Ik heb vandaag en gisteren wat rood/roze verlies gehad op 6 en 7 dpo. Ik hoef dus nog lang niet ongesteld te worden. Ik heb ovulatietesten gebruikt, dus ik weet vrij zeker dat ik gisteren op 6 en vandaag op 7 dpo zit. Is dit per definitie dan een innestelingsbloeding of kan het ook nog wat anders zijn? En als het een innestelingsbloeding is, ben je dan altijd zwanger of kan dit ook nog gewoon fout innestelen en dat ik dan dus toch ongesteld word? Of is een innesteling altijd een teken dat je zwanger bent? In juli heb ik een missed abortion gehad. Toen had ik roze verlies op 11 dpo en was ik dus zwanger (wat helaas niet goed gegaan is, dit werd een curettage). Maar vorige maand had ik roze verlies op 5 dpo en was ik niet zwanger. Kan het bloedverlies ook komen door mijn curettage? (De 1e gewone ronde na curettage had ik nergens last van). Of kan er iets mis zijn met mij vanbinnen waardoor ik bloed? Ik wil graag weten of ik me zorgen moet maken of dat het iets positiefs is.
Hoi Prulletje2, Je kunt inderdaad een (dan wel vroege) innestelingsbloeding hebben of een tussentijds bloedinkje dat je zonder aanwijsbare oorzaak toch wel eens kunt hebben in je cyclus. Dit beetje bloed zegt helaas niets over wat de oorzaak is en wat je kunt verwachten. Niet bij alle innestellingen komt bloed vrij en als dat wel is zegt het niets over of het een goede zwangerschap gaat zijn. En het bloedverlies is zo weinig dat ik niet denk dat het nog door je curettage komt. Ik kan het niet uitsluiten, want wellicht is je baarmoeder door de curettage wat gevoeliger en bloedt je makkelijker tijdens je cyclus. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Het is helaas gewoon weer afwachten en fingers crossed! Groetjes Brigitte