Miskraam met 8 half week

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hoopvol2019, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    @Nena84 Ik mocht er wel gelijk voor kiezen, ze vertellen de risico’s natuurlijk dat er kans is op verkleving, en dat ze maar zoveel curretages bij zelfde persoon doen ect. Het kan ook wel per zhuis verschillen natuurlijk. We kregen bij de vk de opties en van ga rustig na huis denk er over na ik bel jullie morgen om te vragen hoe het gaat en jullie hoeven niet gelijk te beslissen, maar voor ons was snel duidelijk dat dit de beste oplossing was. En dat in zhuis ook uitgelegd.

Nena84 vindt dit leuk.
  2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    @Nena84 Ik had vermoeden/gevoel/me lichaam kenende dat pillen niet goed zouden werken en dan kan je alsnog.. en ik vind geen fijn idee het in de wc te vinden..

Nena84 vindt dit leuk.
  3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ten eerste heel veel sterkte! Zo oneerlijk na zoveel jaar :(

Hier ook een ma gehad. Ik heb voor een curretage gekozen, leek mij de “fijnste” oplossing. Helaas mislukt, mijn lichaam liet het absoluut niet toe (ondanks medicatie vooraf). Uiteindelijk na meerdere rondes pillen alles kwijt geraakt. Een curretage lijkt mij nog steeds wel de fijnste optie, onder narcose en je bent schoon. Met de pillen heeft hier toch erg lang geduurd (en had er veel pijn van). Helaas is een curretage in ons ziekenhuis nu geen keuze meer, alleen als het met pillen niet lukt. Dit ivm het kleine risico er aan.

4. Nena84

Nena84 Bekend lid

6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    @Loveischocola ik vind veel bloedverlies ook akelig. Wil niet van mijn stokje gaan. Maar mijn ziekenhuis heeft ook het beleid dat curretage in eerste instantie geen keuze is.

5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    @xxmoixx @Nena84 Jammer dat jullie zhuizen dat beleid hebben. Ik heb erna natuurlijk nog wel gebloed en ook rest weefsel verloren maar al met al viel het reuze mee en zal zo weer doen als nodig is.. hopelijk niet natuurlijk!

6. Hoopvol2019

1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Ik heb zonet gebeld. Aaanvankelijk werd gezegd dat ik gewoon moet wachten. Ik gaf aan dat ik dat emotioneel zwaar vind. Ze gaat nu overleggen en ik word teruggebeld.

7. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    @Hoopvol2019 Ik heb geen ervaringsverhaal voor je, of tips oid. Maar ik wilde je heel veel sterkte wensen. 11 jaar gewacht en dan dit... Wat is het toch oneerlijk he... Sterkte!!!

8. Hoopvol2019

1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Krijg toch het advies om het af te wachten. Dit zou het beste zijn voor je lichaam

9. Hoopvol2019

1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Bedankt

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Er zijn natuurlijke producten die je lijf een zetje kunnen geven. Vrouwenmantel bijvoorbeeld.

11. Nena84

Nena84 Bekend lid

6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik vind dat wel vreemd... de protocollen verschillen dus enorm per ziekenhuis. Ik mag morgen naar de gynaecoloog en krijg dan de medicatie.

12. Hoopvol2019

1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Ik weet het ook niet. Heel gek maar ergens heb ik nog de hoop dat ze het misschien mis heeft

13. Kimmie235

Kimmie235 Lid

16 apr 2019
    13
    0
    1
    Ik ben daarna direct weer zwanger geworden en totaal geen complicaties gehad.

Je krijgt sowieso nog een echo toch, als je naar het ziekenhuis gaat om de pillen te halen? Bij mij kwam hebt in ieder geval echt niet zelf los omdat mijn hormonen bleven stijgen.

In ieder geval heel veel sterkte!!!

14. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Volgens mij heb je het recht om in elk geval voor pillen te kiezen. Hier moest ik sowieso naar t ziekenhuis om het bij de gyn allemaal te bevestigen (extra echo etc).

15. Hoopvol2019

1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Dat is goed. Ik zou toch wel die bevestiging willen en ga dan ook voor pillen.

16. Hoopvol2019

1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Oh dat is fijn dat het goed is gegaan . Geeft hoop

17. Rooz86

Rooz86 Bekend lid

12 sep 2018
    532
    866
    93
    Vrouw
    @Hoopvol2019 meis.. wat verschrikkelijk voor je. Na al die jaren mag het nog niet zo zijn.
    Andere meiden ook veel sterkte. Het is zo naar om mee te maken en waarom als je het zo graag wilt :(.

Vervelend dat je het eerst moet afwachten. Ik kreeg alle opties voorgelegd en kon zelf kiezen. Uiteraard werd curretage afgeraden vanwege mogelijke schade en durfde dat risico niet te nemen, maar achteraf had het dan misschien niet zo lang geduurd.
    Ik bloedde al weken voor ik hoorde dat het hartje niet meer klopte. Was dus weken onzeker of het goed zou gaan. Dag na de laatste echo met her slechte nieuws misoprostol gebruikt, bleven helaas nog wat restjes zitten, eerst een menstruatie afgewacht, bleef ondertussen licht doorbloedden, nog niet weg, daarna een lichtere kuur gehad en daarna gelukkig wel alles weg. Misoprostol is een dag heel naar, maar dan weet je wel wanneer het gaat komen.
    Emotioneel is het heel zwaar geweest en merk dat nu ik het pas echt allemaal kwijt (bijna 2 maanden na laatste echo) dat ik het pas kan gaan afsluiten.

Mn advies is om er niet te lang mee te wachten/ afwachten kan heel lang duren/ en om de natuur een handje te helpen zodat je zelf ook weer verder kan.

Veel sterkte xxx

18. Hoopvol2019

1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Dankjewel , dat wachten is ook zwaar. Ik heb mijzelf 1 week de tijd gegeven .

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Sterkte! Ik vond het idee om met een overleden kindje te lopen echt vreselijk en koos daarom voor cytotec (die helaas niet werkte waardoor het alsnog een curretage werd).

20. Nena84

Nena84 Bekend lid

6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ja dat is ook naar, dat vind ik ook. Je wilt het gewoon af kunnen sluiten. Ik hoop dat cytotec genoeg gedaan heeft hier, ik vond het niet zo heftig eigenlijk. Denk dat er nog wat moet komen...

Deel Deze Pagina