Wachten op een natuurlijke miskraam bij een missed abortion

Discussie in 'Miskraam' gestart door Missbrouwer, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missbrouwer

Missbrouwer Actief lid

21 feb 2017
    207
    0
    16
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Sliedrecht
    Hallo meiden

Ik zit momenteel midden een missed abortion helaas. Ik zou nu 8 weken en 3 dagen moeten zijn maar er zit enkel een kleine vruchtzak met stukjes in mijn baarmoeder.
    Helaas is het zelf nog niet af gekomen.
    Ik ben op zoek naar meiden die ervaring hebben met het afwachten van een miskraam. Ik wil het liefst geen pillen of ingreep. Ik mag nu een week afwachten van de gynaecoloog volgende week weer afspraak.
    Wie heeft haar miskraam ook afgewacht? En hoe lang duurde dit bij jou? Of wanneer vond je het lang genoeg geduurd hebben en was je het wachten beu? Wat heb je toen gedaan?
    Zijn er dingen die je gebruikt/gedaan hebt om het misschien op gang te brengen?
    Ik verlies momenteel dus nog geen spatje bloed en mijn lichaam lijkt het nog steeds niet door te hebben...
    Hoor het graag!

2. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik heb in februari een missed abortion gehad en heb het ook een week afgewacht. Ik heb er toen alles aan gedaan om de miskraam op gang te helpen, van superintensief sporten tot tegen mijn buik praten en zeggen dat het vruchtje mocht loslaten, maar mijn lichaam bleef denken dat het zwanger was. Sterker nog, ik ging me steeds zwangerder voelen. Bij de gynaecoloog bleek na die wachtweek dan ook dat er niks gebeurde daarbinnen: het zag er allemaal nog veel te zwanger uit. Uiteindelijk hebben we de miskraam met Cytotec opgewekt. Ik heb toen helse pijnen moeten doorstaan (ik had ontsluitingsweeën, waarvan ik niet wist hoe ik ze op moest vangen omdat ik natuurlijk nog nooit een kind heb gebaard) en ben echt liters bloed, stolsels en het vruchtje zelf verloren, verspreid over vier dagen. Al met al was het een verschrikkelijk verdrietige ervaring, en ik ben er echt een paar weken goed ziek van geweest. Het lichamelijke herstel duurde ook veel langer dan ik had verwacht/gehoopt, iets wat ik dan weer oneerlijk vond omdat ik zó graag verder wilde. Mijn kinderwens wordt er niet kleiner op, zeg maar.

Weet je, je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Ik ben iemand die heel erg anti-medicijnen is, dus ik zag ontzettend tegen die Cytotec op, en een curettage was voor mij al helemaal geen optie. Ik wilde koste wat het kost een natuurlijke miskraam. Maar toen ik na die wachtweek geconfronteerd werd met opnieuw een tegenvallende echo, deze keer dus met de boodschap 'het ziet ernaar uit dat je misschien nog wel maanden moet gaan zitten wachten op die miskraam,' dacht ik: nu is het klaar. Ik wilde verder. Maar ik ben wel blij dat ik die week heb genomen om te huilen, rouwen en afscheid te nemen van (de droom van) deze baby. Dus nogmaals: doe waar jij je zelf goed bij voelt. Volgens mij kun je er niets aan doen om een miskraam op te wekken. Als het goed is, zit dat vruchtje namelijk ontzettend goed ingenesteld. Daarom is het ook een missed abortion geworden, en niet een spontane miskraam. Ik wens je in elk geval heel veel sterkte en ik hoop voor je dat bij jou de miskraam vanzelf op gang komt. Dat zou natuurlijk het meest ideale scenario zijn in een verder verre van ideale situatie. Hou je taai, meid.

3. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Hi missbrouwer,

Ik heb je verhaal een beetje gevolgd en vind dit ontzettend verdrietig voor je. Sterkte hiermee.

