Pijn na opgewekte miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Daschaaa, 23 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daschaaa

    Daschaaa Fanatiek lid

    19 feb 2019
    1.363
    1.214
    113
    Vrouw
    #1 Daschaaa, 23 aug 2019
    Laatst bewerkt: 23 aug 2019
    Ik heb een vraagje. Afgelopen maandag heb ik helaas met cytotec miskraam opgewekt:cry:. Vruchtzak kwam naar 3 uur als eerst uit. Darnaa beetje bloeding, maar geen pijn. Maar zins gister avond heb ik mega pijn in me onderbuik en onder rug. Komt met volgen, voelt beetje als menstruatie pijn. Is dit normaal? Of betekend dat er mss nog niet alles eruit is? Iemand ervaring mee?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Jakkes :( sterkte!

    Ja kan, stolsels of weefsel die nog uit de baarmoeder moeten kunnen zware krampen geven. Zoals weeën. Grote kans dat er nog iets zit dat eruit wil
     
  3. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik denk ook dat er nog wat uit moet, die ellendige pillen ook! Heb je al een controle echo gepland om te kijken of het schoon is?

    Heel veel sterkte iig!
     
  4. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Waarschijnlijk komt er inderdaad dan nog iets.. ik heb vorige maand een miskraam gehad en na 4 dagen stolsels en bloedverlies kwam pas het volledige deel zeg maar. Tot die tijd had ik ook vaak tussendoor krampen
     
  5. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Veel sterkte!! Hopelijk is het snel voorbij en alles schoon
     
  6. Daschaaa

    Daschaaa Fanatiek lid

    19 feb 2019
    1.363
    1.214
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb morgen controle. Eerst deden ze raar en moest wachten tot ik stopte met bloeden, maar dat gaat niet gebeuren. Wij gaan ook over een week op vakantie en ik moet niet aan denken, om daar de ellende te krijgen. Ben nu heel klein beetje aan het bloeden.
     
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Blijft toch wonderlijk hoe sommige vk's/gyn's/artsen omgaan met miskramen en missed abortions. Ze kunnen toch ook wel begrijpen dat je zo niet op vakantie kunt. Het is een kleine moeite om even 5 min te kijken of t schoon is, zo niet kun je meteen een 2e dosis nemen. Sterkte, hoop dat t er toch allemaal uit is!
     
  8. Daschaaa

    Daschaaa Fanatiek lid

    19 feb 2019
    1.363
    1.214
    113
    Vrouw
    Precies dat. Ik bedoel dat ik heb helaas miskraam gehad, kunnen hun niks aan doen, maar een beetje begrip zou wel fijn zijn. Ik hoop ook dat alles eruit is, al betwijfel ik het:( gister kwam nog beste stuk eruit. Denk waarscheinlijk de moederkoek, maar dat weet ik niet zeker. Zullen straks zien
     
  9. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    @Daschaaa Heb je de controle al gehad? Ik hoop zó dat het goed zit nu!

    Ik sluit me aan bij de andere dames, zoals je het in je eerste post omschreef klonk het alsof de miskraam nog niet compleet is. Wat een rot-reactie van dat ziekenhuis zeg, maar helaas bekend terrein voor mij en voor veel andere dames hier. Er wordt vaker lullig omgegaan met vrouwen die een miskraam doormaken door ziekenhuizen, eindeloos moeten wachten op controles, niet gehoord worden... :(

    Zelf heb ik een ellendige nasleep gehad, die jou hopelijk bespaard blijft (zie mijn onderschrift). Als ik je een tip mag geven: laat je NIET afschepen met je klachten! Je stelt je NIET aan, en jouw wens om dit zsm af te mogen sluiten is een heel redelijke wens.

    Zelf heb ik mij 2.5 maand een aanstelster gevoeld door de houding van het ziekenhuis, en dat wens ik echt niemand toe.
     
