Heb vorige week contact gehad en zou tot morgen wachten en als ze dan nog positief zijn een afspraak maken. Ik heb morgen ook om 10.30u een afspraak bij de huisarts. Miss kan die een bloedtest doen en kunnen we daar iets mee? Ik ga duimen voor ons beide en een goede afloop.
7 feb dikste streep (in de hele vroege ochtende de 8e dus je lh piek, die je gemist hebt met testen). 10 feb je eisprong. 19 feb innestelbloeding 5 maart = 5+2 weken zwanger Echo 10 maart = 6 weken zwanger. Het beeld kan dus kloppen met je termijn. Er zijn genoeg vrouwen waarbij er met 6 weken nog niks te zien is. In veel gevallen (waaronder bij mij) zit het vruchtje nog tegen de wand geplamt en wordt ie sneller gemist. Zeker met een uitwendige echo. Was je echo uitwendig of inwendig? Bij mijn dochter had ik een echo met exact 6 wkn (inwendig in het zhuis). Vruchtzak was leeg. Zelfs geen dooierzak. De vruchtzak was ook maar 5 weken groot. Ik was echt 6 weken... dat wisten we ivm ivf. 1 week later mocht ik terug en toen zat er een dooierzak, vruchtje met kloppend hartje van netjes 7 weekjes oud! M.i. klopt de echo dus zeker met je termijn
Meid wat killing deze onzekerheid. Bloedverlies in de zw voelt altijd heel erg naar en angstig. Toch gaat het ook wel goed, die verhalen hoor je ook. Er is een hematoom gezien dus datkan zeker een goede aanwijzing voor je bloedverlies zijn. Bloedverlies onder de douche lijkt ook vaak meer dan het is (vermengd met water). Dat je op de echo nog geen hartje zag knipperen kan echt heel goed met deze termijn. Mijn ervaringen om je een hart onder de riem te steken: 2e zs: met (achteraf gezien) 6 weken echo omdat ik geen idee had hoe ver zwanger te zijn. Geen kindje/hartje, ik moest een mk afwachten en over 2 weken terug komen indien het er nog niet uit was gekomen. 2 weken later: gezonde zs van 8 weken. (Mijn zoon is nu bijna 18 ) 3e zs: met 5 weken bloedverlies, gezonde zs verder. 5e zs: met 14 weken bloedverlies, gezonde zs verder. Het kan echt nog beide kanten op, probeer hoop te houden op een goede afloop!
Pfff heftig. Als het zonder krampen is, dan is het waarschijnlijk de hematoom. Daardoor kun je behoorlijk veel bloed verliezen. *ervaring*. Het is verstandig om de vk even te bellen.
Jeetje wat spannend allemaal! Ik lees stil alles mee. Hoe gaat het nu? Ik had ook bij twee zwangerschappen pas laat een hartje en mijn testen knalde altijd pas laat. Ik duim voor je en denk aan je!
Lief dat je het vraagt! Ik word helemaal tureluurs, maar mijn huis is opgeruimd! Je moet toch wat.... . Vandaag geen bloedverlies ( durf het eigenlijk niet uit te spreken hardop) Vanmiddag toch VK gebeld in het kader van hun even inlichten, zij vindt het toch wel erg als een miskraam klinken,..ze wil mij wel graag blijven volgen dus morgen telefonisch contact en de 16e de echo. Ik.blijf de uren tellen, zit 10000x per dag op de wc! Veel onduidelijk dus
Je kan behoorlijk wat bloed verliezen met zo'n hematoom terwijl het wel goed gaat. Lijkt me zo akelig.
Heb je nog weer eens getest? Als je echt nog geen 6 weken bent en je zoveel bloed bent verloren, moeten je testen ook wel lichter worden. Vind het echt belachelijk dat ze zich niet diep schaamde dat jij je zo onzeker heb gevoelt dat je op eigen gelegenheid een echo bent gaan maken. Dat is toch verdomme hun taak. Om vervolgens door de telefoon ook nog te zeggen dat het toch op een miskraam lijkt.
