12.3 weken en bloedverlies

Discussie in 'Miskraam' gestart door BabyAngel, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo dames,

Gisteren om 23:00 de schrik weer van me leven gehad.
    Ik zat na een drukke dag eindelijk op de bank en ineens voelde ik iets lopen.
    Ik rende meteen maar het toilet want had veel gedronken en dacht dat het urine was.
    Ik had een zwarte onderbroek aan en ik leek niks verdachts te zien maar opeens zag ik op het toilet bril een klein drupje bloed liggen.
    Ik veegde met papier en het hele papier zat vol helder rood bloed!:(
    Ik schrok me dood en heb meteen mijn man geroepen die vervolgend de vk gebeld heeft.
    Gelukkig hadden we bezoek dus we konden meteen gaan en zij bleven bij de kinderen.
    Gelukkig meteen een heel bewegelijk kindje in beeld maar wat een schrik zeg!!
    Ik moet nu rust houden van mijn vk en mag even niks doen.
    Waarschijnlijk een gesprongen adertje door de drukke dag en gesleep!

Heb mijn baas net even op de hoogte gebracht want moet morgen werken tot 13:00 maar moet om 12:15 bij de vk zijn.
    Had gemeld dat ik dus een uurtje eerder weg ga.
    Dat was geen probleem maar kreeg er wel meteen achteraan dat ik wel terug moet komen omdat we morgen veel werk hebben!!:$
    Ik werk in het K.ruidvat dus dan weten jullie wel hoe druk/veel dat dan is. Ik ben helemaal verbaast dat ze gewoon wil dat ik kom werken terwijl ik bloedverlies heb en dus ongerust ben.
    Mijn vk zei al meteen dat ik rustig aan moet doen,ook op m'n werk anders zit ik straks weer vroegtijdig thuis...en dat wil ik niet!

Wie heeft ook bloedverlies gehad met dit termijn en wie heeft raad omtrent mijn werk?

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ohh nee wat een schrik zeg.

Maar wat een hork van een baas, geen enkel medeleven. Denk je goed te doen om in te lichten krijg je dit. Als het niet gaat of je je voelt te veel druk wat je werk betreft gewoon ziek melden.

Je moet nu aan jezelf en de baby denken.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    I know, die reactie krijg ik nu van iedereen alleen vind ik dat vervelend!
    Bij mijn dochter ben ik ook moeten stoppen met 22wk zwangerschap en ik heb me rot gevoeld tot dat officieel mijn verlof in ging...eerder kon ik niet genieten:(

Ik ik dat niet nog eens en aangezien ik nu een nieuwe baas hem en nieuwe collega's waarvan ik dacht dat zij wel echt rekening met mij hielden ben ik zeer verbaast hierdoor!:(
    Ik weet zeker dat mijn man boos wordt straks en mijn vk inderdaad zal zeggen morgen dat ik me ziek moet melden...en daar baal ik enorm van!

4. chantypaul

chantypaul Actief lid

4 dec 2012
    108
    0
    0
    bergeijk
    ik had het met 10 weken, zelfde verhaal als jou, voelde tijdens helpen bij mijn zoontje op school ook iets weglopen, allemaal bloed dus..meteen naar het ziekenhuis, konden geen oorzaak vinden wel een heel beweeglijk kindje..een week later kreeg ik de 12 weken echo en was een hematoom zichtbaar..mij werd geadviseerd lekker te hangen o de bank, niet veel lopen, zeker niet tillen..dus als ik jou was, meld je ziek, belachelijk dat ze het niet begrijpt, maar je moet nu om jezelf en je kindje denken en daar heb je alle recht toe, hier kun je niks aan doen! sterkte en succes, ik ben nu morgen 19 weken zwanger, door dat ik na de bloeding op 11 weken rustig ben gaan doen, heb ik geen bloedig meer gehad, wel zit het hematoom er nog, elke 2 weken krijg ik bij de gyn een echo, het kan namelijk zijn als je vliezen geprikkeld worden dat ze vroegtijdig breken..dus rust nemen!

5. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Pfff meis wat enorm schrikken!
    Zag jou naam staan en dacht neeeeeeeeeee!
    Rustig aan en idd ziek melden, wat een *#%*#><% van een baas met zo reactie.
    Sterkte!

6. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier het zelfde verhaal bij 8 weken. Ik stond eten te maken en ik voelde iets warms stromen. En dus ook een flinke bloeding met klonters erbij. Hop naar de vk en alles was goed en er was niks raars te zien in de bm dus ook een vaatje gesprongen. Na een week was het helemaal weg. En nu zo nu en dan bruine afscheiding tot mijn ergenis. Volgende week weer een echo dus ik ben benieuwd hoe de kleine het maakt.