Ik had in februari een missed abortion. Ik had wel elke dag een paar druppels bloedverlies maar het wilde niet doorzetten. Ik heb uiteindelijk 2 weken gewacht en heb toen voor pillen gekozen. Dit is goed gegaan, maar had wel onwijs veel pijn (weeën) en veel bloedverlies. Maar naderhand gelukkig weer schoon.

Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Ik wilde er gewoon zo snel mogelijk vanaf. Ik voelde dat ik zo niet verder kon.

Hopelijk komt het bij jou snel op gang.
    Dikke knuffel

4. Missbrouwer

Missbrouwer Actief lid

21 feb 2017
    207
    0
    16
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Sliedrecht
    @nizzie86 en @Mikun
    Dank jullie wel.
    Ja weet je ik heb bijna 11 maanden geleden een keizersnede gehad en deze liep bijna verkeerd af voor mij. De geboorte zelf ging prima en mijn zoontje was ook gezond alleen mij kregen ze niet dicht met als gevolg dat ik 4 liter bloed ben verloren en ik dus een complete transfusie heb ondergaan onder narcose. Vanwege deze ervaring is mijn gyn dus niet happig op ingrijpen bij mij zowel met pillen of curettage. Vanwege dus de kans op (weer) ruim bloedverlies. Uiteraard kan dit ook met een 'gewone' miskraam. Maar dan doet mijn lichaam het wel zelf.
    Naja ik hoop echt dat het goedkomt :(
    Bedankt voor jullie reacties.
    Heb nu de tip op fb gekregen om een ui te pellen deze in 4 stukken te snijden een glas water in een pannetje te doen ui erin en laten koken 10 min. Daarna het water vd ui lauw opdrinken sochtens op
    nuchtere maag en savonds voor slapen gaan.... ben benieuwd is niet lekker waarschijnlijk maar ga het proberen.....

5. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Jeetje Missbrouwer, ik kwam je net in een ander topic tegen waar duidelijk werd dat je een MA had en nu lees ik dit. Wat vreselijk en rot dit.. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar snap goed je angst voor het nemen van medicijnen of een curettage met het oog op je voorgeschiedenis! Knap dat je het homeopathisch probeert! Ik hoop echt dat het uiendrankje zijn werk doet en je lichaam ineens doorheeft wat er van hem verwacht wordt.

Heel veel sterkte!!

6. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ahh jij ook... hier 9.5 weken "zwanger" en sinds de eerste echo precies een week geleden te horen gekregen dat het er niet goed uitzag. Nog veel hoop gehad eigenlijk maar heb sinds maandag een soort mini slijmprop verloren, dinsdag minimaal bruinverlies, woensdag leek er als een kraan wat rood bloedverlies uit te komen (bleek vrij weinig te zijn half maandverbandje ong.) En vandaag ook roodverlies en tussendoor helemaal niks. Heel ozeker maar toen de misselijkheid afzakte bewust gekozen voor natuurlijk afwachten en de wekker op 5 weken wachten gezet. Bij mij dus 1 week nadat we 1e echo kregen begint er wat te rommelen maar nog geen noemenswaardige hoeveelheden en ook geen vrucht nog...

7. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Bij mij trouwens vanwege een aandoening verhoogde bloedingskansen en grite kans op beschadigen organen dat pillen en curretage niet de 1e oplossing is.

8. Missbrouwer

Missbrouwer Actief lid

21 feb 2017
    207
    0
    16
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Sliedrecht
    Jeetje ja dat is ook niet niks zeg!
    Nee ik bloed blijkbaar ook erg snel pfff
    Dus jij gaat 5 weken wachten indien nodig?

9. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ja, ik heb ook HG dus toen ik uitgedroogd was overwoogik nog curettage. Maar ik houd nu wel wat binnen dus ik wacht, uiteindelijk moet het wel komen

En jij ?

10. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    #10 Kristientje, 4 mei 2017
    Laatst bewerkt: 4 mei 2017
    Hey, heel veel sterkte, wat verdrietig. :(

Ik heb in januari een missed abortion gehad en mocht geen curettage en liefst geen pillen wegens een probleempje met mijn baarmoederwand. Ik heb dus afgewacht.
    Edit: ik had een leeg vruchtzakje van 5 weken, eerste bruinverlies was met 6+5.