  10. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Inderdaad lieverd zoals de andere meiden zeggen laat je zeker niet afschepen. Ik moet zeggen in het UZ hebben ze het goed aangepakt. Had miskraam, arts had gezegd laat na maand je bloed nog eens afnemen en kom terug voor echo. Ze zag dat baarmoeder leeg was maar zag nog verdikt baarmoederslijmvlies. Ze zei dat wijst op een restje maar op echo zag ze dit niet. Hierdoor enkele dagen nadien hysteroscopie gehad en vorige maandag heeft deze plaatsgevonden. Ze zagen idd nog klein restje en heeft ze onmiddellijk losgetrokken. Nu maandje rust.

    Die nasleep en dacht wachten is het ergste. En ja je vertrekt op vakantie, dat moeten ze nu toch ook begrijpen. Er valt niet veel tijd te verliezen.
    Heb je al nieuws?
     
  11. Daschaaa

    Daschaaa Fanatiek lid

    19 feb 2019
    1.363
    1.214
    113
    Vrouw
    Ik ben geweest en zo boos op de vrouw. Ze zag dat er nog 1,5cm bloed in zit wat eruit moet. Dus moest ik weer die 4 klote pillen innemen. Daarme zou het loskomen en voorbij zijn. Ik zeg, nou kan ik Miss gelijk curretage krijgen dan ben ik er vanaf. Zeg ze, nee dat gaan we niet doen want dan krijg je verklevingen en mss niet meer zwanger kan worden:cry: ik zeg begrijp u dat ik nu in ellende zit en zsm als het kan weer verder kan? Zeg ze ja maar daar kan ze niks aan doen. Ik zeg dat klopt, maar een beetje begrip van hun kant zou heel fijn zijn. Kreeg ik antwoord dat ze daar zit om mensen te helpen om zwanger te worden en is geen psycholoog. Wtf
     
  12. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Omg!! Wat is dat allemaal?!! Dat er mensen zijn die zo hun job zo uitvoeren! Natuurlijk zit je nog steeds met hetzeflde probleem en ben je voor geen meter verder geholpen.
    Je kan niet anders dan die 4 pillen nemen als ze je toch niet willen verder helpen.

    Dat van die verklevingen dat kan inderdaad maar bij de meerderheid gebeurt dat niet. En dan nog kunnen ze dit verhelpen. Was dat een gynaecoloog?
     
  13. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Met deze termijn is er nog geen moederkoek (vruchtje leeft nog van dooierzak) maar wat een vreselijk mens is die vk!!
    Bij mij zei ze toen ook dat nu "altijd" eerst pilken worden gegeven en ik wilde die absoluut niet (vanwege dit soort verhalen dus). Gelukkig was de gyn in ziekenhuis heel anders en zei dat ik zelf mocht kiezen. Dat risico op verklevingen is nog steeds ontzettend klein, sommife artsen doen net of t een kans van 90% is ofzo. Zeker met jouw vakantie in t vooruitzicht is dit een belachelijke opmerking (uberhaupt natuurlijk al). Gadverdamme gewoon, alsof t al niet erg genoeg is om mee te maken.
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik begrijp niet zo goed waarom je boos bent? Curettage is gewoon geen goed plan nu, je moet ook niet willen dat ze dat doen puur zodat jij het achter de rug hebt - met kans dat het misgaat en jij vervolgens met de gevolgen zit. Ik begrijp niet goed waaruit blijkt dat ze geen begrip hebben voor wat jij mee maakt.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Vergeet niet dat je zelf heel hoog in de emotie zit nog en dingen ook verkeerd kunnen vallen. Beste is idd afwachten of met pillen. Hoe rot ook, ze heeft het beste met je voor. Is vrij normaal dat je twee rondes pillen krijgt. Hoe shit ook... Natuurlijk wil je het snelst mogelijk eraf zijn, dat snapt de arts ook. Maar t lichaam moet je ook een kans geven nog. Als dit niet wil, dan is curretage echt geen punt.
     
  16. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Pfff nou zeg... wat een piep reactie van de gyn.. vooral de manier waarop :|
    Klopt wel qua risico’s. Was bij mij ook het advies. Eerst medicatie en pas daarna curretage indien gewenst/noodzakelijk. Maar mocht ik meteen voor curretage willen gaan kon dit wel. Ik heb het niet gedaan overigens.
    Hopelijk is het na de pillen helemaal oké knuffel!!
     
