Miskraam maar geen bloedverlies

Discussie in 'Miskraam' gestart door Priz, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priz

Priz Nieuw lid

18 mrt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet even mijn verhaal kwijt, ben zo onzeker. Afgelopen woensdag mochten mijn man en ik eindelijk voor de eerste echo naar de verloskundige. Natuurlijk helemaal in de wolken. Ze was al vrij snel duidelijk dat het niet goed zat. Het vruchtje was te klein en er was geen hartje te zien/horen.
    Nu moeten we wachten. In januari ben ik voor het laatst ongesteld geweest en we hebben in totaal 6 zwangerschapstesten gedaan, allemaal positief. Moeders voor moeders is geweest in de 7de week en ook die test was weer positief.
    Nu hebben we dus te horen gekregen dat we een miskraam krijgen maar kan het gewoon niet geloven. Het vruchtje moet al ongeveer 4 weken niet in leven zijn maar waarom laat ik het dan niet los???
    Heb echt geen druppel bloed verloren de afgelopen 3 maanden.. We moeten woensdag naar het ziekenhuis, als er dan nog niks is gebeurd krijg ik medicijnen om het op te wekken. Dan leeft het al 5 weken niet meer.

Heeft iemand hier ervaring mee? En is het vreemd als ik denk dat er misschien toch wat zit?

2. ingri

ingri Actief lid

15 jan 2012
    108
    49
    28
    hi Priz,

wat onwijs erg voor jullie, heel veel sterkte.....
    wij kwamen er ook achter tijdens de eerste termijn echo, dit was bij 9 weken en het vruchtje was ca. 6 'a 7 weken. Wij hebben ervoor gekozen om het natuurlijk te laten gaan, dit kwam bij ruim 10 weken. We hadden met de vk afgesproken te wachten tot 11 weken. Had voor de mk ik wel een heel klein beetje bloed. Luister naar je gevoel en naar je lichaam, bij iedereen gaat het anders.

heel veel sterkte!

3. Priz

Priz Nieuw lid

18 mrt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is gewoon heel vreemd omdat ik totaal geen bloedverlies heb. Het vruchtje was niet groter dan 6 weken en ik zou 10 weken zwanger moeten zijn afgelopen woensdag...
    Hoe lang kan dat vruchtje in je lichaam blijven zonder dat je bloedverlies hebt? Ben zo bang dat ze het dan gaan weghalen met curretage maar dan heb ik er zelf lichaamelijk niks van gemerkt.

4. Maia

Maia Niet meer actief

veel sterkte. Het komt vaker voor dat het vruchtje niet meer leeft, maar dat je lichaam dat nog niet door heeft. En dus dat je alle kwaaltjes hebt, en geen bloedverlies, want je lichaam denkt dat je nog zwanger bent en wil het vruchtje dus niet afstoten. Ik heb vorig jaar ook gehad, heb me nog een maand flink zwanger gevoeld maar het kwam niet en ben toen gecuretteerd.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij mijn eerste miskraam heeft het 6 weken geduurd voordat de miskraam uiteindelijk op gang kwam. Rond 8 weken is het gestopt met groeien en pas bij 14 weken kwam de miskraam.
    Tweede miskraam was het bij 8 weken gestopt met groeien weer, en zagen we dat op de echo bij 11 weken. We hebben toen de miskraam opgewekt met medicatie, omdat we niet wilden gaan zitten wachten tot het vanzelf eens zou komen.

Maar je gevoelens zijn heel herkenbaar; ik heb bij de eerste miskraam 2 weken na de echo waarop we zagen dat het mis was, een echo gehad en had, ondanks dat de echo niet te missen zo duidelijk was, toch hoop dat het wel goed zat.
    De tweede keer zagen we het op vrijdag en hadden we maandag weer een afspraak bij de gyn en heb ik toch om nog een echo gevraagd en ook toen toch weer die hoop. Dat gebeurt dus gewoon, en heeft helaas niets te maken met de vraag of het wel of niet goed zit. Het is iig geen voorgevoel ofzo.
    10 weken zwanger moeten zijn en dan geen hartje, dat is echt mis, daar is echt geen mogelijkheid meer voor dat het wel goed zit. Maar zorg dat je, voordat er ingegrepen wordt, wel nog een echo krijgt, omdat je die bevestiging gewoon nodig hebt om je emoties en gevoel mee te krijgen met wat je verstandelijk al weet.
    Zorg dat voor jezelf 100% duidelijk is dat het mis is, voor er ingegrepen wordt. Als dat betekent dat een curettage even uitgesteld moet worden nog, dan zij dat zo: een zwangerschap afbreken voordat je zelf zeker weet dat het mis is, daar ga je later heel veel last van krijgen en dat moet je dus echt niet doen.
    Laat je dus ook niet overhaasten door artsen die het snel voor je af willen handelen, maar neem je tijd!

Sterkte met alles!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en behalve curettage, heb je dus ook de mogelijkheid om de miskraam met medicatie op te wekken. Vraag daar ook naar!
    Ik vond het zelf erg fijn om de miskramen heel bewust mee te maken, dat heeft echt geholpen bij het afsluiten van die zwangerschappen.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik ook meid,afgelopen dinsdag zou ik 8wk en 5dg zijn.
    Op de echo was enkel een vruchtzakje te zien van 4wk.
    Ook ik heb dus 5wk "niet zwanger". Rond gelopen!
    Daarom sloeg het ook in als een bom!
    De donderdag kreeg ik wat buikpijn en verloor ik al bloed.
    Ook eindelijk na 5wk,vloei nu nog altijd.
    Morgen een echo en als het niet weg Is krijg ik curettage!

Sterkte meid,ik weet hoe je je voelt!

Deel Deze Pagina