Miskraam in rond Januari 2012! Hopelijk snel weer zwanger...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kinderwens2012, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

girafje, hopelijk draait je ukje nog!

2. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    girafje: wat spannend of de kleine zo blijft liggen of niet. Maar inderdaad de gezondheid gaat altijd voor! Fijn dat op de ligging na alles zo goed gaat. En 9 weken...dat gaat snel!

tulip: bij jou gaat het ook opschieten nu! Hoe gaat het met jou?

Noorus: hoe gaat het met jou? Ik hoop zo voor jullie dat het goed blijft gaan....

Kruimel: hoe was het bij de arts? hopelijk ben je iets wijzer geworden!

kache: voel je je nog steeds goed?

andere meiden: hoe is het met jullie?

wat een slecht weertje he? het komt hier met bakken uit de hemel! maar ik heb liever regen dan die sneeuwtroep....wat natuurlijk voor de kids helemaal geweldig is! Maar om om half 8 al met de slee naar school toe te lopen is wel vroeg, maar ik durf echt niet te fietsen als het zo glad is.

Zijn jullie al helemaal in de kerstsfeer? Hier nog niet. Ik merk dat ik er erg mee zit wat er vorig jaar allemaal rond kerst begon....en dat ik het zo erg jammer vind dat het nog steeds niet opnieuw gelukt is....Ik meld me ook niet meer bij het nod forum. Is toch wel jammer om je zelf steeds opnieuw op rood te zien staan....maar wie weet brengt volgend jaar wel goed nieuws?! We geven de moed niet op.....en veel van jullie zijn het bewijs dat het goed kan komen en dat er in 2013 een paar nieuwe mooie baby's bij zijn! Ik geniet met jullie mee!

Nou meiden, fijn weekend nog! en ik ben benieuwd hoor!

groetjes!

3. tulip

tulip Niet meer actief

jolan, lief dat je het vraagt, gaat goed hier. Rustig aan en dan komen we er wel. De laatste klusjes lijken ook echt 1 voor 1 af te komen nu;) Over 1,5 week weer een groeiecho...ben benieuwd.

Ik kan mij heel goed voorstellen hoe het nu moet zijn voor jou...en zeker de moed niet opgeven, het komt goed!!!

4. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    Hey meiden!

@ girafje: ik duim dat de kleine zich nog lekker omdraait voor het grote moment. Ik dacht dat ik eens gelezen had ergens dat het niet aan te raden is om gewoon te bevallen als je al eens een keizersnede hebt gehad? Of valt dat wel mee?

@ jolan0: de kerstsfeer begint te komen. Sinds gisteren staat de boom in huis, dus weer lekker veel gezelligheid. Hier in BE geen sneeuw (alleen vrijdag eventjes een paar cm gezien...). Kan me goed voorstellen hoe je je voelt meid... Ik dacht gisteren ook nog hoe het een jaar geleden was met kerst. Toen waren we nog in de wolken en gingen we het onze ouders vertellen met kerst. Maar ik geloof echt dat jouw tijd snel komt hoor meid! Zeker de moed niet opgeven. Wie weet brengt de kerstman wel een leuk cadeautje deze keer?

@ tulip: ben je er al klaar voor? ;) Moet er nog veel gebeuren aan de kinderkamer enzo? Of ben je bijna rond? Geloof het of niet, maar wij hebben nog helemaal niets gekocht voor de kleine... Ik weet dus echt niet waar ik moet beginnen he. Er is zo veel dat door mijn hoofd spookt, en ik heb geen idee hoeveel je van alles moet kopen, en wat allemaal noodzakelijk is enzo. Schrikt me een beetje af zelfs... Maar ik heb me voorgenomen om in januari in de solden te beginnen shoppen :)

@ hier: morgen weer voor controle naar het ziekenhuis. Deze keer is het bij de verloskundige. Ben heel benieuwd wat dat zal zijn. Hopelijk krijgen we een echo, en kunnen we eens spieken tussen de beentjes of het nu echt een meisje is haha. Toch weer spannend hoor!

5. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ draaien: verwacht niet dat uk nog zal draaien. Idee van een tweede keizersnee stelt me ook wel wat meer gerust qua bevalling. Vind het ook spannender om gewoon te bevallen met het litteken wat ik al heb van de keizersnee. Uk zit erg hoog in mijn buik en bij mijn heupen zit bijna geen zwangerschapsbuik. Denk dat ik gewoon meer ruimte boven in mijn buik heb.

@ jolan: dikke knuffel meid! Weet nog goed hoe ik me vorig jaar voelde toen we met de vriendengroep een weekend weg gingen en twee meiden zwanger waren. Duim dat 2013 voor jullie het jaar wordt en dat jullie het met zijn viertjes kunnen afsluiten!

6. tulip

tulip Niet meer actief

dna, we zijn ver klaar. Moet alle hydrofielen en babykleertjes nog wassen en de boxkleden ook. Maxi cosi en kinderwagen zijn klaar voor gebruik. Kinderkamer is ook af. Mn moeder heeft voor de wiegdeken hoesjes gemaakt die precies in de kinderkamer passen en kan nu dus ook het wiegje op maken. Dan nog de flessen en spenen uitkoken en de geboortetraktatie voor de oudste afmaken. En de kraamvisite cupcakes verder bakken en invriezen.....hmm klinkt toch nog als aardig wat als ik het zo hoor haha.

Als je advies wil over wat je allemaal aan moet schaffen doe je maar een berichtje hoor. Maar nog niet stressen, wij hebben beide keren niks voor de 20 wekenecho gekocht.

7. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    tulip: natuurlijk! Ik vind het veelste leuk om op de hoogte te blijven van jullie zwangerschappen!
    Fijn dat jullie al zoveel af hebben. Hopelijk is de kleine mooi gegroeid op de echo!

dna: en hoe was het bij de vk? Heb je nog een echo gekregen? er zijn overal handige lijstjes waarop precies staat wat je in huis moet hebben voor de kleine. maar volg hier wel je gevoel. Dan komt het vast op tijd helemaal in orde! En als je straks begint met inkopen doen is er geen houde meer aan!

groetjes!

8. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    @ jolan0: bij de vk hebben we geen echo gekregen helaas. Wel hartje geluisterd (maar dat doen we zelf ook al regelmatig haha), dus eigenlijk weinig nieuws. Moest in een potje plassen om te checken op blaasontsteking enzo, en we mogen ons inschrijven voor de infosessies.
    Maargoed, wij wouden onze beeb zo graag zien, dus zijn we meteen doorgereden naar een echobureau 5min daar vandaan, die hadden een gaatje vrij een half uurtje later. Dusss daar een geslachtsbepaling laten doen, en het is een meisje! Die kerel was heel erg vriendelijk, en heeft ons elk plekje van ons meisje laten zien, zo mooi! Ze hield eerst de beentjes wel stevig tegen elkaar, maar later liet ze het toch zien. Maar 4 januari mogen we toch gratis terugkomen, want hij gaf ons 95% zekerheid, dus hij ging voor de 100% volgende keer. Nou tegen een gratis extra echo zeggen we geen nee natuurlijk :D

9. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @girafje,
    hopelijk draait jullie uk zich nog. Laat papa hem/haar maar goed toespreken.
    Hier heeft mijn man onze beeb ook gevraagd om te draaien en 3 dagen later lag ze met het hoofdje naar beneden.
    Super toevallig.
    Hoop dat je een 'normale' bevalling mag meemaken.

@Jolan0,
    Vanuit het kraambed was het wel erg mooi die sneeuw. Maar blij dat het nu beter is, ben vandaag 2 x gaan wandelen met onze meid en 1 x met de hond erbij.
    Ging super goed, echt fijn.'

Fijn dat je niet zo vroeg met de slee hoeft te gaan, das ook niets als je al een uur vooraf moet vertrekken.

Wij hebben ook nog geen kerstsfeer in huis, hopelijk komend weekend. Mijn man is vandaag weer begonnen met werken.
    2 weekjes en dan heeft ie weer 1,5 week vrij. Lekker genieten samen.

