Al 5 dagen af en aan bruin en helder bloedverlies 5.8 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door 1986CHANTAL, 25 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi meiden,

Ik ben nu 5,8 weken zwanger na een cryo tp. Evenals mijn eerste cryo tp (dochter) een week bruinverlies gehad alleen bleef het nu iets langer en afgelopen zondagavond ineens wat bloed bij afvegen na plassen. Afgelopen dagen soms wat bruin soms wat rood en soms ook een paar uur niks.
    Gisteren hele dag niks en s’avond ineens iets meer bloed er ‘droop’ nu echt een slijm/bloedsliertje in het toilet. Vannacht was wc papiertje ook nog rood maar vandaag weer niks alleen heel klein beetje bruin vanmorgen.

Ik heb geen krampen oid alleen wat licht zeurderige ongesteldheidpijn maar dat is normaal.

Ik nies wel veel zo’n 5x per dag en sinds gisteren ook hoesten dus hoop heel erg op gevoelige bmm...

Vk heeft met 5 weken even gekeken wat ze kon zien en toen zag ze wazig (darmen lagen ervoor) een vruchtzakje en dooiertje. Ik was blij te zien dat er in ieder geval iets zat. Nu heb ik as maandag om 1100 uur een echo in het ziekenhuis en hoop ik zooooo dat het gegroeid is en al een vruchtje te kunnen zien.

Mijn gedachten gaan echt van het ene naar het andere uiterste en ik voel me er zo ontzettend down door wat een vreselijke onzekerheid.

Nu vroeg ik mij af of jullie dit herkennen?
    Het geeft me wel moed dat het bloeden niet erger wordt en ik geen kramp heb maar ben zo bang dat alles voor niks is geweest:(

2. NovaEve

NovaEve Lid

10 mei 2021
    36
    10
    8
    Vrouw
    Hoi! Helaas geen succesverhaal om te delen, maar wel een vergelijkbaar verhaal.
    Bij mij begon het vorige week zaterdagavond, een beetje bruin bloed verlies na het plassen. Daarna bleef het bij een beetje bruin verlies, dinsdag ben ik 2 kleine stolsels verloren. Daarna was het meteen weer bruin, en heel weinig. Vandaag gestopt. Nog geen echo gehad, wel oplopende zwangerschapstesten en kwaaltjes.

Spannend he? Ik wissel echt van hoop naar wanhoop. Mijn eerste echo is met 7 weken op 9 juli. Wanneer mag jij weer?

3. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Enorm zenuwslopend!

Heb je geen bloedverlies gehad?

Ik mag maandag weer in het ziekenhuis ivm traject dan ben ik 5.6 weken.

4. NovaEve

NovaEve Lid

10 mei 2021
    36
    10
    8
    Vrouw
    Gebruik je ook utrogestan trouwens? Ik lees dat dit ook zorgt voor een betere doorbloeding van alles, en dat het regelmatig voorkomt dat vrouwen hier een tijd bloed van verliezen.

5. NovaEve

NovaEve Lid

10 mei 2021
    36
    10
    8
    Vrouw
    Nee geen stromend bloed. Alleen met plassen druppels in de wc en wat bruine afscheiding in mn inlegkruisje.

6. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Nee heb tp in natuurlijke cyclus.

Ik heb wel rood bloed gehad met afvegen:(

7. NovaEve

NovaEve Lid

10 mei 2021
    36
    10
    8
    Vrouw
    Ik had wel een beetje rood toen ik die stolseltjes verloor. Daarna weer bruin.

killing he die onzekerheid?! Ik wens je het beste meid. Wil je mij laten weten hoe het is gegaan maandag?

Wij gaan maandag op vakantie tot de eerste echo dus gelukkig wel wat afleiding!

8. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja zal ik zeker doen!

Ja echt vreselijk! Bij de zwangerschap van mijn dochter alleen bruinverlies de eerste week na tp dus herken het niet. Gelukkig wordt het niet erger.

Wat heerlijk geniet!!

9. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Iemand anders nog ervaring?

10. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Kan me die verschrikkelijke spanning nog zo goed herinneren.. hier een succesverhaal. Er zijn laatste tijd best wel veel topics over bloedverlies in de eerste weken dus daar kan je ook in kijken om verhalen van anderen te lezen! Het nadeel van bloedverlies is gewoon dat het 50/50 is.. bloedverlies maakt het allemaal nog veel spannender, terwijl het al zo spannend is.. voor je gevoel hoort het bij een miskraam of menstruatie en kan het niet goed zijn.. Ik heb van 12 dpo tot aan 15 weken bijna non stop gebloed (af en toe een dag of paar dagen niet). Van miniscuul lichtroze met alleen afvegen, naar gewoon echt veel helderrood bloed en ook wat jij omschrijft. Het zegt dus eigenlijk niet altijd wat of het weinig of veel is en welke kleur het heeft.

