@ noorus: wat een geweldig nieuws meid! En een super mooie manier om een vakantie af te sluiten. Duim dat het deze keer goed blijft gaan! Heb zelf nog niet echt een buik, meer een bescheiden buikje. Ben al blij dat ik nu eindelijk een buikje heb, maar als mensen zouden vragen hoe ver ik ben, dan zullen ze er van op kijken dat ik al ruim 29 weken ben! Heb de gebruikelijke kwaaltjes zoals maagzuur, weinig energie en lopen kost soms meer moeite.
Oooh Noorus wat een geweldig nieuws! Wat een leuk souvenir zeg, geweldig! Ik duim voor jullie dat het gewoon lekker goed gaat (maar dat zal wel hoor!). Kan me helemaal voorstellen dat je die smile niet meer weg krijgt haha. Lekker zo veel mogelijk genieten hoor meid! Niet te veel last van kwaaltjes?
kinderwens blijft de laatse paar dagen erg stil....is het misschien nu echt begonnen? Spannend hoor! Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jou en de kleine!
@Noorus, Wow, wat mooi zeg! Van harte gefeliciteerd. Super spannend natuurlijk, hopelijk een goede vakantie 'plak' beeb.
Hey dames, Jullie voorgevoel klopte helemaal! We zijn afgelopen woensdag 28-11-2012 om 02.02 uur de trotse ouders geworden van een prachtige dochter, genaamd Djenna. Op maandagochtend, dinsdagochtend en middag hebben ze een poging tot inleiden gedaan, zonder resultaat. Dinsdagavond om 19.00 uur zijn spontaan mijn vliezen gebroken en 7 uur en 2 minuten later is onze knappe meid geboren. Ze woog bij geboorte 2570 gram, maar alles gaat super goed. We zijn donderdagmiddag naar huis mogen gaan en het gaat erg goed. Ze weegt nu 2410 gram, maar drinkt en slaapt goed. Ik ben echt helemaal verliefd, voel me super goed en geniet volop van dit wonder!
Kinderwens, o wat super...gefeliciteerd met jullie dochter!! 2570, precies hetzelfde als mare, wat grappig! Geniet ervan met zn drietjes!
Gefeliciteerd met jullie dochtertje, kinderwens! Fijn dat alles goed gaat. Lekker genieten van jullie kleine meid!
Kinderwens: van harte gefeliciteerd! Wat mooi! Een dochter!Fijn dat het goed met jullie gaat. Ga maar fijn genieten en denk goed aan jezelf! En laat je tranen lekker de loop! het hoort er allemaal bij! Tot gauw!
@ Kinderwens: gefeliciteerd!!! Wat leuk, een dochter! Heerlijk om te horen dat het goed met jullie gaat en ik vind 2570 gram niet eens zo slecht klinken. Heel veel plezier met je nieuwe gezinnetje! @ Noorus: dat is dus een heeeeerlijke vakantie geweest, ha ha ! Gefeliciteerd! Wat heerlijk dat de eerste echo er ook zo goed uit zag. Duim dat 3-maal nu echt scheepsrecht is! @ Kruimel: wat balen zeg meid , veel succes bij de fertiliteitsarts. @ hier: z'n gangetje. Ik werk weer nu 3 halve dagen en voel me best goed, naast wat gewone kwaaltjes (maagzuur, bandenpijn, rugpijn ). Voorlopig kan ik zo wel vooruit . Voel kleine iedere dag wel (heel) even, maar het is nog steeds maar weinig/zacht. Op zich is er ook wel wat te zeggen voor een rustige buik , ik slaap behoorlijk goed nu. We hebben de namen voor de kleine gekozen en de verbouwing van zolder is bijna klaar, dan kunnen we weer wat inrichten, opruimen en herschikken!
@tulip, wat toevallig zeg. Kwam Mare goed aan, was ze ook eerst afgevallen? @Kache, wat fijn dat je je goed voelt. En kunt genieten van de zachte beweging in je buik. Hier gaat het best goed. Djenna slaapt goed, borstvoeding komt op gang, al heeft ze nog moeite met aanhappen. We voeden haar elke keer bij met afgekolfde melk. Zo was bij geboorte 2570 gram en is afgevallen naar 2360 (dag 5), gisteren dag 6 is ze 5 gram aangekomen, maar vandaag was ze nog steeds 2365 gram. Hopelijk is ze morgen bijgekomen, anders moeten we haar gaan bijvoeden met flesvoeding. Ow wat ben ik verliefd op onze kleine meid en zo trots.
