vraagje

Discussie in 'Miskraam' gestart door liza1991, 14 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    Hè ik heb een vraagje ik ben 3 maanden geleden bevallen en nu alweer zwanger niet de planning maar zeker welkom.

Ik kwam er 2 weken en 5 dagen geleden achter door een hele lichte positieve test. Omdat het een beetje riskant is foor mijn vorige zwangerschap word ik goed in de gaten gehouden en heb ik al meerdere echo's gehad. Ik zou nu 6 weken en 1 dag zijn de vrucht zak is nu 1.5 cm er was heel onuitwisbare een dooierzakje te zien maar geen vrucht . Wat moet ik hiervan denken ? Kan ik nu al meteen ervan uit gaan dat het een mk is ? Ik heb ook wat kramp. Mijn hcg waarde is wel een stuk hoger als gemiddeld . Ben nu zo onzeker.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Met 5+6 had ik een echo ivm licht bloedverlies en daar zag je ook geen vruchtje, wat volgens de vk kon passen bij dat termijn. Afgelopen januari is mijn zoontje geboren 💑

Dus denk dat het best wel goed kan zijn hoor! En misschien kan je ook minder lang zwanger zijn. Het is dus even afwachten.... Succes!

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Volgens mij is gewoon te vroeg nog.
    Vriendin had ivf waar ze met 100% zekerheid termijn wisten en echo gemaakt met 4.5 weken en ze zagen toen iets (dooierzakje) Met 5.5 konden ze hartje zien. Maar stel ben je paar dagen eerder dan je denkt dan kan je beter nog eens echo 1-2 weken later inplannen en wellicht is gewoon goed!
    Wie weet! Ik hoop het voor je

4. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft de verloskundige/echoscopiste je hier verder niets over verteld, is het eerste wat in me opkwam?

In ieder geval kan het heel goed dat dat nog niet te zien is. Hier worden er, met die reden, geen echo's gemaakt tot 8 weken zwangerschap (tenzij je niet precies weet hoe lang je zwanger bent/zou zijn of om andere redenen zoals b.v bij jou is). Veel vrouwen worden dan onzeker als er nog niks te zien is. Zelf heb ik ook een echo gehad toen ik net 5 weken zwanger was, hierop was ook alleen de dooierzak te zien. Anderhalve week later zagen we een kloppend hartje, en inmiddels is dat kleine knipperende vlekje op een scherm een dreumes van 15 maanden.

Ik zou me geen zorgen maken en de volgende echo afwachten! Dit hoeft niet perse te betekenen dat het een miskraam is.

5. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    De krampen zijn er nog steeds ben er gewoon misselijk van .. nog steeds geen bloedverlies wel veel slijm sorry voor detail.

Deel Deze Pagina