miskraam.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dolfje, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolfje

Dolfje Nieuw lid

17 mrt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik zal even in het kort uitleggen wat hier gaande is.
    Ik was 2 weken overtijd toen ik een zwangerschapstest heb gedaan, deze was niet heel duidelijk positief, dus 3 dagen later opnieuw getest, deze was overduidelijk positief.
    Nu heb ik niet eerder een test gedaan omdat ik best veel spanningen heb gehad de laatste maand, dus ik dacht dat mijn menstruatie hierdoor uitbleef. We waren ook niet bezig met zwanger worden dus vandaar dat ik niet meteen aan een zwangerschap dacht.

Nu bleek ik dus toch zwanger te zijn, even schrikken natuurlijk, maar ik wist meteen dat het meer dan welkom is.
    Ook heb ik niet echt het gevoel gehad zwanger te zijn, pas toen ik dacht dat ik eens een test moet doen is het mij wel opgevallen dat ik vaker moest plassen, mijn tepels groter waren en dat ik savonds in bed heel vaak over mijn buik streelde, onbewust wist ik het misschien toch wel.

Ik heb het meteen aan mijn vriend verteld, maar niet aan mijn ouders ( ik woon nog thuis). Mijn vriend schrok ook, ook omdat we nog niet samenwonen en financien etc.
    2 dagen na de 2e test werd ik plots toch ongesteld, ook veel heviger dan normaal en met veel meer stolsels als anders.
    Ik denk dat de 2e dag van de bloeding het vruchtzakje mee naar buiten is gekomen, er zat namelijk een soort waterig zakje bij die groter was dan de rest van de stolsels. Maar ik heb er eigenlijk vrij weinig van gevoeld, een paar hele lichte buikkrampen die niet erger waren dan mijn normale menstruatie.
    Doordat alles zo snel is gegaan heb ik ook nog geen contact met de huisarts gehad, ( wou het ook eerst nog eens goed met mijn vriend en ouders bespreken) nu is mijn vraag of ik dat alsnog moet doen of eerst kan afwachten of de bloeding stopt en als niet dat ik dan contact opneem?

Alvast bedankt!
    Dolfje

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zou er wel even mee naar de ha gaan..
    kan namelijk zijn dat er nog wat is blijven zitten en dit moet dan echt weg worden gehaald!!
    Heel veel sterkte!

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Op zich hoef je niet naar de HA, want zolang je niet heel heftig vloeit zal deze ook niets doen. Maar als je je er prettig bij voelt moet je het gewoon doen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gezien je eerste wat twijfelachtige test, denk ik dat je op dat moment max 3,5 week zwanger bent geweest. De kans dat er dan restweefsel achterblijft, is erg klein, dus op zich hoef je hier weinig mee en de meeste huisartsen doen dat dus ook niet: geen controle-echo of wat ook.
    Is met deze termijn ook niet zo erg: alles is nog zo klein dat het niet heel veel heftiger is dan een normale menstruatie en je lijf meestal echt zelfstandig in staat is alles weer schoon te maken.

Maarrehm... gebruik je dus geen anti-conceptie?

5. Dolfje

Dolfje Nieuw lid

17 mrt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga morgen toch even de huisarts bellen, gewoon om te horen wat hij ervan zegt.

@ Rozemarijke:
    We hebben alleen condooms gebruikt, voor zover we weten ook nooit vergeten, misschien een keer gescheurd. Iig is er daar wat mis mee gegaan.
    Verder gebruik ik geen pil of wat anders. Ik heb wel jaren de pil geslikt maar hier ben ik mee gestopt omdat ik chronische hoofdpijn heb en dit moest stoppen voor de verdere onderzoeken.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan misschien ook met de huisarts direct even overleggen over andere anticonceptie, want alleen condoom lijkt mij erg onbetrouwbaar als je nog zo jong bent en niet samenwoont en dus nog helemaal niet ingesteld bent op een gezin starten enzo...

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wat erg voor je meid!
    Zoals er al gezegt is kan je huisarts weinig voor je doen.
    Mocht je blijven vloeien of koort krijgen dan moet je alleen wel contact op nemen.

Laat je aub alleen geen prikpil aanpraten, sommige huisartsen schrijven dit voor aan vrouwen die nog kinderen willen hebben en mijn gyno is daar absoluut tegen.
    Ik heb door de prikpil een jaar lang tussentijdse bloedingen gehad en een ontregelde cyclus.
    Misschien is een spiraal iets voor je?

Deel Deze Pagina