Miskraam maar embryo toch gegroeid...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Samvs86, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Hallo allemaal,

Een halfjaar geleden heb ik een miskraam gehad. Dit ging al vroeg mis... Uiteindelijk met 11 weken gecuretteerd (al weken bloedingen gehad, vruchtje gestopt met groeien rond 5 weken)

Nu was ik weer zwanger.
    Gisteren zijn we voor onze tweede echo geweest.
    2 weken geleden hebben we onze eerste echo gehad en daarop was een vruchtzakje te zien van ongeveer 5 weken.

De laatste weken weer bloedverlies gehad. Dat was voor ons een teken dat het waarschijnlijk weer niet goed zat. Geen pijn of wat dan ook. Alleen bloedverlies.

Gisteren de tweede echo gehad. Wij dachten hetzelfde (qua grootte)vruchtzakje aan te treffen, maar opeens was het toch een ruime week gegroeid en konden we nu ook een embryo zien (vorige keer alleen een vruchtzak)

De echoscopiste zei: Miskraam.
    En die kans is ook 99%.
    Maar toch zegt iets in mij: Nog even wachten met curetteren. Wie weet groeit het nog.

Nu willen we zelf over anderhalve week een echo om te kijken of de groei echt gestopt is. Zo ja, dan curettage.

Waarschijnlijk is het meer voor mijn eigen gevoel.... Maar wie heeft ook weleens meegemaakt dat de echoscopiste/gynaecoloog zei: Het is een miskraam, maar het bleek later toch goed te zijn?
    Ik weet het, de kans is heel klein, ik ga er niet van uit. Maarik ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen.

Dankjewel alvast!

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Pff heftig. Ik heb weleens gehad dat ze een kloppend hartje over het hoofd hebben gezien. Dat werd later toch een mk. En de laatste keer dachten ze aan een bbz omdat er met 5.2 nog niets te zien was. Nu ligt ze op m'n schouder te boeren. Dus heel goed dat je op je gevoel afgaat. Ik duim voor je!

Suus

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Bij mij zeiden ze bij de eerste echo met 6week dat het 99% een miskraam zou worden, die al wel opgewekt kon gaan worden met cytotec. Echter had ik daarvoor nog geen echo gehad. Er was een vruchtzakje te zien met dooierzakje. De gynaecoloog zag geen vruchtje of kloppend hartje, ik twijfelde daarover.
    Nu net voorbij de 15 week en alles gaat prima!
    Bij de echo met 7 week bleek dat de gynaecoloog er toch naast had gezeten. Hebben ze je HCG ook geprikt?

4. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Mensen kunnen fouten maken, doe wat je gevoel je ingeeft.
    Ik heb vlak voor een curretage nag een echo laten maken voor mijn gevoel, zodat ik zeker was dat ik het juiste deed.
    Sterkte en hoop op n klein wonder.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Okee, ik ben misschien heeeeel naief nu ofzo....

Maar als het gegroeid is.. Hoe kan het dan een miskraam zijn? Dan zou het toch niet gegroeid zijn....:(

Vind dit maar apart en geef je groot gelijk dat je nog een echo wil!

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    jeetje wat een onzekerheid zeg!
    bij mijn ma's was het vruchtje ook beide keren nog gegroeid, minder dan zou moeten en is dus helaas ook niet goed gegaan...
    wel heb ik bij allebei een controle-echo gehad, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust en ik zou dat ook zeker doen!
    volg je gevoel en ik hoop heel erg dat jullie kleine frummel een inhaalslag maakt en over anderhalve week prachtig op termijn loopt!!

7. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Aanstaande dinsdag moet ik naar het ziekenhuis. We zijn dan weer een week verder.
    Dan krijg ik ook nog een echo... Dus we hopen op een klein wondertje, al gaan we daar niet vanuit.
    Vorige echo was 5w2 dagen, 2 weken later 6w1 dag.
    Eerste keer alleen vruchtzakje, tweede keer ook een embryo van 5,5 mm.
    We vonden dat zo vreemd!
    A.s. dinsdag zal ik dan rond de 7w moeten zijn. Zie je dan altijd een hartslag?

8. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Er is trouwens geen HCG geprikt...

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    het is ook gek trouwens die metingen verschillen zo enorm!
    ik heb bij onze tweede en meting gehad met 6+0, ons vruchtje was toen 3,5 mm en dat kwam precies overeen!
    ik heb bij een eerdere zwangerschap ook een vroege meting gehad, toen hadden we een vruchtje van 4,2 mm en ze zeiden dat dat overeen kwam met een zwangerschap van 5+2 weken...

en jij hebt nu een meting van 5,5 mm, ik zou dus zeggen dat dat overeenkomt, met meer dan 6+1 weken.
    meestal willen ze geloof ik wel een hartslagje zien bij een vruchtje groter dan 5 mm, dus mssn is het daarom dat ze denken dat het niet goed zal gaan? ik weet het ook niet...

ik hoop echt dat je volgende week een prachtig wondertje te zien krijgt!

10. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Ik vind het ook allemaal heel apart... Ik begrijp wel dat het niet voldoende gegroeid is, maar als je bij een 2e echo opeens wel een embryo ziet...
    En inderdaad, die metingen verschillen zo ontzettend.
    Vind die echo van a.s. dinsdag zo spannend. Vooral omdat ik bang ben dat ze dingen over het hoofd zien...

11. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Jvansteenis,

ik heb net je verhaal gelezen en ik wil je heel veel geluk toewensen voor aankomende dinsdag.
    Ik hoop dat je gevoel gelijk krijgt en dat je ons nog even laat weten hoe het is afgelopen.

Dikke knuf

12. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Dankjewel! Ik laat het zeker even weten dinsdag...
    Vind het nu al spannend. Probeer het dit weekend even van me af te zetten, want (misschien makkelijk gezegd) ik kan er zelf niks aan veranderen nu....

13. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Bloedverlies is nu zo goed als weg... Alleen dat al vind ik vreemd. Nu lees ik ook dat bij een uitwendige echo het hartje lang niet altijd te zien is bij 6w1 dag.
    Raar dat ze geen inwendige echo hebben gedaan, dus daar ga ik dinsdag wel op aandringen.
    Het gevoel om de komende weken nog even af te wachten wordt steeds sterker...
    Natuurlijk eerst a.s. dinsdag afwachten, maar zelfs dat hoeft nog niet alles te zeggen toch? Zou dan 7 weken moeten zijn, maar ja, hoe lastig is het om termijn te bepalen bij 7 weken? Raar allemaal...
    Aan mijn berichtjes is wel te lezen hoe vertwijfeld ik op het moment ben...
    Even van me afschrijven helpt op de een of andere manier.

14. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Wat vervelend allemaal zeg! En idd vreemd dat hij geen inwendige echo heeft gedaan, want dan kun je het allemaal veel beter zien en ook beter meten. Ze hoeven maar 1 millimeter er naast te zitten dat scheeld dan al een week. Ik hoop voor je dat de echo dinsdag goed is ;).. Wonderen bestaan!!

Liefs

15. hadi

hadi Lid

4 nov 2010
    41
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik reageer hier niet vaak maar hier wil ik toch iets op zeggen. Bij mij was het ook 99% MK of BBZ op bijna 6 weken. HCG stond hoog en niets te zien. Kleine bloeding gehad en heel het weekend in angst geleefd. Plots 5 dagen later was het gegroeid en nog eens 3 dagen later klopte het hartje... Ben nu 17w2d zwanger en alles gaat goed... Ze kunnen aan die termijn toch helemaal geen kloppend hartje zien met een uitwendige echo??? In België doen ze toch 12 weken enkel inwendige echo's. Zou hier zeker op aandringen. Veel succes meid...

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat raar, ik ben nu 10 weken en krijg nog inwendige echo.
    Ik zou erop staan dat je dinsdag inwendige echo krijgt.

17. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Dinsdag moet ik naar het ziekenhuis, dus dan is de kans groot dat het een inwendige echo is (was de vorige keer ook), maar moet er dan per se een hartje te zien zijn?

Ben een beetje bang dat ze het al snel afschuiven op miskraam, terwijl ik zelf zo'n dubbel gevoel heb...

Wel heel fijn om vergelijkbare verhalen te lezen! Dan zit het niet alleen tussen m'n oren... :)

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Bij 7 weken moet je wel echt t hartje zien denk ik. Het embryo is dan al ong 1 cm groot en het hartje is enorm in dat kleine lijfje.

19. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Als het vanaf dinsdag wel "op schema loopt" wat betreft groei dan zou ik rond de 7 weken moeten zijn a.s. dinsdag. Hopelijk geeft de echo dan duidelijkheid.

Het was nu 5,5 mm. Groeit ongeveer een mm per dag nu toch? Dan moet er toch een duidelijk verschil te zien zijn...

Heb een beetje de angst dat ze "mismeten" en dat er dan niet genoeg groei te zien is ofzo. Maar goed, ik neem aan dat ze niet zomaar mm's mis zitten...

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    1 mm kan al een hele andere meting geven.
    Maar 0,55 mm is een mooie meting voor 6 weken!

Ik ben/was ook 5 dagen terug gezet. Maar met de nieuwe metingen kom ik meer uit op mijn eigen berekening. T kan jr ontzettend onzeker maken pfff.

Deel Deze Pagina