Miskraam met 8 half week

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hoopvol2019, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Ik kom net van de verloskundige. Ook zij bevestigde dat er geen hartactie meer was. Ik heb nu de pillen meegekregrn. Ik moet 4 tabletten in een keer. Weet iemand hoe snel het gast in de praktijk?
     
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Hè bah :(
    Ik moest zelf 1 dag 2 pillen, 24uur later de volgende 2 inbrengen.

    Sterkte!
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.455
    113
    Sterkte @Hoopvol2019 :(

    Ik kreeg 2 pillen mee, deze nam ik savonds in en de volgende ochtend begonnen de lichte weeën. Daarna begon het bloeden en dat hield een paar uur aan.
    Je kunt gewoon pijnstilling innemen als je dat wil. Ik kreeg van de gyn paracetamol codeine mee en ibuprofen. Die combi werkt goed maar maakt je wel slaperig.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dat is gek, heb het 2x gedaan en moest beide keren 2 pillen in de ochtend omdat het vaak al paar uur later begint en dat wil je liever niet in de nacht. Als er na 24u nog niks is gebeurd neem je de volgende 2..
    Sterkte
     
  5. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Alle ziekenhuizen hanteren andere richtlijnen met misoprostol. Dit omdat het niet officieel geregistreerd staat als miskraamopwekkende medicatie want het zijn maagtabletten met de toevallige bijwerking dat het de baarmoeder doet samentrekken.

    Ik moest ook 4 tabletten inbrengen en 24 uur later weer 4. De eerste keer kwam het na 2 uur op gang, de tweede keer na een uur al. En op gang betekende echt rennen! Dus meteen na inname op een vuilniszak gaan zitten en een kwaamverband inleggen is geen overbodige luxe. Sterkte!
     
  6. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Vandaag moest ik een tablet innemen met water en pas 24 uur later die 4 tabletten inbrengen. Ik merk nu nog helemaal niets maar hopelijk bij het inbrengen van die 4 tabletten wel.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh ja dat had ik ook gedaan. Dat is om je lichaam signaaltje te geven dat ze progesteron moeten stoppen etc. Ik kreeg na 20 uur beetje rozeverlies. Maar pas na het inbrengen van de 4 pillen komt het op gang he.
     
  8. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ik wacht het af. Ik hoop dat het snel achter de rug is.
     
  9. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik hoop het ook voor je. Ik bloed nog steeds na een week. Wordt niet echt minder. Hoe ging dit bij jullie?
     
  10. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Het komt nu op gang maar verlies met name veel bloed. Het doet erg veel pijn. 2 Iboprofen ingenomen maar toch die krampen . Hoop dat het snel achter de rug is.
     
  11. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Ik weet eigenlijk ook niet of ik die tabletten wel diep genoeg heb ingebracht . Misschien dat het daarom niet echt goed werkt . Weet iemand dat?
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Gewoon als tampon en dan zover je kunt is voldoende hoor.begint met bloeden en waarschijnlijk komt vruchtje ook mee. Ibuprofen werkt pas na uurtje.
    Ja pijnlijk is het zeker maar bij mij na paar uur wel minder. Sterkte!
     
  13. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Ok nu voornamelijk alleen bloed. Dankjewel
     
  14. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik had na de eerste gift ook voornamelijk bloed en maar 2 stolsels. Na de tweede gift was het echter veel meer.
    Ibuproven werd mij afgeraden omdat het bloedverdunnend werkt.
    Je moet de pillen doorduwen tot de baarmoedermond.
    Sterkte!
     
  15. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Het heeft niet veel gedaan. Zijn er kruiden of iets dergelijks die je kunt innemen? Weet iemand dit?
     
  16. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Geen idee... Heb ooit iets opgevat over vrouwenmantel, maar dat is meer voor vruchtbaarheid volgens mij.

    Jammer dat het niet veel gedaan heeft. Misschien komt het alsnog spontaan?

    Ik heb vanmiddag mijn afspraak bij de gynaecoloog. Hopelijk is de baarmoeder leeg.
     
  17. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Ik heb vrouwenmantel thee nu ingenomen . Dat zou een miskraam ook opwekken. Ben benieuwd. En is alkes goed bij jou nena?
     
  18. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ah toch wel, ik wist het niet zeker.

    Helaas was mijn baarmoeder nog niet leeg. Er was nog wat weefsel te zien helaas, dus er wordt een curretage gepland. Ik vind het een grote tegenvaller, zeker omdat de echo vorig weekend een rustig beeld liet zien. Ik had me er niet meer zo op ingesteld en dan moet het toch.
     
  19. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Wat verbelend, achteraf gezien kun je dan maar beter meteen voor curretage kiezen ben je er ook meteen vanaf en kun je weer verder. Dit duurt zo lang .
     
  20. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Hier helaas afgelopen week bij 9+2 een missed abortion geconstateerd van onze tweeling. Gistermiddag een tablet ingenomen om het progesteron tegen te gaan en 12 uur later (afgelopen nacht dus om 12 uur) 4 tabletten cytotec tabletten vaginaal ingebracht. Na een halfuur begon de buikkramp al en dat is de hele nacht zo doorgegaan. Vanmorgen rond 07:30 naar toilet en toen leek er iets van een vruchtzakje in mijn maandverband te zitten. Daarna hele heftige (bijna wee-achtige) buikkrampen gehad tot een uur of 12 vanmiddag (wat een hel) en veel bloedverlies met slijm. Nu een paar uur erna nog steeds bloedverlies (alsof je een zware menstruatie hebt) en buikkrampen maar wel uit te houden. Ik slik als pijnstillend Aleve Feminax. Bij ons heeft het ziekenhuis gezegd dat als de 1e ronde te tabletten niets doen ik 24 uur later nogmaals 4 tabletten moet innemen. Zoals ik het nu zie heeft het de afgelopen uren zeker zijn werk gedaan maar ik wacht nog even af en anders neem ik morgen contact op met het ziekenhuis voor een echo om te kijken hoe het ervoor staat. Anders heb ik aankomende woensdag een echo om te kijken hoe alles eruit ziet.
     

Deel Deze Pagina