Er was in eerste instantie een hematoom te zien, die is uiteindelijk wel verdwenen maar ik bleef bloeden en daar is verder geen reden voor gevonden dus waarschijnlijk gewoon een enorm gevoelige baarmoedermond. Mijn vk gaf aan dat het veel vaker voorkomt dan meeste denken, bloedverlies in de eerste 16 weken. (Mijn ziekenhuis was niet geruststellend en wilde niet kijken voor de 7 weken, dus ik heb gewoon een vk gebeld en die wilde wel meteen al kijken). Ik heb in het begin wekelijks een echo gehad en inmiddels zit ik alweer in het derde trimester. Ik hoop voor jou en @NovaEve dat het bij jullie ook een succesverhaal word. Succes en sterkte!

xxKimm en NovaEve vinden dit leuk.
  11. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dank voor je verhaal!

Ja vond zkh niet heel erg meelevend vandaar ook bij de vk een echo met 5 weken maar de kwaliteit was zó slecht dat ik toch het zkh heb gebeld en gezegd dat ik een echo wilde. Die heb ik dus morgen om 11:00 uur dan ben ik 5.6 en hoop ik een klein babytje in ontwikkeling te zien.

Gisteren overdag niks aan de hand maar voor het slapen flink hoesten en voelde ik weer nattigheid en had ik weer wat bloed. Vandaag alleen weer wat bruinverlies.

Vind het zó slopend!

Ik hoop stiekem ook dat ze iets kunnen zien wat het bloedverlies kan verklaren. Bij mijn dochter dit nooit gehad en daarom lijkt een gevoelige bmm mij ook zo raar..

Hoop zooo dat dit kindje bij ons blijft!

Wat ontzettend fijn dat het bij jou zo goed gaat!!!

12. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat was ook mijn ervaring inderdaad bij het ziekenhuis.. ik had geloof ik 5+3/5+5 mijn eerste echo die was inwendig en zag ik alleen een leeg vruchtzakje en een hematoom. Vk legde toen uit dat het wel prima formaat had voor dit termijn. Toen met 6+3 /6+5 geloof ik nog een echo bij haar gehad, toen schrok ik eerst heel erg want ik zag inwendig weer alleen maar een vruchtzak.. tot zij twijfelde of ze wat zag, toen ging ze uitwendig doen en daar ineens was superduidelijk vruchtje met hartslag te zien. Toen ging ik ook met een iets geruster gevoel naar het ziekenhuis want had paar dagen later daar afspraak en hun woorden deden dankzij vk mij niks meer :roflmao: had daar juist meest lelijke echo ooit, deed inwendig ondanks dat ik zei dat uitwendig duidelijker was en er zat ook nog een waas in het condoom die ze niet wegkreeg:rolleyes:

Houd rekening wel met dat op dit termijn elke dag een verschil kan zijn. Ik hoop dat je een vruchtje kan zien, maar hartslag hoeft dus bijvoorbeeld nog niet. En normaal gesproken is inwendig dus beter te zien met dit termijn, maar in mijn geval was dit uitwendig dus dat zou je ook nog altijd kunnen vragen. En of je vorige zwangerschap minder of geen bloedverlies had hoeft niks te zeggen over deze, kan best dat je dit keer wel gevoeligere baarmoedermond hebt. Hormonen doen zoveel gekke dingen met je lichaam.. Ik hoop ook dat je een mooie voldragen zwangerschap tegemoet gaat ❤️ Succes morgen!

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    2 maanden geleden een miskraam gehad, ik wist niet eens dat ik zwanger was nadat ik 2 weken waarvan ik dacht dat m’n menstruatie niet doorzette ik naar de HA ging.

bleek dus zwanger te zijn, een week erna kreeg ik de miskraam

hier dus geen hoopvol verhaal, sorry

hoop dat bij jou alles goed komt!

14. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat naar!!

15. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Vk keek ook eerst inwendige en toen kon ze mijn bm niet vinden en lagen mijn darmen ervoor. Toen zei ik of ze uitwendig wilde kijken en toen zag ze wel ‘vaag’ bm met vruchtzakje en dooiertje.

Als er morgen weer niet veel gezien wordt vraag ik wel weer voor uitwendig. Echo van mijn dochter met 7 weken was toen wel heel helder beeld.

Orchid24 vindt dit leuk.
  16. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    @Beheer deze mag gesloten worden

17. Orchid24

Orchid24 VIP lid