Het verschil is dat ik wel al een beetje bruinverlies had. Na 4 dagen ook rood. Ik vloeide 4 weken zoals een gewone menstruatie alvorens het vruchtzakje te verliezen, daarna nog 1 week gevloeid. Alles bij elkaar dus bijna 6 weken. Duurde lang maar alles was daarna ook schoon.

11. Missbrouwer

Missbrouwer Actief lid

21 feb 2017
    207
    0
    16
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Sliedrecht
    Jeetje nee gelukkig geen hg...
    Maar ik wacht het ook af ik wil niet meer risico lopen dan ik al doe :(
    Zit nu aan de vrouwenmantelthee dit zou ook miskraam opwekkend moeten werken ben benieuwd...

12. Missbrouwer

Missbrouwer Actief lid

21 feb 2017
    207
    0
    16
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Sliedrecht
    Aaw wat verdrietig ook voor jou toen zeg :(
    Ja hier dus nog geen druppeltje bloed dus hoop dat het gewoon snel komt...

13. Missbrouwer

Missbrouwer Actief lid

21 feb 2017
    207
    0
    16
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Sliedrecht
    Nou nog steeds geen bloed pffff hoop echt dat het snel komt :(

14. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

@Missbrouwer Wat vervelend dat het nog niet zelf op gang komt. Hoe lang ga je het afwachten?

15. Missbrouwer

Missbrouwer Actief lid

21 feb 2017
    207
    0
    16
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Sliedrecht
    Tot de volgende afspraak bij de gyn. Dat is as woensdag om 15:05 dan gaan we weer kijken en dan wss de pillen alsnog :(

16. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Mijn verloskundige rade eventueel nog acupunctuur of voetreflex aan.
    Ik had geen risico's hoor maar meer van puur natuur en liever geen medicijnen ed. Mijn lichaam kreeg het ook niet door en het vruchtzakje bleef groeien tot 9 weken. Er schijnt ook nog zo iets te zijn als vrouwenmantel thee ofzo. Maar daar heb ik me nog niet over in gelezen

17. Nirosa

Nirosa Actief lid

14 jul 2015
    127
    8
    18
    Vrouw
    Heel veel sterkte!

18. Missbrouwer

Missbrouwer Actief lid

21 feb 2017
    207
    0
    16
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Sliedrecht
    Dank je wel.
    Pffff nou nog steeds geen enkel teken dat mn lichaam het kwijt wil
    Gisteren zelfs nog gezellig gehad met mn man om te kijken of dat wat ging doen... maar ook niet. Ach dat is de minst ergere manier haha.

19. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Echt balen dat je lichaam het vasthoud!

Ik had al gereageerd in je andere topic.

Ik was in augustus maar liefst 13 weken zwanger.. vruchtje was al gestopt met 6 weken. Ik wilde ook steeds afwachten want pillen leek mij dood eng en een narcose was werkelijk not done.. maar ik verloor geen enkel spatje bloed, had geen buikkrampen en binnen gebeurde er NIKS. Mijn gyn zei dat ze nog wel langer wilde wachten maar dat mijn lichaam t simpel weg gewoon niet weg wilde hebben.. de kans dat ALS t dan toch zelf opgang zou komen maar de helft maar los kwam was groot..
    Pillen gaf ze ook aan dat wss de helft maar zou komen.. het zat er simpelweg te lang nu.. en wss flink genesteld.

Keuze was toen makkelijk. Curettage!

Heel veel sterkte

20. Missbrouwer

Missbrouwer Actief lid

21 feb 2017
    207
    0
    16
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Sliedrecht
    Jeetje @Erzi ...
    Nou ja curretage probeerd de gyn echt echt echt te voorkomen vanwege mijn littekens in mijn bm... maar ja als het echt niet anders kan...hoop zo van niet :(

Deel Deze Pagina