Wat een eikel van een baas ik zou me ziek melden en daarbij aangeven wat er is gebeurd en wat de vk je heeft gezegt. Je kindje en je gezondheid gaat boven de kruidvat hoor. Want je bent daar toch maar een nummer op de loonlijst. Dat blijkt wel uit de reactie van je baas. Gewoon ziek melden.

Succes.

7. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Och meis toch wat moet jij geschrokken zijn :(

Ik snap je gevoel tov je werk maar eerlijk... Heb je in deze wel een keuze?! Het gaat om jouw gezondheid en dat vd baby daar weegt de mening van een wg of collega's toch niet tegenop?!
    Jammer wat zij vinden of denken. Dat is totaal onbelangrijk!!
    Kies voor jezelf en de baby de rest is BIJZAAK!!

Liefs en sterkte met alles!!

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh mop ik zag het staan en ik schok zo erg jeetje!!

Denk maar aan jezelf en je kindje , en als jij denkt dat het niet gaat of je moet te veel doen meldt je je ziek.
    Doen wat goed voelt.

Liefs

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Thanks voor alle lieve en geruststellende reacties..doet me goed!
    Momenteel geen helder rood bloedverlies meer alleen minimaal bruin..zoals de vk voorspelde.
    Hopelijk is het morgen weg!

@chantypaul, zagen ze bij jou meteen die hematoom?
    Want gisteren op de echo was daar niks van te zien.
    Wel zag ze (heb de helft maar meegekren want was alleen maar blij dat de baby oké was) een stukje placenta of iets wat nog niet door mijn lichaam was opgenomen en dat zorgde voor het bloedverlies.
    Kon dus verder geen kwaad maar ze houd me wel in de gaten.
    Morgen om 12:15 moet ik daar zijn.

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik vond dit op Google en zo heeft de vk het ook ongeveer uitgelegd.;)

"Bloedverlies zonder oorzaak is soms een randbloeding van de placenta. Hierbij bloedt de rand van de placenta even. Het bloedverlies verdwijnt meestal weer en pas na de bevalling ziet men aan de placenta dat deze tijdens de zwangerschap gebloed heeft."

11. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Als je je ziekmeld met een "zwangerschapsgerelateerde reden" wordt je loon 100% vergoed door het uwv. Je baas heeft financieel dus niks te klagen. Misschien even rot dat er niet direct vervanging is, maar het kost hem dus in ieder geval niks.

12. chantypaul

chantypaul Actief lid

4 dec 2012
    108
    0
    0
    bergeijk
    hai nee, ze konden toen ik de bloeding had ook niks vinden waar het van zou komen, ze zagen een gezond bewegend kindje, en konden geen oorzaak vinden, pas 2 weken later op de echo was het hematoom te zien!

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoe gaat het nu meis en je echo gehad ??

14. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ohh bah BabyAngel wat schrikken zeg..
    Ben ook erg benieuwd hoe het nu met je gaat..??
    Klinkt verder wel hoopvol.
    Hoop dat het bloedverlies weg gebleven is.
    Neem de rust hoe moeilijk ook maar JIJ en je Kindje gaan nu even voor alles.
    Het beste komende dagen!!

15. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Dikke knuffel meis, ik schrok van je berichtje. Miste je idd wel al bij de augustus mama's. Hoe was de echo vandaag? Ik duim dat alles goed is!!

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hoi hoi,

Met mij (ons) is alles goed!!:D
    Gisteren op controle geweest en nogmaals mogen kijken.
    De baby bewoog weer lekker druk;)

Heb wel nog wat bruinverlies en met inspanning of stress lijkt het iets meer te worden. (Werk)

17. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Gelukkig maar BabyAngel.
    Geniet ervan en wel rustig aan doen he ;)

18. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, wat schrikken zoveel bloed. Ik was al helemaal in shock van 2x 1 druppeltje..

19. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    ik heb met 13 weken een hele heftige bloeding gehad, ben zeker een halve liter bloed verloren en een stolsel van zo'n 6 bij 4 cm, maar de kleine zat/zit er nog gewoon.
    heb sinds dien elke week een keer of 2 bloedverlies, allemaal niet meer zo heftig als de eerste keer maar toch schrik ik iedere keer weer. ik gebruik nu meer maandverband nu ik zwanger ben als in de 8 jaar dat ik een mirena spiraal heb gehad

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gisteren weer bloed/bruin verlies na een drukke dag werken:(
    Maar meteen besloten dat ik minder ga werken want ik moet nog een paar maandjes!!;)

Deel Deze Pagina