Moet een beetje voor ze opkomen want voor mijn echo op eigen verzoek heb ik hun niet meer gebeld ( was zaterdag dis dan hebben ze geen apparatuur) Ik.heb nog een Early en Express liggen. Zou ik die kunnen doen? ( klinkt dom, tuurlijk kan dat) maar is die early misschien te gevoelig en dat.door mijn hopelijk vele hcg het streepje afneemt?)
Ik zou niet meer testen. De kans dag het hcg zo hoog is dat de test daardoor lichter uitslaat is groot. Hierdoor raak je nog meer in de stress. Rustig aan doen en afwachten tot vrijdag is het beste advies wat je nu kan opvolgen denk ik. Niet te zwaar tillen om de hematoon zoveel mogelijk rust te geven en de bloedingen niet worden "opgewekt".
Zo blij te lezen dat je echo er goed uit zag! En probeer rustig af te wachten tot vrijdag. Kennis heeft tot 3x toe hele heftige bloedingen gehad incl stolsels en heeft nu gezond kindje in dr armen. Het zegt nog allemaal niets! Ik hoop op een mooi kloppend hartje vrijdag!! Ook met 8 weken echo bij mij, inwendig, was het echt even goed zoeken! Het is een klein flikkerlampje en als je echokop net niet goed staat, zie je hem niet.
Ik heb eens een beetje alles terug gelezen jammer dat ze zo met je omgaan. Ik heb vanaf 6 week zwangerschap tot week 24 elke dag bloedverlies gehad met stolsels alles er op en aan. Dit alles werdt veroorzaak door een hematoom. Mijn vk heeft vroeg besloten mij door te sturen naar de gyn. Elke week controle gehad (nu om de 2 week) en moest meteen bellen als ik het niet vertrouwde. Zat soms 4 keer p.w in het ziekenhuis. Ik hoop en duim heel hard voor jou.
Super spannend de dagen tot de echo aftellen, ik hoop echt zo dat jij ook een van degenen bent die met bloedverlies toch een gezonde zs hebben! Sterkte meis, probeer het rustig aan te doen!
Dankjullie wel dames! Vandaag weer contact met de VK, stond in het infomailtje over miskramen dat ik moest bellen, dus braaf gedaan. Andere VK dan gisteren. In mijn dossier had de VK gisteren genoteerd dat ik had gezegd dat ik een lege vruchtzak had, maar ze heeft me dan verkeerd begrepen, want ik bedoelde een leeg dooierzakje in de vruchtzak, maar dat er( nog )geen vruchtje met hartactiviteit was. Deze verlos vindt het niet nodig om elke dag te bellen tot vrijdag, omdat er dus misschien een kans is op een vruchtje met hartactiviteit. Verder gaf ze mij helemaal geen (valse) hoop ofzo, maar ergens stiekem wel blij dat ze niet meteen uitgaan van een miskraam.
Wat berichten gelezen van je. Wat een spanning zeg. Bloedverlies wil niks zeggen, ik heb bij deze zwangerschap in de 12de week heel veel bloed verloren. Het liep er gewoon uit met stolsels. En ik ben nog steeds zwanger van een gezond meisje. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende dagen. Ik blijf je even volgen.
Ik heb ook regelmatig helderrood bloedverlies gehad door een hematoom... Heb je krampen? zo niet zou ik het vooral rustig aan doen, dat raadde mijn gynaecoloog toch aan.
Pffff wat een onzekerheid! In mijn eerste zwangerschap ook een hematoom gehad, met 12,5 weken liep en letterlijk langs mijn benen (in de winkel in een zomerjurkje) naar beneden. Met spoed een echo gehad en madame zat vrolijk te zwaaien. Toen om de twee weken en echo en gelukkig is het daarbij gebleven. Nu helaas weer bloedverlies, heel weinig en meestal met slijm. 6+2 een echo gehad met een keurig kloppend hartje voor deze termijn. Het hoeft dus niet fout te gaan! Ik hoop zo voor je dat je een kloppend hartje ziet bij de volgende echo. Als je het om 1 of andere reden niet vertrouwt gewoon de VK bellen. Ik vind het sowieso bizar hoe ze met je om gaan. Het is allemaal al zo onzeker... succes komende dagen!
Nee geen krampen gehad. Soms twijfel ik , maar dan zijn het echt mijn darmen die een rondje proberen te dansen