. Heb zelf ook getwijfeld, maar ik ben gewoon zo onzeker nu pffff. Elk uur zit ik wel weer te piekeren en doemscenario's voor te stellen. Ik weet dat er helemaal geen garantie is dat we het hartje gaan horen. Het kan nog te vroeg zijn, de kleine zwemt wat rond, de placenta ligt voor,... Allemaal mogelijkheden waardoor je het hartje niet kunt horen. In dat geval zal ik even ongerust blijven als nu. Maar als ik het WEL kan horen ga ik enorm gerustgesteld zijn.
    Nog 3 weken wachten tot de volgende echo, zo moeilijk om vol te houden en positief te blijven. Zeker nu de symptomen steeds minder worden...

13. tulip

tulip Niet meer actief

jolan, o das balen dat tie verplaatst is...ik denk dat je je verder geen zorgen moet maken hoor, zal wel iets intern in het z'huis zijn. Maar dat ze dan niet ff bellen ofzo.

14. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Jolan0,
    damn balen zeg... nog langer wachten! Ik kan me je gevoel voorstellen.

@DNA;
    ja die onzekerheid is er en als je het hartje hoort voel je je ook wel beter. Zo kan ik me het wel voorstellen. Spannend...

15. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas ben ik ook nog eens ongi geworden....gaat lekker vandaag....
    De poppenkast was ook al niet veel aan, duurde veelste lang. Het is niet mijn dag vandaag!

tulip: ik had ook al zoiets van waarom bellen ze niet gewoon. Ze hebben alle nummers.

DNA: wat vervelend meid dat je je zo onzeker voelt. Het is ook een hele spannende periode....Je bent nu bijna 11 weken. Maar als je je te veel zorgen maakt moet je echt even contact met je vk opnemen hoor! Want 3 weken wachten duurt inderdaad nog erg lang! Misschien kan je dan eerder terecht en kunnen ze je gerust stellen.
    Is je angelsound al binnen? En heb je het al kunnen proberen? Ik snap heel goed dat je opzoek bent naar een bevestiging dat het goed gaat met de kleine....een knuffel voor jou!

groetjes!

16. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    @ jolan0: nee heb hem nog niet. Waarschijnlijk is ie morgen binnen. Dan kunnen we dit weekend op zoek :)

17. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    dna: ik ben benieuwd!!!

18. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @jolan0;
    :( snik... damn balen zeg...

19. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ jolan: dikke knuffel meid!

20. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Vanochtend weer een echo gehad. De kleine is wel iets gegroeid (140 gram in 11 dagen) maar niet voldoende. De groeiachterstand is nog steeds (te) groot.
    Ik moet volgende week een afspraak krijgen met de longarts, omdat de longklachten erger worden.
    De conditie van ons kindje is prima, ook is er voldoende vruchtwater en is de doorstroom in navelstreng goed.
    Wel maakte ik antostoffen aan tegen een koortslip (herpes), maar heb nog nooit een koortslip gehad, erg vreemd dus.
    Volgende week weer bloed prikken.

Volgende week ook 2 x CTG en 1 x echo voor navelstreng doorstroom.
    Als ik over 3 weken nog niet bevallen ben, zullen ze op korte termijn gaan inleiden.

Deel Deze Pagina