Kan me voorstellen dat het moeilijk is om steeds op rood te staan. Ik gun het je zo...misschien leuk kerstcadeau? of kan dat niet? Ik stuur je virtueel al mijn hormonen.

Ow meiden, weten jullie wat erg toevallig is?
    Vorig jaar op 28-11-2011 had ik mijn laatste menstruatie voor ons sterretje.
    Dit jaar op 28-11-2012 is ons meisje geboren. Is dat niet toevallig?

Hier gaat het verder goed, Djenna is eindelijk weer in gewicht aan het bijkomen. Vandaag zat ze op 2550 gram, nog 20 en dan zit ze op het geboortegewicht.Borstvoeding komt helaas nog niet goed op gang, na 2 x 15 minuten heeft ze slechts 40 cc binnen, dus we moeten haar wel nog bijvoeden.
    Na elke voeding kolven en 1 moment op de dag geen bijvoeding geven en blijven voeden als ze vraagt,
    Vandaag van 13.30 uur tot 17.00 uur zitten voeden, 10-15 min, dan even een paar minuten rust en dan kwam ze weer.
    Verder slaapt ze erg goed, laatst zelfst 6,5 uur doorgeslapen 's nachts. Helaas moeten we nu de wekker zetten, want dat is te lang voor haar.

10. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    #1850 Noorus, 10 dec 2012
    Laatst bewerkt: 10 dec 2012
    @ kinderwens, fijn dat het nu beter gaat meis!!

@ kache, lekker dat de zolder bijna klaar is! Geeft ook wel rust denk ik? Gaat het goed met je kids?

@ girafje, verlof is in zicht dus! Hoop dat uk nog gaat draaien, want zou wel leuk zijn ook eens op natuurlijke manier te bevallen :)

@ jolan, kan me voorstellen dat kerst weer wat herinneren terugbrengt bij je. Ik hoop dat het een heel mooi nieuw jaar mag worden voor jullie. Snap dat je de NODtopics zat bent, was ik al heel snel, vond het vooral vervelend dat alle klachtjes 1000x besproken werden, terwijl ik juist me daar niet op wilde focussen.

@ dna, fijn dat jullie meteen bij het echobureau terecht konden en leuk een meisje!!! :)

Hier alles goed, weinig klachten, dus mag niet klagen :) vrijdag hadden we een echo waar we een heel lief minimensje zagen die zelfs even bewoog. Ik ben 2 dagen vooruit gezet. Over 10 dagen hebben we termijnecho! Voel me goed en wat zekerder dat het deze keer echt zo mag zijn, maar blijft spannend natuurlijk!

11. tulip

tulip Niet meer actief

dna, jammer geen echo.

kinderwens, o klinkt goed. Djenna doet het super dus.

noorus, fijn dat het zo goed gaat!

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Girafje: je kindje heeft nog tijd om te draaien (mijn dochter is met 36 wkn gedraaid), maar ik kan me voorstellen dat je met je vorige ervaring er geen rekening meer mee houdt. Je weet in ieder geval ongeveer wat je te verwachten staat als ze zo blijft liggen.
    Lekker aftellen naar je verlof!

@ Jolan0: ik kan me voorstellen dat de gebeurtenissen van vorig jaar weer terug komen, nu 2012 niet je jaar is gebleken :(. Ik vind het zo jammer voor je! Dikke knuffel, ik hoop dat 2013 een hoop geluk gaat brengen!
    Ben overigens wel in kerstsfeer, de boom staat en de kerstvakantie is langzaam 'gepland' met familiebezoekjes e.d. Mijn dochter was op 5 dec al helemaal klaar voor de kerst, "Gaan we nu de kerstboom opzetten?"

@ DNA86: gefeliciteerd met je meisje!! Wat leuk! Nu kun je echt los gaan met shoppen. Voor zo'n eerste heb je toch echt wel wat nodig. Ik heb toen gebruik gemaakt van lijstjes (op internet, in tijdschriften), grote dingen als eerste kopen ivm levertijd.

