Miskraam met 8 half week

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hoopvol2019, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Wat verdrietig. Gelukkig lijken de pillen dan te werken bij jou. Ik zou idd even nagaan of alles eruit i's. Hoe moeilijk het ook is maar dan kun je tenminste weer verder gaan. Dat wachten is echt heel moeilijk en pijnlijk.
     
  2. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Klopt, maar protocol is in mijn ziekenhuis dat je eerst de pillen probeert.
     
  3. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    @ChantalK1979 hè wat rot... jij zat ook in de december mama's groep toch?
    Hopelijk doet de medicatie voor jou wel voldoende. Sterkte!
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ja dat klopt. Helaas na jouw ook nog 2 dames met een miskraam, op dezelfde dag als ik ook nog iemand met een missed abortion en gisteren ook weer iemand met een missed abortion. Gebeurt echt veel in “onze” oude groep :cry: Hoe is het verder met jou? Alles al een beetje een plekje kunnen geven? Wij hebben (denk en hoop ik) het ergste achter de rug nu. Vandaag nog wel bloedverlies en buikpijn maar meer als een menstruatie. Hopelijk alles weg bij de echo woensdag.
     
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Het ergste lijkt voorbij denk ik/ hoop ik. Vandaag nog wel bloedverlies uiteraard en buikpijn maar vele malen minder als gister. Woensdag een echo, dus hopelijk alles weg dan.
     
  6. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ja ik was even gaan lezen in de app. En er waren al zoveel miskramen in de groep voordat ik de MA kreeg. Bizar...

    Met mij gaat het mentaal wel beter. Lichamelijk wat minder. Heb veel bloed verloren en daardoor bloedarmoede. Helaas is daarmee niet alles losgekomen en moet ik nog een curretage. Ik heb er weinig geduld mee merk ik.

    Hoe gaat het met jou? Fijn dat de pillen het op gang hebben kunnen brengen. Hoop voor je dat alles los is gekomen. En de verwerking? Heb je er veel verdriet van?
     
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Hoelang is het nu bij jou geleden gebeurt, een week of 1,5-2 ongeveer? Zo dat is niet mis en dan toch ook nog een curretage nu dus....Heb jij 2x die cytotec tabletten moeten gebruiken?

    Tja de klap was hard. We keken uit naar een toekomst met z’n vieren wat toen ineens met z’n drieën werd en uiteindelijk staan we zelfs met lege handen en dat doet pijn. Denk je al bijna van de magische 12 weken te zijn en dan gaat het nog mis en dan niet bij 1 vruchtje maar gewoon bij beide...... Het voelt nog eens extra zuur omdat het bij ons helaas al niet zo makkelijk gaat (ivf icsi traject ivm te weinig zaad van mijn man). Ook produceer ik niet zo heel veel eitjes (7-8 per keer) en blijven er vaak weinig embryo’s over en geen cryo’s en zijn we daardoor nu ook al door onze betaalde pogingen heen.

    Ik hoop dat de echo goed nieuws geeft woensdag. Bij 80% werkt het in een keer... maar ja er was ook “maar” 10-20% kans op een miskraam en ook bij dat percentage zaten we.... het wordt afwachten en dan vol goede moed op naar de volgende ronde....

    Ben blij dat we aankomende donderdag op vakantie gaan, ff lekker samen weg zodat we bet hele gebeuren samen een mooi plekje kunnen geven.
     
  8. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Jeetje, dan heb je inderdaad al een hele geschiedenis. En twee kindjes verliezen is ook niet niks. Een vakantie kan dan wel even afleiding bieden. Een fijn vooruitzicht.

    Ik heb 4 tabletten ingebracht bijna 2 weken geleden. Dat deed niet veel. Na 24 uur nog een keer 4 tabletten en dat bracht het op gang. Heel veel bloed verloren en ook het vruchtje. Nu verlies ik weinig bloed en op de echo was een duidelijk plekje weefsel te zien aan mijn baarmoederwand. Ik denk nog wat placenta ofzo. Ik hoop dat ik snel gecurreteerd kan worden.