Kinderwens, fijn dat het goed gaat. Ja mare is,ook flink wat afgevallen...best spannend he met die lichte popjes. Ze kwam uiteindelijk goed bij hoor. Groeide in,haar eigen lijntje, maar is dus ook,klein gebleven. Ze is nu 4 en weegt net geen 14 kilo. Maar kerngezond verder.
hoi Kinderwens: wat fijn dat je zo geniet van je dochter! Ik lees dat je borstvoeding geeft. Krijg je daar begeleiding bij? Want je zou natuurlijk altijd een lactatiedeskundige kunnen raadplegen. Die weten bijv andere houdingen (bijv het kindje in een rugbyhouding aanleggen) zodat ze beter kan happen. Maar een extra flessenvoeding kan geen kwaad en als ze dat beetje extra nodig heeft zou ik dat zeker doen (deed ik ook met mijn zoon). Als je deze geeft ipv de borstvoeding, vergeet dan niet goed te kolven. Want anders kan je productie terug lopen. En dat is nu nog niet de bedoeling. Somige kindjes die goed aan de borst drinken, willen geen flesje nemen. Ik weet niet of ze een speentje krijgt. Als dat niet zo is dan kan het soms erg moeilijk zijn om uit een flesje te drinken. Maar probeer je niet gek te laten maken hoor! Doet ze het verder helemaal goed? En hoe is het met je zelf? De eerste tijd vond ik best zwaar. Je wordt geleefd en je hebt zoveel vragen of het allemaal goed gaat enzo. Maar dat verliefde gevoel wat je omschreef dat is geweldig he? Zodra de kleine is geboren ben je echt moeder en voel je je ook zo. Zo mooi is dat! Vandaag is het grote sinterklaasfeest! Nou mijn zoon was er helemaal klaar voor! Ik vind het wel leuk hoor allemaal, maar alleen ze zijn zo ontzettend druk! ik weet het het hoort erbij.... Ik wens voor die gene die het vandaag (nog) gaan vieren een hele gezellige sinterklaasdag/pakkensavond toe! Wij gaan het vanavond ook vieren. Ik ben erg benieuwd hoe hij het allemaal ervaard! (gisteren had een vriendje op school namelijk een geheim met hem gedeeld: dat sint niet echt is en dat de pieten ook nep zijn. Nu ziet hij wel al het verschil in de sinterklazen en begon hij opeens erg te twijfelen. Maar ik ben er niet op in gegaan en heb een gezellige sinterklaasfilm opgezet. En hij trok zijn pietenpak weer aan welke hij de afgelopen paar weken bijna daaglijks aan heeft. En heb ik hem er gelukkig niet meer over gehoord...) groetjes!
@jolan0; Ik krijg begeleiding van de kraamhulp voor de borstvoeding. Ik heb er vandaag zelfst nog 6 uur extraa voor bijgekregen. Dit omdat Djenna tot gisteren niet aankwam in gewicht. Gelukkig is ze gister en vandaag wel aangekomen. Ik doe bijvoeden via finger-feeding, erg fijn, ze drinkt dan echt super snel. En na elke voeding kolven, de bijvoeding is overdag (indien er voldoende is) gekolfde borstvoeding en de avond en nacht geven we flesvoeding bij. Dit omdat het kan zijn dat er te weinig voedingsstoffen in mijn melk zit, dat dachten ze omdat ze niet aankwam. Maar nu ze aangekomen is, zal die gedachten wel van de baan af zijn (denk ik). Djenna krijgt geen speentje, al heeft ze na de voeding van 18-19 uur wel nog veel zuig/knuffelbehoefte. Ze doet het super, slaapt goed, is super content. Al heeft ze wel vaker buikkrampjes, dus zijn we met infacol begonnen gisteren. Zelf voel ik me eindelijk weer bijnade oude. Heb veel last gehad van het grote bloedverlies en lage HB, maar het gaat elkedag beter. Ik slaap elke dag tussen de middag, 's avonds op tijd het bed in en val na elke nachtvoeding (zodra Djenna slaapt) ook snel in slaap. Heb de rest vd dag dan ook voldoende energie. Nu lig ik op bed, onder de deken met Djenna op de borst/buik, ze is lekker aan het slapen. Zo heerlijk he. Laptop ernaast en ff me-time. ML is volleyen. Hebben jullie een leuke dag gehad gisteren? Goed verwend? 5 jaar is wel vroeg, hopelijk gelooft ie z.n vriendje niet.
@ kinderwens: Fijn dat het steeds beter gaat met jou en de kleine meid! Vandaag alweer 31 weken zwanger en nog maar twee weken of 4 dagen werken! Begin wat last te krijgen van mijn bekken, maar zodra ik eenmaal een tijdje in beweging ben, dan gaat het gelukkig weer. Van de week bij de vk geweest en weer goedgekeurd. Enkel ligt deze uk net als de grote zus in stuit en ik twijfel of ukkie nog goed gaat liggen. Zo niet, dan wordt dit ook weer een keizersnee en heb van mijn vk begrepen dat ze dit tussen week 39 en week 40 plannen. Dan ben ik over 9 weken alweer mama! Vind het niet erg om weer een keizersnee te krijgen, is vorige keer prima verlopen. Vind het dan wel jammer dat ik het nooit normaal heb kunnen bevallen, maar dat is dan maar zo. Gezondheid van de kleine gaat voor!