@ Tulip: nou, jullie zijn toch al heel ver met alles, toch? Die laatste dingetjes komen ook nog wel af ;). Spannend aftellen weer voor de volgende echo, hoop dat je ukje goed gegroeid is!

@ Kinderwens: wat fijn dat Djenna aankomt en je weer wat op de been bent. Jammer dat BV nog niet echt lekker loopt, het is ook mijn ervaring dat het echt wat tijd nodig heeft om goed op gang te komen. Heb je begeleiding van een lactatiekundige? Zo niet, dan zou ik dat zeker aanraden, die eerste weken zijn zo belangrijk voor het verdere slagen! (mijn ervaring is overigens ook dat je vooral niet naar CB adviezen moet luisteren als het om BV gaat... ;))

@ Noorus: wat fijn dat het goed gaat! En weer een mooie echo gehad, heerlijk hoor! Geniet ervan.
    Met de kinderen gaat het prima, overigens. Sinterklaas is weer weg (al viel het dit jaar wel mee met de sintstress) en ze zijn nu lekker in de kerstsfeer, ha ha. Nog druk bezig met de zindelijkheid van dochterlief, maar er zit vooruitgang in, dus het zal net op tijd voor ze naar school gaat goed komen ;).

@ hier: toch weer een beetje terugslag gehad. Vorige week 2 dagen erg misselijk en weer spugen, werken was waarschijnlijk toch een beetje teveel. De laatste dagen ook niet helemaal lekker, darmkrampen, af en toe wat diarree, misselijk en ook weer spugen. Moet ook hoesten, dus hoop dat het 'gewoon' een virusje is in plaats van de hormonen, en dat het over een paar dagen weer stuk beter gaat. We zullen zien.

13. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Joehoe, Djenna is boven haar geboortegewicht. Super..
    @Kache,
    Ik heb een lactatiekundige op bezoek gehad, ze heeft me wel goede tips gegeven.
    Ze heeft me ook geadviseerd om domperidon te gaan gebruiken, een medicijn tegen misselijkheid met als bijwerking de melkproductie te stimuleren.
    Dit kan ik zometeen ophalen bij de apotheek. Ben benieuwd dus.
    Ook moet ik 1 a 2 voedingen op een dag bv geven en geen bijvoeding, Djenna zal dan regelmatig willen drinken, maar dan leert ze dat ze krachtiger moet drinken.
    Ze neemt nu 5 slokjes en neemt dan al haar 'pauze' en ze moet eerst zo'n 10 keer drinken.
    Gelukkig was de lactatiekundige 1 dag eerder dan die van het cb bij mij, dus verslag gegeven aan cb.
    Beterschap, erg vervelend als je niet lekker eraan bent.

14. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noorus: wat fijn dat de echo er zo goed uitziet!!! het blijft natuurlijk nog spannend, maar het lijkt deze keer goed te gaan! Ik duim heel hard voor jullie!

dna: wat goed dat jullie gelijk bij de echobureau terecht konden! Goede actie! En zeer waarschijnlijn een meisje! Leuk hoor! En dan mag je ook nog eens gratis extra komen, goed geregeld hoor! Geniet ervan!

kache: he wat jammer dat je je steeds zo beroerd voelt! erg vervelend! Je kids hebben wel een leuke sinterklaas gehad? ha ha mijn zoon vroeg vanmiddag uit school, mam heb je het huis nu nog niet versierd??? maar ik stel het nog heel eventjes uit.

kinderwens: Wat fijn dat Djenna aankomt nu! En goed dat je goede begeleiding hebt bij de bv. En kache heeft helemaal gelijk, bij het cb kunnen ze je helemaal gek maken hoor! En ook niet alle adviesen zijn zo goed heb ik gemerkt....maar dat is iets wat je zelf moet gaan ervaren. En natuurlijk scheeld het ook heel erg aan de persoon die je voor je krijgt.

Groetjes!

15. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Kache, fijn dat het met je kinderen zo goed gaat! :) Zal inderdaad wel druk zijn met de feestdagen nu, maar straks in januari weer alles 'normaal'. Jammer dat jij niet zo lekker bent. Rustig aan doen he?!

@ Kinderwens, jeeej mooie mijlpaal bereikt dus! Ben benieuwd wat de medicijnen gaan doen!

@ Jolan, dank je meis, lief van je! Ik heb ook steeds meer goede hoop na elke mijlpaal en heb echt het gevoel dat we volgend jaar zomer een kindje hebben, maar soms komt het onzekere gevoel weer om te hoek kijken... (maar dat zal de hele zwangerschap en daarna wel blijven ;))

Meiden, wat gaat het toch snel de tijd vinden jullie ook niet? Als ik zo naar Tulip kijk kan ik me niet voorstellen dat ik ook al 33 weken zwanger had kunnen zijn. En dat ik nu dan alweer bijna de 10 weken bereikt hebt... Soms heb ik echt het gevoel alsof het leven aan me voorbij vliegt...

Hier vanavond kerstboom opzetten en heb nu lekker draadjesvlees staan pruttelen, dus het huis ruikt heerlijk! :D

16. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Zeker een mijlpaal, het gaat steeds beter, vandaag weer 20 gram erbij.
    Borstvoeding komt nu steeds meer op gang, Djenna drinkt erg goed. Nu ligt ze lekker te slapen.

Tijd vliegt he, vandaag is het alweer 2 weken geleden dat ons meisje geboren is en over 2 weken is het alweer 2e kerstdag. Gaat echt te snel, dus geniet van elk moment.

Noorus, leuk de kerstboom, krijg je mooie sfeer van. Ik ga de komende dagen ook rustig aan beginnen, beetje versieren en we zetten een kleine boom neer. Normaal maak ik een super grote kerststal met vijver en skibaan e.d., maar nu geniet ik liever van de babyvibe in huis. Ga de boom ook met roze ballen versieren, hihi... ff kijken waar ik die kan halen.

Lekker draadjesvlees, wij krijgen zuurvlees met wortelstampot, over een uurtje is mijn man thuis, dan lekker samen smullen.
    Vanavond weer visite, vriendin en partner komen op bezoek.

17. tulip

tulip Niet meer actief

kache, he, hoop dat het een gewoon griepje geweest is en dat je niet weer opnieuw terug zo ziek wordt.

kinderwens, o wat fijn dat het zo goed gaat met djenna, super zeg!

noorus, nou het gaat mij ook onwijs snel. Iedereen om mij heen zegt ook: o je hoeft niet lang meer...ik wil dat eigenlijk helemaal niet horen haha, ik geniet er nog veel te veel van. Ik ben natuurlijk onwijs benieuwd naar ons kindje, maar vind het wel prima zo.

18. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

hoe gaat het met jullie?
    En met de kleintjes in jullie buiken?
    Zijn jullie nog druk voor aan het bereiden voor de kerstdagen?
    Hier hebben we van het weekend de kerstboom opgezet.
    Nu het weer staat is het wel gezellig.
    En ik heb vandaag groen gekocht om kerststukken te maken, dus nu moet ik wel zin maken! ha ha als ik eenmaal begin kan ik meestal niet meer stoppen met stukjes maken.
    Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie en dat jullie fijn aan het genieten zijn!

Groetjes!

19. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ jolan: met mij gaat het goed! Vanmiddag en vanavond enkel nog kerstviering op school en dan begint de kerstvakantie en daarna direct mijn verlof.
    Met ukkie gaat het ook goed,wel nog steeds in stuit.
    Kerstboom staat hier ook al, maar verder in het huis wat minder versiering dan vorig jaar. Kost te veel moeite om alles op te hangen.

Kerststukjes maken is nooit mijn ding geweest. Veel plezier ermee!

20. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn te lezen girafje dat het goed met je gaat! Wel een fijn vooruitzicht denk ik voor je dat je na deze week lekker met verlof kan!
    Veel plezier met alle laatste kerstvieringen op school!

Deel Deze Pagina