    Hoeveel dagen is je echo na je laatste ronde cytotec? Ik had namelijk 4 dagen later een echo bij de verloskundige omdat ik me zorgen maakte. Zij zei toen dat het er heel goed uitzag. De baarmoederwanden horen tegen elkaar te zitten (zonder zwarte vlek ertussen) en je ziet dan een witte lijn is mij verteld. Bij mij was het een witte lijn met bovenin de baarmoeder wat meer wit. Ik verloor toen nog veel bloed.

    Helaas heeft de gynaecoloog op de echo bijna 2 weken na de inname iets anders gezien. Er was toen een 'rommelig' beeld te zien. Wel een kleine zwarte vlek (meestal vocht) en een witte vlek wat duidde op weefsel. Dat moet nu dus weggehaald worden.

    Ik wil je niet ongerust maken, maar mijn ervaring is dat je heel hard kunt bloeden, maar toch nog niet alles verloren hoeft te zijn. De verloskundige gaf na mijn nieuws over de curretage aan dat te vroeg na de miskraam een echo maken niet veel zin heeft omdat nog niet al het bloed er dan uit is. Dan lijkt het een geruststelling, maar dat is het dus niet.

    Ik hoop voor jou op beter nieuws.
     
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Wat verdrietig :( Allereerst veel sterkte!

    Ziet er naar uit dat je inderdaad de vruchtjes/kindjes (ik weet niet wat jij fijn vindt om ze te noemen) bent verloren en dat je lichaam nu nabloedt. Als je het prettig vindt dan moet je gewoon contact opnemen om te overleggen hoor, dat is niet erg :)
    Ik hoop dat het allemaal snel achter de rug is!

    Beterschap ook!
     
  10. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Nee dat is best heel pittig! Je hoopt dat de andere het dan toch goed blijft doen, maar als je dan 3 weken later hoort dat ook die niet meer groeit en geen hartslag meer heeft zakt de grond onder je voeten vandaan. Maar net zoals jullie en zo vele moet je er mee dealen helaas.

    Afgelopen vrijdag de tavletten ingenomen en aankomende woensdag de echo, dus 5 dagen later. Eigenlijk 2 weken later maar dan zijn we nog op vakantie, dus omdat we onder toezicht van het ziekenhuis lopen willen ze woensdag oor we op vakantie gaan toch even een check doen hoe het er dan uit ziet en dan weer als we terug zijn van vakantie (zijn toch 2 weken weg).
     
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Dank je wel, erg lief!
    Heb geen contact meer met het ziekenhuis gehad.
    Zaterdag het vruchtzakje en veel weefsel verloren en de pijn is nu gezakt tot een klein beetje op de achtergrond aanwezige menstruatie met middelmatig bloedverlies.
    Heb soweiso omdat we onder controle van het ziekenhuis lopen ivm IVF ICSI een echo om even voor we op vakantie gaan te kijken hoe het ervoor staat en dan 2 weken later weer als we terug komen en dan hoop ik dat alles schoon is.
     
  12. Lieve19

    Lieve19 Lid

    3 apr 2019
    95
    62
    18
    Vrouw
    Hee meiden,
    Ik zag jullie namen hierin voorbij komen, ongelooflijk dat we vanuit dezelfde groep zoveel missed abortions hebben gehad. Ik heb morgen een afspraak bij de gynaecoloog wat te doen. Sterkte voor jullie, hopelijk mag de hoop er weer komen een keer.
     
  13. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Dat klinkt 'goed'. Ik hoop op een goede echo over twee weken.
    Hoe voel je je geestelijk?
     
  14. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ja echt bizar he hoeveel. Lees nog wel mee in de groep en zag 2 dagen na mij jouw berichtje..... Echt zo vreselijk voor jullie ook, weet heel goed hoe je je voelt. Wij hebben uiteindelijk 2 dagen nadat we het hoorde gekozen voor medicatie. Wilde het eigenlijk afwachten maar gaan donderdag ook voor 2 weken op vakantie en was toch bang dat het op vakantie zou gebeuren. Afgelopen zaterdag uiteindelijk opgewekt en verloren.

