Was dit nu de miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Petra77, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra77

Petra77 Lid

13 jul 2010
    57
    0
    0
    Hallo,

Anderhalve week geleden zagen we op de echo geen kloppend hartje, ik was toen 8,5 week zwanger. (Wel vruchtje gezien die ca 7weken groot was) Al een aantal dagen heb ik buikpijn en verlies ik bloed, heel weinig, veel minder als een menstruatie, maar wel steeds opnieuw rood. Vanavond weer steeds buikpijn, en ineens voelde ik iets verliezen, en in mijn verbandje lag een stolsel. Ik ben gelijk op het toilet gaan zitten en verloor daar bloed. Nu verlies ik bijna geen bloed meer maar heb wel buikpijn.
    Ik vraag me nu dus af... Was dit het nu? Ik heb het goed bekeken, volgens mij is het echt alleen een stolsel. Ik kon het uit elkaar halen, heb het zelfs afgespoeld, het was een vliezig stolsel.
    Overmorgen zou ik gecuretteerd worden, maar weet nu niet of dat nog nodig is. Ik heb de vk gebeld, en ze zei: bel morgen het zh maar en overleg maar met hun.

Ik weet nu niet zo goed meer wat ik moet doen, en vraag me af of dit echt alles was? Kan het vruchtje al zo klein zijn geworden dat ik het niet weer terug vind? Of kan ik nog meer verwachten?
    Ik weet wel dat alleen een echo uitkomst bied, maar ik voel me toch wat wanhopig op dit moment, en vraag me af wat jullie ervaringen zijn.

Bedankt alvast.

2. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik heb een paar jaar geleden ook een miskraam gehad, bij 5-6 weken ongeveer.. Bij mij was het ook een stolsel, en de krampen werden daarna meteen minder, ook weinig bloedverlies daarna nog gehad..
    Het zou dus best kunnen dat dit het was, maar ik durf niet te zeggen hoe groot het is, of hoe het er uit ziet bij een miskraam van 7 weken (want zo groot was het toch, op de echo?)
    Ik denk dat je het pas zeker weet na een echo idd..
    In ieder geval gecondoleerd, en sterkte met het verlies :(
    *knuffel*

3. Petra77

Petra77 Lid

13 jul 2010
    57
    0
    0
    Bedankt!
    Klopt, het is rond 7 weken gestopt.
    Toch ben ik bang dat dit het niet was, kreeg vannacht opnieuw buikpijn en verloor een nog groter stolsel, wel zo groot als een kiwi. Beetje vies, maar heb het helemaal uit elkaar gehaald en er zat niets anders in dan bloed en stolseltjes, net als in het eerste stolsel. Wat ik lees is dat er toch wel vaak nog 'iets' herkenbaars in te zien is. Ik ben bang dat het dus nog komt. Bel vandaag het ziekenhuis en dan hoor ik wel hoe of wat. Curettage stond voor morgen al gepland, dus misschien kunnen ze eerst een echo maken en dan zien of het nog nodig is.

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik heb een missed abortion gehad met 11 weken en het vruchtje was gestopt met groeien rond de zes weken.
    Lag gelukkig al in het ziekenhuis en heb toen gewoon weeën gehad om de zoveel minuten en ben héél veel stolsels verloren, het leken wel stukken lever.
    Nadat dit de hele nacht is doorgegaan en de krampen in de ochtend afnamen dacht ik schoon te zijn, maar de echo wees uit dat het vruchtje nog niet uitgedreven was.
    Ben alsnog gecurreteerd.

5. Petra77

Petra77 Lid

13 jul 2010
    57
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord.
    Bij een eerdere miskraam is het in het ziekenhuis opgewekt met mediatie, en begon toen ook met stolsel. Na een nacht en een dag buikpijn en heeeel veel stolsels en bloedverlies belandde ik ook op de o.k. voor een curettage. Om die reden heb ik nu niet voor die pillen gekozen en gelijk voor een curettage, maar het is dus toch eerder begonnen. Ik wacht het wel af, zal blij zijn als het allemaal achter de rug is!

Fijn de reacties hier. Ik was nog maar 8 weken zwanger en we hadden het eigenlijk ook nog niemand verteld. Fijn dat ik het dan toch hier kan delen!

6. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Mijn eerste mk had ik met 11weken en het vruchtje was 7w 2d. Ook ik heb echt weeën gehad, heb de hele nacht op de wc doorgebracht, bleef bloeden. Heb ook echt grote stolsels verloren maar kon wel echt het vruchtje eruit halen. Was dus gelukkig ook schoon met de controle.

Ze maken toch eerst een inwendige echo voor je gecuretteerd word. Hoop dat het dit voor jou was en dat je niet alsnog gecuretteerd moet worden.

Sterkte!

7. Petra77

Petra77 Lid

13 jul 2010
    57
    0
    0
    Ben net in het ziekenhuis geweest en alles zit er nog. Morgen dus gewoon curettage en mocht ik vandaag of vannacht nog meer verliezen maken ze van te voren nog een echo.

8. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Ik heb een MA gehad bij 9 weken, vruchtje was bij 6 weken gestopt met groeien.
    Ik heb hier toen cytotec tabletten voor gehad. Hierna is het bij mij op gang gekomen.
    Ik verloor eerst stolsels en toen heel duidelijk een vruchtzakje.
    Het was echt een soort dicht zakje die er een stuk lichter uitzag dan de stolsels.

Sterkte meid!

9. Petra77

Petra77 Lid

13 jul 2010
    57
    0
    0
    Maandagavond begon ik opnieuw van alles te verliezen, dit heeft tot in de nacht geduurd ( was ondertussen in het ziekenhuis) maar nog steeds geen vruchtje verloren, dus 's middags voor curettage.

Deel Deze Pagina