Miskraam maar embryo toch gegroeid...

Discussion in 'Miskraam' started by Samvs86, Nov 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik heb op 6.0 weken een inwendige echo gehad de embryo was 3.5 cm met hartactie. Bij ons in Duitsland word tot zeker de 13 weken grens alles inwendig gedaan vanwege de duidelijkheid. Toen ik dat beeld zag dacht ik nog, geen wonder dat ze het inwendig doen, dit had je uitwendig nooit gezien.

Ik hoop dat je Dinsadag duidelijkheid hebt en duim voor je dat er gewoon hart actie te zien is.

2. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Wat dat betreft zou ik graag in Duitsland of België wonen, ook straks met onderzoeken etc.

De grootte was inderdaad mooi voor 6w1 dag, maar ik had tijdens die echo eigenlijk al 7 weken moeten zijn. Vandaar de conclusie: Geen hartactie en te weinig groei: Miskraam...

Dinsdag de echo maar afwachten, meer kan ik niet doen en dan op mijn eigen gevoel afgaan.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Inderdaad. Volg je gevoel en helaas maar waar, meer als afwachten kan je nu niet doen. Hoe moeilijk dit ook voor je is.

Die inwendige echo mag dan een plus zijn hier, de 20 weken echo daar en tegen stelt niet zoveel voor ten op zichte van Nederland. elke land heeft zijn voors en tegens.

Meid nogmaals, ik ga voor je duimen dat het volgende week bij een inwendige echo gewoon goed zit!!

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Pfoeh zo groot al ? Bij mij was met 7 weken t embryo nog 0,91 mm. Was je niet veel verder ?

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Die mm maken echt uit in t begin en buiten dat tis uitwendig !
    Bij mn mk zou ik 7 weken zijn en deed ze eerst ook uitwendige echo. Je zag helemaal niets! Terwijl mn vruchtzak 0,68 mm was. Zat verder niets in. Maar zelfs dat zagen we dus niet ! Dus tja vind t geen wonder dat ze dan geen hartactie zien.
    Was je blaas wel vol ?

Ik duim in iedergeval dinsdag voor je !!

Novanina91 likes this.
  6. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Blaas was niet vol genoeg: Kreeg nog op mn kop ook :S.
    We wachten het maar af...
    Bloeden is sinds gisteren helemaal gestopt. Merkte dinsdag al dat het minder werd en nu is het dus helemaal weg.
    Als het goed is, is dat natuurlijk hartstikke goed. Maar als het een miskraam is dan is het toch vreemd dat dat nu helemaal gestopt is?

7. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    zeker vragen om inwendige echo! ik heb bij mijn ma twee maanden terug, met 9 weken zelfs nog inwendig gehad omdat hij het goed wilde bekijken.... sterkte en ik duim heel hard voor je!

8. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik had aan de hand van mijn eigen berekeningen rond 23 dec uitgeteld moeten zijn (ik heb wel pco dus daarom is het nog wat moeilijker de termijn precies te bepalen want ik had geen ovulatie inductie gehad de tijd dat ik zwanger werd).

De gyn in het zh in utrecht zei 20 dec.
    Toen mocht ik bij mijn gewone vk terug en werd er opnieuw een termijn echo gedaan en die zeggen 27 dec.

Ik heb met 31 weken een groeiecho gehad en je raad het vast wel,het kindje loopt 1 weekje voor qua hoofd en buikomvang.
    Ik denk gewoon dat ik idd rond 20 a 23 dec. uitgerekend ben en de termijn echo bij mijn vk niet helemaal zuiver was.
    Maargoed ik ga geen discussies met ze aan en zie wel wat er bij de volgende groeiecho uitkomt.
    Het blijft namelijk altijd maar een soort van schatting aan de hand van milimeters en ik word goed gecontroleerd telkens.

9. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Het begint al op te schieten bij je! Fijn hoor...
    Dat is nu precies wat ik een beetje eng vind. Die paar mm...
    Als ze a.s. dinsdag niet helemaal goed meten en er dan een verkeerde conclusie uit trekken.
    Maar aan de andere kant. A.s. dinsdag moet ik ongeveer 7 weken zijn, dus dan moet er inwendig wel iets van een hartslag te zien/horen zijn heb ik gehoord.