  17. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.331
    113
    Hier ook ooit die pillen gehad. Vrijdags genomen en die dag kwam er al vanalles uit maar elke avond had ik denk een soort verschrikkelijk e naweeen op wo kwam er toen nog een stolsel uit en was het klaar met de pijn.


    Sterkte!
     
  18. Daschaaa

    Daschaaa Fanatiek lid

    19 feb 2019
    1.363
    1.214
    113
    Vrouw
    Ik heb al 3 weken geleden aangegeven toen het bleek niet goed te gaan dat wij (althans nu verspreid ook) op vakantie gaan. Toen heeft ze gezegd dat tot de tijd alles opgelost is en ik hoefde me geen zorgen maken. Desnoods curretage was als oplossing.Vervolgens vorige week maandag eerste pillen gekregen met instructies als ik stop met bloeden dan tussen 7-10dagen afspraak voor echo maken. Toen zei ik nog, maar dat red ik waarscheinlijk niet. Toen zei ze geef niet, naar de vakantie gewoon langs komen en dan gaan ze verder kijken. Dat vond ik al vremd. Afgelopen vrijdag nog best wat pijn gehad en dus gebeld of ik eerder kon komen voor echo want als er nog iets in zit, heb ik nu nog de tijd voor dat ik op vakantie gaat. Het is al moeilijk genoeg wat je mee maakt en dan lekker op vakantie gaan en bij komen is wel fijn. Maar niet als je aan het bloeden ben. Eerst deden ze moeilijk, maar uiteindelijk mog ik vandaag komen. En dan kom je binnen en al de eerste reactie van haar ( wat kom je doen? Ik heb gezegd pas als je stop met bloeden!) was niet echt leuk! Daarna die actie met psycholoog. Ik heb geen psycholog nodig. Waar ik dus boos om ben is hoe ze de laatste tijd met patiënten omgaan en de reacties.Gewoon zeggen het kan iets langer duren, hou er rekening mee, mss handig vakantie verplaatsen! En niet zeggen het komt goed daar gaan we voor zorgen. Voor mij is dit eerste keer dat ik dit mee maakt en dus ook niet veel ervaring. Het is al niet leuk voor iedeeren de zoiets moet meemaken.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  19. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Nou heb je wel goed gelezen wat die vrouw zei? Ze heeft zo te lezen geen enkele moeite gedaan om haar gerust te stellen met zulke opmerkingen. Ik zou niet weten waarom een curettage geen goed idee is, of een hysteroscopie. Ze gaat bijna op vakantie en als t restweefsel er met de pilldn niet uitkomt (wat helaas heel vaak het geval is als je dit forum een beetje volgt) ben je nog verder van huis. Kans op ontstekingen of andere complicaties in het buitenland. Dat zou op zn mibst meegenomen moeten worden in de overweging. Plus uiteindelijk mag een patient zelf beslissen, hebbeb ze bij mij ook gedaan. Arts moet informeren, adviseren maar de keuze bij haar laten. En eerlijk zijn zonder iemand met angst eennbepaalde kant op te duwen "zo kun je niet merr zwanger worden". Nog niet zolang geleden kreeg je gewoon een curettage en echt niet iedereen kreeg daar verklevingen van.
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Niet iedereen natuurlijk, maar het risico is er wel en het feit dat ze het nu niet meteen doen is ter bescherming van TS zelf. Natuurlijk snap ik dat het ontzettend naar is om dit mee te maken, dat de emoties heel hoog zijn, en dat deze gyn (?) erg bot is... maar heel eerlijk; een vakantie is geen reden om meer risico te gaan nemen dan noodzakelijk, het is nu tijd om aan je eigen lijf en herstel te denken, daar de beste keuzes voor te maken, en niets te overhaasten vanwege een naderende vakantie. Die gyn - die ik dus ook zeker wel bot vind - heeft aan een vakantie natuurlijk niet echt een boodschap, hoe lullig ook, taak 1 is zorgen dat dit goed wordt afgerond op de minst risicovolle manier zodat TS daarna weer verder kan en niet moet dealen met nog weer een extra lading op haar schouders vanwege bv verklevingen.
     
    Heartofhope vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina