cyclus na miskraam, hoe?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Daenerys, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames ik heb 9 okt een vmk gehad met 5 weken.
    ik ben zaterdag eindelijk ongesteld geworden met een cyclus van 36 dagen.
    teruggerekend was ik 36 dagen zwanger en cyclus is ook 36 dagen nu na mijn eerste menstruatie na de miskraam.
    alleen... voorheen was mijn gemiddelde cyclus 29/30 dagen.
    hoe moet ik nu weer mijn cyclus tellen? Gewoon weer op mijn oude cyclus of toch de 36 dagen aanhouden?
    Graag hoor ik ervaringen en hoe te tellen ongeveer zodat ik rekening kan houden met mijn vruchtbare dagen.. :)

2. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Meestal is je cyclus na een miskraam langer dan normaal.
    Bij mij was het daarna gewoon weer als vanouds. Maar dat is niet altijd het geval. Vooral is je bekend bent met wisselende cyclussen. Het is dus moeilijk te zeggen wanneer je vruchtbare dagen zijn. Ik zou adviseren om naar de slijmverlies te kijken vanaf dag 14 of dit dun, waterig en rekbaar slijm is. Zo kun je een beetje je vruchtbare dagen bepalen en anders ovulatietesten.

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Vervelend dat je een MK hebt gehad. Ik werd 35 dagen na de curretage ongesteld (heel licht) en toen weer na 19 dagen. Was toen een beetje geschrokken en ovu testen gedaan. Deze cyclus lijkt 28 dagen te worden. Was na 2 maanden weer normaal dus.

Als je zekerheid wil een keer ovu-testen gebruiken deze ronde.
    Succes!

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Zie mijn handtekening, zo is mijn cyclus geweest het hele jaar door met twee miskramen.

Sterkte!

5. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    In mijn handtekening cyclus. Was wel eerste 2x heel licht ongesteld.

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Je zou ook ovulatie testen kunnen gebruiken voor een keertje,
    Dan kun je het goed monitoren wanneer je vruchtbare piek is.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook in oktober een miskraam gehad en dacht zaterdag ongesteld te worden. Zaterdag wat oud bloed en krampen, zondag niks en vandaag een heel klein beetje bruin, maar echt minimaal.
    Geen idee of ik dat als menstruatie moet zien, het lijkt me veel te weinig ervoor.

8. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Zoals ik lees is er geen pijl op te trekken dus..
    Ik denk dat ik inderdaad voorlopig maar even ovulatie testen ga gebruiken om dit ib kaart te brengen. Hoop echt niet dat mijn cyclus nu ook helemaal ontregeld is maarja daar is weinig van te zeggen.
    Bedankt voor jullie reacties meiden.

Deel Deze Pagina