    Ik wens je heel veel succes en sterkte morgen in het ziekenhuis. En laat even weten hoe het met je gaat.
     
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ja ik ook!
    Geestelijk voel ik me leeg.... ik mis het zwanger zijn. Vind het zo oneerlijk dat mij dit overkomt, maar weet daarnaast ook dat we weer geen uitzondering zijn want het gebeurt zoveel. Maar moeten er helaas ook zo'n lange weg voor afleggen om hier te komen en het is daardoor extra moeilijk te accepteren dat het nu "ineens" over is.

    Hoe voel jij je geestelijk? Lukt het verwerken?
     
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Dat lege gevoel hoor je vaak. Ik voelde me ook erg leeg en ook erg verdrietig. De toekomstplannen, de dromen, de mijlpalen waar je naar uitkeek vallen allemaal weg. Het is niet eerlijk en het doet je moederhart pijn.

    Nuchter gezien kan je een miskraam verklaren natuurlijk; het is de natuur, er iets niet goed gegaan met de aanleg, de celdeling ging verkeerd, blabla. Maar toch, het was zo welkom.. ook al is het 'normaal' dat het wel eens gebeurd, je mag er verdriet om hebben. Het was namelijk wel jouw zwangerschap en daar hecht je waarde aan, dat is normaal, de bedoeling zelfs.

    Ik vind het nog extra verdrietig voor jullie omdat jullie er zo hard voor moeten werken. Ik ben er ook wel een beetje boos om.. Waarom wordt jullie beloning alsnog afgenomen? Geef het dan niet weet je. Alsof het allemaal niet zwaar genoeg is :(

    Ik heb het nu wel verwerkt. Ik ben er niet meer verdrietig om. Wel zal ik het nooit vergeten. Ik denk dat veel vrouwen hun miskramen nooit zullen vergeten. Ik vind dat ergems ook wel mooi. De weg naar een kindje is ook een verhaal.

    Voor mij was de miskraam een bevestiging dat de liefde voor een kindje heel diep zit bij mij. Dat er in ons hart echt plek is voor nog een (gezond) kindje. En die liefde groeit ook wel..

    Geef jezelf de tijd, elke emotie is goed. En zodra je er lichamelijk en geestelijk klaar voor bent dan hoop ik op een 3ling voor jullie! Grapje hoor, laten we met 1 (of 2) beginnen :)

    Knuffel!
     
  17. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Oh jeetje, heb jij ook al een missed abortion? Echt geen beste groep... hoe lang weet je het al?
     
  18. Lieve19

    Lieve19 Lid

    3 apr 2019
    95
    62
    18
    Vrouw
    Ja echt heel veel in de groep.. Sinds 2 dagen weet ik het, vruchtje was gestopt met groei bij 8 weken en ik had ruim 9 weken moeten zijn en er was geen kloppend hartje meer te zien.
    Het is zo gek dat je lichaam maar blijft zeggen dat je wel zwanger bent.

    Hoe gaat het met jou? Las dat het lichamelijk nog niet zo gaat en dat je nog curettage moet? Wat naar zeg
     
  19. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ja ik ben over een paar dagen aan de beurt. Ben eigenlijk wel blij als het achter de rug is. Dan kan ik verder.
     
  20. Lieve19

    Lieve19 Lid

    3 apr 2019
    95
    62
    18
    Vrouw
    Ik heb gisteravond curettage gehad. Het is me tot nu wel meegevallen. Ik moest onder narcose dus je bent best wel even in het ziekenhuis totdat je weer goed wakker bent en hebt gegeten. Ik heb nu wel bloedverlies en gisteravond buikpijn maar nu geen buikpijn meer. Maar heftig dat we het mee moeten maken :(
     

Deel Deze Pagina