cyclus na miskraam, ik weet het niet

Discussie in 'Miskraam' gestart door Starry, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoi meiden,

Even een vraagje aan jullie misschien dat jullie het weten ;)

Gisteren ochtend heb ik vier pillen ingebracht (vaginaal) om mijn miskraam op te wekken dit omdat het vruchtje niet uit zich zelf kwam. Precies 8 uur laten viel het oh zo gewenste vruchtje in de wc :(:( heb toen voor de zekerheid de overige 4 pillen nog ingebracht maar nu enkel nog bloed verlies.

Moet ik gisteren dan rekenen als de eerste dag? Of moet ik nu eerst afwachten op mijn officiële menstruatie en dan pas beginnen met tellen?

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden :)

En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie cyclus was na de miskraam en of jullie er meteen weer voor zijn gegaan of dat jullie toch de eerste menstruatie hebben afgewacht.

2. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hoi Starry,

Wat erg dat je dit moet meemaken. De eerste dag dat je helderrood bloed verliest mag je rekenen als je eerste dag van de menstruatie. In jouw geval gisteren dus. Hoe je cyclus zal zijn kan niemand zeggen. Dit verschilt van vrouw tot vrouw. Hoe ver was je?

Ik ben gecurreteerd op 21 juni en heb erna een cyclus gehad van 37 dagen. Ik verloor geen bloed maar wel bruinverlies gedurende 1 week na de curretage. 37 dagen is op zich niet zo lang. Nu de 2de ronde en zal nu een cyclus van 40 dagen hebben. Je kan er dus geen pijl op trekken.

Ik zou je wel aanraden om elke week nog een zwangerschapstest te doen. Zo kan je zien of het hormoon uit je lichaam is. Bij mij heeft dit bijna 3 weken geduurd. Een nieuwe eisprong komt maar terug op gang eens het hormoon helemaal/bijna uit je lijf is.

Wij zijn er onmidddellijk weer voor gegaan, tegen advies van de gyn in (omwille van dun bmslijmvlies) maar was toch niet zwanger. Ik ging ervan uit: als mijn lichaam er klaar voor is zal ik zwanger worden, anders niet...

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben gaan tellen vanaf de dag dat ik het vruchtje heb verloren.
    Wij zijn er wel meteen weer voor gegaan en mijn cyclus was wel iets langer dan normaal (al zijn ze bij mij wel vaker langer). Na de 2e miskraam was mijn cyclus juist korter, maar dit komt doordat ik iets heb genomen om mijn cyclus te verkorten.

Je mag meteen weer zwanger worden, alleen is het lastiger om uit te rekenen (als je meteen weer zwanger wordt) hoe lang je zwanger bent, aangezien je cyclus langer kan duren.

Heel veel sterkte!!

4. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Gisteren een week nadat ik het vruchtje ben verloren heb ik een zwangerschapstest gedaan deze was helaas nog positief, geen tuurstreepje maar zeker ook geen knaller :( ik baalde er een beetje van. Ik vraag me alleen af hè zolang het hcg hormoon in je lichaam zit ben je dan niet vruchtbaar? Het bloeden is inmiddels gestopt af en toen een beetje bruin als ik mezelf afveeg na het plassen. Gisteren voor het eerst weer gevreeën met manlief, we gaan er gewoon weer voor en zien wel wanneer het weer raak is. Hopelijk duurt het geen jaar..

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hoi Starry,

Heb helaas ook ervaring met missed abortions en Cytotec.
    De dag dat je het vruchtje hebt verloren kan je beschouwen als de eerste dag en vanaf die dag kan je dus weer gaan tellen.

Ik heb begin Juli een miskraam opgwekt met Cytotec en bij mij duurde het zes dagen voordat de vrucht uiteindelijk afkwam, 38 dagen daarna kreeg ik mijn eerste menstruatie weer, heb normaal een cyclus van 36 dagen, dus dat was netjes.

Hier in spanje krijg je het advies om twee menstruaties af te wachten idd om het bm slijmvlies weer te optimaliseren.
    Maar iedereen lijkt wel een ander advies te krijgen.

Ik heb het zwanger worden even op een laag pitje gezet, maar zou gewoon doen wat goed voelt in jouw geval.

Hopelijk snel een positieve test en een plakkertje.

Deel Deze Pagina