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Svansteenis, dinsdag moet er echt wel hartactie zijn hoor. Hoe dan ook. En dan nog, als jij twijfelt, de week erop weer om een echo vragen. En niets doen om de mk op te wekken zolang jij er niet van overtuigd bent dat het echt niet goed is.

Suus

11. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Dankjewel Suus...
    Ik denk dat ik dat ook ga doen.
    Maar aan de andere kant moet ik ook zo realistisch zijn als er dinsdag geen hartactie is, dat het dan echt niet goed is.
    Het heeft natuurlijk al `groeiachterstand` opgelopen. Dus dan zou het deze week wel goed gegroeid moeten zijn toch?
    Lijkt me niet goed als het nu weer maar een paar dagen gegroeid is.
    2e miskraam en zoveel gelezen, maar ik weet zoveel dingen ook gewoon niet en dat maakt best onzeker.

Als het nu weer niet goed is wil ik de volgende keer echt utrogestan proberen, maar dat zal in NL niet zo makkelijk gaan, dus ik hoop stiekem dat ik dat vanuit voorgeschreven kan krijgen.
    Heb ook gelezen dat je dit zelf kan bestellen, maar is dokteren op eigen houtje wel verstandig?
    Zelf lees ik: Baadt het niet dan schaadt het niet.

12. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Net terug uit het ziekenhuis gehad. Helaas, maar het is toch weer een miskraam. Nu cyotec meekregen, ga ik dit weekend doen. Maandag terug om te kijken of dat gelukt is, anders curettage.

Hadden een hele fijne arts-assistent. Dacht heel erg mee. Hierna de volgende stap: onderzoek en naar fertiliteit om cyclus in kaart te brengen.

Dus we hebben nog wel wat voor de boeg helaas...

13. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    och jeetje, wat verdrietig zeg! heel veel sterkte!

(wat betreft utro, ik stond ook op het punt er zelf mee te beginnen zonder doktersbegeleiding. ik had al zelf bloed laten prikken om mijn waarde te meten, daaruit bleek dat het weer te laag was. uiteindelijk kon ik toch binnen een paar dagen bij dr. de sutter in gent terecht (omdat ik al zwanger was vond ze het onzinnig om mij te laten wachten, terwijl ik nu mssn medicijnen kon gebruiken, zij heeft mij toen de utro voorgeschreven, helaas is het daarna toch een mk geworden...)

14. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    He wat verdrietig meis :( Je houdt altijd nog een beetje hoop he..
    Heel veel sterkte meis, nu en met alles wat je nog te wachten staat!
    *knuffel*

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

O jee, wat triest voor je! Het enige 'voordeel' is dan dat je een arts hebt die wil meedenken. Heel veel sterkte, wederom!

Suus

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

En Surf, wat spannend weer. Gebruik je nu medicatie?

Suus

17. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    @suus: nee deze keer heb ik niets gedaan. mijn motto is nu dat ik vertrouwen moet hebben in mijn lichaam, onze oudste is er tenslotte ook zonder enige medische ingreep gekomen... ik wilde geen meds, heb geen bloed geprikt, geen vroege echo's. volgende week eerste echo, dat is natuurlijk wel spannend, maar we wachten 'rustig' af...
    lief dat je ernaar vraagt! hoe is het met jou en de kleine meid??

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee snap het, en het kan zomaar ook zonder meds goedgaan, dat weet je inderdaad! Hoop het zooo voor je. Hier gaat het oké. Tis heftig, een prematuur, dat wel.

Suus

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Wat erg meis, heel veel sterkte aankomende tijd. * dikke digitale knuff*

20. ingel

ingel Actief lid

Nov 29, 2010
    445
    0
    16
    Female
    Friesland
    Meiden,ik hoop dat jullie beiden binnenkort een positieve test in jullie handen mogen hebben.
    Heel veel sterkte de komende periode.

Liefs

Share This Page